Mulaste auto, duze spalanie, nierowna praca na wolnych obrotach [BA Z5]
Strona 1 z 1
Nie wiem dokładnie gdzie załozyc ten temat bo albo jestem slepy albo nie ma dzialu o benzyniakach. Ale wracając to mam taki problem, auto zaczło wiecej palic tzn. przykładowo za 50 zl, ok 9.50 L robilem 120 km i zaswiecala sie rezerwa, teraz za ten sam litraż zaswieca sie przy 90, czy powodem moze byc to ze poprostu zrobilo sie chłodniej i silnik potrzebuje bogatszej mieszanki
Druga sprawa to zaczeła mi brac olej, jakies 0.5 L na 1000 – 1500 km. Kopcic nie kopci, wyciekow brak, W silniku nic nie bylo kopane od dluzszego czasu. Co moze za to odpowiadac ? >>1.5 16V <<
- Od: 15 maja 2011, 11:38
- Posty: 19
- Skąd: Rybnik/Bergen
- Auto: Mazda 323 S Z5 :)
BMW e39 530d
Popraw temat. Post przenoszę do odpowiedniego działu.
Zapoznaj się kolego z forum proszę, a nie będzie żadnych problemów
Zapoznaj się kolego z forum proszę, a nie będzie żadnych problemów
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
z 7,9 na 10,5 to trochę dużo jak na takie ochłodzenie chyba, że dojeżdżasz 3km do pracy i silnik się nawet nie zdąży zagrzać. Co do ubywania oleju to pewnie standard w Z5 czyli pierścienie i uszczelniacze. Na forum znajdziesz dużo info o kopceniu 
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Po co ma szukać dużo info o kopceniu jak napisał, że mu nie kopci?
Najprostsza przyczyna czemu mniej robisz za 50zł – może wacha zdrożała?
Co do brania oleju – jak ci nie kopci to pooglądaj uszczelkę pokrywy zaworów, aparat zapłonowy oraz okolice rozrządu – mi też nie kopci, a oleju ubywa. Leciało przez aparat zapłonowy – wyeliminowane, teraz jeszcze uszczelka pokrywy zaworów no i przy rozrządzie mi ucieka sporo, bo jednego dnia wytrę okolice uszczelki na czysto a następnego jak sprawdzę to już jest brudne od oleju

Najprostsza przyczyna czemu mniej robisz za 50zł – może wacha zdrożała?
Co do brania oleju – jak ci nie kopci to pooglądaj uszczelkę pokrywy zaworów, aparat zapłonowy oraz okolice rozrządu – mi też nie kopci, a oleju ubywa. Leciało przez aparat zapłonowy – wyeliminowane, teraz jeszcze uszczelka pokrywy zaworów no i przy rozrządzie mi ucieka sporo, bo jednego dnia wytrę okolice uszczelki na czysto a następnego jak sprawdzę to już jest brudne od oleju
luki_92_92 napisał(a):Najprostsza przyczyna czemu mniej robisz za 50zł – może wacha zdrożała?
czytamy dokładnie
Paweł323 napisał(a):tzn. przykładowo za 50 zl, ok 9.50 L robilem 120 km i zaswiecala sie rezerwa, teraz za ten sam litraż zaswieca sie przy 90,
z5 bez problemu weźmie nawet powyżej 11 jak jest cały czas gnieciona. Nie zmieniłeś stylu jazdy?
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
lesiux napisał(a):z 7,9 na 10,5 to trochę dużo jak na takie ochłodzenie chyba, że dojeżdżasz 3km do pracy i silnik się nawet nie zdąży zagrzać.
Do pracy mam 17 km wiec silnik jest nagrzany, druga zecz, nigdy nie robie tak, ze odpalam i zaraz jade tylko daje mu sie troche nagrzac.
Jak pisalem wyciekow ni ma, ciut ciut poci sie z uszczelki pod michą ale to tyle co nic.
Stylu jazdy nie zmienilem cały czas eko driving.
- Od: 15 maja 2011, 11:38
- Posty: 19
- Skąd: Rybnik/Bergen
- Auto: Mazda 323 S Z5 :)
BMW e39 530d
może dziura w baku
przewody paliwowe trafione nie przetoczyłeś się ostatnio po jakimś kamieniu albo nie zawiesiłeś się na czymś??
To, że zrobiło się chłodniej może mieć wpływ na wzrost spalania, ale czy tyle
U mnie różnica między latem a zimą wynosi 1-1,2 litra (2.0 V6) i też czekam chwile po odpaleniu.
Pierwsze sprawdź kody błędów
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250
może padła sonda lub przepływomierz
Pierwsze sprawdź kody błędów

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250
może padła sonda lub przepływomierz
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Dominik88dgPL napisał(a):może dziura w bakuprzewody paliwowe trafione nie przetoczyłeś się ostatnio po jakimś kamieniu albo nie zawiesiłeś się na czymś??
aż takiej gleby nima zeby zdzierac asfalt
tomekV6 napisał(a):Pierwsze sprawdź kody błędów![]()
może padła sonda lub przepływomierz
myśle ze od tego trzebabyło by najlepiej zacząc. Aczkolwiek zauwazyłem pewną rzecz, mianowicie mniej wiecej od momentu kiedy zaczął wiecej palić cos dzwoni w katalizatorze tzn dzwiek tak jakby sie rozsypało cos w srodku

- Od: 15 maja 2011, 11:38
- Posty: 19
- Skąd: Rybnik/Bergen
- Auto: Mazda 323 S Z5 :)
BMW e39 530d
Przytkany kat zmula auto więc odruchowo dodajesz więcej gazu, więc chyba może

tomekV6 napisał(a):Pierwsze sprawdź kody błędów viewtopic.php?f=116&t=99250
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Witam. Mam problem z mazda 323F BA Z5. Auto jest jakby mulaste, spalanie wynosi ponad 10,5 l/km (w lecie 10 l/km). Na wolnych obrotach silnik nie chodzi rowno. Dodam ze silnik rok temu przeszedl generalny remont: Pierscienie, uszczelniacze zaworowe, frezowanie zaworow, po remoncie nie wzial ani grama oleju, nie puszcza zadnych dumow. Jeszcze jedna dziwna rzecz: Po wylaczeniu swiatel postojowych obroty spadaja tak nisko, ze silnik prawie gasnie ( czesto rowniez nawet zgasnie) i na koniec jeszcze jedna paradoksalna sytuacje: Stoje pod gorke na biegu jalowym trzymajac noge na hamulcu, puszcze auto pare metrow w dol i rowniez obroty spadaja tak ze czesto gesto auto gasnie. Co moze byc tego eszystkiego przyczyna??? Dodam, iz przepustnice czyscilem 2 razy. Moze jeszcze w tym tygodniu zamieszcze filmik i bedziecie widzieli co z moja Madzia sie dzieje. Dzieki za porady.
- Od: 24 kwi 2007, 18:20
- Posty: 23
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f BA1,5 16V DOHC 95r
na elektryce się nie znam ale wygląda na to auto reaguje na spadki napięcia związane np z włączeniem świateł
- Od: 8 lis 2010, 10:37
- Posty: 166
- Skąd: Kraśnik/Lublin
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r
viewtopic.php?f=116&t=99250 tu jes jak to zrobiuc. Jest bardzo latwe. ale ktos tez juz mial taki problem jak dobrze pamietam.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
shazza86 napisał(a): Po wylaczeniu swiatel postojowych obroty spadaja tak nisko, ze silnik prawie gasnie ( czesto rowniez nawet zgasnie)
Też mam ten problem.Wyciąłem katalizator może przez to sonda lambda szaleje?
- Od: 20 paź 2011, 18:46
- Posty: 16
- Skąd: Swarzędz/Poznań
- Auto: 323F BA 1.5DOHC 95.
Czyszczenie przepustnicy i ustawienie TPS
.
Sprawa spadków lub falowania obrotów była wielokrotnie poruszana na forum
np w tym temacie
viewtopic.php?f=116&t=78300&hilit=faluj%C4%85ce+obroty
regulacja tps-u
viewtopic.php?f=116&t=1527&hilit=regulacja+tps
więc nie wiem po co po raz kolejny poruszać ten sam problem odpowiedzi.
Wyczerpujące odpowiedzi można znaleźć korzystając z szukajki
Sprawa spadków lub falowania obrotów była wielokrotnie poruszana na forum
np w tym temacie
viewtopic.php?f=116&t=78300&hilit=faluj%C4%85ce+obroty
regulacja tps-u
viewtopic.php?f=116&t=1527&hilit=regulacja+tps
więc nie wiem po co po raz kolejny poruszać ten sam problem odpowiedzi.
Wyczerpujące odpowiedzi można znaleźć korzystając z szukajki
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości