Mazda 6 CiDT remont silnika
1, 2
pytanie 1
Po rozebraniu dołu silnika wał miał juz 1 szliw ponieważ panewki sa 0,25 i sa na nich bardzo widoczne rysy na wale podobnie mierzyłem wał i ma on wymiar 50,52 mm i teraz pytanie co robić szlifować ten wał i dać wieksze panewki (do jakiego wymiaru mozna ten wał szlifować ), kupić urzywany wał(ryzyko niewiadomo jaki on jest prosty), czy zakupic cały silnik (też niewiadomo na co sie trafi)róznica w kosztach poszczególnych typów remontu będzie duża ale która opcja będzie najbardziej rozsadna. Dodam że góra silnika jest ok.
pytanie 2
Czy wie ktoś jaka jest średnica nominalna wału?
pytanie 3
Jak sprawdzić przed zakupem pompe olejową czy tylko ogledziny z zew czy sa jakieś sposoby?
Po rozebraniu dołu silnika wał miał juz 1 szliw ponieważ panewki sa 0,25 i sa na nich bardzo widoczne rysy na wale podobnie mierzyłem wał i ma on wymiar 50,52 mm i teraz pytanie co robić szlifować ten wał i dać wieksze panewki (do jakiego wymiaru mozna ten wał szlifować ), kupić urzywany wał(ryzyko niewiadomo jaki on jest prosty), czy zakupic cały silnik (też niewiadomo na co sie trafi)róznica w kosztach poszczególnych typów remontu będzie duża ale która opcja będzie najbardziej rozsadna. Dodam że góra silnika jest ok.
pytanie 2
Czy wie ktoś jaka jest średnica nominalna wału?
pytanie 3
Jak sprawdzić przed zakupem pompe olejową czy tylko ogledziny z zew czy sa jakieś sposoby?
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
cokolwiek poczynisz i cokolwiek zakupisz, musisz sprawdzic wszystkie podzespoly i to nie na tzw. " oko"
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
O wymiarach nominalnych wału tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=101713
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Wał posiada III szlify 25/50/75 ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Wał posiada III szlify 25/50/75 ....
wielu moze miec problem z tym wymiarami i dlatego ja dodam, ze chodzi tu o:
zeszlifowanie warstwy 0,25 mm, 0, 50 mm i 0,75 mm
dotyczy to wszystkich czopow walu, ponad ten wymiar nie nalezy kombinowac, bo prawdopodobnie do ok. tej glebokosci wal jest odp. zahartowany /obrobiony termicznie lub chemicznie..
w kazdej opcji naprawczej polecam oddac motor w dobre rece, bo jest bardzo wiele miejsc gdzie mozna popelnic bląd, ktory objawi sie predzej czy pozniej ponownym remontem lub wręcz wymiana silnika
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
szejk78 napisał(a):z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory
30Nm plus 3 razy 90 stopni.
dociągnąć nie potrzeba, a zawory polecam skontrolowac po ok. 30 tyskm.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
szejk78 napisał(a):z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory

Ostatnio edytowano 6 paź 2011, 17:03 przez jozim, łącznie edytowano 1 raz
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Byłem z tym wałem u mechanika który zajmuje się frezowanie szlifowaniem itd powiedział że te katalogi które on posiada z panewkami wynika ze wał na korbowodach mozna szlifować 3 razy do 0,75mm a wał główny 2 razy do 0,50mm czy to prawda czy wał tez można szlifować 3 razy
? jak to w końcu jest
? Bo nie wiem czy szukać innego mechanika czy używanego wału najlepeij w wymiarach nominalnych.
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
Enduro napisał(a):szejk78 napisał(a):z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory
30Nm plus 3 razy 90 stopni.
dociągnąć nie potrzeba, a zawory polecam skontrolowac po ok. 30 tyskm.
pozdr.E
wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?
lukaszula masz marne szanse na znalezienie używki wału w nominale nie przytartego ja kupiłem właśnie taki i poszedł cały do szlifu główne i korby
szejk78 napisał(a):[
1. wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?
2. lukaszula masz marne szanse na znalezienie używki wału w nominale nie przytartego ja kupiłem właśnie taki i poszedł cały do szlifu główne i korby
ad1. w tym dokrecaniu na raty jest sens, uwierz mi!
ad2. no ja taki wal posiadam, jak co, to lukaszula moze do mnie na PW napisac..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
szejk78 napisał(a):wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?
Czyli jak dokręcisz wszystkie śruby wartością 30Nm to następnie dokręcasz o 1/4 obrotu (90stopni)

Ostatnio edytowano 6 paź 2011, 16:55 przez jozim, łącznie edytowano 1 raz
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
jozim napisał(a):szejk78 napisał(a):wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?
Czyli jak dokręcisz wszystkie szpilki wartością 30Nm to następnie dokręcasz o 1/4 obrotu (90stopni)
tak, choc osobiscie polecam najpierw dokrecic sruby/szpilki wartością 10-15Nm, a potem docelowo 30Nm plus 3 razy 90 -105 stopni
P.S. przed wkreceniem ich nalezy je dobrze oczyscic i solidnie natluscic olejem..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jest tak ze cały wal posiada III szlify naprawcze , korby jak i główne 3x ....wału w nominale ciezko juz znalezc , chyba ze chcesz zaszalec i kupic nowy za ok 9 tys. zł .lukaszula napisał(a): jak to w końcu jest
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ostatnio edytowano 7 paź 2011, 07:18 przez szejk78, łącznie edytowano 1 raz
Enduro napisał(a):jozim napisał(a):szejk78 napisał(a):wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?
Czyli jak dokręcisz wszystkie szpilki wartością 30Nm to następnie dokręcasz o 1/4 obrotu (90stopni)
tak, choc osobiscie polecam najpierw dokrecic sruby/szpilki wartością 10-15Nm, a potem docelowo 30Nm plus 3 razy 90 -105 stopni
P.S. przed wkreceniem ich nalezy je dobrze oczyscic i solidnie natluscic olejem..
pozdr.E
czyli jak podokręcam na 30 Nm wszystkie to później jeszcze 3X po 1/4 obrotu?to wyjdzie w pi@%u Nm,nie urwą się lub nie przekręci się gwint? to razem 3/4 obrotu śróby,będzie doebana na maxa
Dziękuje za ten nowy
czyli musze szukać innego "szlifierza" bo ten u którego byłem twierdzi ze szlif na wale głównym mozna zrobić tylko 2x a w moim przypadku 2 szlif nie wyjdzie.
Dziękuje za podpowiedź
A co do dokręcania śrub to jak kupujesz nowe śruby to w zestawie masz specialny smar do nich a moment dokręcania to pisze na każdej uszczelce dołączona jest kartka z danym przynajmniej u mnie pisało
Dziękuje za podpowiedź
A co do dokręcania śrub to jak kupujesz nowe śruby to w zestawie masz specialny smar do nich a moment dokręcania to pisze na każdej uszczelce dołączona jest kartka z danym przynajmniej u mnie pisało
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
lukaszula napisał(a): a moment dokręcania to pisze na każdej uszczelce dołączona jest kartka z danym przynajmniej u mnie pisało
Z tego co pamiętam przy fabrycznej uszczelce tych danych brak
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Ten wał to za darmo
zastanawiam sie jak to mozliwe , w ASO 8300 ( bez panewek ) a na aukcji 2800 z panewkami hm....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6