
Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)
Witam wszystkich może ktoś pomoże:padł żarnik wymieniłem oba na nowe boscha,lewa czasami nie odpala raz na tydzień dwa czasem trzy ,cztery razy ,zamieniłem przetwornice miejscami to samo,zamieniłem żarniki miejscami tez nie pomogło ,w serwisie sugerowali przełącznik świateł kupiłem nowy nie używany wymieniłem nic dalej to samo,elektryk zmierzył napięcie na kostkach przy lampach jest takie samo na obydwóch ,a lewa dalej czasami nie odpala nie wiem co dalej z tym fantem zrobić może ktoś miał podobny problem proszę o pomoc 

- Od: 21 mar 2009, 17:30
- Posty: 10
Nie ,bo nie wiedziałem ze coś takiego jest pytałem wcześniej w serwisie mówili że niema czegoś takiego,gdzie on jest ? jak sie dobrać do niego i gdzie to kupić? za ile można?
- Od: 21 mar 2009, 17:30
- Posty: 10
Kiedyś coś takiego widziałem, ktoś mi mówił poszukaj w tym temacie.
EDIT: Znalazłem:
http://moto.allegro.pl/starter-mazda-6- ... ml#gallery
EDIT: Znalazłem:

- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
Niestety by dostać się do startera to już więcej trochę zabawy. Znajduje się w środku reflektora, tuż pod palnikiem (takie małe czarne ustrojstwo z kabelkami). Ja dostałem się do niego z innego powodu, gdyż chciałem ciut podnieść światło kluczem imbusowym i zerwałem regulację
– jest strasznie delikatna. Co do ceny z allegro to gościa powaliło z lekka.
Kiedyś migał mi lewy xenon, lecz wystarczyło wymienić palnik i wyczyścić styki. Czasem zdarza się że uszczelka między przetwornicą i reflektorem źle dolega i dostaje się woda (nie pomyśleli nad miejscem dla przetwornicy).
Co do wymiany palników, to nie płaćcie mechanikom tylko zwalajcie zderzaki i róbcie to sami.

Kiedyś migał mi lewy xenon, lecz wystarczyło wymienić palnik i wyczyścić styki. Czasem zdarza się że uszczelka między przetwornicą i reflektorem źle dolega i dostaje się woda (nie pomyśleli nad miejscem dla przetwornicy).
Co do wymiany palników, to nie płaćcie mechanikom tylko zwalajcie zderzaki i róbcie to sami.
- Od: 14 sty 2009, 07:03
- Posty: 8
- Skąd: Wilga
- Auto: mazda 6 2005 136hp
Witam
Dzisiaj niestety nie właczyl mi sie reflektor xenon
Jedynie z reflektora dochodzi jakieś cykanie, jakby jakis przekażnik nie mógł zaskoczyc i zarówka lekko miga (trzeba sie przyjrzeć)
Wie ktoś co moglo pasc?
Zarówka? Przetwonica? czy jeszcze cos innego...
Bo nie wiem co kupować...a częsci są drogie
masę czysciłem już...
pozdr
Pawels
Dzisiaj niestety nie właczyl mi sie reflektor xenon
Jedynie z reflektora dochodzi jakieś cykanie, jakby jakis przekażnik nie mógł zaskoczyc i zarówka lekko miga (trzeba sie przyjrzeć)
Wie ktoś co moglo pasc?
Zarówka? Przetwonica? czy jeszcze cos innego...
Bo nie wiem co kupować...a częsci są drogie
masę czysciłem już...
pozdr
Pawels
Tak jak kolega napisał najłatwiej i najtaniej zamienić żarniki miejscami. Jeżeli po zamianie ten który nie świecił ożyje to można jeszcze zamienić przetwornice chociaż problem odpalania bardziej pasuje do zapłonnika a z tym już spory problem.. Sam już dość długo walczę z tymi lampami. Może ktoś wie co może być przyczyną że nowy palnik Philips od czasu do czasu zmienia barwę na bardziej różową? Niby to oznaka jego końca ale czy możliwe że jednego dnia jest różowy a innego normalny
? Szaleństwo..... Nawet nie wiem czy oddać go na gwarancji bo wyślę i okaże się że u nich świeci normalnie..
- Od: 4 lut 2011, 12:17
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2003r Diesel
Witam
To ja mam takie pytanko, aby sobie sprawę ułatwić i sprawdzić na miejscu całą lampę (jeśli się ma oczywiście zapasową) to jak podłączyć przewody "+" i "–" w którą kostkę i jakie piny, aby uaktywnić xenona, czy to w ogóle jest możliwe? Czy całość musi być podpięta tylko i wyłącznie do obu kostek w samochodzie? To mogłoby czasem wyeliminować problemy związane z masą itp, bo jeśli na "stole" działałoby wszystko i stabilnie, to problemu możnaby szukać gdzie indziej, pomijając (przetwornicę, żarnik, zapłonnik i wreszcie całą lampę).
Pozdrawiam Wszystkich
To ja mam takie pytanko, aby sobie sprawę ułatwić i sprawdzić na miejscu całą lampę (jeśli się ma oczywiście zapasową) to jak podłączyć przewody "+" i "–" w którą kostkę i jakie piny, aby uaktywnić xenona, czy to w ogóle jest możliwe? Czy całość musi być podpięta tylko i wyłącznie do obu kostek w samochodzie? To mogłoby czasem wyeliminować problemy związane z masą itp, bo jeśli na "stole" działałoby wszystko i stabilnie, to problemu możnaby szukać gdzie indziej, pomijając (przetwornicę, żarnik, zapłonnik i wreszcie całą lampę).
Pozdrawiam Wszystkich
-
widar123
Ja jakis czas temu mialem przypadek, ze padla mi przetwornica w lewym ksenonie. Jak zobaczylem ceny nowych, to glowa mnie rozbolala. Na allegro troche towar nie wiadomego pochodzenia i jakiego stanu.
Zatem odkrecilem zderzak, lampe cala i z cala lampa, drugim autem zasuwalem do goscia w Luboniu kolo Poznania. Koles konkretny, w 10 min naprawil mi przetwornice, podlaczyl lampe, sprawdzil i dziala... Koszt naprawy 50 zl i 3 godziny w trasie... ale oplacalo sie....
Jednakze, po miesiacu, ta owa lampa czasem rano sie zapala a czasem nie. Zastanawiam sie, czy to wina przetwornicy czy moze startera, albo aku... W nastepny weekend przeloze zarowki i bede chociaz wiedzial czy to moze wina zarnikow...... A swoja droga, nie trzeba rozbierac calego zderzaka i pol auta zeby wymienic zarnik... Dobrym sposobem jest dojscie do lewego i prawego ksenona od strony nadkola... Kola skrecamy max i odkrecamy nadkole... tam wchodzi cala reka i dojscie latwiejsze niz z gory.. Wymiana zarowek 3 minuty
Zatem odkrecilem zderzak, lampe cala i z cala lampa, drugim autem zasuwalem do goscia w Luboniu kolo Poznania. Koles konkretny, w 10 min naprawil mi przetwornice, podlaczyl lampe, sprawdzil i dziala... Koszt naprawy 50 zl i 3 godziny w trasie... ale oplacalo sie....
Jednakze, po miesiacu, ta owa lampa czasem rano sie zapala a czasem nie. Zastanawiam sie, czy to wina przetwornicy czy moze startera, albo aku... W nastepny weekend przeloze zarowki i bede chociaz wiedzial czy to moze wina zarnikow...... A swoja droga, nie trzeba rozbierac calego zderzaka i pol auta zeby wymienic zarnik... Dobrym sposobem jest dojscie do lewego i prawego ksenona od strony nadkola... Kola skrecamy max i odkrecamy nadkole... tam wchodzi cala reka i dojscie latwiejsze niz z gory.. Wymiana zarowek 3 minuty
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Witam, pomoze ktos w sprawie mojego ksenonka?
Chodzi o to, ze czasami sie zapala, a czasami nie... Odpalam auto, wlanczam lampki i prawy zaskakuje odrazu, a lewy nie.. trzeba czasami wylaczyc i wlaczyc z 2-7 razy zeby zaskoczyl...
Zamienilem zarniki, ale to nie pomoglo..
Czy to wina moze przetwornicy? albo startera?
Pomocy..
Pozdrawiam.
Chodzi o to, ze czasami sie zapala, a czasami nie... Odpalam auto, wlanczam lampki i prawy zaskakuje odrazu, a lewy nie.. trzeba czasami wylaczyc i wlaczyc z 2-7 razy zeby zaskoczyl...
Zamienilem zarniki, ale to nie pomoglo..
Czy to wina moze przetwornicy? albo startera?
Pomocy..
Pozdrawiam.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Sprawdzilem, wyczyscielem, wymienilem nawet srube, dalem WD 40... i jakby pomoglo na pare dni...
Mam na mysli mase, ktora znajduje sie na dole, jak otworzysz maske, to pomiedzy szkrzynka z bezpiecznikami, a filtrem powietrza na dole jest taka srubka z kabelkiem.. , mam nadzieje ze to o to chodzi, no chyba ze gdzies jest cos innego jeszcze...
Mam na mysli mase, ktora znajduje sie na dole, jak otworzysz maske, to pomiedzy szkrzynka z bezpiecznikami, a filtrem powietrza na dole jest taka srubka z kabelkiem.. , mam nadzieje ze to o to chodzi, no chyba ze gdzies jest cos innego jeszcze...
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Mam pytanie dotyczące takiej usterki (mazda 6 kombi diesel 136km 2004 rok) Wymieniłem żarniki xenonów i pojawiła się taka dziwna sytuacja. Po jakimś czasie jazdy około 10 minut lampy błysną jak flesz w aparacie i gasną dopiero jak wyłącznikiem wyłączę światła i włączę ponownie to świecą i sytuacja się powtarza po około 10 minutach ( dodam, że kupiłem żarniki w zamienniku... czy to może być powód tej usterki
????
Proszę o info w tej sprawie
Proszę o info w tej sprawie
remex
- Od: 2 gru 2008, 19:31
- Posty: 10
- Skąd: oława
- Auto: mazda 6 kombi 2004 rok 136km
Od paru dni pojawił się problem z jednym żarnikiem. W trakcie jazdy gasł i dopiero po ponownym załączeniu zapalał się (lewy xenon). W tej chwili problem wystąpił przy drugim żarniku, ale ten gaśnie znacznie szybciej, pomaga mu również ponowne załączenie (na krótko). Czy jest możliwy najgorszy scenariusz związany z uszkodzeniem dwóch przetwornic w jednym czasie, czy jest to kwestia kończących się żarników? Dodam że kupiłem samochód z chińskimi żarnikami, które na allegro można kupić za 20-30 zł za sztukę.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Sluchajcie, moim zdaniem nie warto jest kupowac zamiennikow na allegro czy nawet w sklepie.. Normalny zarnik, philipsa kosztuje w sklepie 250-300 zl, a jego zywotnosc jest wieksza o kilkadziesiat razy niz chinksie podrobki ktore mozna kupic za 100 zl... Do tego jakos swiatla jest tez duzo lepsza i nawet nie ma o czym mowic.. Potem tez dochodza, przez te zamienniki rozne przygody ze starterami, poziomowaniem czy przetwornicami... Ja zalozylem orginalny zarnik Philipsa jakies 3 lata temu, rocznie robie ok 40 tys. i nic sie nie zmienilo... Wlasnie zastanawiam sie nad wymiana drugiego zarnika.
Takie jest moje zdanie, ale specjalista nie jestem...
Pozdrawiam...
A wracajac do mojego tematu powyzej, ma ktos pomysl co moze byc przyczyna opisywanego przeze mnie problemu?
Takie jest moje zdanie, ale specjalista nie jestem...
Pozdrawiam...
A wracajac do mojego tematu powyzej, ma ktos pomysl co moze byc przyczyna opisywanego przeze mnie problemu?
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6