Bardzo wysokie spalanie – BK 2.0 150km 2006r ( rozwiązanie – wymiana sondy lambda )

Postprzez Luk@s » 28 wrz 2011, 13:27

Mike1986 napisał(a):Moim zdaniem to przepływomierz... :)

Moim skromnym zdaniem tez :D Jedź i pożycz na chwilę przepływkę z takiej 3-ki np. w
http://www.japancar.pl/
u mnie poszli na taki układ z siłownikiem w Hyundaiu, okazało się ze to on i wziąłem od nich. Zwroty też zawsze przyjmowali.
Co do Auto Club Szparagowa, to jest znacznie lepszy poziom obsługi niż gdzie indziej w ASO w okolicy Łodzi. W przypadku RX-8 prawie zawsze dawali radę :] A w 3-ce nic u nich nie robiłem bo bezawaryjna była.
ObrazekObrazekObrazek
[url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=103762]
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 00:25
Posty: 184 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: M6->M3->RX8-> Santa Fe + RAV4 X

Postprzez -Walu$- » 28 wrz 2011, 13:39

No mysle,ze w ASO albo Auto Club beda mieli na podmianke taka czesc,bo mi raczej jest ciezko cos takiego zorganizowac.Czytam tylko sprzeczne opinie,jedni pisza,ze ASO lepiej inni,ze Auto Club,mam masakryczny metlik w glowie.Mimo to oddam chyba do aso.
Jak wszystko(mam nadzieje)sie skonczy szczesliwie,to napisze opinie o wszystkich punktach,gdzie zostawialem auto,wiadomo..

Luk@s...dzwonilem,powiedzieli,ze nie ma opcji,aby pozyczyli,zebym sprawdzil czy to jest problem z przeplywka.Moga sprzedac za 250 i tyle.
Wg.mnie to:zawor EGR,przeplywomierz,sondy lambda,katalizator zapchany,cewki od swiec.Ktoras z tych rzeczy,ewentualnie jakas nieszczelnosc w komorze,ale to juz wymaga glebszego sprawdzenia.Dam taki trop jak bede oddawal auto,niech sprawdzaja co chca,ale te rzeczy w pierwszej kolejnosci.Nie mam zamiaru tracic kolejnych pieniedzy,juz ponad 1000zl.Jak wykryja problem ok,jak po odebraniu auta bedzie to samo,nie place,albo place czesc.Uwazam,ze kazdy mechanik powinien dzialac tak,aby dojsc do sedna i o ewentualnych kosztach,ktore moglyby sie z tym wiazac informowac.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez Mike1986 » 29 wrz 2011, 11:59

Odłącz najpierw przepływomierz i spr czy auto nie będzie się dusić. :| ..Wiadomo mocy będzie mniej ale spr jak się zachowuje. Nie oddawaj do Aso póki co... Spr to może uda Ci się jak zobaczysz różnicę na niższych biegach to na bank przepływka. Wtedy jedź tam i kup nową i wydasz tylko 250zl. Po co piszesz o tych rzeczach: EGR, przeplywomierz, sondy lambda,katalizator zapchany,cewki od świec. Przecież Twoi mechanicy mieli Ci to spr. Nie mam pojęcia co mają cewki od świec to obrotów <lol> ...Bzdury piszesz opierając diagnozę na jakiś postach z innych forum.. Niestety sam na mechanice się nie znasz. Radzę Ci spr tą przepływkę...Jak oddasz auto na taki przegląd o którym piszesz to wydasz kolejny 1000 zł w Aso... Dlatego radzę Ci Jaksę. Ale to już Twój problem. Zastanawiam się tylko czemu jeszcze nie spr historii tego auta... <glupek2> I czemu nie odzyskałeś częsci pieniędzy od poprzednich szefów mechaników. Myślisz, że nie zapłacisz Aso...ehhh. Zastanawiam się jak Ty oglądałeś to auto przed kupnem..., że nie dostrzegłeś tego :( Mogłeś wtedy powiedzieć facetowi z komisu, że 2 tysie musi zejść, bo nie wiesz co jest nie tak i jak poważana jest naprawa. Jak Aso Ci nie pomoże to handluj auto...., bo nie wiadomo co może się dziać dalej i później <nie>

EDIT: ALE MAM NADZIEJĘ MIMO WSZYSTKO, W KOŃCU UDA SIĘ NAPRAWIĆ TĄ 3.
P.S Walu$ szkoda, że przed kupnem nie poprosiłeś kogoś z forum kto ma 3,żeby przejechał się z Tobą na oględziny auta. Może można było temu zapobiec..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2011, 21:52
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 6 2.0CTDi 136KM

Postprzez -Walu$- » 29 wrz 2011, 14:26

Przy jezdzie probnej wszystko bylo ok.
W aso biora 250zl za diagnostyke pelna,jak powiedza co jest,podziekuje,kupie element i oddam w inne znajome mi miejsce,aby to zrobic.
Mechanicy sprawdzali przeplywke i przepustnice,czyscili i niby ok,ale nie doszli do przyczyny problemu.Glownie wszystko bylo spr pod kompem czy praucuje ok i tyle.Doradzano mi przelozenie innej przeplywki z innej 3,nie mam takiej mozliwosci.Oddam do ASO niech dokladnie sprawdza te elementy.Sam tego nie zrobie,bo nawet nie wiem,gdzie sie znajduje i jestem kompletnym laikiem mechanicznym(mimo ukonczenia samochodowki hah).Nie wiem czy odpiecie go zmieni spalanie,ktore jest na poziomie 13.5 litra.Wole,zeby zrobili to juz w aso,powiedzieli co jest nie tak,zrobi sie i w koncu bede mogl sie cieszyc normalnym autem,a nie smokiem,ktory raz ma moc,a raz jedzie jakby mialo pol silnika mniej,na niskich obrotach dostaje czkawki i na luzie przy postoju faluje obrotami.
Czemu opieram sie na postach?Poniewaz w conajmniej 20 identycznych przypadkach innych osob z IDENTYCZNYMI objawami wychodzily te same rzeczy,o ktorych pisalem.Dlatego mysle,ze u mnie moze byc podobnie.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez artureck » 29 wrz 2011, 19:55

Ja też jestem laikiem samochodowym, bo w odróżnieniu od ciebie nie ukończyłem samochodówki. Zrób więc coś, co nie zaszkodzi twojemu autu, a ustrzeże przed innymi niespodziankami. Zdejmij klemy z akumulatora, przeczyść wszystko papierem ściernym, zabezpiecz wazeliną techniczną i skręć z powrotem. Dzisiejsze samochody są naszpikowane elektroniką. Potrzebują stabilnego zasilania, które zapewni sprawna praca alternatora i akumulatora. Nie twierdzę, że ma to związek z twoimi kłopotami, ale pozwoli zachować akumulator w dobrym zdrowiu i zagwarantuje właściwe zasilanie w każdym momencie pracy.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez -Walu$- » 3 paź 2011, 15:06

Auto po diagnostyce w ASO matsuoka.
Diagnoza-walnieta sonda przed katalizatorem.Pracuje tylko w gornym zakresie.Stad rzekomo szarpanie,spalanie,falowanie i zamulenie auta.Na poczatku facet stawial na silnik krokowy.Mialo byc 250zl za diagnostyke,ale jak zostawialem auto to facet zapytal ''kolega mowil 200?'',wiec potwierdzilem.
Koszt czesci ok 1600 brutto,wiec biore sie za szukanie elementu.Powiedzial,ze moga miec problem z wykreceniem tej sondy i podobniez koncowka drazka kierowniczego prawa strona jest do wymiany(?!)i jakas tuleja,albo sworzen wachacza.Razem 1900zl.

http://moto.allegro.pl/bosch-sonda-lamb ... 01285.html Moze taka,niby pasuje..tylko czy to jest ta 1 czy 2.Zadzwonilem,sprzedawca powiedzial,ze oddzwoni,bo musi dokladnie sprawdzic.
w aukcji: MAZDA 3 (BK14) 2.0 10/03 – 110/150
http://moto.allegro.pl/mazda-3-mazda3-0 ... 23793.html Jeszcze taka..
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez cbr » 3 paź 2011, 15:54

No oby to było to i mam nadzieje, że skończą się problemu z twoim autem
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Grucha » 3 paź 2011, 16:04

Czyli mialem racje :)
Odkrecaj sonde na nagrzanym silniku to pojdzie lekko.

Pozdr
Grucha
 

Postprzez -Walu$- » 3 paź 2011, 16:10

Ta pierwsza sonda regulacyjna przed katalizatorem jest napewno 5 rdzeniowa ? Bo wszedzie,gdzie dzwonie,sprawdzam i patrza katalogowo,mowia,ze obie 4..
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez radzi89 » 3 paź 2011, 16:10

Pamietaj , ze jak wymienisz sonde na inna niz kupiona u nich to przy ewentualnym braku poprawy zwala to np. na zla sonde- bo nie oryginalna czy cos. Gdybys wymienial na ich sonde przy braku poprawy moglbys sie klocic...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Grucha » 3 paź 2011, 16:20

-Walu$– napisał(a):Ta pierwsza sonda regulacyjna przed katalizatorem jest napewno 5 rdzeniowa ? Bo wszedzie,gdzie dzwonie,sprawdzam i patrza katalogowo,mowia,ze obie 4..


Otworz maske i sprawdz


Pozdr
Grucha
 

Postprzez artureck » 3 paź 2011, 19:54

U mnie też padła sonda i kupiłem używaną za 170 zł na allegro. Sonda ma 5 przewodów i trudno taką dostać. Wszędzie sprzedają czteroprzewodowe. Na pewno nie kosztuje 1600 zł!!! Swoją drogą, to dziwne że nikt tego nie wykrył, a przecież u tylu gości już byłeś i każdy podpinał tylko komputer. U mnie pierwszy fachman, do którego pojechałem wykrył niestabilną pracę sondy i też w górnym zakresie napięć.
To będzie dolna sonda ze zdjęcia w tej aukcji:
http://moto.allegro.pl/mazda-3-mazda3-0 ... 23793.html
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez marcin255 » 3 paź 2011, 22:17

Taniej jest zrobić analizę spalin ,padnięta sonda wyjdzie w składzie spalin.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez -Walu$- » 4 paź 2011, 07:35

Artureck-tak powiedzieli w aso,ze wina sondy,bo pracuje tylko w gornym zakresie,na 99.9%,ale czy rzeczywiscie to sie okaze,jak zrobie...Mechanik widzial,ze cos tam z nia jest,ale powiedzial,ze to nie od tego.Nie dam 1300netto w aso,bede szukac.Chodzi o ta przed katalizatorem.
Ps.Link nie dziala^
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez Mike1986 » 4 paź 2011, 07:47

Walu$ jeśli to faktycznie sonda to radziłbym kupić ori lub dobrą używkę, Pamiętaj, żę musi być 5 przewodowa. Jedź do Jaksy z tym skoro masz już diagnozę, Zapłacisz pewnie o połowę mnie niż w ASO... :]. Nieporozumieniem jest to, żę wcześniej nikt Ci tego nie wykrył... :( Ale to nie Twoja wina... Martwi mnie też to co ten kolo Ci powiedział czyli wymiana drazka kierowniczego,tuleja,albo sworzen wachacza. Ogólnie myślę żę na całą naprawę z wymianą wszystkie zmieścisz się w 1000 zł. Tylko zbytnio nieoszczędzaj:) I miejmy nadzieję, że to naprawdę wreszcie Twoje kłopoty znikną... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2011, 21:52
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 6 2.0CTDi 136KM

Postprzez -Walu$- » 4 paź 2011, 13:17

Nie wiem czemu inni do tego nie doszli,nie mam tez pewnosci,ze to rzeczywiscie jest przyczyna problemow^Tak sobie popatrzylem i zauwazylem tez,ze na wydechu jest troche syfu,sadzy czarnej i nie powinno az tyle tego byc...Zyje z nadzieja,ze to jest to.Pozostaje mi kwestia znalezienia tej czesci,nowych nigdzie nie widzialem,a aso 1600zl,uzywana to toche ryzyko,moze tu beda mieli jakies http://www.japancar.pl/

EDIT: dzwonilem i nie maja..tylko 4 rdzeniowa ta druga za 200zl. Na allegro dosc pusto.Zobaczymy.!300netto w ASO nie dam :)
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez artureck » 4 paź 2011, 19:58

Łącze do aukcji allegro w moim wpisie pochodzi z twojego wpisu. To jest ta sonda z blaszką, ta u dołu zdjęcia.
http://moto.allegro.pl/mazda-3-mazda3-0 ... 23793.html
Znalazłem jeszcze tę:
http://allegro.pl/mazda-3-2-0-16v-sonda ... 65582.html
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez MichalWin » 4 paź 2011, 23:37

W tym linku z sondą z wyciętym kolektorem musi być nie lada problem aby wykręcić sondę. Ja bym bał się zainwestować w takie coś... skoro gościu w warsztacie nie umiał tego wyciągnąć to pewnie się nie da, albo grozi to uszkodzeniu sondy. Lepiej kupić wykręconą sondę i zaoszczędzić sobie dodatkowych problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 15:32
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1,6+LPG 2007

Postprzez artureck » 4 paź 2011, 23:48

Raczej odciął katalizator od reszty. Może sprzedający chciał pokazać, którą sondę sprzedaje? Jest jeszcze WD-40 na oporne gwinty.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez -Walu$- » 5 paź 2011, 08:58

No ta druga nie wyglada ciekawie,wiec sobie ja odpuszczam.Ta pierwsza moze sie nadac,ale mimo wszystko poluje na nowke.W przypadku nowej bede mial pewnosc,ze jak jej wymiania nic nie da,problem nie bedzie z nia zwiazany i aso sie pomylilo.Poki co odebralem Sebringa,na sklepie zrobilo sie glosno jak szef zdziwiony powiedzial wszystkim,ze cena to 1600 netto,myslac,ze okolo 2tys heh.Pedaly tez czekaja na zamontowanie.Teraz tylko znalezc sonde,pompe wspomagania(ma nieszczelnosc) i bierzemy sie do roboty.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323