Wymiana paska i wałka rozrządu

Postprzez deexteer » 27 lip 2010, 11:52

Witam,
oddałem auto do warsztatu celem regulacji zaworów. Dzisiaj dowiedziałem się, że mój wałek rozrządu jest mocno wytarty na pierwszym cylindrze. Czy przy wymianie wałka powinno się wymienić wszystkie dźwigienki zaworów czy tylko te, na ktorych wytarł się walek bo coś czuję że mechanik chce mnie w koszta wpędzić.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 13:25
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW DiTD

Postprzez YgooR » 12 sie 2010, 02:42

U mnie wymieniali tylko te które były wytarte, jak są dobre to po co generować koszty. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 12 sie 2010, 11:24

Dokładnie – jeśli dźwigienki sa OK to nie ma potrzeby ich wymieniać :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mackie76 » 12 sie 2010, 21:17

Jaki przebieg autka ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez deexteer » 17 sie 2010, 20:54

Na liczniku 215tys a ile naprawdę to pewnie nikt nie wie.
Wymieniłem tylko wałek i jedną dźwigienkę, która miała wżery na rolce.
Dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 13:25
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW DiTD

Postprzez theboost » 30 wrz 2011, 18:48

Witam!
Zabrałem się dziś za wymianę rozrządu ale przy okazji zrzuciłem pokrywkę zaworów i tu wyskoczyła niespodzianka :(. Złuszczony wałek rozrządu na pierwszym cylindrze wraz z dźwigienką zaworową. Dopiero kupione autko i takie problemy. Czy ktoś wymieniał samodzielnie wałek u siebie? Interesuje mnie procedura wymiany: np. czy trzeba wykręcać wtryski, co najpierw odkręcić etc. Jak zakładam używany wałek nie wchodzi w grę? Bardzo proszę o pomoc bo chciałbym w końcu pojeździć moim autkiem.

Obrazek



pozdrawiam Michał
Ostatnio edytowano 5 paź 2011, 20:08 przez theboost, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez kierownik » 3 paź 2011, 11:51

mam nadzieję, że rozrządu nowego nie założyłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez theboost » 3 paź 2011, 14:26

Na szczęście nie. Wałek i dźwigienka już zamówione. Przy ściąganiu wałka trzeba wyjmować vacuum pompę? I czy takie podkładki przelewowe wystarczą http://allegro.pl/podkladki-przelewowe-mazda-i1842315447.html? Bo wypada chyba wyregulować luzy na zaworach.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez kierownik » 3 paź 2011, 14:35

theboost napisał(a):Przy ściąganiu wałka trzeba wyjmować vacuum pompę?

nie wiem
uszczelniacz na wałek też masz (simering czy oring) ?
podkładki powinny być ok – ja zawsze biorę od Rikiego
dodatkowo można by zmienić pod wtryskami skoro będziesz miał większość rozebrane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez theboost » 3 paź 2011, 15:20

Uszczelniacz też wymieniam na nowy. Co do podkładek to pod wtryskami też chyba wymienię. Robię to dla siebie i myślę, że po takiej operacji powinno jeszcze trochę pojeździć. Jaki olej oprócz dexelii jest jeszcze warty uwagi? Z tym wałkiem wyskoczyły niespodziewane koszta i troszkę kaski brakuje.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez kierownik » 3 paź 2011, 15:35

temat o olejach jest – co ludzie, to opinia (byle nie Castrola)
ja leję do dwóch DiTD Shell'a Helixa 10W40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez nynuch76 » 4 paź 2011, 09:20

Z tego co wiem wałek rozrządu to jedna z niewielu wad fabrycznych silnika DITD (polegająca właśnie na łuszczeniu się krzywek zaworowych)
kierownik napisał(a): co ludzie, to opinia (byle nie Castrola)

Jak ktoś wie czemu nie Castrol to poproszę o jasną merytoryczną odpowiedz "nie bo nie" raczej brzmi słabo <oczko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez kierownik » 4 paź 2011, 09:52

kilka osób już pisało, ja też w odpowiednim temacie.
u mnie w GW efekt był taki, że silnik zaczął całkiem inaczej pracować, momentami pojawiały się metaliczne odgłosy pod deklem, które się nasilały. zlałem olej po 2000km, wlałem Shella i nie było takich objawów... ale każdy robi jak uważa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez theboost » 4 paź 2011, 10:53

Też chyba wybiorę oryginał Shell'a 5L = 145zł. Na tańszym oleju można zaoszczędzić raptem 40-50 zł.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez kierownik » 4 paź 2011, 12:10

za 10W40 płaciłem 105 zł jak mieli promocję 4+1 w IC (na zniżkę oczywiście).
ale dość OT – mod pewnie z nami zrobi porządek zaraz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 4 paź 2011, 18:50

kierownik napisał(a):ale dość OT – mod pewnie z nami zrobi porządek zaraz ;)

przywrócę jedynie do porządku <cisza>

jak temat nie zostanie pociągnięty to niebawem trafi do kosza.

Odnośnie Castrola jest sporo negatywnych opinii ludzi którzy lali go do Ditd w tym i moja. EOT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez theboost » 5 paź 2011, 20:44

Ok koniec OT.
Wracając do tematu. Mam już wałek i resztę części ale przy ustawianiu silnika znaki się nie pokrywają.
Jak ustawię wał tak jak powinien być to na pompie wtryskowej do pokrycia się znaków brakuje jakieś pół ząbka a na wałku rozrządu około dwóch ząbków. Myślę, że ktoś przede mną coś tu sknocił. Wie ktoś jak teraz ustawić rozrząd prawidłowo? Czy wystarczy może zdjąć pasek i wyrównać znaki? Silnik chodził elegancko palił bez świec (okazały się zepsute).
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 5 paź 2011, 20:48

wyrównaj do znaków i składaj wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez theboost » 5 paź 2011, 20:52

Czyli nie ma to żadnego wpływu na początek wtrysku?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 5 paź 2011, 21:20.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6