Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Niestety u mnie dzisiaj identyczny problem się pojawił
Olej również ok.7 tys km wcześniej wymieniany,niby kasowana inspekcja(polecany warsztat na forum)
Najbardziej zdziwiło mnie,że kontrolka DPF zaczęła od razu mrugać
a z tego co wyczytałem,powinna najpierw się zaświecić(info o zapchaniu filtra ponad 80%)-kiedy mamy jeszcze szansę na samodzielne przepalenie filtra...
I również identycznie,jak kolega pinoczet ostatnio 80% to trasa...(wiem dobrze kiedy filtr się wypala i zawsze jeżdżę tak,żeby proces wypalania się ukończył bezproblemowo)-tym bardziej dziwi mnie mruganie kontrolki...
Jedyne co mi przychodzi do głowy,to to,że miganie kontrolki DPF może oznaczać również awarię jakiś czujników...
Teraz zasadnicze pytanie-czy sczytanie błędów ELM-em da jakieś istotne informacje w tym konkretnym przypadku,czy lepiej podłączać Mazdę od razu pod IDS-a w serwisie
no to Ty masz chociaż rozwiązanie na 99%...

Olej również ok.7 tys km wcześniej wymieniany,niby kasowana inspekcja(polecany warsztat na forum)
Najbardziej zdziwiło mnie,że kontrolka DPF zaczęła od razu mrugać

I również identycznie,jak kolega pinoczet ostatnio 80% to trasa...(wiem dobrze kiedy filtr się wypala i zawsze jeżdżę tak,żeby proces wypalania się ukończył bezproblemowo)-tym bardziej dziwi mnie mruganie kontrolki...
Jedyne co mi przychodzi do głowy,to to,że miganie kontrolki DPF może oznaczać również awarię jakiś czujników...
Teraz zasadnicze pytanie-czy sczytanie błędów ELM-em da jakieś istotne informacje w tym konkretnym przypadku,czy lepiej podłączać Mazdę od razu pod IDS-a w serwisie

no własnie nie bo sam wymienialem olej
no to Ty masz chociaż rozwiązanie na 99%...
pinoczet napisał(a):no własnie nie bo sam wymienialem olej
W takim razie na IDS i po sprawie.
dobrzyn22 napisał(a):niby kasowana inspekcja(polecany warsztat na forum)
Może zwyczajnie... zapomnieli?
dobrzyn22 napisał(a):Jedyne co mi przychodzi do głowy,to to,że miganie kontrolki DPF może oznaczać również awarię jakiś czujników...
Może oznaczać nieskasowaną inspekcję, awarię czujników... albo po prostu wypięty któryś czujnik. Na przykład po odpięciu przepływomierza (to czujnik przy filtrze powietrza) też miga kontrolka DPF.
dobrzyn22 napisał(a):Teraz zasadnicze pytanie-czy sczytanie błędów ELM-em da jakieś istotne informacje w tym konkretnym przypadku,czy lepiej podłączać Mazdę od razu pod IDS-a w serwisie
AFAIK w standardowych softach pod ELM nie ma funkcji serwisowych DPFu, ergo źle odczytasz kody błędów.
Pozdor Myjk
pinoczet napisał(a):mam rozumiec ze u mnie trzeba skasowac inspekcje olejowa??? trzeba jechac do serwisu na skasowanie inspekcji??
Tak, aczkolwiek gdzieś po forum szwenda się instrukcja jak to zrobić po druciarsku grzebiąc pod maską.
Pozdor Myjk
AFAIK w standardowych softach pod ELM nie ma funkcji serwisowych DPFu, ergo źle odczytasz kody błędów.
hmm a są w takim razie w ogóle jakieś "niestandardowe" softy pod ELM??
Dzisiaj podłączyłem dla sczytania potencjalnych błędów i...

Może Elm nie ma funkcji serwisowych DPFu,ale miałem nadzieję,że tak czy inaczej mrugająca kontrolka na konsoli zostawia jakieś ślady w ECU(wychodzi na to,że źle myślałem
Błędy sczytane ELM-em -żadnego nie znalazł.Następny krok-skasowanie inspekcji olejowej sposobem przedstawionym na forum-problem migającej diody zniknął...
Czyli wychodzi na to,że panowie w serwisie"zapomnieli"
skasować inspekcję...
Dodam,że warsztat jest polecany na forum,więc to co najmniej dziwne(wierzę,że to zwykłe niedopatrzenie).Przy okazji wizyty w serwisie było robione sporo rzeczy,wiele z nich profilaktycznie-do żadnej z nich nie mam zastrzeżeń,dlatego dopytam o ten fakt przy nast.wizycie..
Czyli wychodzi na to,że panowie w serwisie"zapomnieli"

Dodam,że warsztat jest polecany na forum,więc to co najmniej dziwne(wierzę,że to zwykłe niedopatrzenie).Przy okazji wizyty w serwisie było robione sporo rzeczy,wiele z nich profilaktycznie-do żadnej z nich nie mam zastrzeżeń,dlatego dopytam o ten fakt przy nast.wizycie..
dobrzyn22 napisał(a):Błędy sczytane ELM-em -żadnego nie znalazł.Następny krok-skasowanie inspekcji olejowej sposobem przedstawionym na forum-problem migającej diody zniknął...
Myjk napisał(a):Jakim softem?
Palmer Performance Eng... czyli np. ScanXL, ale o tym jest juz oddzielny watek..
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
dobrzyn22 napisał(a):Błędy sczytane ELM-em -żadnego nie znalazł.Następny krok-skasowanie inspekcji olejowej sposobem przedstawionym na forum-problem migającej diody zniknął...
BTW Inspekcji olejowej nie wyrzuca w błędach?
67igor1 napisał(a):Palmer Performance Eng... czyli np. ScanXL, ale o tym jest juz oddzielny watek..
Testowałem ScanXL i jakieś bzdury mi wychodziły w przypadku DPFu. OK koniec OT.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a): Inspekcji olejowej nie wyrzuca
Jeżeli przekroczy się kilometrówkę to wyrzuca błąd P2459-FF "Częstotliwość regeneracji filtra DPF w pojeździe Diesla " Warto wtedy podejrzeć kiedy była ostatnia wymiana oleju i po problemie. Uniwersalne testery są do

No chyba że się nie ma IDS-a, wtedy "nie wyrzuca"
Panowie, czy istnieję obecnie nowy sposób usuwania tego nieszczęsnego filtra cząstek stałych w naszych Madziach? Znajomy mechanik twierdzi, że od września ma nowy program, który bez żadnych emulatorów programowo usuwa problem z filtrem. Filtr jest usuwany, cykle przepaleń nie następują , poziom oleju się nie podnosi, w teorii cud malina. Nie znalazłem innego wątku który by bardziej pasował do tematu więc podpinam się tutaj..
dobrzyn22 napisał(a):Proponuję poczytać tu:http://www.filtrfap.pl/
Dzięki za szybki odzew
Sorry, właściwie to chodziło mi bardziej o ten link-tu znajdziesz ciekawsze info
:
http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=252 a tamta stronka jest chyba w jakiś sposób powiązana z tą(o ile dobrze pamiętam
)
Zaciekawił mnie również nieco wpis,który brzmi mniej więcej tak: po usunięciu DPF-u nie ma potrzeby używania drogiego oleju bezsiarkowego.W sumie Dexelię leje się tylko dla DPf-u...Można również to wziąć pod uwagę przy rozważaniu usunięcia filtra...
http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=252 a tamta stronka jest chyba w jakiś sposób powiązana z tą(o ile dobrze pamiętam
Zaciekawił mnie również nieco wpis,który brzmi mniej więcej tak: po usunięciu DPF-u nie ma potrzeby używania drogiego oleju bezsiarkowego.W sumie Dexelię leje się tylko dla DPf-u...Można również to wziąć pod uwagę przy rozważaniu usunięcia filtra...
mozna latwo sie pozbyc dpf za 220 funtow w angli dzisiaj to zakonczylem z sukcesem koszt nowego 3 tys funtow z aso internet ok 600 funtow jesli ktos zainteresowany zap na priva podam namiary na firme gdzie wysyla sie kompa w celu wykasowania dpf z kompa (tz bedzie myslal za dpf zawsze jest czysty ) puszka z sondami zostaje tylko pozbywamy sie srodka
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
wojta napisał(a):wysyla sie kompa w celu wykasowania dpf z kompa (tz bedzie myslal za dpf zawsze jest czysty ) puszka z sondami zostaje tylko pozbywamy sie srodka
Jestem ciekawy co na to stacja diagnostyczna podczas przegladu?
(w UK nazywa sie to MOT Test)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Filtr jest usuwany w taki sposób,że jest to niewidoczne podczas przeglądu( do tego w M6 są osłony termiczne,które wszystko kamuflują
)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6