Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez pinoczet » 3 paź 2011, 23:19

no własnie nie bo sam wymienialem olej
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2011, 18:42
Posty: 13
Skąd: darłowo
Auto: Mazda 6 2.0 143KM kombi.

Postprzez dobrzyn22 » 4 paź 2011, 00:07

Niestety u mnie dzisiaj identyczny problem się pojawił <oczy>
Olej również ok.7 tys km wcześniej wymieniany,niby kasowana inspekcja(polecany warsztat na forum)

Najbardziej zdziwiło mnie,że kontrolka DPF zaczęła od razu mrugać <co?> a z tego co wyczytałem,powinna najpierw się zaświecić(info o zapchaniu filtra ponad 80%)-kiedy mamy jeszcze szansę na samodzielne przepalenie filtra...

I również identycznie,jak kolega pinoczet ostatnio 80% to trasa...(wiem dobrze kiedy filtr się wypala i zawsze jeżdżę tak,żeby proces wypalania się ukończył bezproblemowo)-tym bardziej dziwi mnie mruganie kontrolki...

Jedyne co mi przychodzi do głowy,to to,że miganie kontrolki DPF może oznaczać również awarię jakiś czujników...

Teraz zasadnicze pytanie-czy sczytanie błędów ELM-em da jakieś istotne informacje w tym konkretnym przypadku,czy lepiej podłączać Mazdę od razu pod IDS-a w serwisie <co?>
no własnie nie bo sam wymienialem olej

no to Ty masz chociaż rozwiązanie na 99%...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Myjk » 4 paź 2011, 07:32

pinoczet napisał(a):no własnie nie bo sam wymienialem olej

W takim razie na IDS i po sprawie.

dobrzyn22 napisał(a):niby kasowana inspekcja(polecany warsztat na forum)

Może zwyczajnie... zapomnieli?

dobrzyn22 napisał(a):Jedyne co mi przychodzi do głowy,to to,że miganie kontrolki DPF może oznaczać również awarię jakiś czujników...

Może oznaczać nieskasowaną inspekcję, awarię czujników... albo po prostu wypięty któryś czujnik. Na przykład po odpięciu przepływomierza (to czujnik przy filtrze powietrza) też miga kontrolka DPF. :)

dobrzyn22 napisał(a):Teraz zasadnicze pytanie-czy sczytanie błędów ELM-em da jakieś istotne informacje w tym konkretnym przypadku,czy lepiej podłączać Mazdę od razu pod IDS-a w serwisie

AFAIK w standardowych softach pod ELM nie ma funkcji serwisowych DPFu, ergo źle odczytasz kody błędów.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez pinoczet » 4 paź 2011, 07:46

Kolego to mam rozumiec ze u mnie trzeba skasowac inspekcje olejowa??? trzeba jechac do serwisu na skasowanie inspekcji??
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2011, 18:42
Posty: 13
Skąd: darłowo
Auto: Mazda 6 2.0 143KM kombi.

Postprzez Myjk » 4 paź 2011, 07:51

pinoczet napisał(a):mam rozumiec ze u mnie trzeba skasowac inspekcje olejowa??? trzeba jechac do serwisu na skasowanie inspekcji??

Tak, aczkolwiek gdzieś po forum szwenda się instrukcja jak to zrobić po druciarsku grzebiąc pod maską.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez pinoczet » 4 paź 2011, 08:01

Dzieki Myjk no to jem sniadanie i wale na słupsk do serwisu bo dzisiaj w trase jade . dzieki jeszcze raz
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2011, 18:42
Posty: 13
Skąd: darłowo
Auto: Mazda 6 2.0 143KM kombi.

Postprzez dobrzyn22 » 4 paź 2011, 12:27

AFAIK w standardowych softach pod ELM nie ma funkcji serwisowych DPFu, ergo źle odczytasz kody błędów.


hmm a są w takim razie w ogóle jakieś "niestandardowe" softy pod ELM??

Dzisiaj podłączyłem dla sczytania potencjalnych błędów i... <dupa> pokazuje zero błędów...
Może Elm nie ma funkcji serwisowych DPFu,ale miałem nadzieję,że tak czy inaczej mrugająca kontrolka na konsoli zostawia jakieś ślady w ECU(wychodzi na to,że źle myślałem ;P )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 4 paź 2011, 22:30

dobrzyn22 napisał(a):Elm nie ma funkcji serwisowych DPFu,

ale odczytuje jego bledy ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 5 paź 2011, 00:41

Błędy sczytane ELM-em -żadnego nie znalazł.Następny krok-skasowanie inspekcji olejowej sposobem przedstawionym na forum-problem migającej diody zniknął... :D

Czyli wychodzi na to,że panowie w serwisie"zapomnieli" <co?> skasować inspekcję...
Dodam,że warsztat jest polecany na forum,więc to co najmniej dziwne(wierzę,że to zwykłe niedopatrzenie).Przy okazji wizyty w serwisie było robione sporo rzeczy,wiele z nich profilaktycznie-do żadnej z nich nie mam zastrzeżeń,dlatego dopytam o ten fakt przy nast.wizycie..
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Myjk » 5 paź 2011, 08:08

67igor1 napisał(a):ale odczytuje jego bledy

dobrzyn22 napisał(a):Błędy sczytane ELM-em

Jakim softem?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Wojtek » 5 paź 2011, 08:16

dobrzyn22 napisał(a):Błędy sczytane ELM-em -żadnego nie znalazł.Następny krok-skasowanie inspekcji olejowej sposobem przedstawionym na forum-problem migającej diody zniknął...

;)

Myjk napisał(a):Jakim softem?

Palmer Performance Eng... czyli np. ScanXL, ale o tym jest juz oddzielny watek..
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 5 paź 2011, 08:23

dobrzyn22 napisał(a):Błędy sczytane ELM-em -żadnego nie znalazł.Następny krok-skasowanie inspekcji olejowej sposobem przedstawionym na forum-problem migającej diody zniknął... :D

BTW Inspekcji olejowej nie wyrzuca w błędach?

67igor1 napisał(a):Palmer Performance Eng... czyli np. ScanXL, ale o tym jest juz oddzielny watek..

Testowałem ScanXL i jakieś bzdury mi wychodziły w przypadku DPFu. OK koniec OT.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez smile » 6 paź 2011, 21:20

Myjk napisał(a): Inspekcji olejowej nie wyrzuca


Jeżeli przekroczy się kilometrówkę to wyrzuca błąd P2459-FF "Częstotliwość regeneracji filtra DPF w pojeździe Diesla " Warto wtedy podejrzeć kiedy była ostatnia wymiana oleju i po problemie. Uniwersalne testery są do <dupa>
No chyba że się nie ma IDS-a, wtedy "nie wyrzuca" <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez cytrynu » 7 paź 2011, 09:31

Panowie, czy istnieję obecnie nowy sposób usuwania tego nieszczęsnego filtra cząstek stałych w naszych Madziach? Znajomy mechanik twierdzi, że od września ma nowy program, który bez żadnych emulatorów programowo usuwa problem z filtrem. Filtr jest usuwany, cykle przepaleń nie następują , poziom oleju się nie podnosi, w teorii cud malina. Nie znalazłem innego wątku który by bardziej pasował do tematu więc podpinam się tutaj..
Początkujący
 
Od: 20 sie 2010, 11:07
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 5 2.0 110KM 146tkm

Postprzez dobrzyn22 » 7 paź 2011, 10:34

Proponuję poczytać tu:http://www.filtrfap.pl/
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez cytrynu » 7 paź 2011, 11:05

dobrzyn22 napisał(a):Proponuję poczytać tu:http://www.filtrfap.pl/


Dzięki za szybki odzew ;) Nietety na samej stronie nie znalazłem zbyt wiele pomocnych informacji oprócz cennika i kontaktu, brak forum czy opinii o ich usługach..
Początkujący
 
Od: 20 sie 2010, 11:07
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 5 2.0 110KM 146tkm

Postprzez dobrzyn22 » 7 paź 2011, 20:16

Sorry, właściwie to chodziło mi bardziej o ten link-tu znajdziesz ciekawsze info :D :
http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=252 a tamta stronka jest chyba w jakiś sposób powiązana z tą(o ile dobrze pamiętam ;) )

Zaciekawił mnie również nieco wpis,który brzmi mniej więcej tak: po usunięciu DPF-u nie ma potrzeby używania drogiego oleju bezsiarkowego.W sumie Dexelię leje się tylko dla DPf-u...Można również to wziąć pod uwagę przy rozważaniu usunięcia filtra...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wojta » 8 paź 2011, 00:22

mozna latwo sie pozbyc dpf za 220 funtow w angli dzisiaj to zakonczylem z sukcesem koszt nowego 3 tys funtow z aso internet ok 600 funtow jesli ktos zainteresowany zap na priva podam namiary na firme gdzie wysyla sie kompa w celu wykasowania dpf z kompa (tz bedzie myslal za dpf zawsze jest czysty ) puszka z sondami zostaje tylko pozbywamy sie srodka
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez Wojtek » 8 paź 2011, 00:41

wojta napisał(a):wysyla sie kompa w celu wykasowania dpf z kompa (tz bedzie myslal za dpf zawsze jest czysty ) puszka z sondami zostaje tylko pozbywamy sie srodka

Jestem ciekawy co na to stacja diagnostyczna podczas przegladu? :>

(w UK nazywa sie to MOT Test)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 8 paź 2011, 11:03

Filtr jest usuwany w taki sposób,że jest to niewidoczne podczas przeglądu( do tego w M6 są osłony termiczne,które wszystko kamuflują ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6