Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Wojtek » 4 wrz 2011, 20:42

smile napisał(a):diagnosta nie może być zwykłym mechanikiem...

dokladnie... <spoko>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 4 wrz 2011, 20:47

a nadmiar paliwa wynika z częstych regeneracji DPF-u a nie na skutek nieukończonych regeneracji.

no tak,ale kiedy są częste regeneracje??-kiedy jeździsz najczęściej po mieście,na krótkich odcinkach i DPF nie ma szansy na dokończenie regeneracji...zgadza się? ;)
Może pojęcia nieco odmienne,lecz skutek jest taki sam(nieukończona próba-->następna próba=częstsza regeneracja...

suma sumarum wychodzi na jedno i to samo,przynajmniej dla przeciętnego użytkownika(ale rozumiem,że diagnosta może to widzieć inaczej-tego nie podważam)-nie lubię po prostu komplikowania rzeczy,które mogą być proste <oczko>

Dobra koniec tych dywagacji,bo ktoś kto będzie to czytał to zgłupieje <glupek2>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 4 wrz 2011, 21:56

dobrzyn22 napisał(a):

Dobra koniec tych dywagacji,bo ktoś kto będzie to czytał to zgłupieje <glupek2>


potwierdzam <rotfl> hahaha
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wojta » 5 wrz 2011, 21:41

co byscie nie pisali na koniec bedzie to samo ........... albo inspeksja olejowa albo za duzo oleju albo zapchany dpf tak jak kolega napisal ciezko ta magde wyczuc <serduszka>
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez smile » 11 wrz 2011, 10:57

wojta napisał(a):co byscie nie pisali na koniec bedzie to samo ........... albo inspeksja olejowa albo za duzo oleju albo zapchany dpf tak jak kolega napisal ciezko ta magde wyczuc <serduszka>


albo nieszczelność dolotu jak się ostatnio okazało w jednej piątce "CR". Dziura na dwa palce w przewodzie elastycznym pomiędzy filtrem powietrza a turbiną (przy samej turbinie) powodowała nieprawidłowości w spalaniu ON, a co za tym idzie DPF się zapchał w 200 km od regeneracji wymuszonej i od razu zaczął mrugać. A auto jechało non-stop po autostradzie i to szybko...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez zielu72 » 15 wrz 2011, 16:06

Dziwi mnie fakt że jest tak mało wpisów od osób które wycięły Dpf-a,
A morze kto to zrobił niech się ujawni i napisze ile to już km bezawaryjnej jazdy.Wiele osób chciało by się dowiedzieć czy warto....
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 16:40
Posty: 6
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 diesel 143KM

Postprzez dobrzyn22 » 15 wrz 2011, 16:49

Jest osobny wątek założony dla tych co usunęli DPF ale tam również cisza....
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 15 wrz 2011, 16:52

dobrzyn22 napisał(a):Jest osobny wątek założony dla tych co usunęli DPF ale tam również cisza....

i nie kazdy kto chcial wycinac to zrobil :P
...czasem jakis dobry mechanik sie zlituje i naprawi i juz nie ma problemu z DPF-em ;)

hahaha hahaha hahaha
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cytrynu » 28 wrz 2011, 14:11

Panowie, a w jakim tempie obserwujecie w swoich mazdach wzrost poziomu oleju po kolejnych wypaleniach? U mnie po wymianie oleju miesiąc temu i przejechaniu raptem 500 km podniósł się o kilka milimetrów. Czy to może być wina CPU i zlecanych przez niego zbyt dużych ilości wtryskiwanego paliwa do przepaleń czy problem może leżyć jeszcze gdzieś indziej?
Początkujący
 
Od: 20 sie 2010, 11:07
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 5 2.0 110KM 146tkm

Postprzez chmooreck » 28 wrz 2011, 14:48

cytrynu napisał(a):podniósł się o kilka milimetrów

Granica błędu pomiaru. Nie przejmuj się dopóki nie jest blisko X.
U mnie czasem się podnosi, czasem spada. Ogólnie już dawno przestałem wpatrywać się zarówno w spalanie chwilowe, jak i w bagnet...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1122 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Myjk » 28 wrz 2011, 14:56

chmooreck napisał(a):U mnie czasem się podnosi, czasem spada. Ogólnie już dawno przestałem wpatrywać się zarówno w spalanie chwilowe, jak i w bagnet...

<spoko> Po początkowej panice wywołanej na tym forum, ja też olewam to sikiem zygzakowym.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Myjk » 1 paź 2011, 19:24

Wczoraj byłem u Jaksy, sprawdzony został DPF. 80 tkm przeleciane od nowości, 95% po Wawie w naszych cudownych korkach. Filtr czysty jak nówka sztuka. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez konrad1235 » 2 paź 2011, 10:04

No właśnie Panowie, jak wygląda u Was przybywanie oleju? ja przejechałem 900 km od wymiany i już mam w połowie (spalanie w normie, więc wtryski nie leją , tym bardziej że dopiero co były wymieniane i wgrywany był soft) . Trochę mnie to irytuje bo przy takiej częstotliwości przybywania oleju będę zmuszony wymieniać co 2 miesiące. Niektórzy piszą żeby się tym nie przejmować ale jak tu się nie przejmować kiedy dojdzie do X i się silnik rozbiega. Rozmawiałem z kolesiem który oferował wtryski na allegro (jak jeszcze szukałem do swojej m6 miały problem z trzymaniem softu) mówił że te wtryski tak mają ale jest na to sposób, ponoć On oferuje jakieś inne które zredukowały znacznie przybywanie oleju i zmniejszają nieco spalanie. Mówił też że pracę magisterską z tego pisał itp. Koleś mówił jak by się faktycznie znał na problemie. Nie skorzystałem z jego oferty bo komplet jego wtrysków kosztuje 7500 zł ;/
proszę o opinie w sprawie przybywania oleju i "magicznych" wtrysków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez Wojtek » 2 paź 2011, 10:16

konrad1235 napisał(a):jak wygląda u Was przybywanie oleju?

konrad1235 napisał(a):te wtryski tak mają ale jest na to sposób, ponoć On oferuje jakieś inne które zredukowały znacznie przybywanie oleju i zmniejszają nieco spalanie.

wiesz co? ani jedno z Twoich pytan nie pasuje do tego watku... :|

moze poszukasz bardziej odpowiedniego miejsca?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez konrad1235 » 2 paź 2011, 10:35

Dlaczego? przecież koledzy w postach wyżej piszą o ilości oleju , przybywaniu , odległościach od X. W zasadzie to pytania nasunęły mi się czytając ich posty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez Myjk » 2 paź 2011, 16:14

konrad1235 napisał(a):No właśnie Panowie, jak wygląda u Was przybywanie oleju?

Przy okazji wizyty u Jaksy, Jarek zapytał co ile wymieniam olej. Oczywiście wymieniam co książkowe 20tkm. Jarek trochę się zdziwił pytając jednocześnie o poziom oleju. U mnie, pomimo że non-stop po wawie jeżdżę, nie ma problemu z przybywającym olejem. No, ale ja nie zamulam silnika -- poniżej 1,8t obr. nie schodzę nigdy przy przyśpieszaniu, 3-3,5t obr. to też nie jest dla mojego silnika nowinka. Wyższe obroty to nie tylko lepsze osiągi, czysty DPF, ale także brak problemu z przybywaniem mieszanki olejowej. Taka jest recepta, o czym było już wielokrotnie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez polak900 » 2 paź 2011, 16:18

silniki z dpf lubią taką jazdę, wtedy temp wypalania sadzy jest większe (większa efektywność)
i problemu nie ma
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez konrad1235 » 2 paź 2011, 21:51

skoro tak mówicie, będę się stosował do Waszej rady. napiszę za jakiś czas jakie są wyniki.
dzięki za zainteresowanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez pinoczet » 3 paź 2011, 21:28

Witam.
koledzy kupilem swoja mazde 6 miesiecy temu i przejechalem 17 tkm i dzisiaj kontrolka dpf zaczeła migac. olej wymieniłem 7 tkm temu na odpowiedni a jutro mam trase 600km i zwarjowałem co z tym fantem zrobic???? mazda ostatnio robiłem trasy po 500km. prosil bym opomoc.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2011, 18:42
Posty: 13
Skąd: darłowo
Auto: Mazda 6 2.0 143KM kombi.

Postprzez Myjk » 3 paź 2011, 22:18

Resetowałeś inspekcję olejową?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6