Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 1.6 Y6
A jak ten nadmiar można odessać bez spuszczania oleju przez korek 
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
duża (np 100ml) strzykawka + wężyk jak do kroplówek, trochę manewrowania i można przez kanał bagnetu odessać
(mój wężyk był dość miekki, owinąłem wokół niego cienki drut dla ułatwienia)
(mój wężyk był dość miekki, owinąłem wokół niego cienki drut dla ułatwienia)
mazdowski numer podkładki: Y401-10-4J5
kosztuje niewiele, więc lepiej wymienić (jeśli jest w dobrym stanie to nic nie powinno się stać)
Można dobrać pod rozmiar:
oryginał widziałem za 11 zł
ale powinno pasować http://najczesci.pl/czesci/product/907829 http://najczesci.pl/czesci/product/955493
kosztuje niewiele, więc lepiej wymienić (jeśli jest w dobrym stanie to nic nie powinno się stać)
Można dobrać pod rozmiar:
średnica zewnętrzna [mm] : 21
Średnica wewnętrzna [mm] : 10
Kształt : kształt A
Materiał : miedz
Grubość [mm] : 2,1
oryginał widziałem za 11 zł
ale powinno pasować http://najczesci.pl/czesci/product/907829 http://najczesci.pl/czesci/product/955493
Wracając jeszcze na chwilę do poziomu oleju po wymianie:
akostarek dzięki za podpowiedź. Co prawda wężyk od kroplówki się nie sprawdził (drut usztywniający miałem za gruby), ale za to przewód od worka do cewnikowania spisał się doskonale.
Komplet strzykawka 100ml + worek wyszedł 5,40zł. Odessałem 300ml przez otwór dla bagnetu. Obecnie stan na 2/3 miarki na bagnecie i mam czyste sumienie
akostarek dzięki za podpowiedź. Co prawda wężyk od kroplówki się nie sprawdził (drut usztywniający miałem za gruby), ale za to przewód od worka do cewnikowania spisał się doskonale.
Komplet strzykawka 100ml + worek wyszedł 5,40zł. Odessałem 300ml przez otwór dla bagnetu. Obecnie stan na 2/3 miarki na bagnecie i mam czyste sumienie
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Witam
Na początku chciałem się przywitać – jestem nowym użytkownikiem tego forum:)
Jak do tej pory Mazda (3, diesel) spisywała się super. Niestety, po wymianie oleju w serwisie (nie ASO, zwykły, polecany mechanik) zauważyłem że cieknie (mocno) olej na głowicy od strony pasażera – spod uszczelki (btw. ta uszczelka jest silikonowa??). Sprawdziłem stan oleju – MAX. A przejechałem dobre 6 tyś od wymiany. Powiedzcie, czy jak odessam (np strzykawą) nadmiar – czy olej dalej będzie wyciekał? Czy nie obędzie się bez wymiany uszczelki?
Troszkę mnie to zestresowało.
Pozdrawiam
Mateusz
PS. gdzie można kupić taką strzykawkę (pewnie apteka?) – i taki wężyk ?
Na początku chciałem się przywitać – jestem nowym użytkownikiem tego forum:)
Jak do tej pory Mazda (3, diesel) spisywała się super. Niestety, po wymianie oleju w serwisie (nie ASO, zwykły, polecany mechanik) zauważyłem że cieknie (mocno) olej na głowicy od strony pasażera – spod uszczelki (btw. ta uszczelka jest silikonowa??). Sprawdziłem stan oleju – MAX. A przejechałem dobre 6 tyś od wymiany. Powiedzcie, czy jak odessam (np strzykawą) nadmiar – czy olej dalej będzie wyciekał? Czy nie obędzie się bez wymiany uszczelki?
Troszkę mnie to zestresowało.
Pozdrawiam
Mateusz
PS. gdzie można kupić taką strzykawkę (pewnie apteka?) – i taki wężyk ?
- Od: 5 paź 2011, 17:00
- Posty: 9
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 BK (Y6) 2006
Strzykawke i wezyk kupisz w aptece.Kilka postów wczesnij pisałem o tym co sie może stac jak bedzie nadmiar oleju i to cie chyba spotkało. Jak odessasz olej wycieku raczej nie zatrzymasz.
Dominooo napisał(a):Kupiłem w ASO za 5,28 pln, ale jest srebrna (nie wygląda na miedź).
Pewnie kupiłeś "9956-41-400" do 2,0 Diesla (MZR-CD, DITD itp..), te aluminiowe tyle kosztują w ASO. A do 1,6 PSA jest droższa i miedziana
smile napisał(a):Pewnie kupiłeś "9956-41-400" do 2,0 Diesla (MZR-CD, DITD itp..), te aluminiowe tyle kosztują w ASO. A do 1,6 PSA jest droższa i miedziana
No dokładnie tak jak napisałeś. Podkładka nadaje się tylko do wyj... Znawcy z ASO. Masakra.
Założyłem starą. Mam nadzieję, że nie będzie cieknąć.
miru1968 napisał(a):Strzykawke i wezyk kupisz w aptece.Kilka postów wczesnij pisałem o tym co sie może stac jak bedzie nadmiar oleju i to cie chyba spotkało. Jak odessasz olej wycieku raczej nie zatrzymasz.
Czyli co, uszczelka do wymiany? pod czym jest ta uzczelka, jak to się nazywa (sorry za ignorancję, nie znam się) – pisałeś że odma, uszczelniacz? Znajomy sugerował, że może cieknie spod klawiatury. Orientujecie się jaki jest koszt materiałów (czyt uszczelka) ?
rewelacja, nic tylko powystrzelać tych mechaników

BTW Mazdzina ma 130tyś km.
- Od: 5 paź 2011, 17:00
- Posty: 9
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 BK (Y6) 2006
Trudno stwierdzic z pod czego masz wyciek trzeba fachowego oka żeby stwierdził co i jak i czy uszczelka do wymiany możliwe że i z pod pokrywy klawiatury cieknie,na odległość nikt ci nie pomoże 

miru1968 napisał(a):Trudno stwierdzic z pod czego masz wyciek trzeba fachowego oka żeby stwierdził co i jak i czy uszczelka do wymiany możliwe że i z pod pokrywy klawiatury cieknie,na odległość nikt ci nie pomoże
Operacja strzykawka + rurka się powiodła
Zobaczymy jak teraz z żyganiem olejem będzie. Przynajmniej sumienie mam czyste:)
- Od: 5 paź 2011, 17:00
- Posty: 9
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 BK (Y6) 2006
Witam
Mam pytanie? Czy polecilibyście filtry marki Filtron lub SCT Germany do Mazdy 3 BK 1.6 TDiesel
Ktoś mi powiedział że do tego auta najlepiej stosować oryginały czyli Forda albo MANN.
Osobiście nic nie ma do Filtrona,zawsze jest stosowałem w innych autach ale podobno w Mazda jest bardzo wybredna i potrzebuje markowych.
Stosował ktoś np. Filtrona?
Ja potrzebuje wymienić:
Powietrza AK 372/1 34zł oryginał w aso 79zł
Oleju OE 667/1 25zł oryginał w aso 39zł
paliwa PS 974/1 85zł oryginał w aso 145zł
kabinowy K 1212-2x 60zł oryginał w aso 99zł
Kabinowy i powietrza można olać, ale czy oleju i paliwa musi być markowy
?
Czy warto przepłacać
?
Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)
Pozdrawiam lukaszm
Mam pytanie? Czy polecilibyście filtry marki Filtron lub SCT Germany do Mazdy 3 BK 1.6 TDiesel
Ktoś mi powiedział że do tego auta najlepiej stosować oryginały czyli Forda albo MANN.
Osobiście nic nie ma do Filtrona,zawsze jest stosowałem w innych autach ale podobno w Mazda jest bardzo wybredna i potrzebuje markowych.
Stosował ktoś np. Filtrona?
Ja potrzebuje wymienić:
Powietrza AK 372/1 34zł oryginał w aso 79zł
Oleju OE 667/1 25zł oryginał w aso 39zł
paliwa PS 974/1 85zł oryginał w aso 145zł
kabinowy K 1212-2x 60zł oryginał w aso 99zł
Kabinowy i powietrza można olać, ale czy oleju i paliwa musi być markowy
Czy warto przepłacać
Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)
Pozdrawiam lukaszm
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
Nie posiadam mazdy 3 ale śmiało mozesz stosowac filtry filtrona. Nie ustępują jakością filtrom MANNa itp. Filtron to ceniona firma działającą juz dlugo na rynku. To nie jest żaden bubel i ich stosowanie nie wpłynie negatywnie na prace różnych podzespołów Twojego samochodu. Montuj śmiało. Pozdrawiam.
nie zdziwiłbym się, jakby kupione w ASO Mazdy filtry były produkcji FoMoCo, a tam ceny będą zapewne niższe.
btw zwróć uwagę na filtr paliwa, po lifcie wsadzali chyba te okrągłe, nieco droższe były w ASO
btw zwróć uwagę na filtr paliwa, po lifcie wsadzali chyba te okrągłe, nieco droższe były w ASO
No właśnie, też osobiście nie mam nic przeciwko filtrom Filtrona ale ta "łajza" od której kupiłem auto wciskał mi że jak filtry to tylko oryginały a filtrona zniszczą to auto. Ta łajza to handlarz, niby znawca mazd który okazał się oszustem. Dlatego wole się upewnić, bo tej łajżie i tak nie wierzę.
Te w aso to sa FoMoCo... zgadaz się...
No właśnie tez to zauwarzyłem że filtry paliwa są 2 rodzaje do tego silnika i sam się zastanawiałem dlaczego?
Te w aso to sa FoMoCo... zgadaz się...
No właśnie tez to zauwarzyłem że filtry paliwa są 2 rodzaje do tego silnika i sam się zastanawiałem dlaczego?
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
U siebie zastosowałem :
powietrza- Filtron
kabinowy_Filtron
oleju-Filtron
paliwa ten aluminiowy -MAN wyprodukowany w chinach
autko zapier..la aż miło żadnych kłopotów
powietrza- Filtron
kabinowy_Filtron
oleju-Filtron
paliwa ten aluminiowy -MAN wyprodukowany w chinach
autko zapier..la aż miło żadnych kłopotów
Witam, dla tych którzy twierdzą że filtr to tylko filtr i nie ma znaczenia czy Bosch czy Filtron polecam artykuł do przeczytania: http://www.auto-swiat.pl/1-test-filtrow ... iltrze-100
- Od: 15 lip 2011, 00:24
- Posty: 34
- Skąd: Irlandia/Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 3 Sedan 1.6 Touring 2007
Witam.
Mam podobny problem co Tomek30 z ta tylko różnicą, że moja Mazda 1.6 miała lany olej 5w40 lecz niestety nie wiem jaki(serwisowana w ASO w Niemczech)...Powinnam już zrobić wymianę, ale zastanawiam się , czy teraz wlać mazdowską dexelie 5w30, czy może 5w40 jak do tej pory, ale jakiej marki??? Co radzicie? Z góry dziękuje
Mam podobny problem co Tomek30 z ta tylko różnicą, że moja Mazda 1.6 miała lany olej 5w40 lecz niestety nie wiem jaki(serwisowana w ASO w Niemczech)...Powinnam już zrobić wymianę, ale zastanawiam się , czy teraz wlać mazdowską dexelie 5w30, czy może 5w40 jak do tej pory, ale jakiej marki??? Co radzicie? Z góry dziękuje
-
Inez
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości