Drgania pedału sprzęgła w trakcie wciskania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Evan_ » 3 sty 2010, 21:31

JohnnyB napisał(a):codo szurania, czyli dziwnego odgłosu przy wciskaniu to fakt występuję i u mnie, a teraz i może rzeczywistość jest cichszy, ale nie ma to nic wspólnego jakimkolwiek dodatkowym efektem czyt. drganiem.

Ten odgłos przy wciskaniu to podobno jakaś mifa która ustraciła smar i przez to szuranie, ale podobno w opinnii Mazdy i Jaksy niegroźne.
A drgania ? to musi być cos nie tak z którymś elementem sprzęgła, skoro dwumas wykluczyłeś, to czy tarcza, łożysko oporowe i wysprzęglik ?

Chyba żeby moze jakies mocowanie samego pedału ?


Faktycznie drganie to za duzo powiedziane-to raczej mocne szuranie pod podeszwa.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2009, 22:22
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 136KM 2003r

Postprzez krzych » 3 sty 2010, 21:34

Hmm, ale ciekawe jest to, ze Ty masz przedlifta... i to samo... A przeciez to zupelnie inne dwumasy i sprzegla... Bardzo ciekawe (szczegolnie, ze ja w przedliftach dwoch w ktorych siedzialem, nie zaobserowowalem czegos takiego...)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez JohnnyB » 3 sty 2010, 21:37

krzych napisał(a):Wdzieczny bylbym za info co to za "mifa" (?) i jak toto nasmarowac, bo wkurza niemilosiernie :D


miało być mufa :–), u Jaksy powiedziano mi że aby przesmarować to jeszcze raz trzeba wyjąc skrzynie, koszta podobno przez to wzrastają diametralnie,
"więcej rzeczy nie pamiętam......" :–) i odesłąc chyba zmuszonym Ciebie do Jarka.

A co do tego drgania chyba nie zaobserwowałem tego u siebie, czyżby moment był poprostu za duży na to sprzęgło i dwumas nie potrafi tego przyjąć i drga cale sprzęgło ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez krzych » 3 sty 2010, 21:44

JohnnyB napisał(a):czyżby moment był poprostu za duży na to sprzęgło i dwumas nie potrafi tego przyjąć i drga cale sprzęgło ?

Myslisz, ze mocz jest ze mna? ;D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez JohnnyB » 3 sty 2010, 21:48

I obyś ją/go utrzymał :–)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Enduro » 4 sty 2010, 00:01

krzych napisał(a):A jakie najmniejsze przebiegi miales na stanie Enduro? I za ile?

30 000
80 000
i 120 000
a obecnie mam kpl. po ok 100 000 km

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 4 sty 2010, 00:27

Enduro napisał(a):30 000

O, takie to by mi pasowalo... :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MasterB » 4 sty 2010, 11:30

Hmm, mam podobnie. To znaczy pod nogą nie czuję drgania, ale słyszę odgłos jakby coś szurało 4-6 razy przy wciśnięciu pedału sprzęgła (też nie zawsze).
Na razie nic z tym nie robię, bo sprzęgło mi się nie ślizga, a dwumas chyba też w miarę ok bo nie ma szarpania ani stukania...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez paavel » 31 maja 2011, 09:48

Witam
Mam podobny problem – zaczęło się od tego że padło "podobno" łożysko oporowe i wymieniłem sprzęgło. Początkowo strasznie szarpało że trzeba było ruszać z 2000 obrotów, później inny mechanik trochę przyciągnął mi pedał sprzęgła, tak żeby był na równi z pozostałymi i odpowietrzył, od tego czasu można ruszać normalnie, jednak jakby nasiliły się drgania pedału sprzęgła- im wyższe obroty tym bardziej drga, przy prędkości 130 km/h wibracje czuć na pedale gazu. Przy wciskaniu go na wysokich obrotach słychać jakby zgrzyt i czuć w trakcie tej czynności jakby kilka miejsc z większym oporem. Wróciłem do mechanika który mi to wymieniał i powiedział że "zapomniał mi powiedzieć" że mam uszkodzone koło dwumasowe, jednak przed wymianą sprzęgła nie było takich objawów.
Nie ufam temu mechanikowi (już raz mnie oszukał), czy ktoś mi może powiedzieć czy to faktycznie dwumas? Podobno największe wibracje ma silnik nie na wysokich obrotach ale na 1500 rpm, a u mnie wibruje na wysokich.
Przebieg (175 tys km) by wskazywał na to koło, jednak silnik chodzi równo, nie ma żadnego falowania obrotów, ani stuków, różnica dźwięków przy wciśniętym pedale sprzęgła i nie wciśniętym jest minimalna.
Czy te nowe sprzęgło się niszczy przez te wibracje? Mogę tak na razie jeździć przez powiedzmy 2 miesiące?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2010, 15:14
Posty: 18
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r

Postprzez Enduro » 31 maja 2011, 13:11

paavel napisał(a):....i powiedział że "zapomniał mi powiedzieć" że mam uszkodzone koło dwumasowe, jednak przed wymianą sprzęgła nie było takich objawów.
....Czy te nowe sprzęgło się niszczy przez te wibracje? Mogę tak na razie jeździć przez powiedzmy 2 miesiące?
...

mech. powinnien to za jednym zamachem wymienic, pomimo ze nie bylo objawów, w co osobiście lekko wątpie.. a sprzęgło ulega takiemu jajcowatemu eksplatowniu no i po dłuższym czasie też będzie ponownie do wymiany.
nie polecam dalej jeżdzić, bo w najbliższym czasie, jak jeszcze mocniej się 2M wyrobi, to będzie bardzo efektywwnie ocierało & pukało po obudowie skrzyni.. <glupek2>, ktora jest z aluminium!
ponadto może też uszkadzać rozrusznik.
pozdr.Enduro
Ostatnio edytowano 29 wrz 2011, 19:45 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez paavel » 18 lip 2011, 10:43

nie polecam dalej jeżdzić, bo w najbliższym czasie, jak jeszcze mocniej się 2M wyrobi, to będzie bardzo efektywwnie ocierało & pukało po obudowie skrzyni.. <glupek2>, ktra jest z aluminium!
ponadto może też uszkadzać rozrusznik.

Wymieniłem dwumasę (nowy LUK) po około 3 tygodniach od wymiany sprzęgła = 800 km. Teraz sprzęgło nie szarpie, jego wibracje znacznie się zmniejszyły, jednak ciągle są – im wyższe obroty tym większe, ale nie to mnie martwi, tylko że gdy wciskam sprzęgło na wyższych obrotach to słychać takie chrupnięcie i potem jakby je przytrzymać przy podłodze to słychać jak wytraca prędkość, tylko że to nie dźwięk z silnika tylko właśnie ze sprzęgła. Poza tymi nieprzyjemnymi dźwiękami to wszystko jest ok – skrzynia chodzi dobrze, sprzęgło też (nie ślizga się, nie szarpie itd.). Strasznie mnie to czasem denerwuje za 3 tygodnie wylatuje na urlop więc samochód zamierzam zostawić u mechanika na ponowne rozmontowanie ale boję się że nic nie znajdzie. W tej chwili podejrzewam że może być krzywy wał po którym łożysko oporowe się ślizga. Nie widziałem tego, nie jestem mechanikiem więc może bzdury wypisuje...
Dodam że na luzie (niskie obroty) czuć minimalne wibracje lub czasem wcale nie czuć, przygazując już czuć wyraźnie, to samo się odnosi do "chrupania" przy wciskaniu. Czy wrzucenie biegu jałowego nie powoduje że coś w skrzyni się rozłącza? Czyli napęd nie jest przekazywany na sprzęgło i dwumasę?
Podsumowując – problem pojawił się po wymianie sprzęgła bez dwumasy, po jej wymianie polepszyło się działanie samochodu, ale hałasy zostały. Teraz mam nowy cały zestaw + nowa tarcza (bo stara była nierówno zużyta przez walniętą dwumasę i mechanik zalecił wymianę)

EDYCJA: przeszukując google znalazłem takie coś wśród części do szóstki: "Łożysko pilotujące podtrzymuje wałek sprzęgłowy samochodu Mazda 6 i minimalizuje jego drgania. Producenci: LUK, Sachs"
WTF? nie wiedziałm że takie coś istnieje, a już na pewno nie wchodziło to w skład nowego sprzęgła. wyjaśniało by to te drgania. No chyba że to nie do dizla albo do polifta (bo tam nic więcej nie pisze)???

ps. nie kupujcie sprzęgła marki LUK – to tak naprawdę Exedy (czy jakoś tak) z nalepką LUK + 300 zł droższe.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2010, 15:14
Posty: 18
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r

Postprzez Enduro » 18 lip 2011, 11:02

paavel napisał(a):...1.Wymieniłem dwumasę (nowy LUK) po około 3 tygodniach od wymiany sprzęgła = 800 km. ...jego wibracje znacznie się zmniejszyły, jednak ciągle są .....2.gdy wciskam sprzęgło na wyższych obrotach to słychać takie chrupnięcie .....3.W tej chwili podejrzewam że może być krzywy wał po którym łożysko oporowe się ślizga. .....4.Czy wrzucenie biegu jałowego nie powoduje że coś w skrzyni się rozłącza? Czyli napęd nie jest przekazywany na sprzęgło i dwumasę?
.....

ad1.bo wtedy, przy tej naprawie należało stwierdzić, że 2M jest też do wymiany
a wibracje potwierdzają tyko, że coś jest nie tak, jak powinno być
ad2.no wina raczej dziwgni dociskowej lub łożyska, może zosało to na sucho złożone lub yostały przeoczone slady wyeksplatowania..
ad3.krzywy wał powodował ogromne wibracje
ad4.na biegu jałowym tylko skrzynia jest odłączona, 2M sprzęgło się kręcą wraz z silnikiem
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez chomsta » 29 wrz 2011, 18:05

Witam
Dziś wymieniłem sprzęgło komplet ( Asin) oraz 2M (LUK). Pedał sprzęgła wpada w lekkie drżenie przy wyższych obrotach przed wymianą drżał bez przerwy, wynika z tego ,że ten typ tak ma jedyne co się poprawiło to to ,że sprzęgło lżej się wciska i nie ma szarpania przy zmianie z 1-go na 2 bieg. Cała operacja kosztowała 4 tyś.
chomsta
 

Postprzez Enduro » 29 wrz 2011, 19:48

chomsta napisał(a):Witam
Dziś wymieniłem sprzęgło komplet ( Asin) oraz 2M (LUK). Pedał sprzęgła wpada w lekkie drżenie przy wyższych obrotach przed wymianą drżał bez przerwy, wynika z tego ,że ten typ tak ma jedyne co się poprawiło to to ,że sprzęgło lżej się wciska i nie ma szarpania przy zmianie z 1-go na 2 bieg. Cała operacja kosztowała 4 tyś.

a sprawdziles lozysko w wale, te od strony skrzyni?
moze to ono posiada zbyt duzy luz, ktory objawiac sie moze wibracjami zaleznymi od obrotow i sil odsrokowych..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez chomsta » 29 wrz 2011, 20:06

Nie sądzę żeby mechanik to sprawdził ale porównywałem te drżenie z mazdą 6 z 2010 roku i mniej więcej jest teraz podobnie (ja mam przebieg 155000 a tamta ma 110000 ) wiec wnioskuje ze tak ma być a może jeszcze się to ułoży i zniknie.
chomsta
 

Postprzez Enduro » 29 wrz 2011, 23:20

ja mam ok 110tkm i mi nic nie drzy..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mikolaj » 30 wrz 2011, 17:39

Ja mam pytanko o podobnej tematyce,
w czasie wciśniętego sprzęgła, podczas postoju, z jego okolicy słyszę piszczenie,
a przy wciskaniu sprzęgła podczas jazdy czuję i słyszę drgania spod lewej stopy (drrrrrr) ...
Sprzęgło mam Exedy, ma rok, więc nówka...

2M ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez CinekM6 » 1 paź 2011, 14:32

Hej. U mnie z kolei jest tak ,że po odpaleniu auta słychać dziwne brzęczenie i na moje oko właśnie z okolic skrzyni biegów lub gdzieś z przodu silnika... jest to po prostu brzęczenie cykanie ale słychac dość wyraźnie.. Czasami samo ustaje na chwilę lub po wciśnięci sprzegła ... chociaż np tu kiedyś zaobserwowałem ,że właśnie po wciśnięciu sprzęgła było to słychać stąd myslę ,że to może być skrzynia biegów?? Albo łożysko oporowe? Sprzegło pracuje poprawnie delikatnie szarpie czasami przy ruszaniu.

Nie wiecie co to może być?? Ktoś kiedys mi pisał ,żę to może być sinusoidal (tak ze słuchu) w skrzyni biegów?

jakieś sugestie ?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez tarantura13 » 20 paź 2011, 19:10

Witam wszystkich.... :–)
podłacze sie do tematu......

Czy podane objawy wskazują na "kończenie sie" 2-masy:
1. na biegu jalowym po pewnym czasie silnik zaczyna jakos glosniej pracowac niz do tej pory, po dodaniu gazu, obroty podskakuja do ok. 1500-2000 obrotow, glosniejsze odglosy ustaja. Gdy obroty sie ustabilizuja to po krotkiej chwili (ok 1s) silnik znowu zaczyna glosniej pracowac
2. te glosniejsze odglosy ustaja przy wcisnieciu pedalu sprzegla, po puszczeniu powracaja

dodam jeszcze ze zauwazylem to zjawisko po ostaniej wymianie oleju i filtrow, wczesniej tego nie bylo- silnik pracowal caly czas tak samo.

3. nie zaobserwowalem zadnego szarpania przy zmianie biegow, czy przy ruszaniu
4. sa delikatne drgania pedalu sprzegla, ale wystepuja gdy bardzo wolno go wciskam- po puszczeniu i ponownym wolnym wcisnieciu pedalu juz tego drzenia nie ma
5. nie ma tez zadnych zgrzytow, trzaskow przy zmianie biegow
6. biegi zmieniaja sie plynnie, nawet przy ostrzejszej jezdzie
7. pedal nigdy nie zapadl sie w podloge
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 17:13
Posty: 17
Skąd: wałbrzych
Auto: MAZDA 6
2003r-> diesel

Postprzez Enduro » 20 paź 2011, 19:17

tarantura13 napisał(a):... to zjawisko po ostaniej wymianie oleju i filtrow, wczesniej tego nie bylo- silnik pracowal caly czas tak samo...
moze przy tej okazji cos poszlo nie tak..? <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6