Premacy 2.0 DiTD 90 KM problem z odpalaniem i mocą

Postprzez kierownik » 27 wrz 2011, 10:02

e tam – najgorsze jest jak nie można znaleźć co jest przyczyną, a nie wydana kasa. jeśli wiesz np. że to ten czy inny czujnik. wydasz np 400 czy 3 razy tyle, ale masz spokój.

a wracając P0180 – Fuel Temperature Sensor A Circuit Malfunction, czyli czujnik o symbolu 18-840G, czy jakiś inny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez say » 27 wrz 2011, 14:09

Oho...znajome błędy, czy czasem auto nie przyjechało po ulewie? :D Miałem to samo, ale nikło po kilku godzinach i był spokój do...następnej kałuży. Już zamawiałem części, ale objawy skłoniły mnie do sprawdzenia wiązki – to była dobra decyzja – przetarty przewód.

kierownik napisał(a):18-840G
jak dobrze pamiętam to ten.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez kierownik » 27 wrz 2011, 14:13

co dziwne – gość dzwonił, że jak przekręci rano kluczyk i poczeka aż zacznie migać błędy, to nie odpali, a jak przekręcił i od razu odpalał, to poszło.
kabelki trzeba sprawdzić jak tylko będę miał pod ręką.
ciekawi mnie tylko jeszcze czy jeden błąd czasem nie wynika z drugiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez kierownik » 28 wrz 2011, 08:43

komp w ropie pływa, więc pewnie TCV do wymiany. ale dziwne, bo na nim za cholerę nie widać, żeby gdzieś puszczał. nie wiem czy tam już ktoś nie zaglądał, bo oring zasmarowany był jakimś towotem czy czymś. na razie wyczyściłem co się dało pod kompem, styki kompa i wtyczki sprayem do styków, złożyłem i co ciekawe – po skasowaniu i odpaleniu – żadnych błędów na razie. zobaczymy co będzie przy niższych temperaturach rano (dzisiaj było +15, więc pewnie wszystko ok).

EDIT:
pytanie czy ktoś już zmienił TCV nie czyszcząc kompa z ropy? chociaż z kolei ta była raczej świeża, więc chyba nie to. na razie zostawię i sprawdzę za jakiś czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez mariop4 » 28 wrz 2011, 18:34

Panowie bo mnie szlak trafi..

mazda wrocila od mechanika, odpala od strzala, jezdzi ale..... ZACINA sie.. tzn do 80km/ h idzie, nagle sie zatnie, jak wrzuci sie na luz i znow np4ke leci dalej do 110-120km/h i znow sie zacina i nie reaguje na gaz.. co to moze byc? wywala przy tym kontrolke od silnika.. nie dymi, turbo pracuje itde..
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 09:23
Posty: 36
Skąd: Gostyń
Auto: 323 F 95/96r

Postprzez Neonixos666 » 28 wrz 2011, 18:36

mariop4 napisał(a):kontrolke od silnika.

odczytaj błędy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mariop4 » 28 wrz 2011, 18:42

tylko jak? nie moge tego nigdzie znalezc a jestem w tym zielony ;/
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 09:23
Posty: 36
Skąd: Gostyń
Auto: 323 F 95/96r

Postprzez kierownik » 28 wrz 2011, 20:13

nagraj co miga a my zrobimy resztę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 28 wrz 2011, 20:24

kierownik napisał(a):nagraj co miga a my zrobimy resztę


fajnie by było jak by kolega sam poczytał poradnik i odczytał błędy, bo forum nie ma podsuwać pod nos tylko pokazywać jaką droga iść a doświadczenie procentuje na przyszłość ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 28 wrz 2011, 20:28

oj tam oj tam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez mariop4 » 28 wrz 2011, 20:31

i klops.. teraz jak odpale nie miga kontrolka tylko podczas jazdy pow. 80na godzine.. zauwazylem ze jak sie przygazuje na jałowym pow. 3tys obrotow, auto dostaje drgania i przy tym kopci.. jutro oddaje spowrotem do mechanika niech robi to co spierdzielil, bo wczesniej auto chodzilo idealnie



edit.

bo siora odbierala auto i wspomnial jej, ze zacina dlatego ze jest do wymiany jakis zawor/ zawory.. ale siora nie wie jaki.. jakies propozycje? EGR?
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 09:23
Posty: 36
Skąd: Gostyń
Auto: 323 F 95/96r

Postprzez kierownik » 28 wrz 2011, 21:28

obstawiałbym na pompie – a tak serio, to zastosuj się nieco do rad kolegi Neonixos666 – w poradniku masz opisane jak wprowadzić komp w tryb serwisowy i wyświetlić Ci powinno błędy – nagraj je i poka, to coś pomyślimy.
tu masz małe ułatwienie w kiepskiej rozdzielczości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez kierownik » 3 paź 2011, 12:06

kierownik napisał(a):bo przyjechała do mnie Premacka z P0180 i P1182 i brakiem odpalania na zimno (+7 stopni) :D
jeszcze się nie zabrałem, ale kilka rzeczy do sprawdzenia dopiero przede mną


kierownik napisał(a):co dziwne – gość dzwonił, że jak przekręci rano kluczyk i poczeka aż zacznie migać błędy, to nie odpali, a jak przekręcił i od razu odpalał, to poszło.
kabelki trzeba sprawdzić jak tylko będę miał pod ręką.
ciekawi mnie tylko jeszcze czy jeden błąd czasem nie wynika z drugiego.


kierownik napisał(a):komp w ropie pływa, więc pewnie TCV do wymiany. ale dziwne, bo na nim za cholerę nie widać, żeby gdzieś puszczał. nie wiem czy tam już ktoś nie zaglądał, bo oring zasmarowany był jakimś towotem czy czymś. na razie wyczyściłem co się dało pod kompem, styki kompa i wtyczki sprayem do styków, złożyłem i co ciekawe – po skasowaniu i odpaleniu – żadnych błędów na razie. zobaczymy co będzie przy niższych temperaturach rano (dzisiaj było +15, więc pewnie wszystko ok).

EDIT:
pytanie czy ktoś już zmienił TCV nie czyszcząc kompa z ropy? chociaż z kolei ta była raczej świeża, więc chyba nie to. na razie zostawię i sprawdzę za jakiś czas.


na razie problem z odpalaniem pozostaje ten sam – rano jak się przekręci kluczyk i od razu odpala, to zaskakuje, a jak poczeka aż zacznie migać, to nie zapali. oczywiście całość zależna od temperatury zewnętrznej.
pytanie czy zmieniać TCV oraz czy sprawdzać, bądź zmieniać "Fuel Temperature Sensor A" na pompie?
no i jeśli sprawdzać ten czujnik temperatury, to czy ktoś się orientuje w jakim zakresie powinno pracować?
niedługo gość przyjedzie na zmianę rozrządu, więc chciałem mu to kompleksowo zrobić...

EDIT
podmieniony został czujnik temperatury paliwa na pompie, wcześniej zmieniłem rozrząd, ustawiłem luzy zaworowe i zmieniłem podkładki pod wtryskami – bez rezultatu na poranne odpalanie i miganie kontrolki. kompa sprawdzałem to na razie nie zalewa – chyba, że dzieje się to na tyle powoli, że jeszcze tego nie widać.
nie ma ktoś używanego TCV? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez PETLOK » 27 paź 2011, 21:48

Witam.
Koledzy, niedawno zakupiłem Mazde Premacy 2000r, 90KM, RF2A przed liftingiem. Problem polega na tym, że Madzia nie ma mocy, odpala tak samo na zimnym silniku jak i na ciepłym (bez problemów), przy pełnym gazie nie puści nawet dymka. Rano po odpaleniu jest strasznie słaby- auto nie jedzie ale się toczy :( ,po nagrzaniu jest ciut lepiej. Przyspieszenie na V biegu od 80-120 nie patrzyłem bo pewnie maluch byłby szybszy <nie> . Przy samochodzie wymieniłem rozrząd i wszystkie płyny, był sprawdzany na komputerze ale nie było błędów. Wtryski też sprawdzałem w Hoffmanie i były OK.... Czytam <nauka> te wszystkie posty o braku mocy już od miesiąca i już mam mętlik w głowie <co?> ... Co to może być???? może się ktoś orientuje?
Czekam na pomysły :( Z góry dziękuję.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2011, 20:05
Posty: 7
Skąd: Bochnia
Auto: mazda premacy 2,0 DiTD 90km RF2A 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2011, 21:49

filtr paliwa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez PETLOK » 27 paź 2011, 21:51

był wymieniany filtr paliwa, powietrza <rotfl>
Początkujący
 
Od: 27 paź 2011, 20:05
Posty: 7
Skąd: Bochnia
Auto: mazda premacy 2,0 DiTD 90km RF2A 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 28 paź 2011, 18:53

podkładki pod wtryskami :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez PETLOK » 28 paź 2011, 21:30

Były zakładane nowe.
Nie czuć w ogóle turbiny , gorę widzi wcześniej niż ja ,muszę ją mieć na obrotach po wyżej 2000tś bo inaczej jechał bym jak walec , bo nie reaguje na gaz <płacze>
Początkujący
 
Od: 27 paź 2011, 20:05
Posty: 7
Skąd: Bochnia
Auto: mazda premacy 2,0 DiTD 90km RF2A 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 29 paź 2011, 12:10

jakieś błędy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 29 paź 2011, 14:42

wężyk od boost sensora bym sprawdził oraz kolanka do IC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323