Mazda MX-3 EC K8 '94 TURBO KILLER

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez janiszzz_mx3 » 27 wrz 2011, 19:22

Ja wiem ale będe musiał go pomierzyć bo w focie wielkie oczy robią jak mówie 1.8 v6 :D
Skrzynia wyszła bez problemów a silnika w sumie nie opuszczałem, ew sam opadł z 3cm
Jeśli w 2.5v6 jest tarcza większej średnicy to bym musiał kpl z zamachem dać?
Radzikowski za spiek + szlif docisku 900zł chce a za wzmocnienie docisku jak dobrze pamiętam 1200zł
Na skoczylasa jest też zakład co nabija i spiek trójramienny 320zł a czteroramienny 360zł. Drogo trochę ale myślałem jeszcze czy by nie kupić kpl z 2.5v6 i nabić normalne okładziny za 50zł. Celuje poniżej 200KM i trochę dziwie się zę sprzęgło puszcza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Jacek176 » 27 wrz 2011, 19:30

janiszzz_mx3 napisał(a):Jeśli w 2.5v6 jest tarcza większej średnicy to bym musiał kpl z zamachem dać?

Nie, przecież do 2.5 wkładają zamach z 1.8 V6 i wszostko pasuje.

janiszzz_mx3 napisał(a):Radzikowski za spiek + szlif docisku 900zł chce a za wzmocnienie docisku jak dobrze pamiętam 1200zł

Ale skubaniec zaczął sie cenić. Ja płaciłem 2 lata temu 600PLN :]
Faskt, że robi dobrą robotę bo nic się nie ślizga a mam tarcze i docisk od 1.8 sohc, które w serii ma 105KM a trez mam 168KM.

janiszzz_mx3 napisał(a):Na skoczylasa jest też zakład co nabija i spiek trójramienny 320zł a czteroramienny 360zł. Drogo trochę ale myślałem jeszcze czy by nie kupić kpl z 2.5v6 i nabić normalne okładziny za 50zł. Celuje poniżej 200KM i trochę dziwie się zę sprzęgło puszcza

Myślę, że komplet od 2.5 z tarczą organiczną spokojnie starczy na te 200KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez janiszzz_mx3 » 27 wrz 2011, 19:49

A seryjne sprzęgło ślizgało się u Ciebie po modach?
Oni maja w ofercie prócz spieków też normalne okładziny od 60zł po 80zł za luka aż po 120zł za jakieś super ograniczne luk.
Czyli na odchudzony zamach od 1.8 dać tarcze+docisk z 2.5 i powinno utrzymać? Może i u mnie nawet zwykłe sprzęgło, tyle że nowe, by trzymało ale nie chcę ryzykować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Jacek176 » 27 wrz 2011, 20:00

janiszzz_mx3 napisał(a):A seryjne sprzęgło ślizgało się u Ciebie po modach?
Oni maja w ofercie prócz spieków też normalne okładziny od 60zł po 80zł za luka aż po 120zł za jakieś super ograniczne luk.
Czyli na odchudzony zamach od 1.8 dać tarcze+docisk z 2.5 i powinno utrzymać? Może i u mnie nawet zwykłe sprzęgło, tyle że nowe, by trzymało ale nie chcę ryzykować.

U mnie seryjne sprzęgło od 1.8 SOHC (nowy komplet NKK) zaczęło sie ostro slizgać po przekroczeniu 140KM
Teraz mam ten sam docisk wzmocniony u Radzikowskiego + okładziny orgniczne też wymienione u Radzikowskiego za 50PLN i pieknie trzyma, zero uślizgu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 27 wrz 2011, 20:17

tarcie to wspolczynnik tarcia razy nacisk.wiec im wieksza sila docisku tym lepiej trzyma.najlatwiej tym manipulowac.wystarczy zmienic sztywnsoc sprezyny o 40% i masz 40% wiekszy mozliwwy moment do rpzeniesienia.koeljna kwestia to amterial.organiczne maja ciut wiekszy wspolczynnik tarcia a potem idaspieki ktore maja jeszcze wiekszy.ale najtaniej jest podbic metalem docisk i juz.praktycznie okladziny nie trzeba wtedy nic ruszac jesli jest w maire nie zuzyta czy zeszkolana.twardy docisk i masz 40% wiecej momentu.sa inne zaklady niz radzik co to robia. i an pewno nie wezma za to kupy szmalu.mysle ze w 200zl sie zmiescisz.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4897 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez janiszzz_mx3 » 27 wrz 2011, 20:45

A mozę spróbuje tego sposobu :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311951
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mlody1921 » 28 wrz 2011, 17:07

Dociśk od 2,5 v6 znosci 400 niutona (sprawdził lukster) więc dajesz docisk, nowe łozysko wyciskowe zeby nierozbierac potem na darmo i tarcze od 2,5 v6 dajesz do nabicia okładzin organicznych i lata
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez janiszzz_mx3 » 28 wrz 2011, 18:58

O takie info mi chodziło. Zakładam serie z 2.5 bez żadnej rzeźby.
Jestem ciekaw dlaczego w 1.8 jest słabsze i czym dokładnie się różni od 2.5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mlody1921 » 29 wrz 2011, 10:40

Jak ja zmieniałem na nowe sporzegło od 2,5 jak robiłem swapa

1,8v6 tarcza średnicy 215mm
2,5v6 tarcza średnicy 225mm

i chyba jak sie nie myle masywniejsze sprężyny miała od 2,5

Ale tarcze bym na twoim miejscu nabił nowe okładziny organiczne jakies mocniejsze i powinno latać, co do docisku to jak wzmocnił ktos koledze do probe 2,2T to nie mógł sprzęgła wcisnać
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 29 wrz 2011, 12:02

Zimering wału korbowego od strony skrzyni

Reinz nr. 81-53314-00
Corteco nr.19035165B
Glaser nr.P77680-01
Ajusa nr.15052100

wymiary 75x93x9

coś ci znajdą w focie :)

Osobiście polecam Reinz-a
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez janiszzz_mx3 » 29 wrz 2011, 19:15

Dzięki to ułatwi bardzo ludkom w ic/focie itp :)
Siedziałem pół nocy na mx3.com i znalazłem właśnie info ze w 2.5 jest tarcza ciut wieksza a na allegro od 2.0 i 2.5 sa te same? Druga sprawa czy dociski 1.8 2.0 i 2.5 się czymś różnią między sobą? Podejżewam że 2.0 i 2.5 to jeden pies a do 2.0 na allegro większy wybór
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mlody1921 » 29 wrz 2011, 22:38

Ja bym prędzej myślał że 1,8 i 2,0 ma taki sam a 2,5v6 ale może mi sie wydawać, docisk może sie różnić silą docisku
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 7 paź 2011, 17:19

I jak tam temat coś sie dzieje ? jak sprzęgło?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez janiszzz_mx3 » 7 paź 2011, 19:05

Przyszedł kpl od 2,5v6. Musze dać zamach to odchudzenia ale wstrzymują mnie fundusze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mlody1921 » 9 paź 2011, 15:18

Ja wiem czy sie oplaca odchudzac zamach mi sie wydaje ze od k8 jest w sam raz lzejszy niz od kl ale i nie za lekki
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez janiszzz_mx3 » 9 paź 2011, 23:00

kl ma 9kg a k8 7,2 koło zamachowe. Uważam że za te 200zł opłaci się zejść na ok 5kg. Ja już nie mam planu więcej inwestować w ten silnik prócz stożka. No i interesuje mnie 0-100 najbardziej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez janiszzz_mx3 » 24 paź 2011, 00:00

Założyłem kółko 5,2kg

Obrazek

Skończyłem to składać ok 22 i nie chciałem budzic tych biednych ludzi w okolicy to tylko mały filmik mam. Dziwnie ruszyłem i z 8sek do 100 wyszło :)


Patrząc dwójka i trójka jakby lepiej :) Boje sie tego stukowego, już więcej nie męcze tego silnika puki nie dojdę z tym do ładu :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mlody1921 » 25 paź 2011, 11:40

A co tam ci jeszcze zostało do zrobienia ? bo ja męcze Megasquirta i już mam ochote podziabać mazde siekiera <lol>
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez janiszzz_mx3 » 25 paź 2011, 18:55

Silnikowo to dojde do ładu ze stukowym i finito. Może zejde na chwile na 0,4bara i zobacze co sie stanie.
Teraz biore tydzien urlopu i postaram się ogarnąć auto blacharsko i lakierniczo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Bandit » 27 paź 2011, 17:53

janiszzz_mx3 napisał(a): Może zejde na chwile na 0,4bara i zobacze co sie stanie

Lubię takie eksperymenty <spoko>

P.S.
Może by przenieść temat do działu PROJEKTY ? Co Wy na to?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy