Wymiana rozrządu.
Xedos ma się już dobrze! Okazało się że podczas odkręcania koła zębatego rozrządu uszkodzeniu uległa sprężyna/talerzyk na wałku rozrządu. Nie było by tematu gdyby mechanik od razu się mnie posłuchał i wymienił te sprężynki przy wymianie rozrządu. Podgiął ją na prasie i uspokoiło się to stukanie. W tygodniu zamawiam u Smirnoffa te elementy i będą mi to wymieniać. Oczywiście nie zamierzam za to płacić bo to w końcu mechanik dał ciała.
Tak poza tym z tego co widzę wymiana rozrządu w Xedosie to żadna filozofia. Następnym razem sam się za to zabiorę...
Tak poza tym z tego co widzę wymiana rozrządu w Xedosie to żadna filozofia. Następnym razem sam się za to zabiorę...
- Od: 4 sie 2009, 22:21
- Posty: 7
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 CA KF
Andrew79 napisał(a):Tak poza tym z tego co widzę wymiana rozrządu w Xedosie to żadna filozofia. Następnym razem sam się za to zabiorę...
dokładnie – ja też sam się za to będę zabierał – z tego co czytałem/obserwowałem to łatwiej się zmienia rozrząd w V6 niż w R4
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Jest troche ciasno ale nie ma tragedii... Kup tylko dobre części (nie jakies tanie zamienniki). Przy okazji wymiany rozrządu wymień też simeringi na wałkach rozrządu i wale korbowym, pompę wody i polecam też wymianę tych słynnych na forum sprężynek/talerzyków na wałkach rozrządu. Smirnoff polecał mi ich wymianę i gdyby mechanik zrobił tak jak chciałem nie było by niespodzianek.
- Od: 4 sie 2009, 22:21
- Posty: 7
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 CA KF
a powiedz czy jak drugim razem poprawiał Ci te talerzyki to też zdejmował rozrządy by wyciągnąć wałek/wałki z tymi talerzykami? bo podobno da się je zmienić bez zdejmowania rozrządu 
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Kurcze lukki, głowy nie dam. Wydaje mi się że chyba wystarczy zdjąć pokrywy zaworów i zdemontować wałki te z podwójna zębatka i na nich wymieniasz te talerzyki. Warto przy tej operacji wymienić uszczelki pod pokrywami zaworów (najlepiej oryginalne) i uszczelki pod kolektorem dolotowym.
- Od: 4 sie 2009, 22:21
- Posty: 7
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 CA KF
Witam nie chcę zakąłdać nowego tematu, więć podpinam się tutaj. Chcę wymienić rozrząd, wczoraj byłem w sklepie pytać i ceny i tak :
Rozrząd firmy LUK -757zł ( bez pompy wody i napinacza hydraulicznego)
Rozrząd jakiejs japońskiej firmy ( niparts chyba) – 420 zł ( bez pompy wody i napinacza hydraulicznego)
napinacz hydrauliczny oryginalny! – 650 zł ( tanczy o 20 zł od zamiennika – pewnie maja na magazynie jeszcze sprzed wzrostu cen dolara
)
i pompa wody – 230 zł ( chyba tez firmy LUK – ale nie jestem pewien . )
robocizna w zakladzie za wymiane 300zł ......
i moje dwa pytania – czy może są jakieś inne / tansze / lepsze konfiguracje rozrządu ?
i co z tą pompą wody??? wymienia sie przy rozrzązie czy nie koniecznie? ....
acha moja Xedzia CA to KF 2.0 V6 rok 98/99 ? ... przebieg 149 tys ( udokumentowany – podobno rorzad byml zmieniany 2 lata temu = 15tys km temu... ) ale to tylko PODOBNO!! rozumiem ze nie ma mozliwosci sprawdzenia na OKO czy rozrząd był wymieniony czy tez nie ?....
Rozrząd firmy LUK -757zł ( bez pompy wody i napinacza hydraulicznego)
Rozrząd jakiejs japońskiej firmy ( niparts chyba) – 420 zł ( bez pompy wody i napinacza hydraulicznego)
napinacz hydrauliczny oryginalny! – 650 zł ( tanczy o 20 zł od zamiennika – pewnie maja na magazynie jeszcze sprzed wzrostu cen dolara
i pompa wody – 230 zł ( chyba tez firmy LUK – ale nie jestem pewien . )
robocizna w zakladzie za wymiane 300zł ......
i moje dwa pytania – czy może są jakieś inne / tansze / lepsze konfiguracje rozrządu ?
i co z tą pompą wody??? wymienia sie przy rozrzązie czy nie koniecznie? ....
acha moja Xedzia CA to KF 2.0 V6 rok 98/99 ? ... przebieg 149 tys ( udokumentowany – podobno rorzad byml zmieniany 2 lata temu = 15tys km temu... ) ale to tylko PODOBNO!! rozumiem ze nie ma mozliwosci sprawdzenia na OKO czy rozrząd był wymieniony czy tez nie ?....
moja EX xedzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=591899#591899
i obecna : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=125539&p=2102537&hilit=dragacevsky#p2102537
i obecna : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=125539&p=2102537&hilit=dragacevsky#p2102537
- Od: 31 maja 2007, 23:09
- Posty: 43
- Skąd: Tarnoov
- Auto: Kiedyś Xedos 1.6 teraz Xedos 2.0 :)
Pompe kup OE Mazda (~400zl), napinacz NTN'a (Mazda go sprzedaje w swoim pudelku) na allegro lata lekko ponizej 300zl
Dzięki.... zgodnie z radą siwego zadałem pytanie sklepowi : www.carspeed.pl : Odpisali szybciutko i myślę że bardzo rzeczowo... co o tym sądzicie??
"Witam.
Polecam rozrząd na 100.000km w cenie 650zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek japoński SUN na 100.000km
– hydronapinacz oryginał OEM MAZDA – NTN w opakowaniu producenta
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN/NSK (folia)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NSK/KOYO (folia)
– rolka napinająca GMB japońska
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 100.000km.
Ewentualnie za 550zł może być komplet na 60.000km:
– pasek Mitsuboshi
– hydronapinacz oryginał OEM MAZDA – NTN w opakowaniu producenta
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
W razie potrzeby:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 40zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 43zł
– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 165zł
Co 100.000km powinno się wymienić sprężynki na wałkach, więc dobrze to zrobić przy okazji wymiany rozrządu.
Do tej operacji potrzebne będą:
– sprężynki wałków rozrządu – oryginał OE MAZDA – 100zł/kpl
– uszczelki pokryw zaworów oryginał OE MAZDA – 120zł/kpl
– uszczelki kolektora ssącego TAKOMA – 78zł/kpl
Wszystkie w/w elementy są dostępne od ręki.
Ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki – przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności przelewem wysyłka kurierem gratis.
Przy pobraniu kurier 25zl.
W przypadku zainteresowania proszę podać adres do wysyłki, numer telefonu oraz wybrać sposób płatności i działamy
A tak na zakończenie – przestrzegam przed kupowaniem rozrządów na allegro na starych napinaczach kilkuletnich, ponieważ te napinacze już są wycofane z rynku i są narażone na przyspieszone wylewanie się, przez co spada napięcie paska i rozrząd się rozpina. " .....
"Witam.
Polecam rozrząd na 100.000km w cenie 650zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek japoński SUN na 100.000km
– hydronapinacz oryginał OEM MAZDA – NTN w opakowaniu producenta
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN/NSK (folia)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NSK/KOYO (folia)
– rolka napinająca GMB japońska
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji z limitem 100.000km.
Ewentualnie za 550zł może być komplet na 60.000km:
– pasek Mitsuboshi
– hydronapinacz oryginał OEM MAZDA – NTN w opakowaniu producenta
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
W razie potrzeby:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 40zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 43zł
– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 165zł
Co 100.000km powinno się wymienić sprężynki na wałkach, więc dobrze to zrobić przy okazji wymiany rozrządu.
Do tej operacji potrzebne będą:
– sprężynki wałków rozrządu – oryginał OE MAZDA – 100zł/kpl
– uszczelki pokryw zaworów oryginał OE MAZDA – 120zł/kpl
– uszczelki kolektora ssącego TAKOMA – 78zł/kpl
Wszystkie w/w elementy są dostępne od ręki.
Ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki – przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności przelewem wysyłka kurierem gratis.
Przy pobraniu kurier 25zl.
W przypadku zainteresowania proszę podać adres do wysyłki, numer telefonu oraz wybrać sposób płatności i działamy
A tak na zakończenie – przestrzegam przed kupowaniem rozrządów na allegro na starych napinaczach kilkuletnich, ponieważ te napinacze już są wycofane z rynku i są narażone na przyspieszone wylewanie się, przez co spada napięcie paska i rozrząd się rozpina. " .....
moja EX xedzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=591899#591899
i obecna : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=125539&p=2102537&hilit=dragacevsky#p2102537
i obecna : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=125539&p=2102537&hilit=dragacevsky#p2102537
- Od: 31 maja 2007, 23:09
- Posty: 43
- Skąd: Tarnoov
- Auto: Kiedyś Xedos 1.6 teraz Xedos 2.0 :)
dragacevsky napisał(a):– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 165zł
Nie kupuj tego szajsu. U mnie nie wytrymala 50k km. Jak Ci zacznie ciec to dojdziesz do wniosku, ze taniej byloby kupic OE niz doplacac drugi raz za robote.
OK...czyli pompa wody na pewno OE.... a czy do reszty zestawu nie masz już zastrzeżeń?sq2jul napisał(a):dragacevsky napisał(a):– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 165zł
Nie kupuj tego szajsu. U mnie nie wytrymala 50k km. Jak Ci zacznie ciec to dojdziesz do wniosku, ze taniej byloby kupic OE niz doplacac drugi raz za robote.
moja EX xedzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=591899#591899
i obecna : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=125539&p=2102537&hilit=dragacevsky#p2102537
i obecna : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=125539&p=2102537&hilit=dragacevsky#p2102537
- Od: 31 maja 2007, 23:09
- Posty: 43
- Skąd: Tarnoov
- Auto: Kiedyś Xedos 1.6 teraz Xedos 2.0 :)
Tydzień szukam informacji o wymianie rozrządu do xedosika 6 :
Wyczytałem iż oznaczemia na kołach muszą być naprzeciw siebie a dolne ustawione na znacznik.
PYTANIE:
1)
napinacz chydraliczny rozrządu trzeba ścisnąć – jak mocno i czy sam powruci do pierwotnej pozycji?
jak po koleii wsówać pasek-czy rolki i napinacz mają być już przykręcone.
(stary nie wciska się i nie wysówa pewnie dlatego przestawił się rozrząd – o ileś tam że auto nie odpala wcale i rozrusznik ma bardzo ciężko kręcić)
2)
Nowa pompa wody jest troszkę za wysoka i pasek porusza się troszkę z ukosa – co mam z tym zrobić?
pomyślałem o podkładkach pod koł od wspomagania ale co z kołem od silnika.
Mogę kupić nową następną pompę ALE JAKĄ , skoro ta miała pasować( dodam iż ta nowa pompa miała przesunięte otwory śrób od koła pasowego(więc otwory w kole troszkę rozwierciłem i jest O.K.)
Na forum jest pełno informacji o niepasujących pompach < Jaka powinna być do mojego autka?
Wyczytałem iż oznaczemia na kołach muszą być naprzeciw siebie a dolne ustawione na znacznik.
PYTANIE:
1)
napinacz chydraliczny rozrządu trzeba ścisnąć – jak mocno i czy sam powruci do pierwotnej pozycji?
jak po koleii wsówać pasek-czy rolki i napinacz mają być już przykręcone.
(stary nie wciska się i nie wysówa pewnie dlatego przestawił się rozrząd – o ileś tam że auto nie odpala wcale i rozrusznik ma bardzo ciężko kręcić)
2)
Nowa pompa wody jest troszkę za wysoka i pasek porusza się troszkę z ukosa – co mam z tym zrobić?
pomyślałem o podkładkach pod koł od wspomagania ale co z kołem od silnika.
Mogę kupić nową następną pompę ALE JAKĄ , skoro ta miała pasować( dodam iż ta nowa pompa miała przesunięte otwory śrób od koła pasowego(więc otwory w kole troszkę rozwierciłem i jest O.K.)
Na forum jest pełno informacji o niepasujących pompach < Jaka powinna być do mojego autka?
-
tyloniusz
Tylko dwa rodzaje pomp było w tych autach.
Trzeba było wymienić jak Ci złą sprzedali (a może silnik był wymieniany)
Po co było psuć koło pasowe.
Ja napinacz hydrauliczny wciskam bezpośrednio na silniku łyżką i zabezpieczam zawleczką.
Jak napinacz jest wciśnięty to bez problemu ustawisz rozrząd a później tylko wyciągasz zawleczkę.
Trzeba było wymienić jak Ci złą sprzedali (a może silnik był wymieniany)
Po co było psuć koło pasowe.
Ja napinacz hydrauliczny wciskam bezpośrednio na silniku łyżką i zabezpieczam zawleczką.
Jak napinacz jest wciśnięty to bez problemu ustawisz rozrząd a później tylko wyciągasz zawleczkę.
pompa zła ale już zamontowana – sprawdzałem czy pasuje na otwory na silniku i była o.k.
nie sprawdziłem wysokości i roztawu śrub
kupie nową –
??? jak
faktycznie napinacz rozrządu ma otwory na obudowie i "tłoczku" – do zawleczki.,
nie sprawdziłem wysokości i roztawu śrub

kupie nową –
faktycznie napinacz rozrządu ma otwory na obudowie i "tłoczku" – do zawleczki.,
-
tyloniusz
Witam.
Bardzo proszę o sugestie co to za stukanie w silniku.
Jak silnik jest zimny to nie słychać tego, dopiero po rozgrzaniu zaczyna wydawać dziwne odgłosy.
Dodam, że 3 dni temu był wymieniany rozrząd ale mój "magik" nie wymienił słynnych sprężynek tłumacząc, że nie wie gdzie to jest.
Przed wymianą rozrządu również to było ale chyba nie tak głośne.
http://www.youtube.com/watch?v=hCt7rj23lsU
Bardzo proszę o sugestie co to za stukanie w silniku.
Jak silnik jest zimny to nie słychać tego, dopiero po rozgrzaniu zaczyna wydawać dziwne odgłosy.
Dodam, że 3 dni temu był wymieniany rozrząd ale mój "magik" nie wymienił słynnych sprężynek tłumacząc, że nie wie gdzie to jest.
Przed wymianą rozrządu również to było ale chyba nie tak głośne.
http://www.youtube.com/watch?v=hCt7rj23lsU
- Od: 7 sty 2013, 21:13
- Posty: 14
- Auto: Mazda Xedos 6
2.0 V6
1992
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6