Awaria wtryskiwacza w MZR-CD [FOTO]

Postprzez Rafcio.s » 6 cze 2011, 22:12

Przeciez to nie jest az tak skomplikowane... a producenci powypuszczali zestawy naprawcze.
http://www.youtube.com/watch?v=kIJJ-V0- ... r_embedded
Rozbiera sie wtrysk, wymienia uszkodzona czesc i sklada, Ci z linka daja roczna gwarancje bez limitu kilometrow, ale nie robia Denso.
Powiedzcie mi jeszcze czy moze dac cos kalibracja tego felernego wtrysku.
Chce zrobic chipa i musze miec dobre wtryski
Obrazek

Edit
Jednak tak sobie mysle, jesli ten wtryskiwacz tyle wylewa wiec cylinder powinien slabo juz chodzi co by sie objawialo nierowna praca silnika, spadkiem mocy i zapewne kopceniem. A jest wszystko OK
Pojade najpierw do Mazdy na sprawdzenie i korekte wtrysku
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Rafcio.s » 14 cze 2011, 19:47

Wlasnie wrocilem z kalibracji :)
W pierwszym cylindrze bylo cos rozpiete, chyba rezystor. Po podpieciu kalibracja zostala zakonczona.
Panowie stwierdzili ze jesli by lał ten trzeci wtrysk to by nie mogli przeprowadzic kalibracji poniewaz by sie nie dalo i wtryski wedlug Nich sa dobre :]
Pytanie do Was, czy mogl tak lac wtrysk przez rozpiety inny ?
Jesli rzeczywiscie jest on uszkodzony (zjecie wyzej) to czy by to wyszlo na urzadzeniu przy kalibracji ?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez googieman » 9 lip 2011, 13:59

Witam wszystkich.
Postanowiłem podpiąć się pod temat bo mam pewne wątpliwości co do wtryskiwaczy w moim aucie, prosząc tym samym o rady.
Otóż silnik w moim aucie wczoraj zaczął wydawać dziwny stukot.
Nagrałem to dziś telefonem:

http://www.youtube.com/watch?v=IGLi-YEGf4A

Jakość nagrania nie jest zbyt dobra ale stukot słychać wyraźnie (tak mi się wydaje). Przeczytałem tematy o awariach wtrysków jednak trudno mi ocenić czy u mnie też się zaczyna coś z nimi dziać.
Ok 2 tyg temu wymieniałem rozrząd z pompą wody wszystko na oryginalnych częściach. Auto nie straciło nic na mocy, ani dynamice, jak i również bez problemów się wkręca na wysokie obroty. Odpala bez najmniejszego problemu jak i również nie kopci. Paliwo tankuję zawsze na jednej stacji (statoil). Podkładki były wymieniane, smok wyczyszczony, olej zmieniałem przy wymianie rozrządu (stosuję Dexelie ultra 5w30).
Auto to M6 MZR-CD 2.0 136 km RF5C, 2003 rok.

Bardzo bym prosił o ocenę tego nagrania i porady czy zanosi się na coś poważnego

PS. Dotykałem palcami te wtryski i nie wyczułem na żadnych jakiś uderzeń, czy wibracji odbiegających od normy, wszystko pracują tak samo. Dodam jeszcze iż stukot ten występuje tylko na biegu jałowym (luz). po lekkim dodaniu gazu ustaje i silnik pracuje normalnie.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez rafir » 19 lip 2011, 19:47

Mam pytanie googieman czy już zdiagnozowałes ten stuk na luzie, bo u mnie są takie stuki na ciepłym silniku.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez Enduro » 19 lip 2011, 20:01

brak mi foni w kompie
ale w dieslu sprawa jest lekko prosta
jesli dajesz gazu i stuka,no a po odjeciu gazu, stuk zanika,
to jest to efekt krytycznego spalania, ktore wynika najczesciej z uszkodzonych wtryskow
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez googieman » 19 lip 2011, 23:17

Enduro stukot/klekot ten był tylko na luzie, po lekkimi nawet dodaniu gazu wszystko już było w normie. Dźwięk ten był przez 2 dni, obecnie wszystko już jest ok, ale nie wiem co było przyczyną. Zalałem sobie Forte do wtrysków tak profilaktycznie, wyjeżdżę i zobaczę czy dźwięk ten powróci. Planuję też w niedalekiej przyszłości zrobić test przelewowy. Póki co to wszystko chodzi ładnie i sprawnie i wierzę że tak zostanie :)
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez Enduro » 19 lip 2011, 23:27

googieman napisał(a):...Planuję też w niedalekiej przyszłości zrobić test przelewowy. ...

polecam, choc kalibracja jest tu idealnym testem sprawnosci wtryskiwaczy
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Rafcio.s » 20 lip 2011, 10:10

Enduro napisał(a):
googieman napisał(a):...Planuję też w niedalekiej przyszłości zrobić test przelewowy. ...

polecam, choc kalibracja jest tu idealnym testem sprawnosci wtryskiwaczy
E.

U mnie kalibracja przeszla normalnie, a na tescie przelewowym jeden wtrysk wychodzi 2x wiecej od pozostalych, i czemu tu wierzyc :D
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Enduro » 20 lip 2011, 10:30

Rafcio.s napisał(a):
Enduro napisał(a):
googieman napisał(a):...Planuję też w niedalekiej przyszłości zrobić test przelewowy. ...

polecam, choc kalibracja jest tu idealnym testem sprawnosci wtryskiwaczy
E.

U mnie kalibracja przeszla normalnie, a na tescie przelewowym jeden wtrysk wychodzi 2x wiecej od pozostalych, i czemu tu wierzyc :D

jak to w życiu, tu też zdarzają się fenomeny
wtedy warto pozamieniać wtryski miejscami i ponownie je dokalibrować
niestety powiązane to jest z kosztami nowych podkładek no i kosztami testera
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Rafcio.s » 20 lip 2011, 12:31

Bardziej stawiam na przelew poniewaz w tym wtrysku mam wilgotna gume, a reszta jest sucha
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Nimrod-PW » 20 lip 2011, 18:21

Bardziej stawiam na przelew

Kolego ja na teście przelewowym miałem na 1 wtryskiwaczu prawie identycznie jak ty na 3. Na wolnych obrotach nic nie było słychać dopiero po wciśnięciu gazu było słychać tak ok. 2200 na obrotomierzu. Wymieniłem ten wtryskiwacz plus jeszcze jeden zmieniłem paliwo na Orlenowską Vervę i jak na razie bez problemu – cisza. Kalibracji nie robiłem ale teraz na teście przelewowym mam mniejsze ilości w zbiorniczkach.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Norby » 24 wrz 2011, 21:50

Enduro może Polak nie potrafi ;) ale jak zapewnia sprzedawca na Allegro zuzia815 robią to Japończycy w Denso. Sprzedaje on regenerowane niby wysyłane do sprawdzenia w Denso ale tylko cewki i jej ewentualnej wymiany a nie końcówki wtrysku w cenie 620 zł. Jakaś podpirdułka wg mnie. Radzę uważać.

To odpisał na konkretne pytania : te po regeneracji maja sprawdzane cewki , i jezeli zle podaja dawke sa wymieniane, a regenerowane sa w Japoni w firmie Denso, a te ktore kupuje na innych aukcjach sa tylko sprawdzane na maszynie pod ktora sa podlanczane wtryski i sprawdzane jest czy rozpyla czy leje dawke paliwa.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Enduro » 24 wrz 2011, 23:13

Norby napisał(a):Enduro może Polak nie potrafi ;) ale jak zapewnia sprzedawca na Allegro ...

mnie nie przekona tymi informacjami,absolutnie...
wysyla je do Japoni :]
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 25 wrz 2011, 00:32

Słyszałem ze w Denso dopiero opracowuja procedury do regeneracji wtryskow , jeszcze i oni nie potrafia tego zrobic ale polak juz umie .... To tak jak kazdy pompiarz naprawi pompe pfffffff.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Norby » 25 wrz 2011, 11:00

To jak to w końcu jest z tą regeneracją bo już się pogubiłem ... czy nie wymienia się zużytej końcówki wtrysku a nie tylko cewkę? Z tego co wiem to zawsze wymienia się końcówkę bo to ona się zużywa i wtrysk leje. Dałem spokój z gostkiem ostatni mail od niego to czy jestem zainteresowany i ile sztuk a nie odpowiedzi na pytania.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Jaksa » 25 wrz 2011, 21:04

Kolego , to co napisałem słyszałem od samego szefa serwisu Denso w Warszawie wiem ze jeszcze taki sie nie urodzil ktory regeneruje nasze CR . Są ogłoszenia w necie firm ktore w ofercie maja regeneracje wtryskow , napisałem z rok temu do jednej z firm ( z prywatnego maila ) w odpowiedzi uzyskałem iz wszystko da sie zregenerowac , ciekawe jest to ze piszac wiadomosc juz z firmowego maila ( w podpisie serwis mazdy ble ble ) koles nie odezwał sie do dzisiaj .... obecnie to tylko mity .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sonsieno » 26 wrz 2011, 14:41

Ja od dłuższego czasu mam taki problem z silnikiem że co trochę włącza się autokalibracja (zaciąga traktorem, trzęsie itp) zawsze jeśli to możliwe czekam aż wtryski się skalibrują, przejadę 30 km, zatrzymam się i znów się kalibruje... Zrobiłem test przelewowy i oto rezultat:
Obrazek
Kiedy jakieś 3 mies temu byłem w ASO nie udało się przeprowadzić kalibracji ich komputerkiem ale stwierdzili że przelewy są w porządku i widocznie paliwo jest złe albo ciśnienie atmosferyczne nie sprzyja kalibracji. Jakoś coraz bardziej tracę zaufanie do ASO, co robić?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Jaksa » 26 wrz 2011, 14:55

sonsieno napisał(a):co robić
Zrobic kalibracje wtrysków .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 26 wrz 2011, 18:08

sonsieno napisał(a):J... byłem w ASO nie udało się przeprowadzić kalibracji ich komputerkiem ...

to oznacza uszkodzone wtryski lub tester w ASO..
innej opcji raczej nie ma..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 27 wrz 2011, 15:15

Tester odpada :) Przy jakiej temperaturze silnika chcieli kalibrowac ? Wiem ze ciezko kalibrujace wtryski najlepiej ustawiac gdy silnik ma 65 st C. Jak i przy tej nie rusza czas na ich zmianę .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6