Miska olejowa regeneracja/wymiana

Postprzez Blumek » 27 lis 2010, 20:15

Witam

Wiem że dla niektórych wyda się to banalne, ale mam mały dylemat. Otóż potrzebuje wymienić uszczelkę miski olejowej i nie wiem jak się za to zabrać, Zauważyłem że w wielu sklepach nie ma typowych uszczelek tylko silikon odporny na wysokie temperatury. Pytania brzmią czy zda egzamin położenie samego silikonu? Czy kupić uszczelkę i przesmarować ja dodatkowo tym silikonem? Czy może sama uszczelka.
Miałem co prawda już do czynienia z takim silikonem w konieczności uszczelnienia dolnej części obudowy wałka rozrządu w Olplu Kadecie (staruszku), ale tam też był fabrycznie nakładany takowy silikon lub co ciekawe mogło tam nie być nic ( tak spasowane ).
Proszę o poradę może ktoś już ma jakieś doświadczenia, i po wymianie przejechał już chociaż ze 20 tyś km i nic się nie sączy.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez marcin255 » 28 lis 2010, 17:54

kup ory. uszczelkę i nie trzeba niczym smarować
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Blumek » 29 lis 2010, 01:34

No nie do końca będę przekonany co do oryginalnej uszczelki. :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez martin_torbay » 13 sie 2011, 11:48

I znowu mam coś dla domowych majsterkowiczów:)

Miska nasza lubi rdzewieć , rok temu oderwałem trochę płatów rdzy w tym roku jest jeszcze gorzej a za rok pewnie gubiłbym olej:

Obrazek

nowa? do tej wersji nikt nie produkuje zamienników niestety
używka? to i tak jakieś 100-200zl a prędzej czy później skoroduje – używka w końcu
nowa? nie no nie dam 500zl za miskę <glupek2>
regeneracja? oczywiście :D

sprzęt użyty:
Obrazek

1. jakiś rozpuszczalnik do odtłuszczenia
2. hammeraid czy jak to tam się zwie:)
3. duży śrubokręt płaski
4. papier ścierny 80 – następnym razem wezmę 40 lub 60
5. pędzelek
6. szmatka

czynności:
1. śrubokrętem zeskrobać płaty rdzy – jeżeli jest już tak źle jak u mnie <faja>
2. papier ścierny – jechać rdzę ile się da, tylko rdzę bo farbę tą można na inną kłaść
3. odtłuścić czyli przemyć rozpuszczalnikiem lub czymś takim
4. malować raz, czekać aż wyschnie i jeszcze raz

koniec :)

uzyskany mój efekt:
Obrazek

P.S.
na misce jest silikon brak uszczelki – użyłem reinzosil, świetna sprawa

auto już "na drodze" – śmiga:)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez toyo » 14 sie 2011, 15:46

jedna poprawka miska jest w cenie 1000 zł okres oczekiwania 3 miesiące na zamówienie z belgi ( cena w aso ) – jak to usłyszałem też ratowałem jak Ty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez Blumek » 15 sie 2011, 20:10

Teraz poczekamy na to na ile ta farba jest odporna na piach itp. Ja niedawno wymieniałam olej, i musiałem tez uszczelnić miskę bo od wewnętrznej strony silnika się pociła niemiłosiernie. Miskę potraktowałem wiertarką ze twardą szczotką zamiast papieru ściernego. Potem poszedł Brunox (pseudo Cortanin) i potem 2 warstwy farby w sprayu na bazie żywic.
Na dzień dzisiejszy czoło miski znowu jest rude, a może ze 2-3 tyś/km dopiero zrobione. Jest to dla mnie dziwne bo w poprzednim aucie zastosowałem tą samą metodę i miska była piękna i błyszcząca po roku (tylko brudna), poprzednie auto nie miało osłony pod silnikiem.
Opis kolega zrobił elegancki ale mi osobiście efekt końcowy się nie podoba, wolałbym żeby miska była gładka anie pomazana pędzlem.
Przy poprawce swojej skorzystam jednak z tej samej farby co kolega, ale naniosę ją pistoletem, zobaczymy jak będzie.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez martin_torbay » 24 wrz 2011, 02:24

gładko czy nie gładko.... kwestia gustu:) najważniejsze że silikon perfekcyjnie nałożony, od spodu autka nie oglądam często, a pędzlem ładnie napaćkałem 3 grubsze warstwy, na opakowaniu podane 2, no ale by kamyczki zbyt szybko się nie dostały do metalu dałem 3:) padł wybór na tą farbę gdyż opisy z dziedziny niemotoryzacyjnej pokazały mi że warto ją zastosować, jak będzie za rok? dam znać, jak narazie wszystko ok, żadnych negatywnych śladów (6tkm już zrobione)

... na piach itp myślę że jest dość odporna bo pędzelek nałożył jej tyle że raczej szybko się "nie przebije" a już 6tkm mam zrobione i miska dalej ok, no ale najgorsze warunki to zima, zobaczymy:)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez dzux » 24 wrz 2011, 15:06

dosć mocno skorodowana tez robiłem swoja sa zdjęcia na forum, wydaje sie że zime wytrzyma bez problemu na wiosnę tylko sprawdzić czy wszystko ok co najwyżej przesmarować jeszcze :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez martin_torbay » 22 sie 2012, 15:17

Blumek napisał(a):Teraz poczekamy na to na ile ta farba jest odporna na piach itp. Ja niedawno wymieniałam olej, i musiałem tez uszczelnić miskę bo od wewnętrznej strony silnika się pociła niemiłosiernie. Miskę potraktowałem wiertarką ze twardą szczotką zamiast papieru ściernego. Potem poszedł Brunox (pseudo Cortanin) i potem 2 warstwy farby w sprayu na bazie żywic.
Na dzień dzisiejszy czoło miski znowu jest rude, a może ze 2-3 tyś/km dopiero zrobione. Jest to dla mnie dziwne bo w poprzednim aucie zastosowałem tą samą metodę i miska była piękna i błyszcząca po roku (tylko brudna), poprzednie auto nie miało osłony pod silnikiem.
Opis kolega zrobił elegancki ale mi osobiście efekt końcowy się nie podoba, wolałbym żeby miska była gładka anie pomazana pędzlem.
Przy poprawce swojej skorzystam jednak z tej samej farby co kolega, ale naniosę ją pistoletem, zobaczymy jak będzie.


No więc jestem ponownie po roku:)
Po obejrzeniu miski, dalej się utwierdzam w tym że to ma działać a nie wyglądać. Ma być odporna i niezawodna i tyle, ale to tylko moje zdanie <czarodziej>
Pokazuję fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
te zaciemnione miejsca to od rąk(wymieniałem olej) i przy okazji przetarłem "kawałek przodu" miski miski gdyż to on właśnie był mocno zardzewiały, mimo osłony pod silnikiem to on właśnie najbardziej "cierpi" – brak korozji, brak pęcherzyków pod farbą, jak pomazałem pędzlem, tak jest :)
Domyślam się że winowajcą korozji akurat w tym miejscu jest otworek w osłonie silnika na wymianę oleju... w przyszłości pomyślę o jakimś zaślepieniu folią.
Żadnych wycieków, żadnej rdzy w miejscach przeżartych, natomiast rdza zaczęła się pojawiać lekko na rantach miski i śrubkach(domalowałem teraz) Więc na swoim przykładzie polecam w/w farbę, pędzelek, kilka warstw i trochę $$$ zaoszczędzonych w kieszeni :)

Przebieg:
rok

tuż po malowaniu powrót do Anglii (ok 1600km)
5x w tyg jazda do pracy ok 40km dziennie
auto używane w weekendy
w grudniu wyjazd do Polski
w lipcu wyjazd do Polski
i teraz właśnie sprawdzenie stanu miski, przebieg ok 15tkm <faja>

Mam nadzieję, że pomogłem Wam tym opisem podjąć decyzję typu: wymieniać? czy regenerować? Bo raczej zakup używki to w tym przypadku błędne koło.

Reinzosil ponownie się u mnie sprawdził, żadnego wycieku – "złota rączka" zapewne i najtańszym uszczelni dobrze, ale ktoś taki jak ja, kto wymienił uszczelnienie miski 4x w życiu, może mieć problem z ewentualnym poceniem miski, więc nadrabiałem jakością Reinzosil.

toyo napisał(a):jedna poprawka miska jest w cenie 1000 zł okres oczekiwania 3 miesiące na zamówienie z belgi ( cena w aso ) – jak to usłyszałem też ratowałem jak Ty


1000zł – masakra, za kawałek "metalu"
W sumie po tym zabiegu i doświadczeniu to nawet jakby kosztowała nawet i "tylko" 300zł to i tak bym nie dał :D
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez martin_torbay » 23 sie 2012, 10:45

Może o 2lata za późno się odzywam, ale może komuś na przyszłość pomoże:
reinzosil, zamiast uszczelki – już mam ok 15tkm i trzyma perfekcyjnie, fakt że kosztuje ok 50zł ale warto.

1. Delikatnie oczyścić obie powierzchnie – użyłem do tego śrubokrętu płąskiego, szmatki i benzyny ekstrakcyjnej.

2. Odtłuścić

3. nałożyć reinzoisil na miskę

4. skręcić

5. Zostawiłem auto tak na 24h, bez oleju

6. wlałem olej odpaliłem i jeżdżę do dziś
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez dzux » 23 sie 2012, 21:17

fajne że tak sie to trzyma u mnie po roku musiałem zrobić poprawkę bo ruda wyszła ponownie nie wiem czy jeszcze rok wytrzyma jak cos kupie jakaś dobrą używkę
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez gt44 » 24 sie 2012, 20:10

zakupiłem miskę używaną (moja nie była mocno skorodowana ale silikon puścił i trochę się pociła) z rozbitka 2010 i zabezpieczyłem w zakładzie, który działa przy renowacji konstrukcji mostowych (piaskowanie, podkład i farba chlorokałczukowa), dali mi 10 lat gwarancji jeśli nie będzie uszkodzenia mechanicznego; zobaczymy jaka jest ta stal? czy coś wyjdzie po zimie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez kicok » 24 paź 2012, 19:42

To znaczy że oryginalnie miska jest składana na silikonie?? nie mam co szukac uszczleki tylko od razu silikon?? bo mi troszke cieknie i musze to zrobic
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 13:01
Posty: 12
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3, BL 10', 1.6 PB 95

Postprzez akostarek » 24 paź 2012, 21:03

Obrazek

Przy okazji sprawdź pod względem korozji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez martin_torbay » 26 gru 2012, 19:12

[dzux] maluj zwykłym hammeraid czy jak to tam się zwie:) jak widać trzyma się dobrze.

[gt44] naprawdę kupiłeś z 2010? to by potwierdziło moją teorię że silniki nasze są w ciągłej produkcji nie zmienione od 2003 do dziś
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 12:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez georgb » 13 mar 2013, 10:12

witam,
gdzie mogę oprócz serwisu zdobyć miskę olejową do Madzi 1,6 benzyna 2006 rok prod.? szukam od jakiegoś czasu jednak bez skutku.

Grzegorz
Początkujący
 
Od: 2 lis 2012, 17:42
Posty: 20
Skąd: (Galicja), Małopolska
Auto: Mazda 3 BK, sedan, 1,6 benzyna 2006r.

Postprzez DENEBO » 13 mar 2013, 15:06

Witaj
Serwisy ASO nie są jedynymi dystrybutorami części zamiennych...
Na pewno można zakupić nową miskę w sklepie motoryzacyjnym – pewnie na indywidualne zamówienie klienta.
Ponadto na rynku wtórnym również powinieneś znaleźć to co szukasz, czyli miska olejowa, poszukaj na giełdzie...

Owocnych poszukiwań Ci życzę
DENEBO
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...

Obrazek]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 00:16
Posty: 40
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey

Postprzez gt44 » 13 mar 2013, 19:24

nie ma zamienników i nigdzie poza ASO miski nowej nie dostaniesz. Cena 800 + VAT.
Z obiegu wtórnego giełda, allegro, używki czasami się pojawiają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez DENEBO » 13 mar 2013, 21:34

gt44 napisał(a):nie ma zamienników i nigdzie poza ASO miski nowej nie dostaniesz. Cena 800 + VAT.
Z obiegu wtórnego giełda, allegro, używki czasami się pojawiają.


No nie źle... Cyfra zabija <glupek2>
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...

Obrazek]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 00:16
Posty: 40
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey

Postprzez georgb » 30 mar 2013, 21:45

Po długich poszukiwaniach udało mi się wyrwać używkę w świetnym stanie za 250zł.
Początkujący
 
Od: 2 lis 2012, 17:42
Posty: 20
Skąd: (Galicja), Małopolska
Auto: Mazda 3 BK, sedan, 1,6 benzyna 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323