Tarcze hamulcowe z 6 (GG;GY) 2002-2008 do GF 2000

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Simon » 20 mar 2010, 23:11

Czesc.
Mam pytanie, czy ktos probowal zaadoptowac tarcze i zaciski z modelu 6 (rok prod. jak w temacie) do GF?
Tarcze maja sporo wieksza srednice (283 vs. 258 ori GF), zatem licze na wieksza skutecznosc hamulcow w GF po zamianie.
Pytanie tylko, czy jest to mozliwe bez przerabiania polowy przedniego zawieszenia?
Jesli ktos probowal lub ma jakies doswiadczenie w tej materii, to bardzo rposze o komentarz.
Jesli ktos zakladal do GF tarcze i zaciski z innego modelu, to takze prosze o info co i jak, i ile bylo z tym roboty.
Z gory dziekuje :–)
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez robertss » 21 mar 2010, 00:32

było
viewtopic.php?t=55133&highlight=
co prawda GE ale, to praktycznie te same zaciski
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Simon » 21 mar 2010, 00:47

Dzieki.
Poczytam, poszkole sie :–)
Jakos mi ten temat uciekl.
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez Riki » 25 mar 2010, 20:06

Ktoś już ma heble z GG w GFie? jak przerabiać to od razu z MPS-a <lol> w GG hamulce też nie powalają i dość szybko "puchną".... w przed i po lifcie.

P.S
Simon ładna GFa w sedanie. Jakie tam masz felgi? Może być na PW :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Simon » 25 mar 2010, 20:21

Riki napisał(a):Ktoś już ma heble z GG w GFie? jak przerabiać to od razu z MPS-a <lol>

Te hamulce pewnie beda kosztowac kosmiczne pieniadze.
Wydawalo mi sie, ze wieksze tarcze = wieksza skutecznosc. Tzn, ze szkoda kasy na heble z GG (mialem zamiar kupic te sprzed liftu).

Jakie tam masz felgi? Może być na PW :)

Jakies made in Italy. Nie wiem dokladnie jaka firma, ale jak sie dowiem, to Cie poinformuje :–)
W lutym przeszly renowacje w Mikolowie. Sa juz nowe opony, generalnie zestaw zmontowany, wywazony, czeka na montaz.
Mysle, ze to kwestia tygodnia, moze dwoch, jak zaloze calosc na auto :–)
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez Riki » 25 mar 2010, 20:29

Nie tyle szkoda kasy bo poprawa na pewno jakaś będzie :) ale szału bym nie oczekiwał... nie wiem czy to jest takie hop siup bo nie zagłębiałem się w temat i nie przerabiałem tego u siebie. Z MPS-em to był joke... poza tym wtedy musiałbyś śmigać przynajmniej na 17tkach.

Ładnie wygląda w avku, sedan po lifcie jest ładny...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Simon » 25 mar 2010, 23:51

Riki napisał(a):Nie tyle szkoda kasy bo poprawa na pewno jakaś będzie :) ale szału bym nie oczekiwał... nie wiem czy to jest takie hop siup bo nie zagłębiałem się w temat i nie przerabiałem tego u siebie. Z MPS-em to był joke... poza tym wtedy musiałbyś śmigać przynajmniej na 17tkach.

Generalnie w lecie sa siedemnastki, w zimie juz niestety nie, bujam sie na stalowych pietnastkach :)

Ładnie wygląda w avku, sedan po lifcie jest ładny...

Mnie tez sie podoba. I ten srebrny kolor jest naprawde srebrny, a nie jak np. w fordach – szary.

A od wczoraj pomykam z shortshifterem zrobionym z ori drazka przez maniaka hond :) <samochwała> :>
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez alk80 » 10 cze 2011, 00:47

odświeżę trochę temat
nie wszyscy o tym wiedzą, ale 626 GW DITD (wsztstkie diesle) fabrycznie ma tarcze i klocki (przednie i tylne ) takie jak w 6 GG 1.8 PB
pozostałe modele 626 GF/GW bez względu na rodzaj silnika ma tarcze mniejsze

o ile nie ma większego problemu zamontować przednich zacisków z 6 do 626, to z tyłami jest już kłopot z linką ręcznego, w 6 zaciski są mocowane przed osią koła a w 626 (także w GE i MX6) za osią
niektórzy jakoś sobie radzą np dorabiają całkiem nowe linki, ale wystarczy zaopatrzyć się w zaciski właśnie z 626 GW DITD i problemu nie ma
zaciski z 626 GW DITD pewnie są też tańsze od zacisków z 6
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Riki » 10 cze 2011, 23:28

alk80 napisał(a):wystarczy zaopatrzyć się w zaciski właśnie z 626 GW DITD i problemu nie ma
zaciski z 626 GW DITD pewnie są też tańsze od zacisków z 6


W przypadku GF w same jarzma od GW. Zacisk jest ten sam, i klocek jest ten sam wszędzie w GF/GW/GG/GY. Więc zacisku nie zmieniamy.
Przerabiałem to u siebie....... :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez alk80 » 11 cze 2011, 00:03

Riki napisał(a):W przypadku GF w same jarzma od GW. Zacisk jest ten sam, i klocek jest ten sam wszędzie w GF/GW/GG/GY. Więc zacisku nie zmieniamy.
Przerabiałem to u siebie....... :P


no proszę, jeszcze prościej i taniej niż kupowanie zacisków z M6

na marginesie: zastanawia mnie czy nie warto by w 626 GF/GW zmienić serwa na te z M6 ?? czy w ogóle przypasuje
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 1 sie 2011, 22:59

a ja trochę odgrzebnę temat.
Interesuje się większymi hamulcami do mojej BJ i zastanawiam się nad właśnie zaciskami z 626 lub M6 tymi na tarczę 273. Zapewne te same zaciski były montowane w Sportivie ale do końca nie jestem pewien czy będą pasowały te z 626 do 323. Kto wie jaki jest rozstaw otworów mocujących zacisk w 626 GW?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smasherbit » 3 sie 2011, 00:44

Czy aby 323 nie jest na płycie podłogowej 626 i zaciski przednie są takie same w obu samochodach. Bo jeśli tak to napewno podejda od 6'stki, przynajmniej na przód.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez dexxbiker » 13 wrz 2011, 13:48

Co do tylnych tarcz i jarzm z 626 GW DiTD to niby jaką mają mieć średnice, bo według wszystkich katalogów są takie same czyli 261 mm ? Na allegro też nie ma ani jednej sztuki o innych wymiarach.

Chętnie bym to wrzucił do siebie.

A do przodu wystarczą same zaciski i tarcze z 6 GG czyli 283 mm czy jarzmo też trzeba zmieniać ?
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez Dominator » 13 wrz 2011, 14:50

dexxbiker napisał(a):Co do tylnych tarcz i jarzm z 626 GW DiTD to niby jaką mają mieć średnice, bo według wszystkich katalogów są takie same czyli 261 mm ? Na allegro też nie ma ani jednej sztuki o innych wymiarach.

Chętnie bym to wrzucił do siebie.

A do przodu wystarczą same zaciski i tarcze z 6 GG czyli 283 mm czy jarzmo też trzeba zmieniać ?

Jesli bedziesz szukał na Allegro tylnych tarcz do mazdy 6. Silniki od 1.8 do 2.3, to zauważysz rowniez ze te tarcze nadają sie rowniez do 626GW. Jednak nie pamiętam czy do wszystkich, czy tylko po liftingu. Owe tarcze maja 280mm średnicy. Co do przednich zacisków to potrzebujesz rowniez jarzma, tak by wychodziło na logikę. Bo te stare sa za małe do tarczy o ponad 20mm większej.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez alk80 » 13 wrz 2011, 16:10

tylne tarcze w GW DITD przed liftem też mają 280mm średnicy, ja mam 626 z 98r i właśnie takie tarcze
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez dexxbiker » 13 wrz 2011, 16:25

Ok znalazłem te tarcze i w sumie już wszystko jasne, zaciski do przodu z GG też są raczej dostępne i nawet tanie ale skąd wziąć jarzma, nigdzie tego nie ma.

Jakiś szrot z mazdami w okolicach Krakowa ktoś zna ?
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez Dominator » 13 wrz 2011, 17:04

dexxbiker napisał(a):Ok znalazłem te tarcze i w sumie już wszystko jasne, zaciski do przodu z GG też są raczej dostępne i nawet tanie ale skąd wziąć jarzma, nigdzie tego nie ma.

Jakiś szrot z mazdami w okolicach Krakowa ktoś zna ?

Przegladając allegro, zauważyłem że dużo jest zacisków juz kompletnych z jarzmem. ceny dość przyzwoite,a nawet czasem atrakcyjne do 100zl za sztuke.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez PLaster » 22 wrz 2011, 22:59

ja będę zmieniał cały przód od GG, czyli zaciski z jarzmami, tarcze i klocki
w ten weekend będę kompletował graty

zobaczymy co z tego będzie ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Dominator » 22 wrz 2011, 23:14

Ja założyłem kompletny tył od M6 i narazie to ciężko mi coś stwierdzić.. jedynie to że kombinacja z linkami była i napewno muszę podkręcić regulację "ręcznego".. przód może w przyszłym roku :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez PLaster » 23 wrz 2011, 23:21

tył na razie zostawiam w spokoju, przodem się zająłem ;)
przednie tarcze i klocki od GG już u mnie leżą w bagażniku, a jutro do tego zestawu dołączą zaciski ;)


edit 2011.10.05:
zaciski, tarcze i klocki z GG założone, wyglądają świetnie, a do tego nawet hamują :)
a wygląda to tak –> foto
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6