Problemy ze zmianą biegów po wymianie dwumasy i sprzęgła
Strona 1 z 1
Witam. Niedawno wymieniłem koło dwumasowe ( regenerowane w Kielcach) i kompletne sprzęgło NKK w mazdzie 6 89 KW. Po wymianie nie sposób było włożyć bieg. Mechanik twierdził, że jest to winna dwumasy ( ciasno zregenerowana, nie poruszjąca się) i po przejechani kilkuset kilometrów powinno się ułożyć. Z czasem sytuacja uległa pewnej poprawie tzn. są chwile, że biegi wchodzą poprawnie i są takie że dość ciężko, szczególnie 1 i wsteczny. Najczęściej problem jest na postoju, kiedy chcę ruszyć. Po przejechaniu kilkuset metrów na ponownym postoju jest lepiej, ale daleko jeszcze do stanu sprzed wymiany. Gość od regeneracji twierdzi, że winna leży po stronie mechanika ( wadliwy montaż) bądź za niski jest docisk. Odnoszę wrażenie, że po wciśnięciu pedału auto nie wysprzęgla do końca ( jest lekko w pracy) i stąd opory przy zmianie biegów. Dziwne, że raz jest lepiej raz gorzej. Przy zmianie nic nie haczy i nie zgrzyta. Ponadto przy wyminie oleju silnikowego zauważyłem, że skrzynia poci się na podziale( ewidętnie jasny olej przekładniowy, cholernie śmierdzi) co świadczy o uszkodzonym symeringu. Proszę o opinie
- Od: 20 wrz 2011, 06:08
- Posty: 8
- Skąd: Wierzbica
- Auto: Mazda 6, 89 KW 2003 r.
Witam
Uzupełnij swój profil to coś z prawej strony.
Moim zdaniem masz źle odpowietrzony układ hydrauliczny, który to jest odpowiedzialny za wysprzęglanie.
Zanim włączysz pierwszy lub wsteczny bieg po pompuj kilka razy sprzęgłem jeżeli po tej czynności biegi będą wchodziły łatwiej to odpowietrz układ i po kłopocie.
No i oczywiście odpisz.
Uzupełnij swój profil to coś z prawej strony.
Moim zdaniem masz źle odpowietrzony układ hydrauliczny, który to jest odpowiedzialny za wysprzęglanie.
Zanim włączysz pierwszy lub wsteczny bieg po pompuj kilka razy sprzęgłem jeżeli po tej czynności biegi będą wchodziły łatwiej to odpowietrz układ i po kłopocie.
No i oczywiście odpisz.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Witam ponownie. Jozim serdeczne dzięki za poradę, było banalnie proste. Od razu jest poprawa i wszystko hula jak należy. Szkoda tylko, że mechanik z 20-letnim doświadczeniem nie wpadł na to, chociaż sugerowałem taką możliwość ( serdecznie odradzam Bogumił Domińczak, Radom, ul. Kapturska , po wyjeżdzie ponadto, że nie wchodziły biegi auto nie chciało przyśpieszać- nie podłączyli przewodów podciśnienia, ogólnie porażka). Pozdrawiam
- Od: 20 wrz 2011, 06:08
- Posty: 8
- Skąd: Wierzbica
- Auto: Mazda 6, 89 KW 2003 r.
Witam. Było dobrze i jest znowu źle. Połoczenia i przewody gumowe bez oznak nieszczelności. Dzisiaj opowietrzyłem tradycyjną metodą pompując pedałem , bez skutku. Jednakże jak kilkakrotnie ruszyłem i cofnołem , jedynka zaczeła lżej wchodzić. Wczoraj odpowietrzyłałem podając płyn od dołu i przyniosło skutek lecz krótkotrwały. Może to jest trop. Naprawdę straciłem pomysł. Może wysprżeglik? Pomocy
- Od: 20 wrz 2011, 06:08
- Posty: 8
- Skąd: Wierzbica
- Auto: Mazda 6, 89 KW 2003 r.
Witam
Obiło mi się gdzieś o uszy, że czasami jest mały problem z odpowietrzeniem tego układu, ale jak nie ma wysprzęglik nieszczelności to powinien być on dobry, więc spróbuj tak:
– zalej zbiorniczek płynu hamulcowego do pełna i uzupełniaj stan podczas odpowietrzania
– odkręć odpowietrznik , załóż wężyk i strzykawką wyciągaj płyn (wyciągnij kilka strzykawek tego płynu). Przy tej czynności nie dotykaj pedału sprzęgła.
– następnie dokręć odpowietrznik i w tradycyjny sposób odpowietrz układ, czyli po pompuj pedałem sprzęgła i jak będziesz miał wciśnięty pedał to popuść odpowietrznik, aby wytrysnął płyn po czym dokręć odpowietrznik i powtórz tą samą czynność kilka krotnie.
Jeżeli cały układ jest szczelny to moim zdaniem masz jakiś pęcherzyk powietrza w układzie, który sobie wędruje i dla tego raz raz jest dobrze, a raz nie.
Myślę, że ten sposób ze strzykawką przyniesie pożądany efekt.
Daj znać jak Ci poszło.
Powodzenia
Obiło mi się gdzieś o uszy, że czasami jest mały problem z odpowietrzeniem tego układu, ale jak nie ma wysprzęglik nieszczelności to powinien być on dobry, więc spróbuj tak:
– zalej zbiorniczek płynu hamulcowego do pełna i uzupełniaj stan podczas odpowietrzania
– odkręć odpowietrznik , załóż wężyk i strzykawką wyciągaj płyn (wyciągnij kilka strzykawek tego płynu). Przy tej czynności nie dotykaj pedału sprzęgła.
– następnie dokręć odpowietrznik i w tradycyjny sposób odpowietrz układ, czyli po pompuj pedałem sprzęgła i jak będziesz miał wciśnięty pedał to popuść odpowietrznik, aby wytrysnął płyn po czym dokręć odpowietrznik i powtórz tą samą czynność kilka krotnie.
Jeżeli cały układ jest szczelny to moim zdaniem masz jakiś pęcherzyk powietrza w układzie, który sobie wędruje i dla tego raz raz jest dobrze, a raz nie.
Myślę, że ten sposób ze strzykawką przyniesie pożądany efekt.
Daj znać jak Ci poszło.
Powodzenia
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Witam. Wczoraj do późnego wieczoru walczyłem ze sprzęgłem. Wyrzuciłem wysprzęglik i obejżałem do na wskroś – suchy bez oznak nieszczelności. Odpowietrzyłem tradycyjną metodą i bez poprawy. Raz lepiej raz gorzej. Płyn który poraz kolejny zalewam to K2 Dot 3- na pewno świerży, lecz nie markowy. Tak sobie myślę, żeby zwiększyć skok trzpienia w wysprzegliku, wtedy miałbym odpowiedź, czy faktycznnie układ jest zapowietrzony. Jeżeli pomoże to napewno zastosuję sie do Twoich wskazówek jozim, zobaczymy z jakom skutkiem. Serdeczne dzięki.
- Od: 20 wrz 2011, 06:08
- Posty: 8
- Skąd: Wierzbica
- Auto: Mazda 6, 89 KW 2003 r.
U mnie wezyk elastyczny robil cyrk.pedal sprzegla raz byl twardy raz miekszy,wiec wezyk w dlon a druga osoba pompuje wezyk do
puchnie.wymiana wezyka napelnienie ukladu plynem dzieki za porady Norbemu i madzia hula az milo,a przy tych objawach byl problem z wrzuceniem 1i wstecznego 

- Od: 14 lut 2010, 17:35
- Posty: 222
- Skąd: chelm-Zomergem
- Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.
Wymiana sprzegła na orginał wszystko ładnie pasuje układ odpowietrzony
i kicha, na wyłączonym silniku biegi chodzą wrzucam jeden odpalam i już kolejny nie wchodzi,pomysły mi się skończyły czuje że to jakaś pierdoła albo o czymś zapomniałem. Proszę o pomoc bo już 3 dzień jestem bez autka
Przez przypadek nie założono odwrotnie tarczy 

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
ja mialem identyczny przypadek dzisiaj i wzielem sobie podkrecilem pedal sprzegła tak jak kolega w powyzszego postu i od razu jest wszystko ok;)
- Od: 3 lut 2011, 18:34
- Posty: 16
- Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002
wracam do tematu bo znowy jest mały probnlem.problem jest z regulacją wysprzęglania.jak sie wciska pedał i czuc. opór od samej góry to biegi chodzą idealnie a jak pedał robi sie twarty troche pózniej np od połowy to biegi chodzą troche gorzejproblem jest z wysprzęglikiem czy ze skrzynią biegów prosze o pomoc.dodam jeszcze ze gorzej wysprzęgla na początku a po przejechaniu jakiegosd dystansu jest juz wszystko ok raczej.
- Od: 3 lut 2011, 18:34
- Posty: 16
- Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002
ma ktos jakies pomysły?
- Od: 3 lut 2011, 18:34
- Posty: 16
- Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002
w takim przypadku sprzegło jest mocno wciśnięte i biegi powinny wskakiwac idealnieciemny222 napisał(a):...Odnoszę wrażenie, że po wciśnięciu pedału auto nie wysprzęgla do końca (...
ale regeneracja do bani, w co bardziej osobiście nie wierzę lub jakis porblem montazowy np. docisk niepoprwanie skręcony pod naprężeniem)
tak czy owak trzeba rozbierać.. a wtedy simmerigni do wymiany , na nowe i w originale, polecam
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6