Demontaż kierownicy 626 GF

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jolesny » 21 wrz 2011, 02:21

Witam.
Chciałbym obszyć sobie skórą kierownicę i potrzebują ją zdemontować.
Mam tutaj speca takiego (obok mnie siedzi^^) co potrafi odkręcić kierownicę ale nie potrafi zdjąć poduszki :) ( spec mówi że wyjdziemy na idiotów jak to napisze, no ale...). Nie wiemy czy wystarczy odłączyć akumulator i czy po ewentualnym odłączeniu akumulatora wyskoczą jakieś błędy?
Gdyby ktoś łaskawie rzucił kilka wskazówek, opis + zdjęcia czy manual mile widziane :)
Pozdrawiamy.
Ja i spec Tomek :D
Nie Gadaj z Idiotą.
Sprowadzi Cię Do Swojego Poziomu.
Potem Pokona Doświadczeniem.

--->CSerwerek.PL<---
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2011, 22:55
Posty: 4
Skąd: Wieluń
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez lucas83 » 21 wrz 2011, 08:04

Wystarczy odłączyć akumulator na jakiś czas (10-15 minut), żeby pozbyć się ewentualnych ładunków w obwodzie. Później odkręcasz takie dwa bolce wpuszczone w plastik przy kierownicy (są w otworach w tym plastiku, jeden po lewej, drugi po prawej stronie). Następnie zdejmujesz delikatnie poduszkę i odłączasz wtyczkę. Skręcasz w odwrotnej kolejności. Nic złego nie powinno się stać :) Tylko delikatnie obchodź się z poduszką :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez smasherbit » 21 wrz 2011, 21:40

Ja zdejmowałem kilka razy kierownice i nie było żadnych problemów. Dwie śruby od spodu pod plastikowymi zatrzaskami zdejmują poduche, no a pózniej tylko główna nakretka. Co do akumulatora to nie widze sensu bo i tak nie ma zasilania jak jest kluczyk wyjęty ze stacyjki, dodatkowo jesli odłączy się akumulator to ECU bedzie musiało na nowo zebrać mapy wtrysku (wieksze spalanie na początku przez jakieś 100-200km). A i trzeba uważać przy wyciąganiu samej już kierownicy bo lubi się zakleszczyć no i jak sięsilnie pociągnie to można nieżle się walnąć (mi sie nie przytrafiło ale kupel dostał po brodzie ;) )
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez lucas83 » 22 wrz 2011, 06:57

Ja bym mimo wszystko uważał w takim przypadku i na wszelki wypadek odłączył akumulator. Zawsze przy temacie grzebania w układzie poduszek wspomina się o tym. Nie jest to nic strasznego, a poza tym nic się nie stanie, jeśli zresetuje się komputer a on sobie na nowo zbierze parametry pracy silnika. Zrobisz jak zechcesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez jolesny » 22 wrz 2011, 10:17

Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi :)
My tu gadu gadu o akumulatorze a ten wlaśnie sobie klęknął więc z problem sam się rozwiązał ;)
Wracając do tematu, może ktoś polecić tapicera lub firmę w łódzkim gdzie mogę obszyć kierownice?
Przy okazji podpowiedzcie jakiej firmy akumulatory polecacie.
Pozdrawiam
Nie Gadaj z Idiotą.
Sprowadzi Cię Do Swojego Poziomu.
Potem Pokona Doświadczeniem.

--->CSerwerek.PL<---
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2011, 22:55
Posty: 4
Skąd: Wieluń
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez lucas83 » 22 wrz 2011, 10:31

Od siebie mogę polecić Ci Boscha S4 (60Ah).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6