Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

Postprzez rrrobson » 18 wrz 2011, 11:40

Witam.
Czy ktoś mógłby mi pomóc w odczytaniu błędów ?
Tutaj zamieszczam krótki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=XTSbD2cEWSc
Czy to będzie kod numer 8 ? A może 10 i 8 ?
Ostatnio edytowano 18 wrz 2011, 13:49 przez rrrobson, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez kociak » 18 wrz 2011, 12:02

10 i 8
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
08 – Przepływomierz powietrza
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez rrrobson » 18 wrz 2011, 13:04

No właśnie tylko jest jeszcze jedno pytanie. Gdzie znajduje się "czujnik temperatury powietrza zasysanego" ? On będzie gdzieś w przepływomierzu ? Do przepływomierza idzie tylko 1 wiązka elektryczna chyba z 4rema przewodami.

Co do objawów to obroty nie falują, nie dymi, jedynie spalanie mam wysokie <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez kociak » 18 wrz 2011, 14:50

Czujnik znajduje się w przepływomierzu
Proponuje sprawdzić rezystencje na pinach
Odłącz kostkę od przepływomierza i tyrzmając ją zapięciem do góry podłącz miernik i sprawdz rezystencje.
Kostka powinna mieć 5 pinów. Miernikiem wpinasz się w srodkowy i ostatni po prawej.
Rezystencja jaka powinna przy określonych temperaturach być to:
-20 st.C – 10-20 kOhm,
0 st.C – 4-7 kOhm,
20 st.C – 2-3 kOhm,
40 st.C – 0.9-1.3 kOhm,
60 st.C – 0.4-0.7 kOhm.

Proponuje też przeczyścić te piny bo może to jest właśnie powodem błędów.
Wyczyść piny skasuj błędy i sprawdź czy znów się pojawią.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez rrrobson » 18 wrz 2011, 17:03

Tzn. opór zmierzyć w przepływomierzu, czy kostce którą się wpina do przepływomierza ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez Wojtek » 18 wrz 2011, 17:11

rrrobson napisał(a):w przepływomierzu

<ok>
no i nie zaszkodzi go wyczyscic ;) (czasem stad sie biora bledy)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rrrobson » 18 wrz 2011, 20:39

Czy ten błąd czujnika może wpływać na spalanie ?
Rozumiem, że w ostateczności czeka mnie wymiana przepływomierza ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez Hazu » 18 wrz 2011, 21:12

Daj sobie spokój z przepływomierzem sprawdź czy cały dolot jest szczelny i wszystkie przewody podciśnieniowe oraz odpowietrzenie silnika.

Skasuj błędy i pojeździj trochę a następnie ponownie sprawdź błędy.

Jakby uszkodzony był przepływomierz to byś wcale nie mógł jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez rrrobson » 18 wrz 2011, 21:30

A w którym miejscu znajduje się to odpowietrzenie ? Co do dolotu to faktycznie mam rurę karbowaną uszkodzoną (zaklejona taśmą i założona dętka).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez Hazu » 18 wrz 2011, 21:33

Więc błąd mógł być złapany jak pękła rura karbowana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez rrrobson » 18 wrz 2011, 22:00

Z tą pękniętą rurą to już kupiłem samochód (w lutym), a akumulator był odłączany wielokrotnie. Dziś jeszcze raz skasowałem błąd jutro się przejadę i zobaczę czy błąd powróci.

Z wysokim spalaniem mam problem od samego kupna, na początku myślałem że to wina LPG, ale zaczynam w to wątpić. Na razie mam sprawdzoną lambdę, katalizator, wymienione świece i przewody. Powoli kończą mi się pomysły :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez Hazu » 18 wrz 2011, 22:04

Sekwencje masz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez rrrobson » 18 wrz 2011, 22:13

Tak. To nie jest strzelająca I czy też II generacja gazu ;P

P.S.
Próbowałem również lekko przyśpieszyć zapłon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6