Premacy 2.0 DiTD 90 KM problem z odpalaniem i mocą
Witam mam chyba podobny problem..
ta sama mazda z tym samym silnikiem..
z poczatku autko "szarplo" od czasu do czasu pozniej bylo coraz gorzej, teraz wogole nie odpala, proba odpalenia z pominieciem baku – sie powiodla i autko chodzi idealnie i odpalila od strzala,
obecnie jest u mechanika i .. staraja sie dojsc co to moze byc.. jakies pomysly?
stwierdzili ze pompa jest okey tyle wiem, jak omina zbiornik, to mazda odpala i chodzi bez problemow
ta sama mazda z tym samym silnikiem..
z poczatku autko "szarplo" od czasu do czasu pozniej bylo coraz gorzej, teraz wogole nie odpala, proba odpalenia z pominieciem baku – sie powiodla i autko chodzi idealnie i odpalila od strzala,
obecnie jest u mechanika i .. staraja sie dojsc co to moze byc.. jakies pomysly?
stwierdzili ze pompa jest okey tyle wiem, jak omina zbiornik, to mazda odpala i chodzi bez problemow
- Od: 7 maja 2009, 09:23
- Posty: 36
- Skąd: Gostyń
- Auto: 323 F 95/96r
kierownik napisał(a):1182 – brak zasilania zaworu FSO
0403 – EGR
1298 – Błąd modułu napędu wtryskiwaczy
0115 – czujnik temperatury
jak na mój gust, to coś masz z kablami nie tak :/ może gdzieś załamane? przetarte?
komp nie zalany?
egr mozna na chwilę olać,ale 1298 to ewidentny kod powstający przy uszkodzonym przekaźniku zasilającym IDM.
1182-zasilanie zaworu FSO,podaj na niego napięcie z akku i próbuj zapalać.
daj znać co dalej się dzieje.
odnośnie 1182:
viewtopic.php?f=89&t=44735&p=700280&hilit=szakalaka#p700280
kierownik napisał(a):mariop4 filtr paliwa? zagięty gdzieś wąż? ew. jakieś cudne podciśnienia w baku
filtr paliwa nowy – co dziwne po wymianie auto przejechalo ok 500km i bylo wsio okey, problem powstal ponownie po ok 500km przejechanych no i jest teraz szukanie przyczyny, dostalem przed chwila tel. ze prawdopodobnie cos z elektronika, ale co moze byc? skoro omijaja zbiornik auto chodzi..
- Od: 7 maja 2009, 09:23
- Posty: 36
- Skąd: Gostyń
- Auto: 323 F 95/96r
mariop4 napisał(a):kierownik napisał(a):mariop4 filtr paliwa? zagięty gdzieś wąż? ew. jakieś cudne podciśnienia w baku
filtr paliwa nowy – co dziwne po wymianie auto przejechalo ok 500km i bylo wsio okey, problem powstal ponownie po ok 500km przejechanych no i jest teraz szukanie przyczyny, dostalem przed chwila tel. ze prawdopodobnie cos z elektronika, ale co moze byc? skoro omijaja zbiornik auto chodzi..
ciekawe gdzie stoi bańka z ropą? powyżej silnika czy na podłodze?
"coś z elektroniką" – czyli kasę chcą zgarnąć
a nie podłączyli odwrotnie węży na filtrze? ja bym szukał przy filtrze skoro po ominięciu działa...
to by miało aż takie znaczenie?
tadziol napisał(a):ciekawe gdzie stoi bańka z ropą? powyżej silnika czy na podłodze?
to by miało aż takie znaczenie?
Ostatnio edytowano 14 wrz 2011, 14:53 przez kierownik, łącznie edytowano 1 raz
tadziol napisał(a):mariop4 napisał(a):kierownik napisał(a):mariop4 filtr paliwa? zagięty gdzieś wąż? ew. jakieś cudne podciśnienia w baku
filtr paliwa nowy – co dziwne po wymianie auto przejechalo ok 500km i bylo wsio okey, problem powstal ponownie po ok 500km przejechanych no i jest teraz szukanie przyczyny, dostalem przed chwila tel. ze prawdopodobnie cos z elektronika, ale co moze byc? skoro omijaja zbiornik auto chodzi..
ciekawe gdzie stoi bańka z ropą? powyżej silnika czy na podłodze?
nie mam pojecia.. aby wiem od mechanika ze omijajac zbiornik odpala..
- Od: 7 maja 2009, 09:23
- Posty: 36
- Skąd: Gostyń
- Auto: 323 F 95/96r
kierownik napisał(a):"coś z elektroniką" – czyli kasę chcą zgarnąća nie podłączyli odwrotnie węży na filtrze? ja bym szukał przy filtrze skoro po ominięciu działa...
tadziol napisał(a):ciekawe gdzie stoi bańka z ropą? powyżej silnika czy na podłodze?
to by miało aż takie znaczenie?
pomyśl trochę,a potem pisz
opadowy system zasilania paliwem-kojarzysz?
rozumiesz do czego dążę?
tak, chyba rozumiem i myślałem o tym, ale to było chyba w rozwiązaniach gaźnikowych jeśli dobrze pamiętam z "malucha" – i nie sądziłem, że będzie to miało wpływ na odpalanie przy pompie wtryskowej. chyba, że z samą pompą coś mocno nie tak??
nie wiem czy to mnożyć, ale znalazłem coś takiego:
"Kod 1298 to IDM mulfunction, czyli sterownik od SPV. Dlaczego się taki błąd pojawia... według manuala to brak jest sygnału zwrotnego z IDM do PCM. Jest rozkaz brak sygnału potwierdzenia.
Przyczyny:
1. jakieś problemy z przewodami i ich kontaktem (A-2O, C-3A lub 3A).
2. problemy z zasilaniem IDM (powinno być 10-14V na terminalu B)
3. problem z masą
4. problemy z przekaźnikiem od SPV
5. uszkodzony SPV "
nie wiem czy to mnożyć, ale znalazłem coś takiego:
"Kod 1298 to IDM mulfunction, czyli sterownik od SPV. Dlaczego się taki błąd pojawia... według manuala to brak jest sygnału zwrotnego z IDM do PCM. Jest rozkaz brak sygnału potwierdzenia.
Przyczyny:
1. jakieś problemy z przewodami i ich kontaktem (A-2O, C-3A lub 3A).
2. problemy z zasilaniem IDM (powinno być 10-14V na terminalu B)
3. problem z masą
4. problemy z przekaźnikiem od SPV
5. uszkodzony SPV "
no włąsnie komp nie zalany bo drugi był kupowany i wszystko ok. Właśnie tego się obawiam że gdzies mogą być kable waknięte ale w tej pajęczynie to się zgubić można... Aha jeszcze jedna sprawa bo samochód odpalił ALE, na tej zasadzie że omineliśmy przekaźnik i zawór podłączyliśmy bezpośrednio do akumulatora i odpalił ale był otwarty na maksa i obroty szły na maxa więc wiadomo że tak być nie może. Zastanawiające jest to że w przekaźniku B5B4 na jednym ze styków nie ma masy a dokłądnie na styku który jest tak jakby w osobnym rzędzie taki samotny. i jeszcze raz połączenie między IDM a SPV jest "drożne" ale już żaden prąd nie dociera do IDM. Więć pytanie moje skąd IDM bierze prąd bo patzrąc na kable w styku IDM to dwa ostatnie idą do SPV a trzy pierwsze bodajże wzdłuż lewego progu gdzies na tył ale czy to możliwe??
- Od: 7 wrz 2011, 19:47
- Posty: 15
- Skąd: WND
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM
tadziol napisał(a):kierownik napisał(a):1182-zasilanie zaworu FSO,podaj na niego napięcie z akku i próbuj zapalać.
daj znać co dalej się dzieje.
no dobra tylko czy odkręcić ten przewód który go zasila czy zostawić a osobno spiąc z aku??
- Od: 7 wrz 2011, 19:47
- Posty: 15
- Skąd: WND
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM
kierownik napisał(a):mariop4 filtr paliwa? zagięty gdzieś wąż? ew. jakieś cudne podciśnienia w baku
ja bym na początek wymontował cały filtr paliwa i zobaczył czy nie ma nieszczelności nigdzie.
ayrt0n napisał(a): na tej zasadzie że omineliśmy przekaźnik i zawór podłączyliśmy bezpośrednio do akumulatora i odpalił ale był otwarty na maksa i obroty szły na maxa więc wiadomo że tak być nie może. Zastanawiające jest to że w przekaźniku B5B4 na jednym ze styków nie ma masy a dokłądnie na styku który jest tak jakby w osobnym rzędzie taki samotny. i jeszcze raz połączenie między IDM a SPV jest "drożne" ale już żaden prąd nie dociera do IDM. Więć pytanie moje skąd IDM bierze prąd bo patzrąc na kable w styku IDM to dwa ostatnie idą do SPV a trzy pierwsze bodajże wzdłuż lewego progu gdzies na tył ale czy to możliwe??
jaki zawór podłączyłeś pod akku?
na jednym styku przekaźnika SPV nie będzię masy,bo ta jest podawana dopiero przez PCM.
IDM jest zasilany z przekaźnika SPV.
proponuję podmienić przekaźnik IDM.
tadziol napisał(a):jaki zawór podłączyłeś pod akku?
na jednym styku przekaźnika SPV nie będzię masy,bo ta jest podawana dopiero przez PCM.
IDM jest zasilany z przekaźnika SPV.
proponuję podmienić przekaźnik IDM.
pod akku podłączyłem zawó SPV.
Przekaźnik IDM = przekaźnik SPV czy nie?? Bo jeżeli nie to gdzie on jest.
Dzisiej powalczyliśmy troche i zamieniliśmy przekaźnik B5B4 i była niewielka poprawa ale też nie zawsze tzn. samochód odpalał na 2-3 sek. i gasł więc zmostkowaliśmy styki ale niestety jest to samo....
I to odpalał od pierwszego i chodził pięknie ale tak jak mówie po 2-3 sek gaśnie i nieraz można powtarzać sytuacje a nieraz nawet nie ma chęci zagadać.
Jesszcze jedna sytuacja mi się przypomniała otóż jeszcze jak jeździła to pewnego dnia (to była koncówka jej żywota) wracając z Ostrołęki zaczęła mi gasnąć podczas jazdy i sytuacja wyglądała w ten sposób że jak trzymałem kluczyk przekręcony na rozruch to nie gasła....
Aha tak na zakończenie dziś koło południa sprawdziłem kody błędów i wyskoczyły następujące: P0105, P0110, P0115, P0120, P0180, P1182, P0380, P1110, P1402, P1649
- Od: 7 wrz 2011, 19:47
- Posty: 15
- Skąd: WND
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM
przekaźnik SPV zasila IDM,a IDM steruje pracą SPV.
a nie pada stacyjka przypadkiem?
otwórz przekaźnik przy PCM-e,zewrzyj styki palcami i pal żelazo
kody sobie odpuść,sami je produkujecie przy grzebaniu,a to tylko wprowadza Cię w błąd.
a nie pada stacyjka przypadkiem?
otwórz przekaźnik przy PCM-e,zewrzyj styki palcami i pal żelazo
kody sobie odpuść,sami je produkujecie przy grzebaniu,a to tylko wprowadza Cię w błąd.
tadziol napisał(a):a nie pada stacyjka przypadkiem?
albo immo w kluczyku? – chyba takie są objawy, przy czym wtedy nie gaśnie kontrolka "samochodu" na desce z tego co kojarzę...
ayrt0n napisał(a):jak trzymałem kluczyk przekręcony na rozruch to nie gasła....
chyba, że trzymałeś na rozruszniku cały czas?
tadziol napisał(a):przekaźnik SPV zasila IDM,a IDM steruje pracą SPV.
a nie pada stacyjka przypadkiem?
otwórz przekaźnik przy PCM-e,zewrzyj styki palcami i pal żelazo
kody sobie odpuść,sami je produkujecie przy grzebaniu,a to tylko wprowadza Cię w błąd.
już to przerabiałem i bez rezultatu
kierownik napisał(a):albo immo w kluczyku? – chyba takie są objawy, przy czym wtedy nie gaśnie kontrolka "samochodu" na desce z tego co kojarzę...
ale właśnie u mnie gaśnie ta kontrolka
kierownik napisał(a):chyba, że trzymałeś na rozruszniku cały czas?
no właśnie o tym mówiłem
Panowie Madzia dalej nie odpala. Tylko dziwna opcja jest samochód czasami odpala na 2-3 sekundy i gaśnie tylko ciekawe jest to że zdarzyło mi sie że odpalila na odpietym immo a raz na odpiętym czujniku położenia (obrotów) wału korbowego. Co raczej nie powinno mieć miejsca. Jakieś sugestie bądź spostrzeżenia?? Bo szczerze skończyły mi sie pomysły....
- Od: 7 wrz 2011, 19:47
- Posty: 15
- Skąd: WND
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD, 90KM
też jestem ciekaw, bo przyjechała do mnie Premacka z P0180 i P1182 i brakiem odpalania na zimno (+7 stopni)
jeszcze się nie zabrałem, ale kilka rzeczy do sprawdzenia dopiero przede mną
jeszcze się nie zabrałem, ale kilka rzeczy do sprawdzenia dopiero przede mną
a moja ma dzis byc do odbioru od mechanika, takze jak odbiore napisze co bylo nie tak.. wiem napewno ze cos "przestawili" na pompie ale szczegoly poznam za kilka godzin jak odbiore, bo od soboty sprawdzaja czy napewno jest OK w kazdym razie nie byl to ani przekaznik, ani sama pompa, ani podobno spv czy tcv.. strach sie bac 
- Od: 7 maja 2009, 09:23
- Posty: 36
- Skąd: Gostyń
- Auto: 323 F 95/96r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości