Regulacja wysokości reflektorów
1, 2
Witam serdecznie mam problem ,chciałbym żeby moje lampeczki świeciły wyżej oczywiście zdaje sobie sprawę że jest to niewykonalne sposobem garażowym ponieważ posiadają one automatyczną regulację i zaznaczam że ona działa ,ale owe lampeczki świecą za nisko moim zdaniem ,czy przez compa jest możliwa regulacja?
- Od: 18 paź 2009, 10:03
- Posty: 52
- Skąd: Świętoszówka
- Auto: M3 BM 15' SkyEnergy 165
Roomster Scout
M3 BK była
regulujesz je dokladnie tak samo jak zwykle lampy.... Masz tam srubke 
Nuno napisał(a):No to piękna kompromitacja ,ale mogłem nie wiedzieć, dzięki zaraz idę szukać regulacji
Nuno napisał(a):W którym dokładnie miejscu jest ta śrubka do regulacji wysokości, bo mam ten sam problem. Swiatła świecą bardzo jasno, ale niestety jakby za nisko. Z góry dzięki!!
Panowie a te xenony to fabryczne czy HID-y? Po co grzebać samemu żeby potem kogoś oślepiać i stwarzać zagrożenie? Proponuje jechać na stację diagnostyczną. Tam ustawią jak trzeba, no chyba że ma się klosze pod zwykłe żarówki i wstawioną chińszczyznę.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Tak, xenony są fabryczne- samopoziomujące się podczas uruchomienia silnika. Z tym ,że mimo samopoziomowania, automatycznie ich wysokość jest nie dostateczna, strasznie krótko świecą, strach jeździć ciemną nocą, aby przypadkiem kogoś z drogi nie zgarnąć
A o śrubki pytałem tak dla informacji, aby się upewnić czy takowa "ręczna" regulacja występuję, przed pojechaniem na diagnostykę.
Nuno
Mam podobnie z ksenonami (fabrycznymi). Również dystans oświetlenia drogi jest krótki. To fakt w nocy na nieoświetlonych drogach jedzie się nie fajnie. Oświetlone pole widzenia jest moim zdaniem za krótkie.
Zamierzam z tym podjechać na diagnostykę.
Zamierzam z tym podjechać na diagnostykę.
Kazdy w miare fachwy diagnosta bez problemu znajdzie te srubki
Koszt to chyba 10 zl wiec nie warto bawic sie samemu "na oko".
radzi89 napisał(a):Koszt to chyba 10 zl wiec nie warto bawic sie samemu "na oko".
No może czasami 20 zł
radzi89 napisał(a): nie warto bawic sie samemu "na oko".
No nie warto, chociażby właśnie na bezpieczeństwo innych. Ja jak miałem problem ze swoimi światłami (zwykłe) podjąłem ryzyko ustawienia samemu lewej lampy.. i co na oko według pełnej diagnostyki (prawo /lewo. góra/dół) ustawiłem idealnie, natomiast prawa lampa której nie ruszałem była ciut za wysoko. I wcale nie jestem dumny z tego, ze miałem źle ustawione światła. Bo wiedziałem, że coś nie tak. Podziwiam tych co potrafią mnie oślepić na 2-gim piętrze jak pale faje na balkonie
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Lampki juz nieco podniesione na diagnostyce samochodowej. Najlepsze jest to, że nie zapłaciłem nic, a regulacja wysokości ograniczyła się do klika ubrotów złotą śrubką umiejscowioną w dosyć wygodnym miejscu. Jadąc w tej chwili nocną porą nie oświetloną ulicą zauważam sporą różnicę w długości zasięgu xenonów.
Mam tylko jedną prośbę, podajcie mi proszę umiejscowienie homologacji lub jakiś oznaczeń na kloszach przednich reflektorów. Nie mogę nic znaleźć, a według ustaleń Pana z diagnostyki, lampy mogą nie być na rynek europejski, ponieważ nie ma mocnego zarysowania asymetri w promieniu świateł.
Dodam, że to mało prawdopodobne ponieważ moja wersja pochodzi z rynku niemieckiego, dodatkowo posiada wszystkie inne atuty świadczące o rodowodzie europejskim – czyli samopoziomowanie xenonów, spryskiwacze przednich reflektorów, białe pozycyjne, pomarańczowe kierunki. Przypomne, że to wszystko jest w standardzie bo jest to wersja wyposażeniowa TOP.
Z góry dzięki za pomoc.
Mam tylko jedną prośbę, podajcie mi proszę umiejscowienie homologacji lub jakiś oznaczeń na kloszach przednich reflektorów. Nie mogę nic znaleźć, a według ustaleń Pana z diagnostyki, lampy mogą nie być na rynek europejski, ponieważ nie ma mocnego zarysowania asymetri w promieniu świateł.
Dodam, że to mało prawdopodobne ponieważ moja wersja pochodzi z rynku niemieckiego, dodatkowo posiada wszystkie inne atuty świadczące o rodowodzie europejskim – czyli samopoziomowanie xenonów, spryskiwacze przednich reflektorów, białe pozycyjne, pomarańczowe kierunki. Przypomne, że to wszystko jest w standardzie bo jest to wersja wyposażeniowa TOP.
Z góry dzięki za pomoc.
Nuno
Musisz sie dokladnie poprzygladac kloszom, homologacja jest widoczna jak patrzysz od przodu. Nie pameitam dokladnie w ktorym miejscu. W moich xenonach tez asymetria nie jest bardzo wyrazna lecz jest zauwazala , a lampy mam oryginalne od nowosci.
ale sugeruje jechać z tym do diagnosty, nie robić tego na własną rękę bo ustawicie za wysoko i będziecie bić ludziom po oczach. Xenony mają to do siebie, że strasznie oślepiają pojazdy z naprzeciwka. Myślę, że to nie przypadek, że zostały ustawione fabrycznie na takiej a nie innej wysokości. Ja też chciałem sobie podnieść światła, bo wydawało mi się, że świecą za nisko. Diagnostka stwierdził że jest OK i koniec tak ma być.
- Od: 2 lip 2010, 14:29
- Posty: 58
- Skąd: Białystok/Łódź
- Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb
Zgadza się.
"Na oko to chłop w szpitalu umarł"
Podjechałem dziś na stację diagnostyczną sprawdzić jak to wygląda u mnie.
Okazało się że reflektory były ustawione dużo niżej niż powinny być. Facet pytał mnie czy wymieniałem reflektory. Nic z nimi nigdy nie robiłem.
Zastanawia mnie to dlaczego, aż tak nisko były ustawione przez co oświetlone pole widzenia było bardzo krótkie?
Czy jest to możliwe, że same się rozregulowały?
Teraz jak przekręcam kluczyk w stacyjce to nawet autopoziomowanie przebiega znacznie ciszej i krócej niż dotychczas.
"Na oko to chłop w szpitalu umarł"
Podjechałem dziś na stację diagnostyczną sprawdzić jak to wygląda u mnie.
Okazało się że reflektory były ustawione dużo niżej niż powinny być. Facet pytał mnie czy wymieniałem reflektory. Nic z nimi nigdy nie robiłem.
Zastanawia mnie to dlaczego, aż tak nisko były ustawione przez co oświetlone pole widzenia było bardzo krótkie?
Czy jest to możliwe, że same się rozregulowały?
Teraz jak przekręcam kluczyk w stacyjce to nawet autopoziomowanie przebiega znacznie ciszej i krócej niż dotychczas.
Nuno napisał(a):Śruba regulująca wysokość świateł umiejscowiona jest tu
Obrazek
Jesteś pewien? bo w normalnych reflektorach ta śruba odpowiada za ustawienie soczewki w prawo i lewo.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Blumek napisał(a):Nuno napisał(a):Śruba regulująca wysokość świateł umiejscowiona jest tu
Obrazek
Jesteś pewien? bo w normalnych reflektorach ta śruba odpowiada za ustawienie soczewki w prawo i lewo.
W pobliżu pokazanej na zdjęciu śruby, jest jeszcze inna śrubka służąca do regulacji góra-dół. Widziałem jak diagnosta kręcił śrubokrętem.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości