Silnik: SOHC 1.3 – 8V 67KM(?)
Lakier: 6Y Sea mistic green metallic
Przebieg: 134000km(?)
Wyposażenie: kierownica, cztery koła i silnik – tylko to, co niezbędne:)[/b]
Madzie kupiłem na początku tego roku w Elblągu od starszego pana (70 lat). Model nie był wyborem przypadkowym – od dawna się za taką rozglądałem. Przy zakupie szybkie targowanie i zbicie ceny na przegub który ewidentnie nadawał się do wymiany. W komplecie dostałem dwie opony letnie które nadawały się do… nie nadawały się do niczego wg mnie:) Dlatego od razu pierwszym zakupem były opony letnie z felgami.
Jest w niej sporo drobiazgów do zrobienia jednak są to rzeczy które nie przeszkadzają w codziennej eksploatacji. Myślę że własnymi siłami, przy stopniowych nakładach funduszy które jak wiadomo są mocno ograniczone doprowadzę ją do stanu świetności.
Blacharka:
Z blacharką nie jest najgorzej ale wiadomo że to najcięższa robota do zrobienia w garażowych warunkach. Przed zimą szykuje się do gruntownej konserwacji.
Zawieszenie:
Krótko po zakupie coś zaczęło dosyć mocno trzeszczeć z okolic lewego, tylnego koła. Po przeszukaniu forum szybka diagnoza – górne mocowanie amortyzatora. No to rozbieramy madzie. Oczom ukazuje się straszny widok pordzewiałych kielichów – do przewidzenia. Madzia uziemiona na parę dni, trochę wycinania arkuszy blachy, trochę spawania, konserwacja i z wielką pomocą kolegi kielichy jak nowe. Mocowanie amortyzatora również zmienione (z drugiej strony chyba było zmieniane przez poprzedniego właściciela, bo wygląda na świeże) i nastała cisza – żadnego trzeszczenia:) W wolnej chwili wrzucę tu fotorelację z całej tej operacji. LINK DO ARTYKUŁU
Wymiany/naprawy eksploatacyjne:
-wymiana górnego mocowania amortyzatora (lewy tył) *132600km*
-naprawa i konserwacja kielichów (tył) *132600*
-wymiana oleju i filtrów (Orlen Platinum półsyntetyk 10W40) *132830*
-wymiana przegubu zewnętrznego (prawy) *134000*
-wymiana płynu hamulcowego *134000*
-wymiana płynu chłodniczego *134300*
-wymiana filtra paliwa *135040*
Do naprawy/wymiany:
-wymiana szyby czołowej,
-konserwacja podwozia i profili zamkniętych, – zrobione

-naciągnięcie linki otwierania drzwi kierowcy, – zrobione

-wymiana płynu chłodniczego, – zrobione

-wymiana kompletu rozrządu i paska klinowego,
-regulacja zaworów (o ile są regulowane?)
-przeczyszczenie krańcówek w drzwiach, – zrobione

-uszczelnienie tylnych lamp, -zrobione

-usunięcie korozji i zabezpieczenie ramek drzwi LINK DO FOTORELACJI– zrobione

-wymiana klemy akumulatora WYMIANA KLEMY – zrobione

Modyfikacje (...i realne plany):
-głośniki w wywietrznikach z tyłu (no name-byle coś brzęczało),– zrobione

-żarówki postojowe LED, – zrobione

-naprawa listwy przy szybie na słupku "A" – zrobione

-oświetlenie wnętrza LED, – zrobione

-podświetlane nogi po otwarciu drzwi LED, – zrobione

-Podświetlenie schowka LED,
-podświetlenie schowka pod radiem, – zrobione

-podświetlenie dolnej krawędzi drzwi przy otwieraniu,
-skórzany mieszek zmiany biegów, zrobione

-trzecie światło "stop" w blendzie (LED),
-podłokietnik z Mazdy MX-3,
-montaż CB radia w miejscu schowka LINK DO GALERII – zrobione

-montaż radia POST– zrobione

Dalsze plany (...te troszkę mniej realne i bardziej odległe
-jakieś alufelgi,
-spoiler/lotka,
-zderzaki w kolorze nadwozia,
-fotele kubełkowe z resztą tapicerek,
-dołożenie wspomagania kierownicy,
-dołożenie świateł przeciwmgielnych w zderzaku,
Jako że zdjęcia poznikały, udało mi się odnaleźć jedyne dwie fotki auta jakie mi się zostały. Wrzucam na klubowy serwer.
Marka: Mazda 323BG
[b]ZDJĘCIA SERIA I: czerwiec 2011







ZDJĘCIA SERIA II: wrzesień 2011





ZDJĘCIA SERIA III: listopad 2011
Co prawda w zimowym obuwiu i z niezbyt podobającym mi się kołpakiem ale za to czysta, nawoskowana i z ramkami klubowymi:P







