Biały dym, stopniowa wymiana poszczegolnych elementów w silniku.

Postprzez regorek » 8 wrz 2011, 11:50

Witam, na poczatku przedstawie sytuacje.
Kazdego pieknego poranka gdy odpalam mazde 323f 94r. 1,5 16v z wydechu wydobywa sie wielka chmura bialego dymu...podobna jak tutaj
Obrazek

Postanowilem wziac sie w koncu za to, podzwonilem w kilka miejsc zasiegnalem paru rad i chce podjac pewne dzialania aby to wyeliminowac. Zaczynam od zalania oleju Mobil1 15W40. Jesli to nie zadziala wymiana uszczelniaczy. Koszt jednego wyniesie mnie ok 10 zł. Nastepnie wymiana pierscieni na tlokach.
Jedyne co wiem na pewno to plyn chlodniczy nie ubywa, za to olej po kazdym 100km odcinku systematycznie znika.
Mam pytanko do forumowiczow, moze ktos z was sie juz z tym spotkal i ma gotowe rozwiazanie ?
Bez Mazdy nie ma jazdy!! Prawda.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2011, 15:21
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F r.94 BA

Postprzez luki_92_92 » 8 wrz 2011, 17:01

Olej znika – nie rób uszczelniaczy a następnie pierścieni itd. tylko zrób to wszystko naraz – czyli poprostu remont silnika. Jak dymi i bierze olej to masz silnik do remontu właśnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Lukano » 8 wrz 2011, 20:18

Biały dym z wydechu to raczej prawidłowy obraz z rana.
A jak masz niebieski, to polecam standardowy temat silnika Z5, 70 stron będzie.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=48998&p=2082819#p2082819
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez regorek » 8 wrz 2011, 20:20

No ale doslownie do nie dymek tylko zaslona dymna. Chyba to nie jest normalne :|
Bez Mazdy nie ma jazdy!! Prawda.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2011, 15:21
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F r.94 BA

Postprzez Lukano » 8 wrz 2011, 20:27

Szkoda pisać o czymś co chyba najbardziej na tym forum zostało opisane.
U mnie przed wyglądało to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=Ga_k5C1rpmA

i to na ciepłym silniku, nie pytaj co się działo przy zimnym.
Poczytaj link który Ci wkleiłem i będziesz wiedział o czym piszę. nie jesteś z tym jedyny :P
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 9 wrz 2011, 10:29

Lukano, taka zasłona z samego oleju czy płyn chłodniczy też połykał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lukano » 9 wrz 2011, 13:33

Sam olej ;)
Płynu nie ubywało, uszczelka pod głowicą OK.
Pierścienie tak puszczały. Całkiem stały, sklejone.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 10 wrz 2011, 17:14

O kurde to powiem CI zaskoczyłeś mnie. W takim razie ile ci brał tego oleju, że taka zadyma się robiła?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez regorek » 10 wrz 2011, 17:18

czyli brac sie za remont silnika, ile moze wyniesc cena za poszczegolne czesc ?
Bez Mazdy nie ma jazdy!! Prawda.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2011, 15:21
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F r.94 BA

Postprzez lesiux » 10 wrz 2011, 19:38

pogrzeb w temacie, który podał CI Lukano to na pewno znajdziesz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lukano » 10 wrz 2011, 23:59

lesiux napisał(a):O kurde to powiem CI zaskoczyłeś mnie. W takim razie ile ci brał tego oleju, że taka zadyma się robiła?

Może przesadziłem, że to jest na ciepło. Postała chyba wtedy od 7 do 14 i była palona, po nocy potrafiła bardziej. ;) Ile brała oleju to za bardzo nie wiem, kupiłem ją już w takim stanie, od razu z myślą o zmianie silnika, lub remoncie. Kupiłem ją w Kołobrzegu, czyli do Lublina przejechałem jakieś 600 km. Na stracie miała max, po drodze dolałem 0,8 litra. A potem już zmieniłem silnik, a zaraz potem zrobiłem jego remont.
regorek napisał(a):czyli brac sie za remont silnika, ile moze wyniesc cena za poszczegolne czesc ?

U mnie było tak:
silnik 700 złotych, okazał się nie wiele lepszy, więc polecam robotę.
Części zależy ile chcesz zmienić.
-pierścienie 250
-uszczelniacze zaworowe 70
-uszczelka pod głowicą 55
Remont głowicy 390, można zrobić samo planowanie za 60, czego nie polecam, ale jak ktoś się uprze.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 11 wrz 2011, 11:38

ja bym doliczył do tego jeszcze rozrząd i uszczelkę pod dekiel.

a co do remontu. Lukano czemu kupiłeś drugi silnik też do remontu? Bałeś się, że w tym pierwszym tuleje będą zajechane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Mariusz1988 » 11 wrz 2011, 15:35

mialem taka sama sytaucje co regorek, w moim przypadku padniete byly uszczelniacze a pierscionki byly dobre, ale jak juz kupil to zostaly wymienione

koszt:
pierscionki 200-250zł
uszczelniacze 5zł sztuka
uszczelka pod głowice 100zł
uszczelka pod miske ????zł

robota 500zł u znajomego mechanika


od tamtej pory ani chmurki nie strzeli ani nie bierze oleju.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 13:55
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC 16V BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323