626GE FS + BRC Just (II gen.)
Strona 1 z 1
Czy wogóle ktoś z Was posiada ww zestaw, tzn. instalkę BRC Just w madzi z silnikiem FS
Jako, że od zarania (czyt. od zainstalowania instalacji przed prawie rokiem) i 150 paru regulacjach mam wciąż spalanie w mieście w granicach 13-14l/100km przy emerycie (czyt. regulacje gów... dały). Wpadłem na wspaniały pomysł aby ktoś z zadowolonych posiadaczy wymienionej w temacie konfiguracji (czyt. tych, którym spalanie wychodzi w okolicach 10l/100km po mieście) przy najbliższej okazji / możliwości zgrali po prostu swoją konfigurację do pliczku i przesłali mi e-mailusiem .
Ciekawy jestem reakcji instalki na taki zabieg, czy to niekompetencja moich gaziarzy i złe ustawienia komputera, czy może jakieś inne czynniki wpływają na moją bolączkę .
A może po prostu czepiam się, bo siedzę w domu chory i muszę sobie jakoś czas zagospodarować a madzia ma tyle palić i basta.
Jako, że od zarania (czyt. od zainstalowania instalacji przed prawie rokiem) i 150 paru regulacjach mam wciąż spalanie w mieście w granicach 13-14l/100km przy emerycie (czyt. regulacje gów... dały). Wpadłem na wspaniały pomysł aby ktoś z zadowolonych posiadaczy wymienionej w temacie konfiguracji (czyt. tych, którym spalanie wychodzi w okolicach 10l/100km po mieście) przy najbliższej okazji / możliwości zgrali po prostu swoją konfigurację do pliczku i przesłali mi e-mailusiem .
Ciekawy jestem reakcji instalki na taki zabieg, czy to niekompetencja moich gaziarzy i złe ustawienia komputera, czy może jakieś inne czynniki wpływają na moją bolączkę .
A może po prostu czepiam się, bo siedzę w domu chory i muszę sobie jakoś czas zagospodarować a madzia ma tyle palić i basta.
Ostatnio edytowano 28 paź 2005, 12:34 przez JimmyK, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
JimmyK napisał(a):ww zestaw, tzn. instalkę BRC Just w madzi z silnikiem FS
Ja mam u siebie BRC ale ze śrubą i takie spalanie to mam przy normalnej (czytaj "deska") jeździe po mieście.
JimmyK napisał(a):ożliwości zgrali po prostu swoją konfigurację do pliczku i przesłali mi e-mailusiem czytaj .
to nie jest powiedziiane że to coś da najprościej kup sobie śrube u gaziarza za 20zł i krokowca wsadz na ten czas do schowka i reguluj sobie zobaczysz czy spalanie spadnie jeżeli tak tzn ustawienia do pupy i basta jeżeli nie to trzeba szukać innej przyczyny sam widzisz coronos mariusza śmiga bez problemów.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
BRC Just sam programuje się w oparciu o sygnał sondy lambda. Możliwość regulacji występuje przy wolnych obrotach. Oczywiście wtajemniczeni magą ( czytaj – potrafią ) zmienić pewne konfiguracje.
W praktyce ta instalacja ( elektronika) jest banalna do wyregulowania. Najpierw pragarmujesz kompa na wysokich ( procedura trwa koło 5 minut) potem ustawiasz wolne w oparciu o wykres. Tak naprawdę w ustawieniu ciężko coś zwalić, dlatego przyczyny szukałbym gdzieś indziej.
A co do instalki na śrubie ( BRC BLITZ) to w wydaniu BRC zastosowanie śruby przynajmniej w moim odczuciu powoduje mniejsze spalanie
W praktyce ta instalacja ( elektronika) jest banalna do wyregulowania. Najpierw pragarmujesz kompa na wysokich ( procedura trwa koło 5 minut) potem ustawiasz wolne w oparciu o wykres. Tak naprawdę w ustawieniu ciężko coś zwalić, dlatego przyczyny szukałbym gdzieś indziej.
A co do instalki na śrubie ( BRC BLITZ) to w wydaniu BRC zastosowanie śruby przynajmniej w moim odczuciu powoduje mniejsze spalanie
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
Śruba, śruba chłopaki... ale ja mam jeszcze ponad rok gwarancji na instalkę i nie chcę jej stracić
tak niestety się domyślałem, tylko co mogli zwalić, że po zainstalowaniu gazu pali mi min 30% więcej paliwa niż wcześniej, zamiast tego standardowego 15%, szit.
Już były wszystkie rodzaje reg. – czyli ta standardowa, co pisał Markiz, później pod obciążeniem (z laptokiem) i ostatnio zmniejszył, jak mówił ilość kroków (?) przy nierozgrzanym silniku (sondzie lambda).
Powiedz mi co to za tajemnicze ustawienia?
Markiz napisał(a):Tak naprawdę w ustawieniu ciężko coś zwalić
tak niestety się domyślałem, tylko co mogli zwalić, że po zainstalowaniu gazu pali mi min 30% więcej paliwa niż wcześniej, zamiast tego standardowego 15%, szit.
Już były wszystkie rodzaje reg. – czyli ta standardowa, co pisał Markiz, później pod obciążeniem (z laptokiem) i ostatnio zmniejszył, jak mówił ilość kroków (?) przy nierozgrzanym silniku (sondzie lambda).
Markiz napisał(a):Oczywiście wtajemniczeni magą ( czytaj – potrafią ) zmienić pewne konfiguracje.
Powiedz mi co to za tajemnicze ustawienia?
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
JimmiK, w praktyce przy instalacjach na mikserze przyjmuje się wzrost spalania LPG vs Pb rzędu 20-40% (w zalezności od nastawów i stylu jazdy), natomiast 0-20% dotyczy instalacji SGI (cały czas mówimy o sytuacji, której istotą jest zachowanie stechniometryczności mieszanki w całym zakresie obrotów, a nie o skręcaniu i zubożaniu na siłę...)
Pozdrawiam serdecznie
SM
Pozdrawiam serdecznie
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Smirnoff napisał(a):natomiast 0-20% dotyczy instalacji SGI
w praktyce w Octavii okazało się +1,5 litra/100km
Smirnoff, a co sądzisz o tym, żeby Jimmy pojeździł jakiś czas na śrubie – wtedy by się przekonał, czy ten egzemplarz może wogóle spalić mniej, przy normalnie ustawionej mieszance.
Nemi, moze na jakiś czas zamontowac srube – groszowa sprawa, a będzie miał pewność, czy to spalanie wynika z błędnych nastawów/błędnego działania sondy lambda czy z innych przyczyn leżących gdzie indziej. Z tym, ze aby wynik był miarodajny, trzeba ustawić auto tak, zeby mieszanka była stechiometryczna w pełnym zakresie rpm, czyli powiedzmy 1-6.5krpm. Bo inaczej będzie przekłamanie.
Pozdrawiam serdecznie
SM
Pozdrawiam serdecznie
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Smirnoff napisał(a):moze na jakiś czas zamontowac srube – groszowa sprawa
jak już wspomniałem – gwarancja do grudnia 2006
a co do:
Smirnoff napisał(a): w praktyce przy instalacjach na mikserze przyjmuje się wzrost spalania LPG vs Pb rzędu 20-40%
to wpadnę kiedyś do zakładu na Łęczyńską z jakimś grubym markerem i przemaluję im te wzory opłacalności LPG co mają na plakatach i zmienię liczbę ...x 1,15... na 1,40
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
Mam 323F BG z 91 z BP-DOHC, czyli 1.8 16V 128KM i instalkę BRC z kompem JUST. Pali mi w okolicach 9-10 ltr, czyli mniej niż na beznynie, której ciągnęła mi w mieście około 9-12 ltr. W każdej chwilii mogę zgrać swoje ustawienia i podrzucic komuś tylko...
Prosiłbym o podesłanie mi softu, jakim to mogę zrobic oraz schematu "kabelka", którym będę się mógł wpiąć. Sugeruję maboo@gazeta.pl
Kurczak
Prosiłbym o podesłanie mi softu, jakim to mogę zrobic oraz schematu "kabelka", którym będę się mógł wpiąć. Sugeruję maboo@gazeta.pl
Kurczak
- Od: 10 maja 2005, 08:22
- Posty: 46
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Honda Civic Tourer 1.8
No czesc ja mam zamiar załozyc własnie sobie istalke II generacji jeszcze sie nie orjentowałem za tym tak dokładnie . kolega własnie załozyl do golfa III instalacje BRC tylko nie wiem z jakim kompem(jak narazie nie narzeka). Pytanie mam czy moje auto bedzie smigac na tej instalce bo chcialbbym miec kozysci z lpg SGI nie wchodzi(kasa)a tak ile tak instalka kosztuje BRC z kompem JUST albo cos podobnego wmiare taniego...
pozdrawiam
pozdrawiam
Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
- Od: 19 sie 2005, 20:13
- Posty: 60
- Skąd: Wolbrom
- Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p
Z tego co wiem to jak zakładasz II genereacje BRC, to masz do wyboru komuter BLITZ i jest to prostsza instalacja lub komputer JUST i jest to bardziej rozbudowana instalka. Ja za instalkę BRC z kompem JUST, wskażnikiem diodowym ilości gazu w zbiorniku toroidalnym 45ltr zapłaciłem 2000PLN.
Kurczak
Kurczak
- Od: 10 maja 2005, 08:22
- Posty: 46
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Honda Civic Tourer 1.8
Kurczak a jak ci ta instalka sprawuje sie nie masz problemów ile juz przejchales.a jak tam z regulacjami czesto musiałes zagladac gaziarzy
jestem ciekaw bo niechciałbym miec potem problemy .
jaki styl jazdy?kurczak napisał(a):Pali mi w okolicach 9-10 ltr
jestem ciekaw bo niechciałbym miec potem problemy .
Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
- Od: 19 sie 2005, 20:13
- Posty: 60
- Skąd: Wolbrom
- Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p
Też mam JUst'a BRC w Accordzie 2,0 pali średnio 10 litrów przejechałem juz 7000 od lipca i nic sie nie dzialo wszystko ok wydałem 1900 zł
MAZDA MX3 1,8 V6 133 PS
HONDA ACCORD 2,0 136 PS
HONDA ACCORD 2,0 136 PS
- Od: 10 wrz 2004, 23:08
- Posty: 78
- Skąd: Tarnów
- Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS
Z ta instalką przejechałem około 2tyś km, czyli malutko bo dopiero ją założyłem.
Na dzień dzisiejszy to jedyna rzeczą jaką musze poprawić to troszkę podnieść wolne obroty, zarówno na gazie jaki benzynie, bo obecnie są troche za niskie.
Mój styl jazdy wygląda tak, że jeżeli samochód jest zimny to jadę bardzo delikatnie, gdy drgnie wskaźnik temperatury silnika to dopiero przełączam się na gaz (tzn. wkręcę silnik powyżej 2500 obr i się samo przełącza) potem normalnie kulam się w korkach, aczkolwiek jak trzeba cos wyprzedzić to nie widze przeszkód żeby pokręcić do 7tyś – zdarza się to sporadycznie, ale wystepuje.
Jazda na trasie to też w większości spokojny cruising, ale wyprzedzam dynamicznie i tutaj też potrafię troche pokręcić silnik. Jak mam jakąś ładną prostą to chwilowo śmignę sobie w okolicach 180km/h.
Reasumując jeżdżę spokojniej niż moim poprzednim Civicem, a wynika to z tego że Mazda ciągnie mi z niskich obrotów i mam z tego "radochę". Civica kręciłem, bo inaczej nie chciał jechać.
Reasumując jeżdzę w miarę normalnie. Mógłbym pewnie wykręcić z 2 ltr więcej na 100km ale to juz by było dorzynanie samochodu.
Kurczak
Na dzień dzisiejszy to jedyna rzeczą jaką musze poprawić to troszkę podnieść wolne obroty, zarówno na gazie jaki benzynie, bo obecnie są troche za niskie.
Mój styl jazdy wygląda tak, że jeżeli samochód jest zimny to jadę bardzo delikatnie, gdy drgnie wskaźnik temperatury silnika to dopiero przełączam się na gaz (tzn. wkręcę silnik powyżej 2500 obr i się samo przełącza) potem normalnie kulam się w korkach, aczkolwiek jak trzeba cos wyprzedzić to nie widze przeszkód żeby pokręcić do 7tyś – zdarza się to sporadycznie, ale wystepuje.
Jazda na trasie to też w większości spokojny cruising, ale wyprzedzam dynamicznie i tutaj też potrafię troche pokręcić silnik. Jak mam jakąś ładną prostą to chwilowo śmignę sobie w okolicach 180km/h.
Reasumując jeżdżę spokojniej niż moim poprzednim Civicem, a wynika to z tego że Mazda ciągnie mi z niskich obrotów i mam z tego "radochę". Civica kręciłem, bo inaczej nie chciał jechać.
Reasumując jeżdzę w miarę normalnie. Mógłbym pewnie wykręcić z 2 ltr więcej na 100km ale to juz by było dorzynanie samochodu.
Kurczak
- Od: 10 maja 2005, 08:22
- Posty: 46
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Honda Civic Tourer 1.8
Wrócę do tego tematu.
Posiadam instalacje BRC Blitz, mój "kochany" gazownik wstawił mi śrubę zamiast krokowca. Instalacja ma już prawie 4 lata. Spisuje się dobrze, poza tym że ciągle falują mi obroty i czuć straszna stratę mocy przy przejściu na gaz. Czy jeżeli założę krokowca u innego bardziej kumatego gazownika to będzie to wszystko ładnie działać ?
Pozdrawiam.
Posiadam instalacje BRC Blitz, mój "kochany" gazownik wstawił mi śrubę zamiast krokowca. Instalacja ma już prawie 4 lata. Spisuje się dobrze, poza tym że ciągle falują mi obroty i czuć straszna stratę mocy przy przejściu na gaz. Czy jeżeli założę krokowca u innego bardziej kumatego gazownika to będzie to wszystko ładnie działać ?
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości