Xedos 6 Swap KF –> KL

Postprzez ZeroCool_m1 » 4 wrz 2011, 21:38

No dobra, rzeczywiście wyglądają trochę inaczej – lekko inny kształt tych rur dolotowych no i KLZE ma dłuższą szyjkę przy przepustnicy. O to chodzi?

W każdym razie skoro mam już kolektor i przepływkę, to wypada dokupić KLDE i przekładkę zrobić :D

pozdrawiam i dzięki za info
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez turbos87 » 7 wrz 2011, 20:54

Witam.
Swam z kf na kl jest bardzo prosty jezeli chcesz miec to samo co w kl to potrzebujesz kpl silnik 2,5 v6 ze skrzynia i półoskami(półoski sa grubsze i mocniejsze niz w kf a takze przeguby) , kompa od probasa wersji usa(produkcja do 94r) i przepływke , jezeli chesz z lekka modyfikacja to skrzynie mozesz zostawic swoja , i inny osprzet , wazne zebys załozył przepływke klo2n od probe/mazda , komputer najlepiej z 93roku ,przepustnice od probe (przepustnica ma wiekszy przelot powietrza niz w kf) i silnik goły słupek -reszta pasuje od xedosa i po poprawnym podpieciu bedzie chulało -warunek jezeli masz xedos 2.0 v6 144KM produkcja do 95r , bo wersje po 95 2.0 v6 140KM niemiały czujnika stuku, czujnika temperatury cieczy chłodzacej (starsze maja dwa plus trzeci na wskaznik temp a nowe jeden na kopa i jeden na wskaznik) a takze czujnika hala w aparacie (starsze maja w aparacie i przy kole pasowym),wtedy z nowsza wersja xeda trzeba dokładac braki i najlepiej załozyc aparat zapłonowy od probe , troche dłubania i tez bedzie chulało.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2011, 21:24
Posty: 15
Skąd: Radom
Auto: Mazda xedos6 2.0 V6 24V DOHC 140KM

Postprzez ueshiba » 27 gru 2011, 22:53

Dołączę się do tematu, będę robił swap z kf na kl-ze w xedosie 6, czy wiązka od xedosa podejdzie i skąd eprom?
Początkujący
 
Od: 17 gru 2011, 21:33
Posty: 9
Auto: xedos 6 2.0V6 1994r

Postprzez tiger918 » 29 gru 2011, 11:10

Witam.Jeśli mogę coś napisać szczerze to dajcie sobie spokój ze swapami na kl w x6...czemu...przerobiłem ten temat i szkoda czasu lub jak ktoś ci to robi to pieniędzy...co prawda jak ktoś napisał to posiadanie kl pod maska jest bezcenne i trochę więcej koników jest ale to tylko teoretycznie bo praktycznie kl w x6 chodzi troszkę lepiej niz zdrowy kf..więc lepiej zrobic remont...przede wszyskim nie czuć tak mocy po swapie bo skrzynia zostaje od kf, koło zamachowe zostaje od kf to silnik już nie chodzi tak aksamitnie jak oryginalny bo nie jest dobrze wyważony z nie swoim kołem, do tego sprzegło które zużywa się szybciej, gdy założymy sterownik od kf nie bedzie różnicy a vristy będą się załączały za wysoko, gdy założymy sterownik od kl kl-05 to będzie problem z vristami ale za to lepiej bedzie ciagną silnik od dołu z małymi dziurami jak to v6 do góry... poza tym dochodzi kwestia rocznikowa bo tu czujników nie ma a tu są i wiązek...a żeby jeszcze było mało to jak załozymy sterownik kl-05 to musimy przerobić trochę instalacji aby go w ogóle zdiagnozować bo piny na obd tez ma gdzie indziej...chcącym życzę powodzenia ale ja chyba wolałbym tak jak to juz zrobiłem kupić mocniejsze auto...pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez Hazu » 29 gru 2011, 17:56

Ja jestem innego zdania.
Zgodzę się tylko z tym że Silnik KL nie grzeszy kulturą pracy nawet na swoim oryginalnym kole zamachowym.

Poza tym jak wszystko jest dopracowane to można się cieszyć wysokim momentem obrotowym od najniższych obrotów. (niemal jak w dieslu)

Najłatwiej swap wykonać w xedosie z przed 94, bo wtedy wymienia się tylko sterownik i przepływomierz.

Ale w nowszym modyfikując trochę wiązkę silnikową też można wszystko co potrzebne popodpinać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tiger918 » 29 gru 2011, 20:52

Hazu napisał(a):Ja jestem innego zdania.
Zgodzę się tylko z tym że Silnik KL nie grzeszy kulturą pracy nawet na swoim oryginalnym kole zamachowym.

Poza tym jak wszystko jest dopracowane to można się cieszyć wysokim momentem obrotowym od najniższych obrotów. (niemal jak w dieslu)

Najłatwiej swap wykonać w xedosie z przed 94, bo wtedy wymienia się tylko sterownik i przepływomierz.

Ale w nowszym modyfikując trochę wiązkę silnikową też można wszystko co potrzebne popodpinać.


Wiesz co.. o ile tak jak my zrobiliśmy to sami spędzając przy tym trochę czasu i zyskując dodatkową wiedzę to jeszcze.. ale jak bym miał dawać komuś do swapa i jeszcze za to płacić...to się mija z celem...
Zgadza się, że ciągnie od dołu ale swap nie kończy się prawie nigdy na plug&play...
Co do kultury pracy to nie wiem jak w 626 i mx-6 ale kl w x9 chodzi naprawdę ładnie w orginanej konfiguracji...a po swapie już to nie to...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6