Jaki akumulator (marka, pojemność)?
Witam
Mam 323F BJ po liftingu z silnikiem 1.6 (ZM) niestety nie mam instrukcji użytkownika. W sieci dostępna jest tylko instrukcja do wersji przed liftingiem. Może ktoś wie jaką pojemność akumulatora fabryka zaleca do tego silnika? Na stronach producentów akumulatorów podają nawet 60Ah a to chyba już przesada.
Mam 323F BJ po liftingu z silnikiem 1.6 (ZM) niestety nie mam instrukcji użytkownika. W sieci dostępna jest tylko instrukcja do wersji przed liftingiem. Może ktoś wie jaką pojemność akumulatora fabryka zaleca do tego silnika? Na stronach producentów akumulatorów podają nawet 60Ah a to chyba już przesada.
- Od: 24 cze 2006, 10:58
- Posty: 111
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.
W instrukcji w danych technicznych dla silnika ZM podają pojemność akumulatora 40AH (silnik FP tak jak napisał Borys 52AH).
- Od: 24 sie 2010, 11:54
- Posty: 16
- Auto: 323f BJ '02 1.6 98KM
Mam 60 Ah i jest tutti frutti. Książka zaleca do 1.6 16V 52 Ah. "Serwisowcy" polecają 60 Ah. Przy ładowaniu alternatora 14,3 V jest idealnie. Mam 2 mazdy BJ i BK. Nie sugerujcie się avatarem i podpisem.
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
Spisałem z akumulatora w mojej BJ z silnikiem ZM: 50Ah 360A Auto serwisowane w Berlinie u KOCH-a.Aku jest orginał Mazda.Posiadam niemieckojęzyczną instrukcję do BJ-ki po lifcie więc może będę mógł w czymś pomóc.
Hej,
Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu, mam dwa szybkie pytanka
1. Chciałem wymienić w mojej madzi akumulator bo coś ostatnio słabo mi odpala. W FAQ znalazłem że do 1.8 benzyna najlepszy będzie akumulator 52Ah. A jaki będzie pasował do 2.0 FS? W instrukcji obsługi jest napisane że 40Ah, a na stronie Varty jak sobie dobrałem akumulator to mi wyszło, że powinienem kupić o pojemności 60Ah
Obecnie mam zamontowany akumulator prawdopodobnie 40Ah (nie jestem w stanie określić jakiej jest pojemności), ale jest malutki
Jaki mam kupić? 40Ah, 52Ah, 60Ah? I jaki powinien być prąd rozruchowy?
2. Zauważyłem że pękła mi klema (–) od akumulatora po ostatnim "resecie" ECU (chyba za mocno ją dokręciłem). Klema trzyma tylko od góry, dość mocno, jednak u dołu jest pęknięta mniej więcej na centymetr, pionowo. Powiedzcie czy może mieć to wpływ na odpalanie silnika? Zauważyłem, że 1 na 5 razy auto dziwnie mi zapala (i tylko na ciepłym silniku), tzn zapala zawsze ale czasem w momencie odpalania przez pół sekundy silnik prawie załapuje, ale coś nie może się wkręcić na minimalne obroty, tak jak by wszystkie cylindry nie ruszyły. Rozrusznik nadal wtedy kręci i po chwili już silnik działa tak jak powinien. Próbowałem z tym walczyć – wymieniłem świece, cewki mam nowe, kable nowe, wyczyściłem przekaźnik pompy, przepływomierz, filtr powietrza nowy, luzy zaworowe sprawdzone i są okej, kompresja okej, jednak mimo to czkawka podczas odpalania czasem jest co mnie trochę już denerwuje
Jaki może być tego powód?
Spróbować wymienić akumulator i tą klemę czy szukać innej przyczyny?
Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu, mam dwa szybkie pytanka
1. Chciałem wymienić w mojej madzi akumulator bo coś ostatnio słabo mi odpala. W FAQ znalazłem że do 1.8 benzyna najlepszy będzie akumulator 52Ah. A jaki będzie pasował do 2.0 FS? W instrukcji obsługi jest napisane że 40Ah, a na stronie Varty jak sobie dobrałem akumulator to mi wyszło, że powinienem kupić o pojemności 60Ah
Obecnie mam zamontowany akumulator prawdopodobnie 40Ah (nie jestem w stanie określić jakiej jest pojemności), ale jest malutki
Jaki mam kupić? 40Ah, 52Ah, 60Ah? I jaki powinien być prąd rozruchowy?
2. Zauważyłem że pękła mi klema (–) od akumulatora po ostatnim "resecie" ECU (chyba za mocno ją dokręciłem). Klema trzyma tylko od góry, dość mocno, jednak u dołu jest pęknięta mniej więcej na centymetr, pionowo. Powiedzcie czy może mieć to wpływ na odpalanie silnika? Zauważyłem, że 1 na 5 razy auto dziwnie mi zapala (i tylko na ciepłym silniku), tzn zapala zawsze ale czasem w momencie odpalania przez pół sekundy silnik prawie załapuje, ale coś nie może się wkręcić na minimalne obroty, tak jak by wszystkie cylindry nie ruszyły. Rozrusznik nadal wtedy kręci i po chwili już silnik działa tak jak powinien. Próbowałem z tym walczyć – wymieniłem świece, cewki mam nowe, kable nowe, wyczyściłem przekaźnik pompy, przepływomierz, filtr powietrza nowy, luzy zaworowe sprawdzone i są okej, kompresja okej, jednak mimo to czkawka podczas odpalania czasem jest co mnie trochę już denerwuje
Jaki może być tego powód?
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
dembol napisał(a):Jaki mam kupić? 40Ah, 52Ah, 60Ah? I jaki powinien być prąd rozruchowy?
Do 2 litrowego Fs najlepiej kupic 60ah, polecam Panasonica
Zdjęcie akumulatora:

Sie ma W dziale BK jest bardzo obszerny temat odnośnie akku. Nie wiem jaki miałeś akumulator ale np. akumulator 44Ah(5h) i 60Ah(20h) to praktycznie te same akumulatory. W europie parametry są podawane dla 20-godzinnego wyładowania(20h) a u japonców dla 5-godzinnego (5h).
Także kup nie mniejszy jak 56Ah ale też nie większy jak 64Ah
Także kup nie mniejszy jak 56Ah ale też nie większy jak 64Ah
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Dobra, klema wymieniona, zobaczymy czy coś pomoże
Narazie pojeździłem trochę, odpaliłem 5 razy i niby jest okej, ale poczekam jeszcze parę dni z ostatecznym werdyktem. A tak na marginesie wyciągnąłem dziś ten stary akumulator i mam jakiś Midac 60Ah 360A, jakaś włoska firma chyba
Jak na 60Ah to on jest naprawdę mały, myślałem że ma max 40Ah.
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
Witam,
panowie jakie polecacie akumulatory do Mazdeczek 323F BJ 1.6 DOHC?
ps. może ktoś z Was stoi przed podobnym dylematem odnośnei zakupu akumulatora
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
panowie jakie polecacie akumulatory do Mazdeczek 323F BJ 1.6 DOHC?
ps. może ktoś z Was stoi przed podobnym dylematem odnośnei zakupu akumulatora
pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
ja używam już dwa lata centre future CA530 53Ah 540A większy nie jest potrzebny do twojego silnika producent przewiduje 40ah ,alternator jaki masz to 70A .ważne aby ten akumulator był naładowany przez alternator a tak przy dużej pojemności może być nie doładowany jak jeżdzisz na krótki odcinkach i jeszcze parę żeczy sie włączy szczególnie w zime . polecam centre future dają 3 lata gwarancji i nie musisz kupować typowo do japończyka z lewym plusem i są wyższe i zarazem trochę droższe w zakupie . montaż bez problemu docinasz kawałek gumy dwa kawałki i podkładasz pod mocowanie a kapsle które zatykaja klemu sie zdejmują a przewody wystarczają jak akumulator odwrócisz. decyzja i tak należeć bedzie do ciebie i zasobności twojego portfela.
xedos1972
Hey
W większości mazd fabrycznie był wkładany akumulator Panasonica z włanego doświadczenia stwierdzam że jest super ale cenowo nie najtańszy.(w mx-5 NB żywot 7lat w BG 6lat :–))
Do naszego klimatu dobrze sprawdzają się centra posiadam taki od roku.
Przy silniku 1.6 były od 50Ah do 55Ah.

W większości mazd fabrycznie był wkładany akumulator Panasonica z włanego doświadczenia stwierdzam że jest super ale cenowo nie najtańszy.(w mx-5 NB żywot 7lat w BG 6lat :–))
Do naszego klimatu dobrze sprawdzają się centra posiadam taki od roku.
Przy silniku 1.6 były od 50Ah do 55Ah.
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
Ja mam jakiś 60AH ale jaki to nie wiem. Sądzę że mniejszy też by dawał radę.
jak bede przy samochodzie to zerknę i zedytuję co posiadam.
jak bede przy samochodzie to zerknę i zedytuję co posiadam.
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
były już tematu o aku
myślę że z tą baterią alternator powinien sobie bez problemu poradzić
grexon napisał(a):bosch silver 60 Ah i 640A
myślę że z tą baterią alternator powinien sobie bez problemu poradzić
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Co znaczy ze alternator laduje do 70? Co najwyzej alternator ma taki maksymalny prad. Jesli producent poleca 40Ah to wez taki, nie jest wazna tyle pojemnosc co maksymalny prad rozruchowy. Dane na alternatorze to jedynie prad jaki mozna z niego wziasc maksymalnie.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości