Witam
Mam pytanie odkąd odebrałem Mazie od mechanika nie mogę bez włączonego silnika przekręcić kierownice ani w lewo ani w prawo – dopiero jak włączę silnik włącza się wspomaganie w sumie nic by nie było dziwnego w tym ale wcześniej moglem to robić. Kolejnym dziwnym zjawiskiem moim zdaniem jest jak odkręcę kierownicę (włączony silnik) maksymalnie słychać syczenie tak jakby była jakaś nieszczelność albo pompa nie dawała radę. Może macie jakieś sugestie co to może być a może to norma w mazdach. Za pomoc z góry dziękuje..
Pytanie?? Brak możliwości zakręcenia kierownicą bez włączonego silnika MAZDA 323C BA 94-98
Strona 1 z 1
kręć mocniej kierownicą na zgaszonym to ci się uda, niestety ale dopóki nie włączysz auta wspomaganie nie działa i ciężko się kręci
No i miej kluczyk w stacyjce, bo jak wyjmiesz to się blokuje kierownica i wtedy oczywiście nie przekręcisz 
Hehehe dzięki za odpowiedź wszystkim(zgadam się z wami – podstawy) , ale chodziło mi o to że w ogóle nie da się przekręcić kierownice ani w lewo ani w prawo..
(kluczyk w stacyjce – nie zablokowana kierownica) nawet jak jak próbuje b.mocno. 
- Od: 23 sie 2011, 17:40
- Posty: 12
- Auto: Mazda 323 C BA 1.3 16V 94-98
Syczenia też wcześniej nie mialeś? To może po prostu masz uzupełniony płyn we wspomaganiu?
i tak samo jak płyn pomoga ci kręcić kółkiem przy włączonym silniku,tak samo blokuje ten ruch i go utrudnia przy zgaszonym
przynajmniej ja to tak widzę 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
syczenie to nic innego jak syczenie z zaworu bezpieczeństwa wszystkie układy hydrauliczne takie mają w momencie kiedy kończy się skręt otwiera się zawór dzięki któremu nie rozerwało jeszcze nikomu wspomagania i nie zajechało pompy. Takie zawory posiadają wszystkie mechanizmy hydrauliczne zaczynając na autach przez wózki widłowe kończąc na dźwigach .
musiał byś wysiąść z auta i ktoś żeby ci trzymał kierownice do oporu jak się wsłuchasz to usłyszysz płynu ubywać nie będzie bo obieg jest zamknięty i zawory cofają płyn z powrotem do pompy
Przy otwartej masce jednak słychać, ale nie aż tak jak np. u znajomego w ibizie rocznik 09 gdzie słychać to stojąc kilka metrów od auta gdy przy parkowaniu skręca koła do oporu, u mnie tak nie jest
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości