Pytanie?? Brak możliwości zakręcenia kierownicą bez włączonego silnika MAZDA 323C BA 94-98

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sadmiral » 28 sie 2011, 12:33

Witam

Mam pytanie odkąd odebrałem Mazie od mechanika nie mogę bez włączonego silnika przekręcić kierownice ani w lewo ani w prawo – dopiero jak włączę silnik włącza się wspomaganie w sumie nic by nie było dziwnego w tym ale wcześniej moglem to robić. Kolejnym dziwnym zjawiskiem moim zdaniem jest jak odkręcę kierownicę (włączony silnik) maksymalnie słychać syczenie tak jakby była jakaś nieszczelność albo pompa nie dawała radę. Może macie jakieś sugestie co to może być a może to norma w mazdach. Za pomoc z góry dziękuje..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 17:40
Posty: 12
Auto: Mazda 323 C BA 1.3 16V 94-98

Postprzez mykel » 28 sie 2011, 15:24

W zgaszonym aucie ciężko kręcić kierownicą, jest tak we wszystkich samochodach i jest to normalne. Te syczenie to też norma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 23:02
Posty: 50
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98r.

Postprzez luki_92_92 » 28 sie 2011, 16:22

kręć mocniej kierownicą na zgaszonym to ci się uda, niestety ale dopóki nie włączysz auta wspomaganie nie działa i ciężko się kręci :) No i miej kluczyk w stacyjce, bo jak wyjmiesz to się blokuje kierownica i wtedy oczywiście nie przekręcisz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez sadmiral » 28 sie 2011, 17:00

Hehehe dzięki za odpowiedź wszystkim(zgadam się z wami – podstawy) , ale chodziło mi o to że w ogóle nie da się przekręcić kierownice ani w lewo ani w prawo.. :) (kluczyk w stacyjce – nie zablokowana kierownica) nawet jak jak próbuje b.mocno. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 17:40
Posty: 12
Auto: Mazda 323 C BA 1.3 16V 94-98

Postprzez tekknoraver » 30 sie 2011, 22:04

Syczenia też wcześniej nie mialeś? To może po prostu masz uzupełniony płyn we wspomaganiu? :) i tak samo jak płyn pomoga ci kręcić kółkiem przy włączonym silniku,tak samo blokuje ten ruch i go utrudnia przy zgaszonym :] przynajmniej ja to tak widzę :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Dominik88dgPL » 31 sie 2011, 18:43

syczenie to nic innego jak syczenie z zaworu bezpieczeństwa wszystkie układy hydrauliczne takie mają w momencie kiedy kończy się skręt otwiera się zawór dzięki któremu nie rozerwało jeszcze nikomu wspomagania i nie zajechało pompy. Takie zawory posiadają wszystkie mechanizmy hydrauliczne zaczynając na autach przez wózki widłowe kończąc na dźwigach .
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez luki_92_92 » 31 sie 2011, 19:52

Dziwne bo u mnie nic nie syczy ;P a płynu mam prawie full (idealnie pod kreską jest)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Dominik88dgPL » 3 wrz 2011, 18:16

musiał byś wysiąść z auta i ktoś żeby ci trzymał kierownice do oporu jak się wsłuchasz to usłyszysz płynu ubywać nie będzie bo obieg jest zamknięty i zawory cofają płyn z powrotem do pompy
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 20:28
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Premacy Lift 1.8Pb
2003

Postprzez luki_92_92 » 3 wrz 2011, 20:08

Przy otwartej masce jednak słychać, ale nie aż tak jak np. u znajomego w ibizie rocznik 09 gdzie słychać to stojąc kilka metrów od auta gdy przy parkowaniu skręca koła do oporu, u mnie tak nie jest
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez sadmiral » 4 wrz 2011, 14:59

dzięki za pomoc, usterka usunięta, wasze rady trafne 100%, dodatkowo konieczne było odpowietrzenie porządne układu. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 17:40
Posty: 12
Auto: Mazda 323 C BA 1.3 16V 94-98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323