Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
Kolego o jakiej sprężynce mówisz?? bo ja też moge ruszać i nic kompletnie nic nie pomaga i próbowałem odczytać wartości miernikiem to wyskoczyło mi na pinie B 0,05V przy zamkniętej i otwartej gdzie na pinie C miałem 5,05V 
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
w BP na szczelinomierz
0,5mm ma chodzić wentylator a 0,1mm ma nie chodzić
wie ktoś czy po odpięciu wtyczki TPS powinna być jakaś różnica w pracy silnika lub we wkręcaniu się??
0,5mm ma chodzić wentylator a 0,1mm ma nie chodzić
wie ktoś czy po odpięciu wtyczki TPS powinna być jakaś różnica w pracy silnika lub we wkręcaniu się??
lesiux napisał(a):arkadiuszek1 napisał(a):0,5mm ma chodzić wentylator a 0,1mm ma nie chodzić
nie rozumiem, to nie jest tak, że 0,5mm jest granicą włączania? Od 0 do 0,5mm nie chodzi, powyżej chodzi?
Moze wyjansie to obrazowo.
Jesli miedzy sróbka a zderzakiem wsadzisz listek 0,1 to wychylenie jest mniejsze niz gdy wsadzisz listek 0,5. Natomiast czym wychylenie jest wieksze to znaczy ze bardziej naciskasz gaz no nie ? Wiec czym bardziej naciskasz gaz tym wieksze obciazenie jest dla silnika. Czym wieksze obciazenie tym wieksze chlodznie jest potrzebne. By chlodzneie bylo lepsze musi lazic wentylator.
Dlatego gdy wychylenie jest male 0,1 wentylator nie powinien chodzic, ale jak juz zaczynamy deptac (0,5) to chlodzonko by sie przydalo
Łopatologicznie, wentylator ma prawo sie zalaczyc dopiero gdy wkladasz listek 0,5. Przy 0,3 0,2 0,1 lub bez listka (bieg jalowy) wentylator chlodnicy nie powinien chodzic.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Agerak – takie załączanie się wentylatorów masz TYLKO w trybie diagnostycznym!
A to nie ma nic do tego czy silnik potrzebuje mniej czy więcej chłodzenia.
Jak się zagrzeje to i tak wentylator chłodnicy załączy się.
Zresztą zwróć uwagę, że wentylator chłodnicy w zasadniczej większości aut podczas normalnej jazdy (nie mówię o staniu w korku!) praktycznie wogóle się nie załącza (o ile oczywiście nie korzystasz z klimy).
A to nie ma nic do tego czy silnik potrzebuje mniej czy więcej chłodzenia.
Jak się zagrzeje to i tak wentylator chłodnicy załączy się.
Zresztą zwróć uwagę, że wentylator chłodnicy w zasadniczej większości aut podczas normalnej jazdy (nie mówię o staniu w korku!) praktycznie wogóle się nie załącza (o ile oczywiście nie korzystasz z klimy).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Agerak piszesz głupoty i tyle, to nie ma nic wspólnego z chłodzeniem. Generalnie nurtuje mnie po co podaje się dwie grubości szczelinomierza. Czemu nikt nie napisze, że do 0,5mm wiatrak ma nie chodzić a powyżej ma działać. Po co pojawia się te nieszczęsne 0,1mm?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
No nic moze i glupoty, ale myslalem ze wiatrak chlodnicy ma za to odpowiadac .
Zatem jesli moje domysly sa bledne to w jakim celu TPS odpowiada za prace wiatraka i na czym to dokladnie polega bo tez jestem ciekaw.
Zatem jesli moje domysly sa bledne to w jakim celu TPS odpowiada za prace wiatraka i na czym to dokladnie polega bo tez jestem ciekaw.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Aha
No to dzieki za sprostowanie
Pamietajcie ten co pyta jest glupi tylko raz , taki co sie nie pyta pozostaje glupim na cale zycie
Pamietajcie ten co pyta jest glupi tylko raz , taki co sie nie pyta pozostaje glupim na cale zycie
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Witam. Ja mam troszkę inne pytanie. Chciałbym się dowiedzieć czy czujnik TPS w silnikach 1.8 ma wtyczke na 4 kable, a w 1.5 na 3 kable? Czy może 1.8 posiada i takie i takie wtyczki. Chodzi o to, że przy wymianie silnika na 1.8 "mechanik" wymienił wszystkie podzespoły do 1.8 ale zostawił TPS od 1.5 i zakupiłem teraz nowy do 1.8 a tu zonk. Wtyczka na 3 kable, a nowy czujnik na 4. Co w takiej sytuacji mam zrobić? Wiązka przewodów ma wtyczkę zrobioną na 3 kable :/ Czekam na szybką odpowiedź.
[J]agiellonia Białystok
- Od: 10 maja 2009, 11:37
- Posty: 33
- Skąd: Hajnówka / Białystok
- Auto: Mazda 323F BA '98 BP
Zdejmij go, jak będzie pasował mechaniczne to zakładaj.
Ja chciałem zmienić w BP, ale tym starszym, okazał się całkiem inny.
Ja u siebie ustawiłem tylko 0,5 i jest spoko. Wreszcie obroty spadają do około 1100, a potem pięknie spadają do 750. jak będzie jeszcze chwilka to ustawię tą mniejszą wartość, ale po co ona jest to nie wiem.
Ja chciałem zmienić w BP, ale tym starszym, okazał się całkiem inny.
Ja u siebie ustawiłem tylko 0,5 i jest spoko. Wreszcie obroty spadają do około 1100, a potem pięknie spadają do 750. jak będzie jeszcze chwilka to ustawię tą mniejszą wartość, ale po co ona jest to nie wiem.
poprawka mam 4
też mam u siebie 4 kable.
Co do tps-u to czym się objawia jego zła regulacja? może powodować to większe spalanie? Pytam bo miałem problemy z obrotami na jałowym, w piątek nawet 3 razy mi zgasł. Dziś wyczyściłem krokowca i przepustnice (ale nie był zbyt brudne bo robiłem to na wiosnę) i wymieniłem filtr powietrza (myślę, że to właśnie pomogło). Obroty się uspokoiły jak ręką odjął. Sprawdziłem później jeszcze TPS i wiatrak włącza się już przy listku szczelinomierza 0,25 a powinien chyba przy 0,5 dopiero. Zastanawiam się czy regulować go jutro na 0,5 czy zostawić go tak jak jest bo obroty na jałowym się już uspokoiły.
C3biX napisał(a):A można jakoś zamienić ten czujnik z 3 na 4? Czy to nie będzie grało z przepustnicą?
też mam u siebie 4 kable.
Co do tps-u to czym się objawia jego zła regulacja? może powodować to większe spalanie? Pytam bo miałem problemy z obrotami na jałowym, w piątek nawet 3 razy mi zgasł. Dziś wyczyściłem krokowca i przepustnice (ale nie był zbyt brudne bo robiłem to na wiosnę) i wymieniłem filtr powietrza (myślę, że to właśnie pomogło). Obroty się uspokoiły jak ręką odjął. Sprawdziłem później jeszcze TPS i wiatrak włącza się już przy listku szczelinomierza 0,25 a powinien chyba przy 0,5 dopiero. Zastanawiam się czy regulować go jutro na 0,5 czy zostawić go tak jak jest bo obroty na jałowym się już uspokoiły.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Jak się uspokoiły i nie falują to bym nie ruszał ja dzisiaj też wymieniłem filtr powietrza (a wcale nie tak dawno wymieniałem) i w ogóle inny samochód :p A co do tych mm do włączania wiatraka i poszukaj jest o tym temat gdzie napewno się dowiesz przy ile się powinno włączać a przy ilu wyłączać ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
no właśnie nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi co do tych mm. Nie wiem po co pojawia się tyn listek 0,1mm. Ja to rozumiem tak, że do 0,5 wiatrak nie powinien chodzić a od 0,5 wzwyż ma działać. Ale czy tak to ma być to nikt mi jeszcze nie potwierdził.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Postanowiłem ustawić TPS ponieważ szalały obroty zaopatrzyłem się w miernik i według tabeli ustawiłem tz: na pinie c wartość 5v czyli na zamkniętej przepustnicy powinno być między 0.4-0.6 v ustawiłem na 0.5v na otwartej powinno być 3.8-4.9 v ustawiłem na 3.98 i jakie było moje zdziwienie gdy po skasowaniu błędów wywaliło mi kod 12 czyli czujnik położenia przepustnicy . Po kilku próbach udało mi się ustawić tak żeby nie było błędu ale wartość na zamkniętej jest 0.20 v a na otwartej 4.01 . Moje pytanie brzmi co morze być przyczyną i dlaczego po poprawnym ustawieniu wywala błąd.
Pytanie odnośnie TPS. Na jakiej zasadzie to działa? Jak ustawić? Moja Z5 po odpaleniu po nocy trzyma nawet na ssaniu ponad 2 tyś obr przez jakis czas, potem powoli obroty spadają. Czy to normalne ? Czy moze przepustnica rozkopana ? Auto pali przy spokojnej jeździe w zimie 10L.
- Od: 15 maja 2011, 11:38
- Posty: 19
- Skąd: Rybnik/Bergen
- Auto: Mazda 323 S Z5 :)
BMW e39 530d
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości