Pisk paska alternatora
1, 2
jak w temacie koledzy... Po włączeniu klimy, włączeniu podgrzewania lusterek i szyby albo obydwu naraz zaczyna mi piszczeć pasek alternatora... Wiem że jest większy pobór prądu, ale to nie jest chyba norma? Pasek dupny czy alternator do wymiany bo nie wyrabia?
Jakieś pomysły?
Aha – Mechanik przy wymianie rozrządu (wtedy tez piszczał) stwierdził że był pasek źle założony ale ogólnie jest prawie nowy i nie ma sensu go wymieniać...
Jakieś pomysły?
Aha – Mechanik przy wymianie rozrządu (wtedy tez piszczał) stwierdził że był pasek źle założony ale ogólnie jest prawie nowy i nie ma sensu go wymieniać...
- Od: 28 lut 2011, 00:03
- Posty: 32
- Skąd: Manchester
- Auto: Mazda 6 GY 143KM 2.0 2006r. FL
U mnie pasek od 5 lat zawsze piszczy z rana jak jest wilgotno,mechanicy szukali,szukali i nic nie znaleźli.
Jest to czasem irytujące ale po 3 -4 sekundach znika.
Po wymianie pasków również nie ustąpiło.
Zdążyłem się przyzwyczaić zwłaszcza ze nic się złego nie dzieje i wszystko pracuje jak ma pracować.
Pozdrawiam
Marian
Jest to czasem irytujące ale po 3 -4 sekundach znika.
Po wymianie pasków również nie ustąpiło.
Zdążyłem się przyzwyczaić zwłaszcza ze nic się złego nie dzieje i wszystko pracuje jak ma pracować.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7011 (210/248)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
U mnie pasek piszczy, jak jest aku prawie rozładowany lub jak jest duży pobór prądu i przejadę przez kałużę. Poza tym ciągle słychać świst paska podczas pracy silnika, najbardziej na niskich obrotach. Po wymianie paska problem minął ale tylko na 2-3 tygodnie. Jest to trochę denerwujące – np. podczas postoju na światłach zamiast ciszy słychać głośną pracę paska. Myślę, że to wina koła pasowego alternatora ale zamienników nie ma, a cena w ASO jest zaporowa.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
http://www.pokrowce.net
- Od: 18 maja 2009, 20:03
- Posty: 121
- Skąd: Czersk - pomorskie
- Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.
Witam.
U mnie też tak się działo, piszczał z rana, jak wjechałem w kałuże i przy starcie klimatyzacji.
Mój mechanik sprawdził okazało się że zrobiły się luzy na pasku, ponaciągał go i wszystko wróciło do normy.
U mnie też tak się działo, piszczał z rana, jak wjechałem w kałuże i przy starcie klimatyzacji.
Mój mechanik sprawdził okazało się że zrobiły się luzy na pasku, ponaciągał go i wszystko wróciło do normy.

- Od: 21 mar 2011, 15:49
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Premacy 1.8 DOHC 16V, 00r.
Koledzy, tutaj mogę się mylić, mechanik ze mnie jak z koziej rzyci trąba, ale żeby tam był jakiś napinacz który można regulować to ja nie widzę
postaram się cyknąc fotkę i może ktoś podpowie co i jak
----------------------------------------------------
Fotki mam, ale żadna się nie nada.. W każdym razie znalazłem napinacz
po pracy postaram się go podkręcić (jest luźniejszy nieco od paska który napędza klimę i wspomaganie)
Pytanko jeszcze czy da rade wymienić ten pasek bez ściągania tego co jest przed nim (tj. tego od klimy)?
-----------------------------------------------------
Update #3:
Kupiłem pasek (contitech)
teraz jak go wymienić??
Jakiś instruktaż?
Sęk w tym Że jak poluzuje na tym napinaczu to alternator się nie cofa... Nawet nie drgnie, tylko ta długa śrubka się wykręca...
Musze zdejmować (i jak) ten pasek od klimy?
postaram się cyknąc fotkę i może ktoś podpowie co i jak
----------------------------------------------------
Fotki mam, ale żadna się nie nada.. W każdym razie znalazłem napinacz
Pytanko jeszcze czy da rade wymienić ten pasek bez ściągania tego co jest przed nim (tj. tego od klimy)?
-----------------------------------------------------
Update #3:
Kupiłem pasek (contitech)
teraz jak go wymienić??
Jakiś instruktaż?
Sęk w tym Że jak poluzuje na tym napinaczu to alternator się nie cofa... Nawet nie drgnie, tylko ta długa śrubka się wykręca...
Musze zdejmować (i jak) ten pasek od klimy?
- Od: 28 lut 2011, 00:03
- Posty: 32
- Skąd: Manchester
- Auto: Mazda 6 GY 143KM 2.0 2006r. FL
Yard napisał(a):Na piszczący pasek doraźnie pomaga posypanie go kredą lub innym talkiem.
Kupiłem nawet specjalny spray na paski, tylko nie da się go zastosować, bo miejsca nie ma
mviolsh napisał(a):Pytanko jeszcze czy da rade wymienić ten pasek bez ściągania tego co jest przed nim (tj. tego od klimy)?
-----------------------------------------------------
Update #3:
Kupiłem pasek (contitech)
teraz jak go wymienić??
Jakiś instruktaż?
Sęk w tym Że jak poluzuje na tym napinaczu to alternator się nie cofa... Nawet nie drgnie, tylko ta długa śrubka się wykręca...
Musze zdejmować (i jak) ten pasek od klimy?
Musisz ściągnąć pasek od klimy.
Żeby cofnąć alternator, trzeba poluzować długą śrubę przy silniku, na której trzyma się alternator.
Pasek od klimy demontujesz tak samo – napinacz masz przy sprężarce.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
http://www.pokrowce.net
- Od: 18 maja 2009, 20:03
- Posty: 121
- Skąd: Czersk - pomorskie
- Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.
zuczek3011 napisał(a):Yard napisał(a):Na piszczący pasek doraźnie pomaga posypanie go kredą lub innym talkiem.
Kupiłem nawet specjalny spray na paski, tylko nie da się go zastosować, bo miejsca nie ma![]()
Przez taką rurkę jak od WD-40 masz też nie da rady? :O
- Od: 28 lut 2011, 00:03
- Posty: 32
- Skąd: Manchester
- Auto: Mazda 6 GY 143KM 2.0 2006r. FL
mviolsh napisał(a):Przez taką rurkę jak od WD-40 masz też nie da rady? :O
Nie próbowałem ale raczej takiej rurki do tego sprayu nie da się założyć. Jedyne co mogłem zrobić, to spryskiwać z odległości ale wtedy niewielka część trafiała na pasek. W sumie to i tak po paru dniach było to samo.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
http://www.pokrowce.net
- Od: 18 maja 2009, 20:03
- Posty: 121
- Skąd: Czersk - pomorskie
- Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.
Fakt coś z tymi paskami jest nie tak. Zerwał się od alternatora, bo altek się zatarł. Wymieniłem altek na regenerowany i wymieniłem oba paski na podobno lepsze z Foty. Namordowałem się ze wszystkim 12h z przerwami, bo dostęp do śrub trzymających altek są fatalne, a wychodzi tylko górą. Zmieniłem oba paski, podciągnąłem, bo piszczały i .... po 3 dniach zaczęły się piski i tak trwają w zależności od wilgotności, nasłonecznienia, kałuż. Są dość napięte i nie chcę ich dalej podciągać, bo załatwię łożyska lub się zerwą.
Oczywiście kupiłem spray, ale jego działania jest krótkotrwałe. Zastanawiam się nad wymianą pasków.
Oczywiście kupiłem spray, ale jego działania jest krótkotrwałe. Zastanawiam się nad wymianą pasków.
-
Czaro
Też mam mocno naciągnięty pasek, a i tak piszczy. Nie wiem czy wymiana pomoże na dłużej niż kilka tygodni. Założyłem Contitecha, bo niby Contitechy nie piszczą ale i tak zaczął piszczeć. Ja już dałem sobie spokój – tak musi być i tyle... 
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
http://www.pokrowce.net
- Od: 18 maja 2009, 20:03
- Posty: 121
- Skąd: Czersk - pomorskie
- Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.
mviolsh napisał(a):2 dnie nie piszczenia – bezcenne
Zobaczysz wróci

Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7011 (210/248)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
po uruchamianiu silnika przez dobrych parę sekund słychać pisk, jakby pasek tarł o jakiś unieruchomiony wałek.
-
kie15pd
Nie jestem mechanikiem,ale chyba mam to samo
Pisk pojawił się 3 dni temu i mam go zawsze,gdy np. z trasy wjeżdżam do miasta – redukcja do 3 i zaczyna się pisk,że aż przechodnie przystają. Pisk zamiera,gdy choć odrobinę nacisnę pedał hamulca, puszczam pedał i znowu.
Wystarczy jednak,że zatrzymam się i na kilka sekund wyłączę silnik – pisku nie ma.
Co jest tego przyczyną?
Pisk pojawił się 3 dni temu i mam go zawsze,gdy np. z trasy wjeżdżam do miasta – redukcja do 3 i zaczyna się pisk,że aż przechodnie przystają. Pisk zamiera,gdy choć odrobinę nacisnę pedał hamulca, puszczam pedał i znowu.
Wystarczy jednak,że zatrzymam się i na kilka sekund wyłączę silnik – pisku nie ma.
Co jest tego przyczyną?
- Od: 19 gru 2012, 20:12
- Posty: 16
- Auto: Premacy 2003, 1,8 benzyna/ 74kW
Luźne paski...nie ma napinacza automatycznego w ditd. Trzeba zrobic to ręcznie...w sumie banalna operacja w dieslu...w benzybie chyba tylko wymiana wielorowkiwego paska pomoże.
Tapnięte z N7000
Tapnięte z N7000
Ostatnio edytowano 16 sty 2013, 22:33 przez say, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość