[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6

Postprzez Neron-ek » 25 sie 2011, 12:35

kristofc napisał(a):Neronek i jak ze skrzynia temat sie zakonczyl?


Temat zakończył się sprowadzeniem używanej skrzynki z USA.
Jak się okazało winnym jest lekko odkształcony blok skrzyni w miejscu gdzie pracuje serwo zacisku taśmy na pierwszym bębnie i było do wyboru wymienić połówkę obudowy skrzyni lub całą.
Cała okazała się tańszym rozwiązaniem. Ze sprowadzeniem i przekładką w swoim warsztacie – 3400zł.
W mojej starej skrzynce wszystkie części z wyjątkiem obudowy są jak nowe i jak znajdę torchę czasu pewnie to posprzedaje i może odzyskam część kasy (mam nadzieję, że z 1500zł na 100%).
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 25 sie 2011, 13:11

Widziales gdzies tam w srodku jakis filtr? i w jakim byl stanie?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 25 sie 2011, 14:21

Filtr jest przykręcony na 2 śrubach i można się do niego dostać po zdjęciu pokrywy i zaworów sterujących. W mojej opinii jest on nie wymianialny w normalnej eksploatacji.
W mojej skrzynce był czysty jak łza.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 25 sie 2011, 14:28

Dzieki za info a co do skrzyni to nie moge zrozumiec jakim cudem odksztalcil sie blok? Masz jakies podejrzenia?
Filtr jest typowy? w sensie ze to gabka czy siatka jakas?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Arkadius 73 » 25 sie 2011, 14:29

Też jestem ciekaw
Arkadius 73
 

Postprzez lukasgr » 25 sie 2011, 18:07

http://www.rockauto.com/catalog/raframe ... ttype=8600

Znalazłem fajny sklepik i chyba wysyłają do PL – będzie jakaś alternatywa dla Onlinemazdaparts – filtr do naszej skrzyni (6-biegowej) kosztuje 17 dolców( fotka filtra w linku ), maja też w ofercie dodatkowy "inline"
Fajny sklepik bo maja nie tylko oryginały ale można kupić zamienniki.

Ja osobiście nie będę wymieniał tego w skrzyni bo nie ma sensu jej rozbierać do tego ale może się skusze na dołożenie tego in-line jako dodatkowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Arkadius 73 » 25 sie 2011, 18:08

Łukasz sklepik super tylko ,że piszliśmy do nich w zeszłym roku i ni ma odp. do dzi ś
Arkadius 73
 

Postprzez lukasgr » 25 sie 2011, 18:29

Może trzeba coś spróbować zamówić na próbę – jakąś bzdurę za parę dolarów i zobaczymy czy wyślą – w policies pisze że wysyłają do UE – narazie sie tylko zarejestrowałem i jak będę czegoś potrzebował spróbuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Grucha » 25 sie 2011, 18:35

Wysyłają , Jaroon tam sie zaopatruje z tego co wiem

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Arkadius 73 » 25 sie 2011, 18:37

he he kto zamawia?
Ja bym cusik wziął
Arkadius 73
 

Postprzez bulion » 26 sie 2011, 14:02

Ja zamawiałem też w tym sklepie http://www.autosupplyco.com, wszystko ok i szybka przesyłka.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez Grucha » 26 sie 2011, 14:19

Tyle ze maja same zamienniki


Pozdr
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 1 wrz 2011, 23:17

kristofc napisał(a):Dzieki za info a co do skrzyni to nie moge zrozumiec jakim cudem odksztalcil sie blok? Masz jakies podejrzenia?
Filtr jest typowy? w sensie ze to gabka czy siatka jakas?

Blok jest ze stopu aluminium i wbrew pozorom nie jest taki wytrzymały.
Najprawdopodobniej uszkodzenia powstały przy mocnym szarpnięciu przy przełączaniu z 1 na 2 gdy miałem instalację gazową tak zrobioną że przy WOT na 1 biegu przy zmianie na 2 było zadławienie silnika i mocne szarpnięcie. Na początku nie wiedziałem, że to wina LPG i kilka razy powtórzyłem sprint do odcinki na 1 biegu i tego moja skrzynka nie uniosła :–)

Filtrem sobie nie zawracajcie głowy jeśli olej na bagnecie jest czysty.
Elementem filtrującym jest coś w rodzaju filcu grubości 1 -2 mm.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Arek_78 » 2 wrz 2011, 08:28

Odkształcenie bloku to raczej wynik wcześniejszego dzwonu. Nie z przyczyny zmiany biegów.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Neron-ek » 2 wrz 2011, 09:27

Arek_78 napisał(a):Odkształcenie bloku to raczej wynik wcześniejszego dzwonu.

Auto kupiłem w USA nowe :–) szwagier go trzymał 8 miesięcy żeby nie szło jako nowe.
Ta sztuka nie miała dzwonu na 10000000000000000% :–)
Odkształceniu uledły średnice cylindra w którym porusza się tłok akumulatora B1.
Sprawa jest pewna bo skrzynia i jej niektóre elementy były mierzone na współrzędnościowych maszynach pomiarowych. Zresztą na tej części cylindra widać wyraźne zatarcia i rysy. Z zewnątrz skrzynia nie ma żadnych śladów uszkodzeń.
Muszę przyznac, że elementy automatów są wykonane z ogromną dokładnością.
Np. warunki współosiowości na tłoku B1 średnicy zewnętrznej w stosunku do wew 0,002 mm
Prostopadłość wykonania tych otworów 0,003mm.
Srednica tłoka wykonana praktycznie bez jakiegokolwiek owalu – 0.001mm
No i na koniec średnica wewnętrzna cylindra w bloku skrzni – stożek na dystansie 23 mm – 0,07mm
oraz owal na średnicy współpracującej z tłokiem 0,09mm – i tu mamy sprawcę.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 4 lip 2012, 15:37.
Powód: powielony post

Postprzez krzysiek113 » 5 wrz 2011, 12:32

Witam potrzebuję schemat blokowania rozrządu i ustawienia kół zmiennej fazy. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
krzysiek113
 

Postprzez efreet » 14 wrz 2011, 16:55

Witam,

Czy auto z silnikiem AJ (3.0 V6) miało lifitng?
Jeśli tak to jak odróżnić przed i po liftingu?
efreet
 

Postprzez lukasgr » 15 wrz 2011, 11:29

Tak samo jak eu – od 2006

Z zewnątrz czarne środki lamp trochę inny zderzak przód i zmieniony środek ( przed lifty miały srebrne plastiki )

Sam silnik po-liftowy na pierwszy rzut oka można poznać po braku napinacza przy pasku pompy wody poza tym zmieniono poprowadzenie układu wydechowego – w po-lifcie wydech idzie pod miską olejową ( tez jest inna) w przed-lifcie ( o zgrozo ) idzie na około miski olejowej.

Poza tym w po-liftach jest skrzynia AT 6-biegowa ( choć w niektórych modelach z roku 2005 tak jak u mnie skrzynia jest 6 biegów a silnik i wnętrze z przed-lifta )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Grucha » 15 wrz 2011, 11:45

Dodam ze jeszcze grille sa inne

Pozdr
Grucha
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6