Nie działający system ABS TCS
.... może najzwyczajniej kontrolka się spaliła?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam wszystkich
jestem tu nowy i nie bardzo wiem jeszcze co i jak na forum
zalogowałem się na tej stronie bo mam mały problem i potrzebuje porady eksperta od abs-u a pewnie ich tu nie mało. Mianowicie mam mazde 323 bj i świeci mi się kontrolka abs tcs i tsc off prubowalem sprawdzić kody ale one nawet na sekunde nie mrygną kasowanie błędów nic nie daje odczyt błędów na zapalonym silniku tez nic ciągle się świeci. sprawdzałem na kostce przy module wszystkie zasilania masy czujniki wszystko co się da i według schematów wszystko jest ok moim zdaniem umarł na dobre modół pytam tylko czy ktoś spotkał się z takim problemem i czy wy tez myślicie ze to modół serdecznie dziękuje za jakie kolwiek odpowiedzi pozdrawiam
jestem tu nowy i nie bardzo wiem jeszcze co i jak na forum
zalogowałem się na tej stronie bo mam mały problem i potrzebuje porady eksperta od abs-u a pewnie ich tu nie mało. Mianowicie mam mazde 323 bj i świeci mi się kontrolka abs tcs i tsc off prubowalem sprawdzić kody ale one nawet na sekunde nie mrygną kasowanie błędów nic nie daje odczyt błędów na zapalonym silniku tez nic ciągle się świeci. sprawdzałem na kostce przy module wszystkie zasilania masy czujniki wszystko co się da i według schematów wszystko jest ok moim zdaniem umarł na dobre modół pytam tylko czy ktoś spotkał się z takim problemem i czy wy tez myślicie ze to modół serdecznie dziękuje za jakie kolwiek odpowiedzi pozdrawiam
-
filok1
Marwis napisał(a):Wymieniłem dziś czujnik lewy tył na zamiennik Getz. Żeby nie było za dobrze ukręciła mi się śruba mocująca czujnik, ale że sam czujnik dosyć ciasno się trzyma w gnieździe więc narazie tak zostawiłem.
W moim czujniku trzeba było zamienić przewody w kostce, bo od razu po ruszeniu wyskoczył błąd.
Czujnik wymieniony a nie wiem czemu jeszcze czasami zapalają się kontrolki. Błąd nr 14, nie mam już pomysłów
- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 302
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Mam pytanie.
Kontrolka pokazuje błąd 13, a więc czujnik prawego tylnego koła. Kilka dni temu miałem problem z tym kołem – podczas jazdy zaczęło się kopcić z hamulca, wtedy też kontrolki hamulca i abs-u zapaliły się po raz pierwszy. Po wystudzeniu dojechałem do domu, po czym wymieniłem uszczelki w zacisku tego koła oraz klocki hamulcowe. Z hamulcami jest już wszystko OK, ale kontrolki nie gasną. Czy jest możliwość, że czujnik jest sprawny, ale komputer o tym nie wie, czy też na 100% jest uwalony i mam kupić nowy czujnik? Próbowałem kasować błędy (po wystukaniu błędów 10x szybkie naciśnięcie pedału hamulca), ale kontrolki nie gasną nawet na chwilę
Kontrolka pokazuje błąd 13, a więc czujnik prawego tylnego koła. Kilka dni temu miałem problem z tym kołem – podczas jazdy zaczęło się kopcić z hamulca, wtedy też kontrolki hamulca i abs-u zapaliły się po raz pierwszy. Po wystudzeniu dojechałem do domu, po czym wymieniłem uszczelki w zacisku tego koła oraz klocki hamulcowe. Z hamulcami jest już wszystko OK, ale kontrolki nie gasną. Czy jest możliwość, że czujnik jest sprawny, ale komputer o tym nie wie, czy też na 100% jest uwalony i mam kupić nowy czujnik? Próbowałem kasować błędy (po wystukaniu błędów 10x szybkie naciśnięcie pedału hamulca), ale kontrolki nie gasną nawet na chwilę
Pozdrawiam!
Moja Magdalena to 323F 2.0 DiTD 2003 r.
Moja Magdalena to 323F 2.0 DiTD 2003 r.
- Od: 16 mar 2009, 17:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD
Gdyby czujnik był sprawny, to kontrolka by się nie świeciła. Test systemu ABS następuje po uruchomieniu zapłonu, potem ewentualnie kontrolka zaświeci się, gdy odczyt z któregoś czujnika będzie błędny. nr błędu widoczny byłby tylko podczas diagnostyki.
Zmierz rezystancję czujnika.
Zmierz rezystancję czujnika.
Czy na czujniku (na tej metalowej części wchodzącej do środka) powinien być taki plastikowy pierścień?? Jeżeli tak to czy on jest cały , czy może ma być przerwany ?
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
pierścień plastikowy jest i ma takie chyba dwa wciecia z tego co pamiętam, plastik jest elastyczny z wcięciami aby można było ustawić czujnik w odpowiedniej ogległości od koronki więc musi być
xedos1972
Więc wychodzi na to że mój jest pęknięty.
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
pęknięcie tej części plastiku która wchodzi w otwór nie ma takiego znaczenia czyba że jest tak pęknięta że przedostaje sie woda do cewki z rdzeniem który jest w środku ,chyba że brakuje kawałka to może być za lużny i ciężko bedzie ustawić sobie odległość od koronki .
xedos1972
A czy ten plastik ma wystawać czy całkowicie schować się do dziury
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
całkowicie jest schowany a blaszka ma równo dolegać do piasty z tyłu i tak żeby otwory na śrubę się pokrywały ,rozmawiamy o czujniku na tył bębny i ważna jest odległość od koronki aby wytworzyć impuls musi mieścić się w przedziale 0.3-1.1mm więc potrzebny jest szczelinomierz aby na obu osiach była taka sama odległość .
xedos1972
Więc prawdopodobnie to tworzy problem u mnie, niestety urwałem śrubę od czujnika i nie udało się idealnie jej rozwiercić, nowa śruba była po skosem.
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
to nie jest problem jeśli czujnik jest na wcisk i się nie rusza ja na tylej osi obie śruby urwałem i tak śmigam bez przykręcenia bo masa w czujniku nie jest potrzebna tam na rdzeń nawinięty jest drut i tyle to taka cewka o pewnej oporności. u mnie raz był ABS a raz nie i najczęściej błąd wywalało podczas jazdy jak zaczynałem hamować albo trochę piasku jak hamowałem i pompa się załączała i od razu błąd ,czujniki wymieniałem i podróby i oryginały a to był moduł.
xedos1972
jeśli masz pojęcie trochę o mechanice to sam zdemontuj moduł ,jest dostępny o strony przedniego lewego koła tylko trzeba je zdjąć,odkręcić trzy śrubki tylko rozważnie bo mogą się ukręcić i od strony komory silnika wyjmujemy akumulator ,odkręcamy podstawkę,odpinamy kostkę z wiązką i niestety moduł musisz wyjąć tą stroną lekko naginając przewody hamulcowe. rocznik mazdy masz ten sam to i moduł powinien być taki sam ,wtyczka biało szara a gniazdo niebieskie, zobaczysz jakie są styki tam jest uszczelka która przepuszcza wodę ogólnie wilgoć która trafia do elektroniki a ona tego nie lubi .
xedos1972
Witam
Na trasie po przejechaniu ok 100km nagle zapalila mi sie kontrolka tcs off a potem do tego tcs ( check engine swiecil sie przed nimi). Abs dzialaja i ta kontolka sie nie swieci. Teraz od razu po zapaleniu tcs off chwile gasnie ( mozna wylaczyc recznie) a potem znowu sie zapala i po czasie dochodzi tcs( przycisk reczny tcs juz nie dziala). Kontrolki po przekreceniu kluczyka zachowuja sie prawidlowo. Co moze byc tego przyczyna?( bezpieczniki wszystkie ok)
Po skasowaniu bledow na stacji diagnostycznej wszystko wrocilo do normy.
Na trasie po przejechaniu ok 100km nagle zapalila mi sie kontrolka tcs off a potem do tego tcs ( check engine swiecil sie przed nimi). Abs dzialaja i ta kontolka sie nie swieci. Teraz od razu po zapaleniu tcs off chwile gasnie ( mozna wylaczyc recznie) a potem znowu sie zapala i po czasie dochodzi tcs( przycisk reczny tcs juz nie dziala). Kontrolki po przekreceniu kluczyka zachowuja sie prawidlowo. Co moze byc tego przyczyna?( bezpieczniki wszystkie ok)
Po skasowaniu bledow na stacji diagnostycznej wszystko wrocilo do normy.
-
separate
Cześć.
1,5 roku temu wymieniałem 2 czujniki z tyłu ABS.
Znów mnie czeka wymiana (o zgrozo i tak co 1,5 roku ) czujników.
Otrzymałem zamienniki o wartościach1,27 i 1,37k om. Mam zamiar zareklamować że wartości są niewłaściwe i powinny być 1,4. No właśnie...
Skąd ta wartość 1,4k om? Z jakiegoś poradnika katalogu czy własnego doświadczenia?
Wszyscy powołują się na tą wartość?
Czy ktoś mi jest w stanie to wyjaśnić?
Przecież nie napiszę do firmy, że na forum chłopaki twierdzą że wartość 1,27 jest lipna i powinna być 1,4.
1,5 roku temu wymieniałem 2 czujniki z tyłu ABS.
Znów mnie czeka wymiana (o zgrozo i tak co 1,5 roku ) czujników.
Otrzymałem zamienniki o wartościach1,27 i 1,37k om. Mam zamiar zareklamować że wartości są niewłaściwe i powinny być 1,4. No właśnie...
Skąd ta wartość 1,4k om? Z jakiegoś poradnika katalogu czy własnego doświadczenia?
Wszyscy powołują się na tą wartość?
Czy ktoś mi jest w stanie to wyjaśnić?
Przecież nie napiszę do firmy, że na forum chłopaki twierdzą że wartość 1,27 jest lipna i powinna być 1,4.
djmarti napisał(a):Wracajac do tematu ,sprawdzilem deske kolega Borys miał racje zarowki zostaly wyciagniete zeby nie draznic oczu kupujacego czyli mnie ;] ,po wlozeniu nowych tablica sie rozswietlila ,zaswiecilo ABS TCS kontrolka silnika ,odwiedzilem mechanika ktory podlaczyl swoj komputer i pokazalo uszkodzenie 4 czojnikow abs ,po skasowaniu bledow kontrolki abs tcs nadal swieca ,sprawdzilem czojniki przednie miernikiem i sa ok podpowiedzcie co dalej ...
W jaki sposób sprawdziłeś te czujniki, jak się do tego zabrać?
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości