Problemy Z Obrotami cz.2 oraz Duże Spalanie

Postprzez Ania_TM » 22 sie 2011, 18:44

exoddus napisał(a):
Widzewianka_TM napisał(a):nom, wspominałam o tym, można kawałkiem puszki zatkać :P


eee – nie przypominam sobie żebyś o tym wspomniała <faja>


mówimy o takiej małej ala puszcze pod kolektorem ssącym? :P
Ania_TM
 

Postprzez exoddus » 23 sie 2011, 12:28

możliwe – sprawdzę jak wrócę – od kiedy odebrałem nie zajrzałem tam :) ale bym sprawdził gdyby mi ktoś to zasugerował :)
Nie ma kobiet idealnych. Są tylko takie, które potrafią nam przysłonić swoje wady swoimi biustem..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 02:36
Posty: 53
Skąd: Łódź
Auto: teraz 2oo –> SV650N ;]

Postprzez Ania_TM » 23 sie 2011, 18:21

exoddus napisał(a):możliwe – sprawdzę jak wrócę – od kiedy odebrałem nie zajrzałem tam :) ale bym sprawdził gdyby mi ktoś to zasugerował :)


hmm, byłam pewna,że pisałam o tym,dobra nieważne, ważne,że zrobione <spoko> i ważne dla kolejnych pokoleń mazdowiczów
Ania_TM
 

Postprzez lisek0708 » 27 sie 2011, 14:21

to tak wymieniłem czujnik temperatury ten co jest koło wtrysków miedzy 1a 2 tłokiem obroty spadły z 1800tys obr do 800tys obr ale problem tkwi w tym ze spadają dopiero gdy się zagrzeje i temperatura pokazuje ponad ponad 90*C tak to trzymają od 1200 do 900 <falowanie> co jeszcze może być ??? bo mam wrażenie ze chodzi cały czas na ssaniu i dopiero jak minie to 90 załączy się wiatrak to spada na 800tys obr i pracuje równo heh pomocyyyy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 23:50
Posty: 128
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f 1.6 16v

Postprzez pawcio1017 » 28 sie 2011, 12:01

lisek0708 napisał(a):to tak wymieniłem czujnik temperatury ten co jest koło wtrysków miedzy 1a 2 tłokiem obroty spadły z 1800tys obr do 800tys obr ale problem tkwi w tym ze spadają dopiero gdy się zagrzeje i temperatura pokazuje ponad ponad 90*C tak to trzymają od 1200 do 900 <falowanie> co jeszcze może być ??? bo mam wrażenie ze chodzi cały czas na ssaniu i dopiero jak minie to 90 załączy się wiatrak to spada na 800tys obr i pracuje równo heh pomocyyyy


A mi sie wydaje ze teraz jest OK i tylko masz po prostu za wysokie obroty na jałowym biegu, a spadają dopiero po tym jak silnik zostanie obciążony prądem pobieranym przez wentylator. Czy jeśli przed rozgrzaniem silnika obciążysz go jakimiś urządeniami elektrycznymi (np. długie światła+ogrzewanie tylnej szyby) to też obroty spadają do normalnych? Jak tak, to włączaj tryb serwisowy i zmniejsz obroty śrubą na przepustnicy i powinno być OK
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Lukano » 31 sie 2011, 20:10

Sprawdz jeszcze TPS. Ja wczoraj ustawiałem.
U mnie obroty cały czas były około 1500 i nie chciały spadać.
Ustawiony TPS i trzyma pięknie 750.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez pawcio1017 » 1 wrz 2011, 08:28

Kolego możesz rozwinąć temat z tym TPSem? Ja mam np. dużo za niskie obroty po odpaleniu i delikatne falowanie ale jak sie nagrzeje to trzyma łądnie 900rpm. Czy to temu też coś zaradzi czy sztywno podwyższy obroty i na zimnym i na ciepłym?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lisek0708 » 2 wrz 2011, 11:24

Czy jeśli przed rozgrzaniem silnika obciążysz go jakimiś urządeniami elektrycznymi (np. długie światła+ogrzewanie tylnej szyby) to też obroty spadają do normalnych? dokładnie tak jest obroty spadają przy obciążeniu silnika wiec co moze mu być ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 23:50
Posty: 128
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f 1.6 16v

Postprzez lisek0708 » 2 wrz 2011, 11:26

Lukano napisał(a):Sprawdz jeszcze TPS. Ja wczoraj ustawiałem.
U mnie obroty cały czas były około 1500 i nie chciały spadać.
Ustawiony TPS i trzyma pięknie 750.
jak to zrobić ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 23:50
Posty: 128
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f 1.6 16v

Postprzez Lukano » 8 wrz 2011, 20:32

pawcio1017 napisał(a):Ja mam np. dużo za niskie obroty po odpaleniu i delikatne falowanie ale jak sie nagrzeje to trzyma łądnie 900rpm.

To raczej nic z TPS-em. Raczej ssanie,czujniki temperatury lub przepustnica.
jak jest źle ustawiony zawsze są problemy z obrotami, obojętnie czy zimny czy ciepły silnik.
lisek0708 napisał(a):jak to zrobić ???

Tu masz link to tematu z TPS. trochę wiekowy i do innego silnika. Ale zasady są takie same.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=1527
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez pawcio1017 » 21 paź 2011, 12:50

Lukano napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):Ja mam np. dużo za niskie obroty po odpaleniu i delikatne falowanie ale jak sie nagrzeje to trzyma łądnie 900rpm.

To raczej nic z TPS-em. Raczej ssanie,czujniki temperatury lub przepustnica.
jak jest źle ustawiony zawsze są problemy z obrotami, obojętnie czy zimny czy ciepły silnik.


A więc jak ten problem rozwiązać? Bo zrobiło się zimniej i problem się nasila – mega falowanie na zimnym silniku, lekkie szarpanie i chyba spore spalanie.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez raulcarlos77 » 15 lut 2012, 15:15

Witam wszystkich forumowiczów.Jestem nowy na tym forum,i od niedawna posiadaczem(a właściwie żona) mazdy 323 BG z silnikiem 1.6 16V 88KM.

Mam mały zgrzyt związany z zachowaniem się auta i mam nadzieję że Wasza pomoc pomoże mi w rozwiązaniu problemu.

Sprawa wygląda tak:

Auto rano,nawet przy dużych mrozach zapala bez najmniejszego problemu.Po przejechaniu jakiegoś dystansu i zagrzaniu się auta (mam wrażenie że to moment kiedy wyłącza się automatyczne ssanie),auto zaczyna poszarpywać i w momencie dojechania do skrzyżowania lub wrzuceniu luzu auto potrafi zgasnąć.
Żeby zapalic muszę wcisnąć gaz do oporu ,chwilę pokręcić i wtedy powoli auto zalapie ,pokrztusi się ,ale po przegazowaniu powoli zaczyna chodzić tyle że obroty ma wyższe.

To nie jedyny objaw.

Po rozgrzaniu całkowitym auto pracuje ok,do momentu krótkiego postoju(około 5-15 minut),wtedy znów ciężko auto odpalić.Znów pedał gazu w podłogę,kręcenie,zapali pokaszle i jest ok.

Mam głupie wrażenie że auto jakby się zalewało paliwem.

Auto w trybie testu(mostek gnd+ten i dioda fen+b+) nie pokazuje żadnych błędów.

Szukałem 2 dni na forum zanim postanowiłem opisać swój problem i znalazłem kilka pomocnych tematów,ale jakby nie do mojego silnika.

Poza tym prosiłbym o pomoc w prawidłowej regulacji czujnika TPS.
Opisy które znalazłem dotyczą regulacji miernikiem lub szczelinomierzem.

Szczelinomierzem nie zrobię – gdyż jak napisał kolega newbie w
viewtopic.php?f=116&t=1527&start=20 wentylator nie będzie działał (sprawdzone w trybie testu)

Miernikiem też nie,gdyż mam inne kolory przewodów(czarno biały,czerwono biały i zielono biały) a nie jak opisał kolega :

przez bzzyczek » 2 lut 2009, 13:53
TPS ustawia się mierząc napięcie miedzy przewodem niebiesko-zołtym wychodzącym z tej wtyczki od TPSu i masą, oczywiście na włączonym zapłonie. Przy zamkniętej przepustnicy powinno wynosić 0,3 – 0.7v a na maksymalnie otwartej 3,4 – 5.3v.


Poza tym, w trybie serwisowym(gnd+ten) wyreguluję wolne obroty na rozgrzanym silniku(wyłączone światła,dmuchawa itd) a po wypięciu mostka i tak trochę opadną.
Później w trakcie jazdy(gdy chodzi normalnie) obroty najpierw spadają do około 1200,po chwili 1000 i za kolejne kilka sekund 800.Razem to około 10-15 sekund.

Bardzo proszę o pomoc w regulacji TPS-u w mojej mazdzie.

Czy czujnik temperatury w kolektorze pomiędzy wtryskami z zieloną wtyczką może być uszkodzony,a test nie pokazuje błędów???

Bardzo proszę o pomoc !!!!
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez raulcarlos77 » 15 lut 2012, 15:30

Jeszcze jedno.

Rano wypiąłem kostkę z czujnika temperatury w kolektorze ssącym o którym pisałem wyżej.

Obroty mam stałe i równe – około 1100. Próbowałem zapalić auto kilkukrotnie po chwili jak stał i wydaje mi się być lepiej.

Czy może nie pokazywać błędu tego czujnika w teście, a czujnik będzie wariował i dawał błędne dane?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez raulcarlos77 » 16 lut 2012, 22:21

Witam ponownie.

Czujnik temperatury nadal wypięty.

Po dwudniowej obserwacji jest dużo lepiej- auto nie gaśnie i zapala gdy się rozgrzeje.

Minusem jest to że ciężej zapala gdy jest całkowicie zimny,np. po nocy.

Ponawiam pytanie i proszę o radę jeśli ktoś może pomóc :

Czy może nie pokazywać błędu czujnika temperatury w teście, a czujnik będzie wariował i dawał błędne dane?

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez Siwy_48 » 16 lut 2012, 22:44

Nie kolego bo czujnik ma swoją oporność.Jeżeli się zmieni poprostu wywali ci błąd. Co do twojego problemu,może sprawdz mase.Wyczyść styki,dołóż.
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez raulcarlos77 » 16 lut 2012, 23:07

Masę silnika? Ciekawi mnie tylko to że po wypięciu tego czujnika auto chodzi lepiej. Może mieć on coś wspólnego ze ssaniem? Jak jest podlaczony to w momencie kiedy auto nabiera temperatury i zaczyna przerywać lub w momencie problemów z zapalaniem ma objawy jakby się zalewał.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez szmudi323bg » 17 lut 2012, 01:16

Kolego kiedyś mialem podobny problem mianowicie z odpaleniem silnika. Zimny palił, letni już nie, a nagrzany do odpowiedniej temp. palił normalnie. W trakcie jazdy też zdarzało ze sie zalewał. I tak jak kolega pisze to był czujnik temp. ten z zieloną wtyką w kolektorze. Jest to jeden z ważniejszych czujników i odpowiada za dawke paliwa. Gdzieś na forum jest opisane jak go sprawdzic. Koszt nowego okolo 30zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez Jacek176 » 17 lut 2012, 14:53

TPS to lepiej nie ruszaj bo możesz tylko popsuć ;)
Ja bym obstawiał uszkodzenie tego czujnika tempratury. Spróbuj wymienic koszt ok. 20PLN także nawet jak sie okaże że to nie on to nie wielka strata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez raulcarlos77 » 17 lut 2012, 23:47

Witam.

Dzięki za podpowiedzi.Dziś przemierzyłem ten czujnik i pracuje w wartościach od-do jak powinien.Natomiast jeśli się nie mylę, przekłamuje ,tzn gdy auto ma około 80 stopni,czujnik ma wartość odpowiadającą 40 st.

Jutro wymieniam razem z płynem. Dziś wymieniałem kompletne sprzęgło,bo delikatni się już ślizgało.

Jutro napiszę co i jak. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez raulcarlos77 » 18 lut 2012, 22:57

No i czujnik wymieniony + nowy płyn. Autko chodzi,zapala,skręca i nie gaśnie :D .

Jeszcze problemem są obroty. Próbuję regulować w trybie serwisu,ale gdy tylko wyciągnę zworkę obroty się zmieniają. Drażni to że dojeżdzając do skrzyżowania wciskam sprzęgło,zatrzymuję się, a obroty mam około 1100,dopiero po chwili spadają do 800.
Co ciekawe i śmieszne,mając po chwili stania obroty 800,wrzucam jakikolwiek bieg na sprzęgle i nie dodając gazu obroty same podnoszą się do 1100obr/min.

Zna ktoś przyczynę?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323