Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
autko nie jest moje i jade podpic kompa a tak swoja drogo jak to zrobic kablem ?
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
Vernitus napisał(a):cytrynu napisał(a):No właśnie, czy tą inspekcie da się skasować w normalnym warsztacie czy trzeba koniecznie się wybrać do aso?
kolego poczytaj forum, jest o tym temat, nawet ze zdjęciami. Zrobisz to sam a jedynym narzędziem będzie kawałek kabelka
Do tej pory słyszałem tylko o podobnym sposobie dla modelu 6, w 5 jest inny układ w skrzynce.. Udała się może ta sztuka komuś w Mazdzie 5?
cytrynu napisał(a):Vernitus napisał(a):cytrynu napisał(a):No właśnie, czy tą inspekcie da się skasować w normalnym warsztacie czy trzeba koniecznie się wybrać do aso?
kolego poczytaj forum, jest o tym temat, nawet ze zdjęciami. Zrobisz to sam a jedynym narzędziem będzie kawałek kabelka
Do tej pory słyszałem tylko o podobnym sposobie dla modelu 6, w 5 jest inny układ w skrzynce.. Udała się może ta sztuka komuś w Mazdzie 5?
No niestety, w 5 trzeba to robić przy pomocy IDS-a.
Timon napisał(a):a konkretnie jest to jakiś dodatkowy wtrysk, i ewentualnie gdzie się on znajduje.
To realizuje jeden i ten sam wtrysk. Proponuję lekturę poradnika –> viewtopic.php?p=1545403#p1545403 a tam przeczytasz m.in.:
xANDy napisał(a):"zaworki" w silnikach CR dozują paliwo min. 3x (a bywa, że i 7) najpierw dawka pilotująca a potem główne (i ew. tzw. dotrysk). Możliwy "dotrysk" – czyli dorzucenie małej porcji paliwa w fazie wydechu – to paliwo nie spala się w cylindrach tylko jest "wydmuchiwane" spalając się w katalizatorach przez co szybciej je rozgrzewa! Ta metoda jest również wykorzystywana przy wypalaniu filtra cząstek stałych DPF.
Pozdor Myjk
Witam
Po dzisiejszej wizycie w jednym z okolicznych warsztatów mających możliwość podłączenia się przez IDS kontrolka od DPF przestała migać i zgasła na dobre
Niestety mechanik nie sprawdził po skasowaniu inspekcji czy kontrolka zgasła i od razu po tym załączył cykl wypalania filtra więc nie wiemy czy kontrolka pierwotnie wskazywała zapchanie dpf czy zbyt wysoki poziom oleju i brak skasowanej inspekcji serwisowej po jego wymianie.
Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc i zainteresowanie
Po dzisiejszej wizycie w jednym z okolicznych warsztatów mających możliwość podłączenia się przez IDS kontrolka od DPF przestała migać i zgasła na dobre
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc i zainteresowanie
kablem to sobie mozna niestety w d.... dac nie dziala autko idzie do aso mazdy 80 f plus vat wymuszenie wypalenia plus kasacja olejowki
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
cytrynu napisał(a):Witam
Po dzisiejszej wizycie w jednym z okolicznych warsztatów mających możliwość podłączenia się przez IDS kontrolka od DPF przestała migać i zgasła na dobreNiestety mechanik nie sprawdził po skasowaniu inspekcji czy kontrolka zgasła i od razu po tym załączył cykl wypalania filtra więc nie wiemy czy kontrolka pierwotnie wskazywała zapchanie dpf czy zbyt wysoki poziom oleju i brak skasowanej inspekcji serwisowej po jego wymianie.
Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc i zainteresowanie
Przed każdym wypalaniem powinno się odczytać wartości nagromadzenia sadzy, i po wypaleniu także. Tylko wtedy ma się pełny podgląd na skutek wypalenia filtra DPF. Można także sprawdzić przebieg od ostatniej wymiany oleju za pomocą IDS,a oraz wartości rozcieńczenia oleju. Poza tym bez problemy także inne wartości. A co 20tyś km powinno się także robić korekty dawek wtryskiwaczy
Ciekawy artykuł o filtrze cząstek stałych – polecam.
http://moto.pl/Ekologia/1,117005,914836 ... logia.html
http://moto.pl/Ekologia/1,117005,914836 ... logia.html
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Lechita napisał(a):Ciekawy artykuł o filtrze cząstek stałych – polecam.
http://moto.pl/Ekologia/BZDURY.html
Tak, rzeczywiście "bardzo ciekawy". Jak to zwykle w większości przypadków bywa, pismaka, który nie ma pojęcia o czym pisze. Ze wstępu wynika iż powinien zostać poetą amatorem piszącym do szafy, niż redaktorem motoryzacyjnym piszącym dla ludzi. Nie ma pojęcia o czym pisze. Weźmy choćby nazwę płynu z tlenkiem ceru, który nazwał sobie "Elios", tymczasem ta nazwa to "EOLYS". Dalej już kompletna żenada: jazda po mieście -- wypalanie DPFu co 200km. Jazda w trasie -- wypalanie co 1000km. Dalej mi się już nie chciało nawet czytać tego bełkotu.
ergo, nie linkuj takich bzdur, a już z pewnością nie polecaj sobą.
Pozdor Myjk
He he he
Ok, podałem link jako ciekawostkę, nie komentowałem w żaden sposób tego artykułu, licząc właśnie na opinię kogoś, kto ma DPF ...
Ja nie mam, ale w przyszłości, za dwa trzy lata, gdy będę chciał zmienić auto (a ostatnio kupuję diesle), pewnie stanę przed dylematem – brać diesla (a więc raczej z DPF), czy jednak benzynę... Przyzwyczaiłem się już do diesli, ale ten filtr chyba ma jednak swoje nie najmniejsze wady.. Tym bardziej, że przynajmniej połowę przebiegu robię w mieście
Poczytam opinie i za te kilka lat będę mądrzejszy
A na marginesie – ostatnie zdanie z tego artykułu: "Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce systemy dopalania cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych zyskają nowe rozwiązania i staną się mniej problematyczne. A przy okazji też może trochę tańsze" – nie powinno chyba budzić kontrowersji
Ok, podałem link jako ciekawostkę, nie komentowałem w żaden sposób tego artykułu, licząc właśnie na opinię kogoś, kto ma DPF ...
Ja nie mam, ale w przyszłości, za dwa trzy lata, gdy będę chciał zmienić auto (a ostatnio kupuję diesle), pewnie stanę przed dylematem – brać diesla (a więc raczej z DPF), czy jednak benzynę... Przyzwyczaiłem się już do diesli, ale ten filtr chyba ma jednak swoje nie najmniejsze wady.. Tym bardziej, że przynajmniej połowę przebiegu robię w mieście
Poczytam opinie i za te kilka lat będę mądrzejszy
A na marginesie – ostatnie zdanie z tego artykułu: "Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce systemy dopalania cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych zyskają nowe rozwiązania i staną się mniej problematyczne. A przy okazji też może trochę tańsze" – nie powinno chyba budzić kontrowersji
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Lechita napisał(a):Tym bardziej, że przynajmniej połowę przebiegu robię w mieście
Ja 90% swojego przebiegu robię po Wawie -- 80 tysięcy przeleciane i jakoś żyję. Co więcej, po pierwszej panice i poprawieniu softu przez Mazdę (czyli 40 tys. km temu), kompletnie przestałem zwracać uwagę i nie pamiętam co to ten filtr DPF (już nawet na bagnet nie zaglądam między serwisami olejowymi, bo nie trzeba). Wszystko działa. Strachy na lachy, robią z igły widły (nie tylko pismaki, ale głównie skąpi użytkownicy), podobnie jak w przypadku tego art.: http://autokult.pl/2011/08/23/tych-siln ... 2-poradnik -- na pierwszym planie "nasze" silniki i takie bzdury wypisane, że żal pupę ściska! Że też zacytuję jak to skomentowałem na PMS (fakt, że trochę OT, ale oddaje poziom "pismaków" j.w.):
Myjk napisał(a):Jak zwykle MZR-CD Mazdy z obiegowej opinii ignorantów, którzy dali się wsadzić na minę. Ten silnik to bardzo udana konstrukcja, wręcz pancerna, co docenili m.in. Niemcy, kupując niezliczone ilości M6 GG/GY, a które obecnie trafiają do nas i się psują.
Zaniedbania użytkowników i słabe pojęcie mechaników o serwisowaniu tego silnika w PL prowadziły do zdezelowania jednostki właśnie w opisany w artykule sposób. Silniki te się faktycznie zacierają, bo zabezpieczenie (kontrolka oleju) deczko za późno sygnalizuje problemy ze smarowaniem -- w zasadzie jak już jest po ptakach -- lecz to nie jest przyczyna kłopotów, a skutek błędu lub niewiedzy, najczęściej mechaników -- bo użytkownik nie musi przecież się znać na tym, jak silnik sygnalizuje, że coś w nim nie gra.
Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku. Awaria silnika jest poprzedzona kupą elementów ostrzegawczych, od nierónej i głośnej pracy, przez walenie spalinami z korka oleju, wysokie spalanie, etc. Ale kto by zwracał uwagę na takie pierdoły, skoro samochód jeździ. Mechanik powie: "Diesel tak ma" -- a badziewie, te silniki pracują bardzo kulturalnie na tle konkurencji np. VW, Opla czy PSA.
Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w zasadzie eksploatacyjny. Przy pałowaniu silnika przydaje się je wymienić co 200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynają puszczać przy tak wysokiej kompresji -- takie przeloty auta z Niemiec mają po 3 latach, niektóre mają i 400, a do nas trafiają z magicznym przebiegiem 160 -- najczęściej już w stanie agonalnym, zrobione tylko tak, żeby pojeździć maksymalnie miesiąc dla zrobienia w jajo "szczęśliwego" nabywcy. Ale tego już "redaktor" nie napisał niestety.
Ten art. się nadaje najwyżej na Żal.pl -- jak większość artykułów "prawdy" w prasie i TV.
Pozdor Myjk
wydaje się, że nad wyraz celnie to ująłeś
a co DPF – cieszą mnie twoje doświadczenia, bo w przyszłości nie chciałbym się rozstawać z dieslem, mimo, że robię nie więcej niż 20 tkm rocznie...
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
gacek napisał(a):Krótkie pytanko. Czy po "poprawnym" wymontowaniu DPF można stwierdzić jego brak, np badając spaliny z rury wydechowej ?
Nie wiem, czy ktoś to sprawdzał, ale DPF jest zintegrowany z katalizatorem. Wywalasz puszkę DPF – nie masz kata. Nie wiem, czy to da się wykryć w dieslu i czy na badaniach na to patrzą. Ja źle znoszę kopcące diesle (dusi mnie kaszel) i zwykle za takim śmierdzielem zostawiam duuży odstęp. Albo wyprzedzam,
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
polak900 napisał(a):myślę że i tak będziesz musiał zakupić nowy filtr
problemy aut D z DPF są takie same dlatego mam przeczucie, że filterek do wymiany
życzę żebyś tego nie musiał zrobić, powodzenia w naprawach
Przestań bełkotać, bo się żal robi jak się ciebie czyta. Masz, delikatnie mówiąc, spore braki w wiedzy na temat tego elementu. Wymiana DPF to skrajność, wcześniej dużo innych rzeczy może paść, a większość to jednak pierdoły typu wymiana oleju bez skasowania inspekcji olejowej, etc.
wojta napisał(a):wymuszenie wypalenia
Na cholerę!? Jeśli nie była skasowana inspekcja, filtr przepali się sam -- chyba, że było dużo jeżdżone podczas stanu awaryjnego. Niech sprawdzą najpierw zapełnienie filtra, bo IMHO przepalanie serwisowe nie jest konieczne, a tym samym płacenie za to.
Pozdor Myjk
jadąc z pl do gb, dpf zapalił mi się przed promem po ostrym butowaniu, pali się ch.engine i miga dpf, najechałem z tym około 700 km, serwis jest bardzo zajęty i musze czekać 3 tygodnie
zastanawiam czy się tego nie pozbyć na stałe http://www.evolutionchips.co.uk/Diesel_ ... l_DPF.html
HARDLINE
- Od: 16 lip 2008, 19:57
- Posty: 722
- Skąd: uk
- Auto: gh sport
(6mps)
A po co tak właściwie jest ten temat założony,skoro tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=58755
jest praktycznie identyczny
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=58755
jest praktycznie identyczny

dobrzyn22 napisał(a):jest praktycznie identyczny
spokojna Twoja glowa

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6