Płyn hamulcowy a sprzęgło.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szuwar1978 » 14 mar 2011, 17:07

Witam.
Wymieniłem niedawno całe sprzęgło na nowe AISIN, wszystko chodzi super oprócz.... no właśnie.
Rano po całej nocy pedał jest miękki i sprzęgło łapie nisko a po paru kilometrach pedał robi się coraz twardszy i bierze coraz wyżej. Podejrzewam płyn hamulcowy bo sprzęgło jest hydrauliczne. Nie ma pojęcia kiedy był wymieniany i może tu leży przyczyna. Hamulce działają jak najbardziej poprawnie i nie ma żadnej różnicy na pedle.... a może tylko sprzęgło jest zapowietrzone? Dlatego chciałem wymienić cały płyn w układzie. Według zaleceń ma być DOT3/4. Który kupić i ile wchodzi do całego układu? A może macie inne sugestie co do mojego problemu.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez decadent » 14 mar 2011, 21:46

W każdym warsztacie zrobią Ci to za psie pieniądze... nie ma co sie zastanawiać, tylko wymienić cąły płyn w układzie.
Jak wymienisz płyn napisz jak się sprawuje sprzęgło, i koniecznie powiedz, czy zniknęły , np. drgania na luzie, lub inne przypadłości związane z drganiami lub głośna pracą skrzyni lub silnika. Jeden z forumowiczów nie poznał swojego auta po wymianie sprzęgła...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez szuwar1978 » 28 mar 2011, 20:29

I niestety po wymianie płynu nie ma poprawy... Sprzęgło z rana po nocy miękkie i łapie nisko aż szarpie przy ruszaniu. Po przejechaniu kilku kilometrów problem znika, pedał robi się twardy i sprzęgło bierze prawidłowo. Dziś poszedłem dalej i wymieniłem wysprzęglik na nowy koszt nieduży jutro zobaczę czy pomogło... Po wymianie i odpowietrzeniu potrzebna była regulacja na pedale bo był za duży skok jałowy.
Może macie jeszcze jakieś sugestie co do mojego problemu??
No chyba że pompa nie domaga bo jeszcze tylko to zostało....
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez Guma88 » 2 sie 2011, 14:09

Jak kolego z powyższym problemem? Udało się coś zdziałać? Mam podobny problem i niewiem za co się brać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez szuwar1978 » 2 sie 2011, 15:08

ja problem rozwiązałem.... u mnie wystarczyła regulacja na pedale sprzęgła kręciłem przy tym żeby ustawić sobie pedał pod siebie i źle się na początku za to zabrałem...
Kręciłeś przy regulacji sprzęgła??? – (śruby przy pedale) jeżeli tak to musisz zanurkować pod deskę najlepiej z latarką i przy pedale sprzęgła będzie wystawała pompa do której wchodzi trzpień od pedału. Jak będziesz naciskał pedał zobaczysz jak wsuwa się tłok pompy i ten tłok ma być zaparty o pierścień zabezpieczający segera i wtedy ustawiasz luz na trzpieniu tak zwany free play. Ja zle wyregulowałem i miałem tłok cały czas wciśnięty delikatnie. Jeżeli tam będzie wszystko OK to oględziny pompy również przy pedale czy nie cieknie płyn. Dalej sprawdzenie wysprzęglika albo jak kto woli siłownika sprzęgła jest przykręcony do skrzyni zaraz za chłodnicą czy również nie cieknie. Najlepiej zobaczyć jeszcze pod tą gumową harmonijką bo tam lubi się płyn zbierać. Co do wycieków to można sprawdzić jeszcze przewód elastyczny sprzęgła jest pod filtrem powietrza. Jeżeli to wszystko będzie ok to ja bym wymienił płyn i odpowietrzył sprzęgło.....
Powodzenia
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez Guma88 » 8 sie 2011, 16:24

Dzięki za podpowiedzi, ale na szczęście udało mi się rozwiązać problem. Wymieniłem wysprzęglik (na wszelki wypadek bo koszt niewielki) i wymieniłem płyn. Po tych zabiegach wszystko się uspokoiło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Neonixos666 » 20 sie 2011, 16:14

a ja mam trochę pytanie z innej beczki ponieważ mam pewną teorie na mój problem.
Czy zużyty płyn hamulcowy może wpływać na działanie sprzęgła? chodzi mi o to iż podejrzewam że jak jest chłodniej sprzęgło działa bardzo dobrze ale jeśli jest cieplej to już nie jest dobrze bo lekko jakby się ślizgało. Jakby pod wpływem temperatury płyn rozszerzał się powodując nacisk na wysprzęglik.
To może durna teoria czy może tak być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Piotr Raczkowski » 22 sie 2011, 09:07

Neonixos666 napisał(a):To może durna teoria czy może tak być?

płyn hamulcowy jest silnie higroskopijny dlatego powinno się go co 2-3 latka wymieniać
jak się stary płyn nagrzeje to powiększa swoją objętość ale nie wydaje mi się aby doszło przez to do ślizgania się sprzęgła
na początek wymienił bym płyn zobaczył jak jest i może jeszcze mała regulacja pedału sprzęgła na pompie i powinno być dobrze
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez YgooR » 22 sie 2011, 13:56

Jak płyn byłby stary to pedał sprzęgła byłby miękki, mogłyby dojść problemy ze zmianą biegów.
Może masz źle wyregulowany pedał i po puszczeniu tarcza dobrze nie przylega, a jak się nagrzeje to występuje ślizganie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Yogi8300 » 22 sie 2011, 17:55

W poprzednim samochodzie tak miałem z płynem hamulce były dziwnie miękkie płyn w zbiorniczku wyglądał dobrze, ale ten który spuściłem odpowietrznikami wyglądał trochę jak roztopione masło tak, że polecam wymianę płynu.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez Neonixos666 » 22 sie 2011, 19:26

Pedał mam tak wyregulowany że na pewno docisk dobrze przylega do tarczy. Co do płynu to nie mam problemu z hamulcami, a jego kolor raczej nie jest niepokojący, ale wiem z doświadczenia że w przewodach może być w ogóle coś innego bo ten płyn ma małe możliwości mieszania się. Dodam jeszcze że w zimę przy naprawdę ostrych mrozach sprzęgło robi się ,,gumowate".

No nic nie ma go myśleć tylko wymienić cały płyn w hamulcach i sprzęgle i zobaczymy co się będzie działo. Przed chwilą wróciłem z pracy na początku jazdy czuć było że sprzęgło ładnie trzyma ale już w domu trochę jakby było miększe, chodzi mi o moment puszczenia czyli lekkie szarpnięcie czy płynne dociśnięcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez maniakk5 » 5 gru 2011, 23:48

Guma88 napisał(a):Dzięki za podpowiedzi, ale na szczęście udało mi się rozwiązać problem. Wymieniłem wysprzęglik (na wszelki wypadek bo koszt niewielki) i wymieniłem płyn. Po tych zabiegach wszystko się uspokoiło.


wystaczyło wymienić gumkę w wysprzęgliku – pasuje od poczciwego Kaszla(z pompy hamulcowej – miałem to samo,tylko w czasie jazdy(np. 10-20 km cały czas na 5,chcę redukować,wciskam pedał a on miękki i nisko bierze) – wsadziłem tą gumkę z pompy od Kaszla zamiast tej co była i od tamtej pory spokój.
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez Kejor » 27 sie 2012, 10:26

może to pytanie wyda się głupie !! ale mam MAzde od niedawna ...
czyli pedał sprzęgła hydraulicznego powinien brać wyżej ??
1___wciskamy sprzęgło i popuszczamy ... puszczamy i puszczamy i sprzęgło łapie i auto rusza !!!! ... 2___czy może powinno być że wciskamy ... lekko puszczamy a ona chwyta ...
W tradycyjnym schemacie gdzie była linka sprzęgła tak chyba było (2) a z hydraulicznym schematem (1) jest odwrotnie ??

swoją droga jak auto jest zimne to mam wrażenie że sprzęgło łapie szybciej od dołu a w miarę jazdy delikatnie wyżej ... <czarodziej> <glupek2> więc zgłupiałem ... wczesniej miałem fieste z 94 i to zupełnie inna bajka !!!! proszę o pomoc :D
Początkujący
 
Od: 27 sie 2012, 10:04
Posty: 4
Auto: Mazda 323f bj 1.6 98km 2002/2003

Postprzez maniakk5 » 27 sie 2012, 17:41

To w jakim położeniu pedału sprzęgło bierze zależy tylko i wyłącznie od jego stanu zużycia.
Z tym,że jeśli mamy linkę,im cieńsza jest tarcza tym wyżej bierze,a w hydraulicznym odwrotnie – im cieńsza tarcza tym nizej bierze pedał.
Twój objaw może świadczyć że układ gdzieś coś przepuszcza,podobnie było u mnie,ale to nie koniecznie świadczy o tym ze płyn gdzieś wycieka – może być zużyty tłoczek pomki lub wysprzęglika i stąd ten efekt.
Jedną z tych reparaturek gdzieś jeszcze mam nową,jeśli chcesz to poszukam,pisz na PW.
pozdr,
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez Kejor » 30 sie 2012, 07:11

:D ok dzięki za info jeszcze polukam ... jak to działadokładnie i jak by co się odezwę :)
Początkujący
 
Od: 27 sie 2012, 10:04
Posty: 4
Auto: Mazda 323f bj 1.6 98km 2002/2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323