323 F BJ 2.0 DiTD 2003 – misa olejowa
1, 2
Witam,
Jestem mech-ignorantem ale musze dostarczyc wiedze mechanikowi. Mam wyciek z misy olejowej ktory moj mechanik chce naprawic poprzez jej zalatanie (zaspawanie). Jako ze nie jestem fanem prowizorek to chetnie bym ja nawet wymienil na nowa ale niekoniecznie orygnalna (550 PLN) – czy macie jakis namiar na dostawcow takich czesci ?
Pytanie numer 2: jak wygląda łączenie/uszczelnienie takiej misy z silnikiem – czy jest tam jakas uszczelka? W jakims wątku widziałem, że stosuje się silikon. Rozumiem, że w przypadku demontarzu/wymiany misy uszczelka do wymiany od kopa.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Jestem mech-ignorantem ale musze dostarczyc wiedze mechanikowi. Mam wyciek z misy olejowej ktory moj mechanik chce naprawic poprzez jej zalatanie (zaspawanie). Jako ze nie jestem fanem prowizorek to chetnie bym ja nawet wymienil na nowa ale niekoniecznie orygnalna (550 PLN) – czy macie jakis namiar na dostawcow takich czesci ?
Pytanie numer 2: jak wygląda łączenie/uszczelnienie takiej misy z silnikiem – czy jest tam jakas uszczelka? W jakims wątku widziałem, że stosuje się silikon. Rozumiem, że w przypadku demontarzu/wymiany misy uszczelka do wymiany od kopa.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
-
mjkrk
Powiem Ci tak Mazde mam od jakiegos miesiaca i sam nie wiem jak ta miska tam.
Ale serdecznie odradzam Ci "spawanie" miski bo pozniej mogą byc problemy.
W poprzednim aucie mialem spawana miske, wiem co to znaczy. lepiej wymienic czy kupic uszczelke ale nie spawac.
To jest moja opinia na temat tego.
Ale serdecznie odradzam Ci "spawanie" miski bo pozniej mogą byc problemy.
W poprzednim aucie mialem spawana miske, wiem co to znaczy. lepiej wymienic czy kupic uszczelke ale nie spawac.
To jest moja opinia na temat tego.
- Od: 5 lip 2011, 22:58
- Posty: 103
- Skąd: Legnica
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=121130
Hej,
Dzieki za porade.
BTW sorry za lame spam o dostawcach misek olejowych – wpisalem w google'a i mi dalo kilka podpowiedzi – nie mniej jesli macie jakis sprawdzonych to chetnie poznam
Dzieki za porade.
BTW sorry za lame spam o dostawcach misek olejowych – wpisalem w google'a i mi dalo kilka podpowiedzi – nie mniej jesli macie jakis sprawdzonych to chetnie poznam
-
mjkrk
Ponawiam pytanie czy orietnujecie sie czy do miski olejowej jest uszczelka czy tylko silikon?
W sklepach z czesciami uszczelki nie widze wiec zakladam opcje numer 2.
Pozdrawiam.
W sklepach z czesciami uszczelki nie widze wiec zakladam opcje numer 2.
Pozdrawiam.
-
mjkrk
Poszukaj jeszcze bo wydaję mi się, że powinna tam być jakaś uszczelka ewentualnie zadzwoń do aso i tam zapytaj i przy okazji możesz ją u nich zamówić bo czasem może być tak, że nie kupisz jednej uszczelki w sklepie tylko cały komplet a w ASO powinni mieć pojedyncze a przynajmniej ja tak miałem w civicu.
- Od: 21 lut 2011, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM
W tym silniku nie ma uszczelki, tylko na sylikon się ją przykręca.
Kup używkę w dobrym stanie i to będzie najtańsze i najbezpieczniejsze.
Kup używkę w dobrym stanie i to będzie najtańsze i najbezpieczniejsze.
tylko silikon, czy jak to nazywają – masa uszczelniająca – oczywiście temperaturowa 
najwięcej roboty to misę i silnik wyczyścić ze starego silikonu, ale poza tym sama wymiana, to prosta sprawa. jak już masz dziury, to też bym radził kupić używkę niż spawać.
mały EDIT: do roboty mi się trafiła misa
wyczyściłem, powiększyłem dziurę, wsadziłem miedzianego nita, zalutowałem (nie spawałem), jeszcze raz wyczyściłem, pomalowałem i poskładałem...
https://picasaweb.google.com/k.kierowni ... directlink
nie mam zdjęcia po ponownym czyszczeniu i malowaniu, na drugi dzień po ponownym malowaniu na wypadek wszelki, ale na razie z tego co wiem, to jest ok
najwięcej roboty to misę i silnik wyczyścić ze starego silikonu, ale poza tym sama wymiana, to prosta sprawa. jak już masz dziury, to też bym radził kupić używkę niż spawać.
mały EDIT: do roboty mi się trafiła misa
wyczyściłem, powiększyłem dziurę, wsadziłem miedzianego nita, zalutowałem (nie spawałem), jeszcze raz wyczyściłem, pomalowałem i poskładałem...
https://picasaweb.google.com/k.kierowni ... directlink
nie mam zdjęcia po ponownym czyszczeniu i malowaniu, na drugi dzień po ponownym malowaniu na wypadek wszelki, ale na razie z tego co wiem, to jest ok
jezeli chodzi o nowa to znam te ceny hehe troszke zbyt wysokie, chetnie kupilbym uzywke ale jedna juz mi przyszla z alledrogo i nie byla do DiTD tylko do benzyniaka.
to z miskami kiepsko na allegro do ditd znalazłem dwie używki ale stan taki sobie żeby nie powiedzieć padaczka
http://allegro.pl/misa-olejowa-miska-2- ... 71292.html
http://allegro.pl/mazda-premacy-ditd-mi ... 20052.html


xedos1972
Witam. Skorodowaną można wyczyścić do gołej blachy. Oczywiście nie taką która jest bardzo skorodowana. Papier ścierny na fleksa albo dać do piaskowania. Druga opcja jest lepsza. Później dwa razy podkład i dwa razy kolor. Przed kupnem najlepiej by było gdyby kupujący zrobił zdjęcia z bliska. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam. Pewnie, że można i będzie dobrze. Pospawasz, oszlifujesz spawy, pomalujesz i bedzie dobrze. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
po co dopasowywać od czegoś jak są dostępne używane oryginalne miski na alledrogo bez kombinacji.
Chodzi mi o to, że sprzedawcy na Allegro, często sami nie wiedzą co sprzedają. Większość ma w opisie, że miska pasuje do Mazdy 323F DiTD. Wersja miski przed i po lifcie jest taka sama?
http://allegro.pl/mazda-626-323-premacy ... 64795.html
http://allegro.pl/mazda-ditd-626-323-pr ... 89038.html
http://allegro.pl/miska-olejowa-mazda-3 ... 89295.html
Pierwsze dwie to tanie używki, trzecia to nowy zamiennik. Wszystkie będą pasować do wersji przed liftem?
Zadzwoniłem i już wiem, że ostatnia, czyli NOWA, nie będzie pasować, przynajmniej tak stwierdził sprzedawca sprawdzając po numerze VIN.
Ale znalazłem też taki temat: viewtopic.php?f=115&t=101415 A w nim informację, że mimo wszystko powinna pasować.
I teraz pytanie, bo nie ukrywam, ze zdecydowanie wolałbym kupić nową, czy miska z trzeciego linka o oznaczeniu RF4F-10-400, będzie odpowiednia do silnika RF2A?



Pierwsze dwie to tanie używki, trzecia to nowy zamiennik. Wszystkie będą pasować do wersji przed liftem?
Zadzwoniłem i już wiem, że ostatnia, czyli NOWA, nie będzie pasować, przynajmniej tak stwierdził sprzedawca sprawdzając po numerze VIN.
Ale znalazłem też taki temat: viewtopic.php?f=115&t=101415 A w nim informację, że mimo wszystko powinna pasować.
I teraz pytanie, bo nie ukrywam, ze zdecydowanie wolałbym kupić nową, czy miska z trzeciego linka o oznaczeniu RF4F-10-400, będzie odpowiednia do silnika RF2A?
- Od: 26 wrz 2011, 09:39
- Posty: 6
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2.0 '99
do DITD była tylko jedna miska i nie ma znaczenia czy po F/L jeśli miska jest do ditd to do ditd będzie pasowała.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości