Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
Mam mazda 6 2003 rok diselek 2.0..od dłuższego czasu palą mi sie dwa błędy Check engine jak i kontrola trakcji ale samochód jeździ bez zarzutów wie ktoś może od czego to jest..
No i może jakiegoś dobrego mechanika jestem z Lęborka to jakieś 80 km od Gdyni..
- Od: 10 kwi 2010, 20:25
- Posty: 13
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 6.. 2003 rok.. 2.0 disel 136km..
byłem na kopią u dwóch różnych fachowców tak zwanych i jeden powiedział że jest to czujnik położenia wału a drugi że zawór EGR i gdzieś przewód od kontroli zerwany.. i komu wierzyć.. podejrzewam żę czujnik położenia wału to nie jest ponieważ samochód chodzi bez problemu..
- Od: 10 kwi 2010, 20:25
- Posty: 13
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 6.. 2003 rok.. 2.0 disel 136km..
bieski napisał(a):Musisz zczytać błedy wtedy będzie wiadomo
zawsze powtarzam... jedz na odczyt bledow i popros ich kody, a nie interpretacje...
jak z jednych bledow moga wyjsc dwie interpretacje?
Mizaczek, wroc do nich i zalatw kody bledow... wtedy pomyslimy
Pojade jeszcze raz na kompa ale dopiero w przyszłym miesiącu jak sie uda bo teraz zbytnio czasu nie mam.. a pytanko jeszcze jedno.. Zna może ktoś dobry warsztat co mazdy robi w okolicach Lęborka..
- Od: 10 kwi 2010, 20:25
- Posty: 13
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 6.. 2003 rok.. 2.0 disel 136km..
Mizaczek napisał(a):Zna może ktoś dobry warsztat co mazdy robi w okolicach Lęborka..
a moze sam poszukasz?
ponizej dzial polecanych warsztatow....
viewforum.php?f=101
Witam
no i mnie dopadly ww kontrolki, chciałem sie Was zapytac czy to normalne po skasowaniu błędów lub po twardym resecie wskazówka ilości paliwa spada o ćwierć baku?
albo czy powodem mogłby byc problem w baku (zawieszanie sie czujnika poziomu paliwa) ktory powoduje zapalanie sie tych kontrolek?
no i mnie dopadly ww kontrolki, chciałem sie Was zapytac czy to normalne po skasowaniu błędów lub po twardym resecie wskazówka ilości paliwa spada o ćwierć baku?
albo czy powodem mogłby byc problem w baku (zawieszanie sie czujnika poziomu paliwa) ktory powoduje zapalanie sie tych kontrolek?
- Od: 24 kwi 2009, 19:41
- Posty: 82
- Skąd: Holandia/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
sowikPL napisał(a):czy to normalne po skasowaniu błędów lub po twardym resecie wskazówka ilości paliwa spada o ćwierć baku?

jedz na odczytanie kodow bledow i podaj je nam...
Mizaczek napisał(a): Zna może ktoś dobry warsztat co mazdy robi w okolicach Lęborka..
proponuje Ci warsztat w Redzie tu masz linka:
http://www.gmreda.pl/
edit:
A w mojej Magdalence jest inny problem a raczej ciekawostkę. Po odczytaniu kodu błędu mam nie prawidłowy przepływ przez zawór EGR, tylko że ten błąd wyskakuje tylko w miesiącach wiosenno- letnich tj od kwietnia do listopada. Użytkuje samochód już 3 rok i sytuacja ta powtarza co roku. Czego ja nie robiłem i czyściłem i zaślepiałem i próbowałem odłączyć czujnik. Wreszcie dałem sobie spokój i tak jeżdżę z zapalonymi kontrolkami. Czy ktoś z kolegów miał podobna sytuację??
- Od: 18 lip 2011, 09:42
- Posty: 7
- Skąd: Słupsk
- Auto: Mazda 6 GG/GY 2004 136 KM
Tomo_79 napisał(a):proponuje Ci warsztat w Redzie tu masz linka:
http://www.gmreda.pl/
a moze kolega by dodal te dane do polecanych warsztatow?
po to one sa wlasnie...
67igor1 napisał(a):...a moze kolega by dodal te dane do polecanych warsztatow?![]()
po to one sa wlasnie...
zgadza się i przepraszam zaraz to zrobię.
a wracając do mojej sprawy czy ktoś z kolegów miał podbny przypadek jak ja??
- Od: 18 lip 2011, 09:42
- Posty: 7
- Skąd: Słupsk
- Auto: Mazda 6 GG/GY 2004 136 KM
Tomo_79 napisał(a):a wracając do mojej sprawy czy ktoś z kolegów miał podbny przypadek jak ja??
sprawdz kable wkolo zaworu... w tych miesiacach jest wieksza wilgotnosc...
Witam, miesiac temu mialam wypadek mazda 6 w niemczech na autostradzie-wyskoczyla mi sarna, po uderzeniu samochod nie chcial zapalic i zapalily sie kontrolki DSC/TCS i silnika .Wrocilam do Polski oddalam samochod do naprawy i niby juz zapalala, kontrolki tez zniknely. Po przejechaniu 50 km kontrolki znowu sie zapalily, ale nadal z zapalaniem bylo ok. Teraz Po kilku dniach znowu nie chce zapalac no i kontolki tez swieca. Mechanik stwierdzil ze to zawor scv wymienil go, a konrolki to niby przez zanieczyszczony egr. No i niby wszystko bylo ok ale znowu po przejechaniu 50 km kontrolki wyskoczyly, stanelam samochodem na parkingu i juz nie moglam odpalic. Ale po dluzszym ostygnieciu raz na jakis czas odpala. No i znowu stoi u mechanika. Czy te dwie awarie czyli kontrolki i niechec do zapalania moga dotyczyc jednej rzeczy? i co to wogole moze byc?Przed wypadkiem wszystko bylo ok a po wydadku caly czas problemy i jeszcze nikt nie moze tego zrobic, prosze o pomoc i sugestie.
- Od: 27 sie 2011, 09:21
- Posty: 6
- Skąd: Lubartów
- Auto: Mazda 6 2005r. diesel lift
magda0710 napisał(a):Czy te dwie awarie czyli kontrolki i niechec do zapalania moga dotyczyc jednej rzeczy?
niech ktos podepnie madzie pod komputer i poda Tobie kody bledow... (nie ich interpretacje)
dalej pomyslimy...
67igor1 napisał(a):magda0710 napisał(a):Czy te dwie awarie czyli kontrolki i niechec do zapalania moga dotyczyc jednej rzeczy?
niech ktos podepnie madzie pod komputer i poda Tobie kody bledow... (nie ich interpretacje)
dalej pomyslimy...
no i bylam u mechanika kody bledow ktore wyskakuja to: C1119-przelozenie momentu obrotowego, D900 i E516
- Od: 27 sie 2011, 09:21
- Posty: 6
- Skąd: Lubartów
- Auto: Mazda 6 2005r. diesel lift
magda0710 napisał(a):no i bylam u mechanika kody bledow ktore wyskakuja to: C1119-przelozenie momentu obrotowego
czyzby?
"C1119- brak prawidlowej komunikacji pomiedzy modulem ABS/TCS/DSC a sterownikiem PCM a dokladniej zadanie redukcji momentu obrotowego silnika- bledny wg KTS Boscha, wg IDS przerwa w skrzynce TCS. Albo jest zly styk na przewodach , lub sa gdzies nadlamane..."
magda0710 napisał(a):D900 i E516
...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6