Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mizaczek » 16 sie 2011, 08:56

Mam mazda 6 2003 rok diselek 2.0..od dłuższego czasu palą mi sie dwa błędy Check engine jak i kontrola trakcji ale samochód jeździ bez zarzutów wie ktoś może od czego to jest..?? No i może jakiegoś dobrego mechanika jestem z Lęborka to jakieś 80 km od Gdyni..
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 20:25
Posty: 13
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 6.. 2003 rok.. 2.0 disel 136km..

Postprzez bieski » 16 sie 2011, 09:06

Mizaczek napisał(a):wie ktoś może od czego to jest..


To może być od wielu rzeczy. Musisz zczytać błedy wtedy będzie wiadomo
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Mizaczek » 16 sie 2011, 09:12

byłem na kopią u dwóch różnych fachowców tak zwanych i jeden powiedział że jest to czujnik położenia wału a drugi że zawór EGR i gdzieś przewód od kontroli zerwany.. i komu wierzyć.. podejrzewam żę czujnik położenia wału to nie jest ponieważ samochód chodzi bez problemu..
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 20:25
Posty: 13
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 6.. 2003 rok.. 2.0 disel 136km..

Postprzez bieski » 16 sie 2011, 09:27

Uzupełnij swój profil (skąd jesteś i jakie masz auto) może ktoś na forum zna dobrego mechanika w twojej okolicy.

Mogłeś wziąć numery błędów od nich.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Wojtek » 16 sie 2011, 16:04

bieski napisał(a):Musisz zczytać błedy wtedy będzie wiadomo

zawsze powtarzam... jedz na odczyt bledow i popros ich kody, a nie interpretacje...
jak z jednych bledow moga wyjsc dwie interpretacje?

Mizaczek, wroc do nich i zalatw kody bledow... wtedy pomyslimy ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mizaczek » 17 sie 2011, 17:02

Pojade jeszcze raz na kompa ale dopiero w przyszłym miesiącu jak sie uda bo teraz zbytnio czasu nie mam.. a pytanko jeszcze jedno.. Zna może ktoś dobry warsztat co mazdy robi w okolicach Lęborka..
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 20:25
Posty: 13
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 6.. 2003 rok.. 2.0 disel 136km..

Postprzez Wojtek » 17 sie 2011, 17:05

Mizaczek napisał(a):Zna może ktoś dobry warsztat co mazdy robi w okolicach Lęborka..

a moze sam poszukasz? :>
ponizej dzial polecanych warsztatow.... ;)

viewforum.php?f=101
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sowikPL » 21 sie 2011, 19:18

Witam
no i mnie dopadly ww kontrolki, chciałem sie Was zapytac czy to normalne po skasowaniu błędów lub po twardym resecie wskazówka ilości paliwa spada o ćwierć baku?
albo czy powodem mogłby byc problem w baku (zawieszanie sie czujnika poziomu paliwa) ktory powoduje zapalanie sie tych kontrolek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez Wojtek » 21 sie 2011, 19:29

sowikPL napisał(a):czy to normalne po skasowaniu błędów lub po twardym resecie wskazówka ilości paliwa spada o ćwierć baku?

<nie>

jedz na odczytanie kodow bledow i podaj je nam...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tomo_79 » 23 sie 2011, 14:20

Mizaczek napisał(a): Zna może ktoś dobry warsztat co mazdy robi w okolicach Lęborka..


proponuje Ci warsztat w Redzie tu masz linka:
http://www.gmreda.pl/

edit:

A w mojej Magdalence jest inny problem a raczej ciekawostkę. Po odczytaniu kodu błędu mam nie prawidłowy przepływ przez zawór EGR, tylko że ten błąd wyskakuje tylko w miesiącach wiosenno- letnich tj od kwietnia do listopada. Użytkuje samochód już 3 rok i sytuacja ta powtarza co roku. Czego ja nie robiłem i czyściłem i zaślepiałem i próbowałem odłączyć czujnik. Wreszcie dałem sobie spokój i tak jeżdżę z zapalonymi kontrolkami. Czy ktoś z kolegów miał podobna sytuację??
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 09:42
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 6 GG/GY 2004 136 KM

PostTen post został usunięty przez Gość 23 sie 2011, 15:25.
Powód: post pod swoim postem

Postprzez Wojtek » 23 sie 2011, 15:27

Tomo_79 napisał(a):proponuje Ci warsztat w Redzie tu masz linka:
http://www.gmreda.pl/

a moze kolega by dodal te dane do polecanych warsztatow? :>
po to one sa wlasnie...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tomo_79 » 25 sie 2011, 15:08

67igor1 napisał(a):...a moze kolega by dodal te dane do polecanych warsztatow? :>
po to one sa wlasnie...


zgadza się i przepraszam zaraz to zrobię.
a wracając do mojej sprawy czy ktoś z kolegów miał podbny przypadek jak ja??
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 09:42
Posty: 7
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 6 GG/GY 2004 136 KM

Postprzez Wojtek » 25 sie 2011, 15:29

Tomo_79 napisał(a):a wracając do mojej sprawy czy ktoś z kolegów miał podbny przypadek jak ja??

sprawdz kable wkolo zaworu... w tych miesiacach jest wieksza wilgotnosc...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez magda0710 » 27 sie 2011, 09:43

Witam, miesiac temu mialam wypadek mazda 6 w niemczech na autostradzie-wyskoczyla mi sarna, po uderzeniu samochod nie chcial zapalic i zapalily sie kontrolki DSC/TCS i silnika .Wrocilam do Polski oddalam samochod do naprawy i niby juz zapalala, kontrolki tez zniknely. Po przejechaniu 50 km kontrolki znowu sie zapalily, ale nadal z zapalaniem bylo ok. Teraz Po kilku dniach znowu nie chce zapalac no i kontolki tez swieca. Mechanik stwierdzil ze to zawor scv wymienil go, a konrolki to niby przez zanieczyszczony egr. No i niby wszystko bylo ok ale znowu po przejechaniu 50 km kontrolki wyskoczyly, stanelam samochodem na parkingu i juz nie moglam odpalic. Ale po dluzszym ostygnieciu raz na jakis czas odpala. No i znowu stoi u mechanika. Czy te dwie awarie czyli kontrolki i niechec do zapalania moga dotyczyc jednej rzeczy? i co to wogole moze byc?Przed wypadkiem wszystko bylo ok a po wydadku caly czas problemy i jeszcze nikt nie moze tego zrobic, prosze o pomoc i sugestie.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 09:21
Posty: 6
Skąd: Lubartów
Auto: Mazda 6 2005r. diesel lift

Postprzez Wojtek » 27 sie 2011, 09:50

magda0710 napisał(a):Czy te dwie awarie czyli kontrolki i niechec do zapalania moga dotyczyc jednej rzeczy?

niech ktos podepnie madzie pod komputer i poda Tobie kody bledow... (nie ich interpretacje)
dalej pomyslimy...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez magda0710 » 27 sie 2011, 09:55

dzisiaj sie wybieram do mechanika zobaczyc czy znalezli cos nowego i zapytam sie o te kody
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 09:21
Posty: 6
Skąd: Lubartów
Auto: Mazda 6 2005r. diesel lift

Postprzez magda0710 » 27 sie 2011, 11:30

67igor1 napisał(a):
magda0710 napisał(a):Czy te dwie awarie czyli kontrolki i niechec do zapalania moga dotyczyc jednej rzeczy?

niech ktos podepnie madzie pod komputer i poda Tobie kody bledow... (nie ich interpretacje)
dalej pomyslimy...


no i bylam u mechanika kody bledow ktore wyskakuja to: C1119-przelozenie momentu obrotowego, D900 i E516
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 09:21
Posty: 6
Skąd: Lubartów
Auto: Mazda 6 2005r. diesel lift

Postprzez magda0710 » 27 sie 2011, 11:34

a i jeszcze mechanik powiedzial ze rosnie cisnienie i jak osiagnie poziom 30-40 MPa to dopiero odpala
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 09:21
Posty: 6
Skąd: Lubartów
Auto: Mazda 6 2005r. diesel lift

Postprzez Wojtek » 27 sie 2011, 11:58

magda0710 napisał(a):no i bylam u mechanika kody bledow ktore wyskakuja to: C1119-przelozenie momentu obrotowego

czyzby?
"C1119- brak prawidlowej komunikacji pomiedzy modulem ABS/TCS/DSC a sterownikiem PCM a dokladniej zadanie redukcji momentu obrotowego silnika- bledny wg KTS Boscha, wg IDS przerwa w skrzynce TCS. Albo jest zly styk na przewodach , lub sa gdzies nadlamane..."

magda0710 napisał(a):D900 i E516

...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6