Stuki przy skręcaniu, hamowaniu i odpuszczonym gazie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.
PostTen post został usunięty przez Gość 23 mar 2011, 23:17.
Powód: krzyki na forum... pomimo prosby o zmiane

Postprzez Wojtek » 14 mar 2011, 14:04

andrewtro napisał(a):SPRAWDŹ PODUSZKI SILNIKA, A CO DO TED GUM TO JESTEM ZADOWOLONY


prosze edytuj swoje posty i zmien DUZE litery na male... gdy piszesz wielkimi literami, to oznacza, ze krzyczysz... :|
jezeli tego nie zrobisz... bede zmuszony ... wyczyscic to za ciebie... a tego nie chce robic <głaszcze>
czy mozesz uporac sie z tym do 48h?

RODDY czy sprawdziles wszystkie opcje z tego watku? jezeli nie, to jeszcze raz przeczytaj i posprawdzaj...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Dolar83 » 25 cze 2011, 14:58

Witam,
POMOCY!! (przepraszam, że krzyczę ale mam nerwy):)
2 miesiące temu kupiłem Mazde 6 GG/GY 2002 136 KM z Niemiec. Po krótkim czasie użytkowania usłyszałem stuki trudne do precyzyjnego zlokalizowania. Jakby od strony kierowcy pod pedałami ale też trochę na środku, brzmią mocniej niż działanie ABS. Byłem na 2 przeglądach , maszyny wytrząsły mi Mazde i panowie mechanicy stwierdzili, że "mam eleganckie zawieszenie bez luzów , nic nie puka itp" (nie mówiłem im dlaczego do nich przyjechałem) a potem jaki im powiedziałem to stwierdzili żebym dalej jeździł jak coś bardziej zacznie stukać to może wtedy znajdą co to :(. Zacząłem analizować to forum i oto co już zrobiłem (brat mechanik wymienił ;):
1. silentblocki na dolnych prostych wahaczach – bo widać było pęknięcia
2. poduszki: olejową i tą dolną (olejowa ciekła, dolna po odchyleniu łyżką też było widać że guma odchodzi od ?żelaza? (notabene zrobiliśmy to dziś)
3. przeczyszczenie bloczka w lewym hamulcu
I K...A dalej stuka!!! Zauważyłem, że bardziej przy lekkim hamowaniu tzn jak powoli naciskam hamulec to mniej więcej w połowie jak najadę na lekkie nierówności stuka.
Przepraszam za wielki referat ale mam już dość i chciałem Wam dać dużo info. Błagam o pomoc!
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2011, 10:35
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG/GY 2002r 136KM

Postprzez Dolar83 » 25 cze 2011, 15:01

Acha jeszcze zrobiłem ten myk z wielowpustem kierownicy : góra dół góra dół itd, ale nie dawałem nowego smaru. – też nie pomogło
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2011, 10:35
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG/GY 2002r 136KM

Postprzez rymko » 25 cze 2011, 15:12

Szarpaki czasami nie są aż tak skuteczne jak sądzimy, najlepiej podnieś samochód i spróbuj w takiej pozycji poruszać kołami w różnych płaszczyznach – tzn. koła bez obciążenia. Jeżeli to coś w zawieszeniu to z pewnością znajdziesz. Może to być także dosyć standardowy problem z klockami, brak sprężynek , blaszek lub kiepski dobór zamiennika. Raz zadałem sobie trud porównania wymiarów oryginału do M6 i zamienników – z 11 które znalazłem faktycznie tylko dwa wymiarowo odpowiadały oryginałowi. Mam z przodu trochę inne klocki , bo w US spec , ale fakt pozostaje faktem.
No to po co ten myk jak nie dałeś smaru ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Rafał » 25 cze 2011, 15:16

Nie piszemy posta pod postem, a edytujemy go ;)
Sprawdź jeszcze sworznie wahacza. Jak jest luz, to hałas może się nosić po przedniej części podwozia.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Dolar83 » 25 cze 2011, 15:26

sorrki jestem świeżak ! :) Ok, dzięki sprawdzę sworzeń ale czy dobrze mi się wydaje samego sworznia nie wymienię, muszę cały wahacz?

edit: 14:30

do rymko:
te blaszki i klocki brat oglądał i wydawały się ok ale może teraz warto się im dokładniej przyjrzeć. Natomiast w poście o tym "myku" wyczytałem, że czasami samo poruszanie góra dół itd pomaga – mi nie pomogło :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2011, 10:35
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG/GY 2002r 136KM

PostTen post został usunięty przez Gość 25 cze 2011, 18:53.
Powód: post pod postem

Postprzez Wojtek » 25 cze 2011, 15:39

Dolar83, prosze nie pisz posta pod postem... jak chcesz cos dodac, to edytuj swoj ostatni post...

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...

o stukach jest wiele watkow, ale najblizszy jest ten do ktorego przenosze ten temat...
prosze przeczytaj go od poczatku...

Ps. Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Dolar83 » 25 cze 2011, 17:06

Szanowny Panie Moderatorze 67igor1,
Za post pod postem przeprosiłem, a kolejny wpis był odpowiedzią na post rymko.
Wielokrotnie czytałem forum i widząc uwagi moderatorów "najpierw użyj wyszukiwarki" robiłem to i próbowałem naprawić moją usterkę w oparciu o informacje z tych wątków. Jednakże, dziś całkiem mi ręce opadły bo nic nie pomaga i dlatego założyłem całkiem nowy wątek. Notabene wątek, do któreho mnie Pan przeniósł też wielokrotnie czytałem. Profil uzupełnię (wiem gdzie się znajduje).
Chciałem po prostu poprosić Was o pomoc nie wiedziałem że złamię tyle zasad.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2011, 10:35
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG/GY 2002r 136KM

Postprzez Wojtek » 25 cze 2011, 19:03

Dolar83 napisał(a):Chciałem po prostu poprosić Was o pomoc nie wiedziałem że złamię tyle zasad.

dlatego wlasnie Twoj problem znalazl sie tutaj...

Dolar83 napisał(a):jak powoli naciskam hamulec to mniej więcej w połowie jak najadę na lekkie nierówności stuka.


tzn? czy mozesz opisac bardziej szczegolowo sytuacje kiedy to nastepuje?

czy wystepuje tez to cos kiedy najezdzasz na prog uliczny lub zmiane nawierzchni z asfaltu na kostke?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Dolar83 » 25 cze 2011, 22:14

No właśnie z tymi sytuacjami jest problem, bo nie mają regularności. Ale wydaje mi się, że jeśli najadę na próg zbyt szybko to stuk się pojawia, podobnie na kostce przy 30km/h. Na dużych nierównościach lub jeśli wpadnę w dziurę stuków nie ma. Właśnie teraz żeby mnie te stuki nie wk...... to staram się maxymalnie zwalniać na wszelkich progach itp a jak hamuje to mocniej naciskam hamulec, bo jeśli lekko naciskałem żeby auto dłużej zwalniało prędkość to właśnie te stuki było słychać na nierównościach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2011, 10:35
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG/GY 2002r 136KM

Postprzez rymko » 26 cze 2011, 15:42

Stawiam na felerne – niewymiarowe klocki – lub brak sprężynek/drucików odbijających, albo obydwie sprawy razem. Swoją drogą prośba do moderatora , by natychmiastowo nie przenosił tematów, bo jak zauważył Dolar83 , tematy już założonych wątków, postów, w sposób bardzo luźny mogą dotyczyć konkretnych sytuacji.
Ostatnio edytowano 26 cze 2011, 16:09 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edytowalem posta... nie obrazamy na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Wojtek » 26 cze 2011, 20:42

rymko napisał(a):Swoją drogą prośba do moderatora , by natychmiastowo nie przenosił tematów, bo jak zauważył Dolar83 , tematy już założonych wątków, postów, w sposób bardzo luźny mogą dotyczyć konkretnych sytuacji.

prosze zapoznac sie z regulaminem naszego forum...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kety » 15 sie 2011, 13:32

Dolar83 napisał(a):Acha jeszcze zrobiłem ten myk z wielowpustem kierownicy : góra dół góra dół itd, ale nie dawałem nowego smaru. – też nie pomogło


Ja tez mialem takie stuki jak kupilem mazde. Pomoglo przesmarowanie wielowpustu. Myk pomaga gdy jest tam jakis smar, poruszanie go prowadzi do przesmarowania. Z tym, ze pewnie nikt tego nigdy nie smarowal i smaru tam nie ma wiec poruszanie nie pomoglo. Kup jakis smar, molibdenowy, grafitowy albo jakis inny i przesmaruj. Zobaczysz ze pomoze jak reka odjal.
U mnie objawialo sie to stukami zawieszenia i odczuwalnych stukach kierownicy gdy wpadalem w dziure, najezdzalem na kostki czy progi zwalniajace.
Napisz czy pomoglo jak przesmarujesz. PS, smarowanie starcza na rok, potem trzeba znowu posmarowac
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez ciemny222 » 10 mar 2012, 16:42

Witam. Podczas jazdy z lewej strony przodu dochodzą głośne stuki, słyszalne szczególnie przy hamowaniu i pofdczas wolego skrętu w prawo. Diadnosta stwierdzi, że to poduszki drążka stabilizatora, lecz po cholernie ciężkiej wymianie stuki nie ustały. Ponadto stwierdził, że luz występuje na lewym łożysku piasty, lecz osobiście nie wydaje mi się, żeby łożysko tak stukał. Poza luzem jeszcze nie szumi. Dociągnąłem o kilka stopni nakrętkę, luz się zmniejszył, ale nadal stuk. Czy koś spotkał się z podobnym przypadkiem i potrafi mi pomóc, żeby uniknąć wymiany na chybił trafił kolenych części. Z góry dziękuję
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2011, 06:08
Posty: 8
Skąd: Wierzbica
Auto: Mazda 6, 89 KW 2003 r.

Postprzez dobrzyn22 » 10 mar 2012, 19:16

przeniosłem do odpowiedniego wątku, a na przyszłość:

Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kety » 10 mar 2012, 20:49

ciemny222 napisał(a):Podczas jazdy z lewej strony przodu dochodzą głośne stuki

Przesmaruj wielowpust. Ja tez myslalem ze mam zawieszenie do roboty, glosne stuki dochodzily do mnie podczas skrecania, hamowania, dziury...nasmaruj to, jesli dalej bedzie stukac to jedz do kogos kto sie zna i profesjonalnie poszarpie cale zawieszenie...moga to byc wahacze, laczniki stabilizatorow...moze cos innego...ale majpierw posmaruj wielowpust...trwa to 5 minut, wsytarczy zwykly smar (choc lepiej jakis lepszy, ja zastosowalem z molibdenem zeby dluzej tam siedzial i smarowal)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6