Przerywanie podczas dodawania gazu w MZR-CD

Postprzez M6_marcin » 29 mar 2010, 10:42

Witam, mam następujący problem:

Podczas toczenia się na biegu bez gazu i ponownym lekkim wciśnięciu gazu samochód przerywa. Dzieje się tak dosłownie na ułamek sekundy i raczej z niskich i średnich obrotów. Jest to dosyć mocno odczuwalne. Na 1 biegu czasem jest dłuższe przerywanie ( jakby podwójnie ). ASO w ramach gwarancji zrobiło diagnostykę wtryskiwaczy i wyszło że są ok. Auto zalewane głównie na shellu, więc paliwo RACZEJ dobrej jakości. Dzieje się to nieregularnie od czasu do czasu. Przebieg auta ok. 45 tyś. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być za usterka? Dzięki i pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez chmooreck » 29 mar 2010, 12:39

Mam to samo, dla mnie najbardziej odczuwalne na autostradzie, gdy dojeżdżam do kogoś hamując silnikiem i zaczynam przyspieszać jak już zjedzie na lewy pas. Jak na razie nie przeszkadzało mi to aż tak, żeby się tym przejmować, ale pewnie zgłoszę przy przeglądzie. Miałem tak "od zawsze" chociaż wydaje mi się, że ostatnio jest bardziej odczuwalne (czasami dłużej trwa zanim załapie). Przebieg 23kkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Kamil » 29 mar 2010, 13:32

Juz zgłaszałem ten problem na forum, mówiłem o tym też w Aso białystok. Niby coś tam poszperali coś zmienili i.... zdarza się rzadziej, ale się zdarza.
Kamil
 

Postprzez M6_marcin » 29 mar 2010, 14:44

Czyli widzę że nie odosobniony przypadek. A co jeśli można wiedzieć ''poszperali'' u Ciebie?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez Kamil » 29 mar 2010, 17:33

.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2012, 10:02 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez zibi6 » 12 kwi 2010, 17:58

Witam serdecznie.
Jestem również posiadaczem "6" 2.0 MZR-CD i mam takie same spostrzeżenia, gdy jadę rozpędzony – b ieg jałowy, lub noga z gazu, to co jakiś czas gdy dodaję ponownie gazu jest lekkie, chwilowe "zadławienie" – jest to irytujące zwłaszcza w nowym samochodzie, przebieg 4,5 tys.km, paliwo tankuję dobrej jakości. Czy ktoś użytkuje Mazdę na wzbogaconym oleju VERVA lub VPawer? czy też tak się zachowuje ?
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2010, 18:36
Posty: 10
Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Św/
Auto: Mazda "6" , 2.0 MZR – CD, rok prod.2009, sedan, srebrny metalik

Postprzez M6_marcin » 12 kwi 2010, 19:15

Zakładając ten temat zapomniałem dodać konkretnie jakie paliwo tankuję, więc odpowiadam Tobie Zibi6: Vpower na shellu lub lotos dynamic, w żadnym innym samochodzie nie miałem problemów z tymi paliwami, czy konkretnymi stacjami od paru lat. Mam ciche nadzieje że jak wymienię filtr paliwa to może przestanie przerywać, co o tym myślicie?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez chmooreck » 12 kwi 2010, 19:54

Czyli wychodzi na to, że TTTM, niezależnie od paliwa, ja ostatnio leję jedyne na lukoilu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez piotrandrzej » 13 kwi 2010, 20:21

Mam nową Mazdę od miesiąca i przejechałem 1.5kkm. Przerywanie podczas dodawania gazu zdażyło mi się dwa razy, ale ja uznałem że jechałem na złym biegu choć byłem przekonany, że obroty były wystarczające (1600-1800 obr/min). Wcześniej jeździłem przez 6 lat Laguną dieslem w stosunku do ktorej Mazda lubi wyższe obroty.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 19:52
Posty: 18
Skąd: Kielce
Auto: była Mazda 6 GH MZR-CD 2.0; jest Mazda 3 BN 120 KM SkyPassion HB

Postprzez masluk1976 » 13 sie 2010, 10:32

Witam wszystkich,
Zakupilem pare dni temu Mazde 6 diesel i po kilku dniach zauwazylem ze przy cieplym silniku na biegu 2 i 3 przy obrotach 1.5 – 2 tys jesli dodaje bardzo delikatnie gazu odczuwa sie czasem bardzo lekkie szarpanie ... czy ktos spotkal sie z czyms podobnym ?!
Do tej pory jezdzilem Mazda 6 2004 i musze powiedziec ze albo sie przyzwyczailem ale byla jakos wygodniejsza i lepiej mi sie jezdzilo ...
Czy ktos moze cos doradzic zanim udam sie do servisu
Z gory dziekuje za jakies informacje/sugestie.
Pozdrawiam serdecznie
Masluk
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 10:24
Posty: 5

Postprzez glowasiek » 13 sie 2010, 14:41

wg mnie posiadajac diesla zdeczka zbyt wczesnie zmieniasz biegi, dieselek musi miec obroty [wiadomo z umiarem] – takie jest moje zdanie.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez masluk1976 » 13 sie 2010, 14:54

Dzieki za podpowiedz ...
Tez sie nad tym zastanawialem bo przy jezdzie 'bez korkow' nie ma wogole problemu.
Przy bardzo niskiej predkosci (toczeniu) powinienem redukowac do 1 biegu?
W poprzedniej mazdzie nie zauwazylem wogole takch objawow.
W mazdzie 3 rowniez nawet przy niekisj predkosci jak wrzuce 2 zawsze plynnie rusza.
Pozdrawiam
Masluk
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 10:24
Posty: 5

Postprzez masluk1976 » 14 sie 2010, 09:55

Dzieki wielkie,
Tak to dokladnie te same objawy, staralem sie przeszukac forum ale widac nieskutecznie ;)

Pozdrawiam
Masluk
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 10:24
Posty: 5

Postprzez dumdum » 16 sie 2010, 00:06

Mam to samo w moim 2.2D. Trochę obciach jak na nowoczesnego i mocnego diesla. Patrząc po postach w obu wątkach to jak na razie nikomu nie udało sie tego problemu konkretnie zdiagnozować.
W tym tygodniu może uda mi sie podjechać do serwisu – może coś poradzą.

Pozdrawiam
DumDum
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez masluk1976 » 1 wrz 2010, 12:58

Witam – problem chyba zniknal,
Po przejechaniu trasy ponad 1000km, przy predkosciach rzedu 160-210km/h zauwazylem ze problem 'zadlawiania' calkowicie zanikl.
Jezdze juz drugi miesiac i auto idzie bardzo plynnie na kazdym biegu przy bardzo niskich obrotach rzedu 1 tys.
Mam nadzieje ze tak juz pozostanie ...

Pozdrawiam
Masluk

PS
Znajomy w Austrii mial podobne objawy i w warsztacie 'cos przepalali' tylko sam dokladnie nie wiedzial co ... po zabiegu auto chodzi plynnie
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 10:24
Posty: 5

PostTen post został usunięty przez Gość 6 mar 2011, 15:34.
Powód: podwojny post

Postprzez Yapa » 2 wrz 2010, 15:10

przepalali pewnie DPF, więc pewnie dalej jest z tym problem w Maździe
( a niby miał być poprawiony )
piotrandrzej napisał(a):obroty były wystarczające (1600-1800 obr/min).

ja bym unikał takich obrotów ze względu na 2M
a przynajmniej nie gazował mocno, gdy już je masz
Ostatnio edytowano 8 paź 2010, 02:43 przez Yapa, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez glowasiek » 2 wrz 2010, 15:21

ja jak dotąd niezaobserwowalem objawów przerywania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez mazda_wrocław » 18 lis 2010, 17:47

dzisiaj oddałem auto do serwisu z tymi samymi usterkami.
Na początku powiedziano mi, że to wina oleju, później, że trzeba przepalić DPF ale po obu zabiegach problem wciąż występował. W tej chwili auto stoi w salonie Mazdy i podobno będzie miał wyciągane wszystkie wtryski, bo prawdopodobnie jeden z nich nie działa właściwie. Nie potrafią powiedzieć który, więc wszystkie wyciągną i prześla gdzieś do analizy. Auto jest na gwarancji wiec o koszt jakoś się nie martwię. Tankowałem jedynie Schell – V -Power, więc o to tez się nie można przyczepić. Jedno co mnie zastanawia, to to, że Mazda nie daje auta zastępczego na czas naprawy. A ta ma potrwać od tygodnia do...– czas bliżej nieokreślony. Auto jest na działalność gospodarczą. Czy ktoś wie może jak takie auto zastępcze od nich uzyskać?
mazda_wrocław
 

Postprzez ketome » 14 sie 2011, 22:43

Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD – szarpie,nierówna praca przy 1200 – 1500 o/min wyżej już nie.Przy wyższych szybkościach delikatne dodanie gazu powoduje nieznaczną, nierówna pracę silnika.Sądziłem że ma to związek z pedałem gazu/ zacinanie/, serwis w Rzeszowie wypalał filtr DSG- nie pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 14:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6