
Wymiana oleju w skrzyni biegów – co ile km?
potwierdzam, choc niektorzy twierdzą że oleju w skrzyni się nie wymienia 

Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Witam – mozecie mi powiedzieć jak ma się wymiana oleju w stosunku do skrzyni automatycznej ?
Auto ,ma 74 tys przebiegu i zastanawiam sie kiedy trzeba będzie go wymienić – o ile się ten olej wymienia
!
Silnik FS ze skrzynią CD4E !
Auto ,ma 74 tys przebiegu i zastanawiam sie kiedy trzeba będzie go wymienić – o ile się ten olej wymienia

Silnik FS ze skrzynią CD4E !
- Od: 31 paź 2010, 21:13
- Posty: 23
- Skąd: Poznań/Sieraków
- Auto: Mazda 6|GY|LF-DE|'05
KaziKII napisał(a): jak ma się wymiana oleju w stosunku do skrzyni automatycznej ?
Producent zaleca co 60 tys., ale lepiej wymieniać co 20-30 tys. (wymiana częściowa)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Marcin L napisał(a):choc niektorzy twierdzą że oleju w skrzyni się nie wymienia głupek
bow niektóych autach np ford sie nie wymienia tylko generalizować nie wolno mazda nakazuje i już ford wyrażnie pisze że sie niewymienia i tyle zależy od auta. Oczywiście jeszcze nie słyszałęm aby sie nie wymieniało w automacie on jest bardzo czuły na olej wiec Italiano ma święta racje
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Wiecie moze po czym mozna poznac ze olej byl wymieniany, autko mam od niedawna i wlasnie zabralem sie za przegląd, ksiazka serwisowa jest niestety czysta, jednak poprzedni wlasciciel wymienil filtry powietrza i oleju oraz sam olej silnikowy na mineralny 10 W 40. CZy skrzynia byla ruszana nie mam pojęcia.
- Od: 31 paź 2010, 21:13
- Posty: 23
- Skąd: Poznań/Sieraków
- Auto: Mazda 6|GY|LF-DE|'05
KaziKII napisał(a):na mineralny 10 W 40.
to jest raczej półsyntetyk (choć w dzisiejszych czasach wszystko możliwe).
KaziKII napisał(a):CZy skrzynia byla ruszana nie mam pojęcia
wymieniać olej trzeba stosunkowo często, więc lepiej wymień – zawsze to tańsze niż nowa skrzynia
Oraz filtr.nemi napisał(a):więc lepiej wymień
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
zgrzes napisał(a):to w skrzyni biegów filtr??
Jak zwykle masz racjęnemi napisał(a):W automacie pewnie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
nemi napisał(a):KaziKII napisał:
na mineralny 10 W 40.
to jest raczej półsyntetyk (choć w dzisiejszych czasach wszystko możliwe).
no z tego co ja się orientuję to półsyntetyk to 15W40 a 10W40 to chyba jednak mineral
co do oleju "Italiano" napisales ze wymiana czesciowa, znaczy sie co o dolewkę Ci chodzi??? Jesli tak to to mi sie wydaje ze w zadnym wypadku, albo caly olej wymieniasz albo go nie ruszasz. i co do tych 20-30 tys to nie przesada?? Chyba troche wiecej czyli te ksiazkowe 60 tys choc moge sie mylic bo jezdze manualem.
a kolega "zgrzes"... wymieniaj ten olej i tyle skoro nie wiesz czy poprzedni wlasciciel o tym w ogole pomyslal, napewno nie zaszkodzi a i koszta niewielkie a bedziesz spal spokojniej. A olej polecam przekladniowy na badzie dextronu czy jakos to sie zwie... POZDRO!!!
- Od: 21 wrz 2005, 07:43
- Posty: 7
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 Coupe GC
powerzasty napisał(a):no z tego co ja się orientuję to półsyntetyk to 15W40 a 10W40 to chyba jednak mineral
15W40 to na 100% mineral
10W40 przeważnie półsyntetyk, chociaż gdzieś kiedyś słyszałem o mineralnym...ale to żadkość.
5W40 to na 100% syntetyk
powerzasty napisał(a):co do oleju "Italiano" napisales ze wymiana czesciowa, znaczy sie co o dolewkę Ci chodzi?
Ponieważ w automacie graniczy z cudem całkowita wymiana oleju (trzeba by wyciągać skrzynie), dlatego to się nazywa częściowa wymiana bo darady spuścić około 60% oleju.
powerzasty napisał(a): i co do tych 20-30 tys to nie przesada?? Chyba troche wiecej czyli te ksiazkowe 60 tys
To akurat zacytowałem...każdy zrobi jak uważa.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Italiano napisał(a):15W40 to na 100% mineral
10W40 przeważnie półsyntetyk, chociaż gdzieś kiedyś słyszałem o mineralnym...ale to żadkość.
5W40 to na 100% syntetyk
swiete slowa... mineral 10W40 to najprosciej mowiac taki z gornej polki...
KaziKII napisał(a):ednak poprzedni wlasciciel wymienil filtry powietrza i oleju oraz sam olej silnikowy na mineralny 10 W 40.
troche mnie to dziwi, bo jak napisales jest przebieg:
KaziKII napisał(a):Auto ma 74 tys przebiegu
Ja od nowosci jezdzilbym na syntetyku do min. 100 000km, a tutaj taka zmiana
czy silnik nie bierze oleju?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
bajer0 napisał(a):Italiano napisał(a):15W40 to na 100% mineral
10W40 przeważnie półsyntetyk, chociaż gdzieś kiedyś słyszałem o mineralnym...ale to żadkość.
5W40 to na 100% syntetyk
swiete slowa... mineral 10W40 to najprosciej mowiac taki z gornej polki...KaziKII napisał(a):ednak poprzedni wlasciciel wymienil filtry powietrza i oleju oraz sam olej silnikowy na mineralny 10 W 40.
troche mnie to dziwi, bo jak napisales jest przebieg:KaziKII napisał(a):Auto ma 74 tys przebiegu
Ja od nowosci jezdzilbym na syntetyku do min. 100 000km, a tutaj taka zmiana
czy silnik nie bierze oleju?
Oj, nie strasz mnie – tego jeszcze nie wiem, autko mam od tygodnia.
Postaram sie dać fotki na forum w przyszlym tygodniu.
Byłem na przeglądzie w środę (dość dokładnym) i wszystko było ok. Autko jest co nieco zaniedbane(poprzedni właściciel to wyjątkowa fleja) ale technicznie wygląda na sprawne. Sądząc po nalepkach przy przebiegu nie manipulowano.
Co do poczynionych wymian filtrów oleju, powietrza oraz oleju silnikowego – poznalem po plakietce pod pokrywą. Wymiana przy stanie 73 tys z zaleceniem koejnej wymiany za 10 tys km ! Sprawdzilem filtr powietrza i faktycznie wygląda na nowy. Co do oleju 10W40 to na plakietce bylo napisane Valvoline.
Ale o wymianie w skrzyni ani słowa stąd moje wczesniejsze pytania.
CZy wymiany w skrzyni mogę dokonac sam czy mam isc prosto do warsztatu ?
- Od: 31 paź 2010, 21:13
- Posty: 23
- Skąd: Poznań/Sieraków
- Auto: Mazda 6|GY|LF-DE|'05
Italiano napisał(a):15W40 to na 100% mineral
10W40 przeważnie półsyntetyk, chociaż gdzieś kiedyś słyszałem o mineralnym...ale to żadkość.
5W40 to na 100% syntetyk
Zwracam honor 10W40 15W40
Z automatami to akurat nie wiedzialem ze nie zlejesz wszystkiego... ciekawe.
A co do 74 tys i mineral... masakra, moja Madzia ma przejechane jakies 280tys oraz 18 lat na karku i nadal smigam na pelnym syntetyku dokladnie na LOTOS SYNTETIC, a oleju bierze sladowe ilosci w sumie nawet nie wiem czy te ubytki nie idą przez uszczelke pod klawiatura zaworow ktora to nadaje sie do wymiany. Sam jestem w szoku ze prawie nic nie bierze oleju ale w sumie co japońskie to japońskie.
- Od: 21 wrz 2005, 07:43
- Posty: 7
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 Coupe GC
powerzasty napisał(a):Z automatami to akurat nie wiedzialem ze nie zlejesz wszystkiego... ciekawe.
Ponieważ duża jego ilość zostaje w sprzęgle kinetycznym.
powerzasty napisał(a):A co do 74 tys i mineral...
Pewnie się machnął bo napisał 10W40...chodzi raczej o półsyntetyk, ale przy takim przebiegu to faktycznie tylko syntetyk.
powerzasty napisał(a): moja Madzia ma przejechane jakies 280tys oraz 18 lat na karku i nadal smigam na pelnym syntetyku dokladnie na LOTOS SYNTETIC
No prosze...

KaziKII napisał(a):CZy wymiany w skrzyni mogę dokonac sam czy mam isc prosto do warsztatu ?
Możesz sam ..żadna filozofia. I jak już będziesz spuszczał olej, radził bym odkręcić tą klapke co przeważnie jest pod spodem i wymienić filtr...ewentualnie dobrze przepłukać.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
powerzasty napisał(a):Italiano napisał(a):
Z automatami to akurat nie wiedzialem ze nie zlejesz wszystkiego... ciekawe.
A co do 74 tys i mineral... masakra, moja Madzia ma przejechane jakies 280tys oraz 18 lat na karku i nadal smigam .
W dobrym automacie jak w np w Mercedesie to sciagniesz wszysiutko. Do ostatniej kropli
A co 74 tys i mineral.... Mineral daje rade! Moja Madzia ma 397 tys i 14 lat na karku i nie zauwazam ubytkow oleju pomiedzy wymianami. Uzywalem i uzywam WYLACZNIE mineralny ELF. Wystarczajaco dobry do starszych konstrukcji.
Don't drink and drive!!! Take drugs and fly!
- Od: 5 wrz 2004, 22:15
- Posty: 26
- Skąd: Gdzies na Kaszubach... I nie miasto :)
- Auto: 626 2.0 D GD 1991 golas
Rolbas napisał(a):W dobrym automacie jak w np w Mercedesie to sciagniesz wszysiutko. Do ostatniej kropli
Hmm...nie pamiętam jak wygląda bęben w meśku, ale jak nie ma śruby spustowej na sprzęgle (a mało które ma) to chociaż nie wiem jak byś się starał to nie dasz rady. A i jeszcze do tego musi być odpowiednie wycięcie/okienko w skrzyni bo też mało które mają.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki