Światła do jazdy dziennej LED – dyskusja
pod puste miejsce w pudełku z bezpiecznikami , szukasz gdzie pojawi sie 12V -zrobię fotkę
Bardzo ciekawy film
koniec OT
W kwestii świateł dziennych to jednak nie podoba mi się to rozwiązanie. Wiem że gdzie indziej było ciężko z miejscem ale gdybym miał osobiście się zdecydować na taki właśnie montaż to bym tego nie robił. Gratuluje podłączenia że to tak fajnie działa
W kwestii świateł dziennych to jednak nie podoba mi się to rozwiązanie. Wiem że gdzie indziej było ciężko z miejscem ale gdybym miał osobiście się zdecydować na taki właśnie montaż to bym tego nie robił. Gratuluje podłączenia że to tak fajnie działa
inne miejsce odpada -wzmocnienie-zderzak czołowy jest dłuugi i szeeeroki a p/mgielnych nie chcę wywalać-działa -spełnia rolę -tragicznie nie wyglada.
ps. co z filmikiem nie tak -Wajda sie nie podoba

ps. co z filmikiem nie tak -Wajda sie nie podoba
Witam wszystkich,
Wertujac internet za swiatlami DRL znalazlem taka informacje (jest ze strony producenta):
http://www.daytime-running-light.com/index_uk.html
Dlaczego piszecie na forum, ze DRL musza byc nie dalej niz 400mm od obrysu? To akurat dotyczy postojowek... a nie swiatel dziennych... Z w/w strony producenta Hella wynika, ze DRL moga byc swiatlami dziennymi i postojowkami ... takie 2 w 1
.
Dla DRL jedyne wymogi to:
– odleglosc od ziemi min 250mm – max 1500mm
– odleglosc pomiedzy swiatlami DRL min 600mm (a i tu jest mala uwaga)
Dla postojowych swiatel wraz z DLR: (oryginalne postojowe swiatla musza byc zlikwidowane)
– min od ziemi 350mm
– odleglosc od obrysu auta max 400mm
– min odleglosc pomiedzy swiatlami 600mm
– po wlaczeniu swiatel mijania DRL musza zmniejszyc intensywnosc swiecenia.
Moze ktos sprawdzic to i potwierdzic?
Wertujac internet za swiatlami DRL znalazlem taka informacje (jest ze strony producenta):
http://www.daytime-running-light.com/index_uk.html
Dlaczego piszecie na forum, ze DRL musza byc nie dalej niz 400mm od obrysu? To akurat dotyczy postojowek... a nie swiatel dziennych... Z w/w strony producenta Hella wynika, ze DRL moga byc swiatlami dziennymi i postojowkami ... takie 2 w 1
Dla DRL jedyne wymogi to:
– odleglosc od ziemi min 250mm – max 1500mm
– odleglosc pomiedzy swiatlami DRL min 600mm (a i tu jest mala uwaga)
Dla postojowych swiatel wraz z DLR: (oryginalne postojowe swiatla musza byc zlikwidowane)
– min od ziemi 350mm
– odleglosc od obrysu auta max 400mm
– min odleglosc pomiedzy swiatlami 600mm
– po wlaczeniu swiatel mijania DRL musza zmniejszyc intensywnosc swiecenia.
Moze ktos sprawdzic to i potwierdzic?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wyposaża się w nie pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli, liczba świateł 2, barwa światła biała. Umieszcza się je z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu. Na szerokości pojazdu rozmieszczenie powinno być takie, aby były umiejscowione nie dalej niż 400mm od bocznego obrysu pojazdu, wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600mm. – jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3m to odległość może być zmniejszona do 400mm. Rozmieszczenie na wysokości pojazdu w granicach od 250 do 1500mm.
Połączenie elektryczne powinno być takie, że się one automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączenia tych świateł jako świateł ostrzegawczych.
W przypadku stwierdzenia podczas kontroli drogowej wadliwego podłączenia świateł do jazdy dziennej, niewłaściwego ich umiejscowienia lub też w przypadku stosowania niewłaściwych lamp, lub nieprawidłowej barwy światła policjant zatrzyma Dowód Rejestracyjny za pokwitowaniem i może zastosować postępowanie mandatowe w wysokości od 50 do 500zł
Niedopuszczalne jest stosowanie diod LED wmontowywanych w istniejące lampy, poprzez ich wklejenie lub wykonanie dodatkowych otworów z diodami. Montaż taki wybiega poza warunki homologacji lampy pojazdu.
Zgodnie z rozporządzeniem z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639) obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 r. Oznacza to jednak, że w autach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku światła do jazdy dziennej, mogą świecić się łącznie z pozostałymi. Natomiast przy rejestracji po 1 stycznia 2010 roku, światła takie mogą być zapalane tylko z przodu.
Połączenie elektryczne powinno być takie, że się one automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączenia tych świateł jako świateł ostrzegawczych.
W przypadku stwierdzenia podczas kontroli drogowej wadliwego podłączenia świateł do jazdy dziennej, niewłaściwego ich umiejscowienia lub też w przypadku stosowania niewłaściwych lamp, lub nieprawidłowej barwy światła policjant zatrzyma Dowód Rejestracyjny za pokwitowaniem i może zastosować postępowanie mandatowe w wysokości od 50 do 500zł
Niedopuszczalne jest stosowanie diod LED wmontowywanych w istniejące lampy, poprzez ich wklejenie lub wykonanie dodatkowych otworów z diodami. Montaż taki wybiega poza warunki homologacji lampy pojazdu.
Zgodnie z rozporządzeniem z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639) obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 r. Oznacza to jednak, że w autach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku światła do jazdy dziennej, mogą świecić się łącznie z pozostałymi. Natomiast przy rejestracji po 1 stycznia 2010 roku, światła takie mogą być zapalane tylko z przodu.
hmm szkoda że nikt jeszcze nie zbudował reflektorów przeciwmgielnych tak jak to zrobiła skoda z podziałem na część zewnętrza (żarówka do jazdy dziennej) i wewnętrzną (przeciwmgielne)
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Hello,
czy ktoś tu z obecnych ma zamontowane ów diody led z przodu
gdzie najlepiej zamontować jaki rodzaj?
czy kupić oddzielnie czy lepiej kupić całe przednie lampy (o ile są?). Może posiadacie jakieś foty??
Pozdrawiam serdecznie
czy ktoś tu z obecnych ma zamontowane ów diody led z przodu
czy kupić oddzielnie czy lepiej kupić całe przednie lampy (o ile są?). Może posiadacie jakieś foty??
Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio edytowano 12 maja 2013, 21:10 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zmiana tematu
Powód: zmiana tematu
- Od: 26 cze 2011, 23:07
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3 1,6 benzyna 2005
popatrz u mnie i dodatkowo
viewtopic.php?f=114&t=105260&hilit=dlr
viewtopic.php?f=114&t=105260&hilit=dlr
Osobiscie nie mam takich swiatel, ale gdybym chcial miec, to zalozylbym je w ten sposob:
http://www.mazdaspeeders.com/index.php? ... 2829.0;all
http://mazda3revolution.com/forums/m3r- ... peed3.html
Cale lampy tez widze sa dostepne, ale akurat mi sie nie podobaja:
http://articles.dashzracing.com/04-08-m ... eadlights/
Alternatywnie, cos w stylu ringow z BMW, wg mnie w Mazdzie tez fajnie wygladaja:
http://www.automotivelightstore.com/200 ... lokit.aspx
Nie sadze jednak, by mozna bylo na tym jezdzic w dzien.
http://www.mazdaspeeders.com/index.php? ... 2829.0;all
http://mazda3revolution.com/forums/m3r- ... peed3.html
Cale lampy tez widze sa dostepne, ale akurat mi sie nie podobaja:
http://articles.dashzracing.com/04-08-m ... eadlights/
Alternatywnie, cos w stylu ringow z BMW, wg mnie w Mazdzie tez fajnie wygladaja:
http://www.automotivelightstore.com/200 ... lokit.aspx
Nie sadze jednak, by mozna bylo na tym jezdzic w dzien.
Diverson napisał(a):ale czemu nie można byłoby jezdzić w dzien na tych w stylu ring BMW??
Prawde mowiac to nie wiem, moze i by sie dalo. Z ciekawosci sprawdzilem jakie wymagania musza spelniac swiatla do jazdy dziennej:
http://prawo-na-drodze.wieszjak.pl/ciek ... nnej-.html
i w zasadzie punkty 2-7 tam wymienione bylyby spelnione przez w/w lampy. Pytanie tylko jak z homologacja tamtych LED-ow, bo wg tego zrodla:
Każda lampa musi mieć wytłoczoną na kloszu homologację E wraz z numerem identyfikacyjnym danego państwa europejskiego (otoczone kołem) oraz symbol certyfikatu RL wraz z numerem (wytłoczony w pobliżu homologacji).
Z tych lamp zadne nie beda mial hymologacji wiec robisz na wlasne ryzyko...
Ja u siebie przerobilem halogeny. Dzis postaram sie dodac zdjecia do mojego tematu.
Niestety tutaj tez nie mam gwarancji , ze nikt sie nigdy nie przyczepi
Ja u siebie przerobilem halogeny. Dzis postaram sie dodac zdjecia do mojego tematu.
Niestety tutaj tez nie mam gwarancji , ze nikt sie nigdy nie przyczepi
Osobiscie nic konkretnego polecic nie jestem w stanie, ale wg tego co poczytalem (polecam http://dadrl.pl/dzienne i tamtejsze forum), to nalezy szukac wylacznie swiatel z homologacja (oznaczenie E z numerem kraju, ktory wydal homologacje, wazne by kraj ten byl z UE, oraz oznaczeniem RL; podobno oznaczenie DRL nie oznacza homologacji). W przeciwnym razie mozesz miec problemy podczas kontroli przez policje.
Nie wiem natomiast, czy paski led w reflektorach, ktore wg mnie wygladaja najlepiej, w ogole sa homologowane (pomijajac ich fabryczne montowanie np. w nowych modelach Audi czy Opla Astry). I ktos tam w Turcji moze nie miec problemow po zamontowaniu takich paskow (patrz http://www.mazdaspeeders.com/index.php? ... 2829.0;all) ale u nas podczas kontroli zapytaja o pokazanie homologacji na takie ledy i ile sam sobie ich nie homologujesz robiac ladne oznaczenie (przez chwile przeszlo mi to przez mysl
) to bedzie problem.
Nie wiem natomiast, czy paski led w reflektorach, ktore wg mnie wygladaja najlepiej, w ogole sa homologowane (pomijajac ich fabryczne montowanie np. w nowych modelach Audi czy Opla Astry). I ktos tam w Turcji moze nie miec problemow po zamontowaniu takich paskow (patrz http://www.mazdaspeeders.com/index.php? ... 2829.0;all) ale u nas podczas kontroli zapytaja o pokazanie homologacji na takie ledy i ile sam sobie ich nie homologujesz robiac ladne oznaczenie (przez chwile przeszlo mi to przez mysl
i na klosze .scorseze napisał(a):homologacji na takie ledy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości