Mazda3 (BK) – Opony zimowe (dyskusja)
Odnośnie jazdy na 195/65/15 – moje wrażenia były negatywne, ze względu na spore kołysanie auta i duże uginanie się opon w zakrętach, po przejściu na 205/55/16 problem zniknął. No ale może też kiepskie opony na tych 15" miałem. Mimo wszystko moja Madzia nie pozostawia mi wyboru – tylko 16" na zimę. :–)
ja jednak zostane przy 15" bo mam do domu pod górke i potrzebuje lepszy grip dzieki naciskowi na mniejsza powierzchnie styku opony z nawierzchnia. uginania nie doświadczę – przy średniej prędkości w mieście rzedu 23km/h boczne ugiecia opony w zakrecie raczej mi nie grożą 
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
dzięki za wypowiedzi, rozmiar już znam 6JX15, 5X114,3X67 ET 52,5
na allegro za 350 – 400 zł można kupić używki, nowe odpadają wychodzi za drogo 230 zł sztuka
ktoś może polecić wiarygodne sprzedawce, nie chcę kupić prostowanego złomu
Pozdrawiam
na allegro za 350 – 400 zł można kupić używki, nowe odpadają wychodzi za drogo 230 zł sztuka
ktoś może polecić wiarygodne sprzedawce, nie chcę kupić prostowanego złomu
Pozdrawiam
tradeitdamn napisał(a):ja jednak zostane przy 15" bo mam do domu pod górke i potrzebuje lepszy grip dzieki naciskowi na mniejsza powierzchnie styku opony z nawierzchnia.
To pewnie ma znaczenie w autach WRC, albo w przypadkach różnic między 195 a 325, bo ja kosmicznej różnicy w przyczepności na śniegu między 195 a 205 nie zauważyłem, wręcz przeciwnie, Nokiany WR-G2 205/55/16 (czyli tzw zimówka cywilizacyjna) trzymały się lepiej od Kleberów Krisalp 195/65/15 (czyli śniegówki...), przede wszystkim na zakrętach. Na Nokianach miałem więcej kontroli... :–) I nie był to test w miejskim korku, tylko ostre latanie po zasypanym śniegiem lotnisku z prędkościami mocno 3 cyfrowymi. :–)
No ale ja na nic nie namawiam. :–)
Przeciez na 16" tez mozesz zalozyc 195 , a nawet 175 jak Ci sie podoba
Wszystko zalezy od szerokosci felgi , a nie jej wielkosci.
Fakt. Cóż, późna noc, myślenie było nie do końca sprawne. ;–) Jedno co zostaje stałe na dany rozmiar felgi, przy dowolnej szerokości opony, to jej wysokość. Im wyższa, tym bardziej komfortowa, ale prowadzenie gorsze... A im mniejsza felga, tym wyższa opona...
im mniejsza felga tym tańsza opona. ot co 
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
ja jednak zostane przy 15" bo mam do domu pod górke i potrzebuje lepszy grip dzieki naciskowi na mniejsza powierzchnie styku opony z nawierzchnia
chyba coś namieszałeś z tą przyczepnością.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
Podstawowe prawa fizyki mówią:
– Im większe pole styku tym większe tarcie między powierzchniami (lepsza przyczepność),
– Im szersza powierzchnia styku tym ciężar rozkłada się na większe pole, (nie zapada się tak), m.in. dlatego często w rajdach pustynnych jeżdżą na niskim ciśnieniu opon, gdzie ona się spłaszcza i nie zapada tak w piasek,
Te dwa podstawowe prawa mówią o tym, że szersza opona jest lepsza, jednak ceną już przegrywa szersza, za cenę kompletu opon 205/55/R16, kupisz takie same opony tylko węższe 195/65/R15 + stalówki jakieś używane.
– Im większe pole styku tym większe tarcie między powierzchniami (lepsza przyczepność),
– Im szersza powierzchnia styku tym ciężar rozkłada się na większe pole, (nie zapada się tak), m.in. dlatego często w rajdach pustynnych jeżdżą na niskim ciśnieniu opon, gdzie ona się spłaszcza i nie zapada tak w piasek,
Te dwa podstawowe prawa mówią o tym, że szersza opona jest lepsza, jednak ceną już przegrywa szersza, za cenę kompletu opon 205/55/R16, kupisz takie same opony tylko węższe 195/65/R15 + stalówki jakieś używane.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
No i teraz mam zagwozdkę, szukam felg 15" na zimę, pojeździłem i znalazłem w jednym miejscu odpowiednie, jednak po założeniu na przód, ocierała mi o zacisk hamulcowy. Trochę mnie to zastanawia, ponieważ jak wół widać na drzwiach kierowcy naklejkę z napisami
205/55/R16
195/65/R15
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Przeciez stalowka stalowce nie jest rowna. Moga miec inne ET oraz sam ksztalt felgi. 15" beda pasowac ale inny model.
A ja śmigam w zime i wlato na 16 i na alu jest super 

Mam na sprzedaż używane felgi stalowe 6JJx15 | 5x114,3 | ET 50 (oryginał od 626) jeździły na mojej 6-tce. Nie wiem jak będą pasowały do 3-ki.
PS.: cbrPL daleko nie masz. Zapraszam na przymiarkę jeszcze nie zdjąłem opon
Tanio oddam i kołpaki OE Mazda dołożę 
PS.: cbrPL daleko nie masz. Zapraszam na przymiarkę jeszcze nie zdjąłem opon
radzi89 napisał(a):Przeciez stalowka stalowce nie jest rowna. Moga miec inne ET oraz sam ksztalt felgi. 15" beda pasowac ale inny model.
Właśnie tak myślałem ale wolałem się upewnić
Oj nie mogłeś napisać w sobotę
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
do tego dunlop winter sport 3D za 944 na oponeo.pl
15 wygrały ceną
te opony sa symetryczne ...pewnie sa b. dobre ale szkoda ze kolega nie poszukał czegoś asymetrycznego nap: Nokian WR G2
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-g2-195-65-r15-91-t
15 wygrały ceną
te opony sa symetryczne ...pewnie sa b. dobre ale szkoda ze kolega nie poszukał czegoś asymetrycznego nap: Nokian WR G2
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-g2-195-65-r15-91-t
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
Gdybys przeczytal troszke forum to bys wiedzial
15" wchodzi bez problem do silnikow 1.6.
15" wchodzi bez problem do silnikow 1.6.
Potrzebuję kupić stalowe felgi 15'' na zimę, ale nie mam informacji żadnych z instrukcji.
Jakie mają być oznaczenia felg? ET50? Jaki rozstaw śrub?
Najlepiej jakby mi ktoś podał jakieś linki do aukcji z allegro, gdzie będą pasujące felgi.
Aha, zaoszczędzić i kupić używane za 100zł, warto? Czy muszą być nowe?
Załóżmy, że kupie opony te, które kolega wyżej polecił – Nokian WR G2.
Czy opony do felg muszę jakoś dopasować, albo na odwrót? Czy wystarczy na średnicę zwracać uwagę?
Jakie mają być oznaczenia felg? ET50? Jaki rozstaw śrub?
Najlepiej jakby mi ktoś podał jakieś linki do aukcji z allegro, gdzie będą pasujące felgi.
Aha, zaoszczędzić i kupić używane za 100zł, warto? Czy muszą być nowe?
Załóżmy, że kupie opony te, które kolega wyżej polecił – Nokian WR G2.
Czy opony do felg muszę jakoś dopasować, albo na odwrót? Czy wystarczy na średnicę zwracać uwagę?
- Od: 2 lip 2011, 13:46
- Posty: 29
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości