Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów [BA Z5]
1, 2
Ostatnio edytowano 21 lut 2013, 00:29 przez marihuario, łącznie edytowano 1 raz
Własnie szykowalem sie dziś do tej wymiany, ale w wypozyczalni mieli tylko wieksze klucze od 40 Nm
dzieki za kolejność dokreceń śrub. szukam juz tylko tego klucza.. ale to ciezko:/ a wlasnej sile nie wierze.
I jak nie ma wycieków teraz po wymianie?
I jak nie ma wycieków teraz po wymianie?
-
Lorne
Lorne napisał(a):I jak nie ma wycieków teraz po wymianie?
Na razie sucho wokół uszczelki. Stary olej na silniku sie przepala. Jak walne z 500 km. i nie będzie dalej brać oleju (wcześniej jakiś 1l/2000km) to gitara ;]
Udało mi się 'pożyczyć' na dzień z pracy
Te opisane 7-10 Nm docisku myślę że na wyczucie można spróbować. Jak poczujesz opór na kluczu tzn. że jest ok.
Fotorelacja nawet ładna ale są 2 pytania
jakiej firmy uszczelka
i dlaczego nie używałeś silikonu w punktach gdzie zaleca producent ( doczytaj manual do Z5)
jakiej firmy uszczelka
i dlaczego nie używałeś silikonu w punktach gdzie zaleca producent ( doczytaj manual do Z5)
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
jeżeli uszczelka pod pokrywę zaworów z firmy erling to daremna była Twoja praca.... u mnie ona wytrzymała miesiąc, teraz mam ori i nic nie cieknie z pół roku
Majki88 napisał(a):i dlaczego nie używałeś silikonu w punktach gdzie zaleca producent ( doczytaj manual do Z5)
wiec w ktorych punktach trzeba?
-
Lorne
[quote="Majki88"
jakiej firmy uszczelka
i dlaczego nie używałeś silikonu w punktach gdzie zaleca producent ( doczytaj manual do Z5)[/quote]
Elring, kupiłem zanim doczytałem o różnicach między nią a ori, mam nadzieje, że ich właściwości są podobne. Znalazłem kilka opinii że spokojnie wytrzymują bez silikonów, więc przekonamy się po moim przypadku. Jak napisałem wcześniej, jeśli coś się będzie dziać, zaraz odkurzę temat. Pzdr.
jakiej firmy uszczelka
i dlaczego nie używałeś silikonu w punktach gdzie zaleca producent ( doczytaj manual do Z5)[/quote]
Elring, kupiłem zanim doczytałem o różnicach między nią a ori, mam nadzieje, że ich właściwości są podobne. Znalazłem kilka opinii że spokojnie wytrzymują bez silikonów, więc przekonamy się po moim przypadku. Jak napisałem wcześniej, jeśli coś się będzie dziać, zaraz odkurzę temat. Pzdr.
Lorne napisał(a):wiec w ktorych punktach trzeba?
Gdzieś na forum o ile pamiętam był taki temat, chyba dotyczył wymiany oringa w aparacie zapłonowym, lub coś w tym rodzaju. Pzdr.
Zrobione. Dokrecalem na czuja.
Hmmm stara uszczelka wyglada jak nówka. I tak mysle i mysle ze powodem nieszczelnosci byl nadmiar silikonu na niej a przez to powstala malutka szczelinka i wypieralo.
Hmmm stara uszczelka wyglada jak nówka. I tak mysle i mysle ze powodem nieszczelnosci byl nadmiar silikonu na niej a przez to powstala malutka szczelinka i wypieralo.
-
Lorne
Witam,mam pytanie ,gdzie można dostać dobrą uszczelkę pod pokrywę zaworów?Wiem ze kiedyś ktos na forum miał do sprzedania ori. bo w serwisie nawet boje sie zapytać.Bo tego CENZURA jak erling itd to nawet nie chce widzieć.Dzisiaj jak wyciągnąłem przewód od świecy to sie przestraszyłem,cały w oleju,az dziwne ze jeszcze normalnie auto chodzi.Jak macie jakies namiary to prosiłbym o jakies info. mariusz-k220@wp.pl,lub 506180614
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
marian3333 napisał(a):Witam,mam pytanie ,gdzie można dostać dobrą uszczelkę pod pokrywę zaworów?Wiem ze kiedyś ktos na forum miał do sprzedania ori. bo w serwisie nawet boje sie zapytać.Bo tego CENZURA jak erling itd to nawet nie chce widzieć.Dzisiaj jak wyciągnąłem przewód od świecy to sie przestraszyłem,cały w oleju,az dziwne ze jeszcze normalnie auto chodzi.Jak macie jakies namiary to prosiłbym o jakies info. mariusz-k220@wp.pl,lub 506180614
w serwisie za około 60 zł kupisz... nie kupuj nic innego tylko oryginalną z serwisu... żadne erlingi, reinzy,czy inne pochodne... tylko oryginalna uszczelka trzyma jak należy ... za erlinga zapłacisz 45 zł i za miesiąc będzie pociło... ( wiem bo przerabiałem temat osobiście). od ponad roku nawet kropelki nie ma nigdzie... przy zakładaniu oryginału nie trzeba żadnych silikonów nigdzie dawać to tak na marginesie...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
MIRU napisał(a):puznies0 napisał(a): przy zakładaniu oryginału nie trzeba żadnych silikonów nigdzie dawać to tak na marginesie...
serwisówka mowi co innego...
wiedziałem że ktoś zaraz z serwisówką wyjedzie... dobra.... serwisówka serwisówką ale z doświadczenia wiem że nie trzeba dawać silikonu jak masz oryginalną uszczelkę... już raz taką batalię o serwisówkę toczyłem z gościem i on wie swoje a ja swoje ... on gadał bo tak piszą i tak musi być a ja wykonałem osobiście naprawę bez żadnych silikonów na zagięciach i jest idealnie nic nie puszcza i nie cieknie...
ja u siebie nie dawałem nic tylko dokładnie wyczyściłem, zmatowiłem , odtłuściłem i już ponad rok jeżdżę i nawet najdrobniejszego wycieku nie ma...
poza tym z silikonem jest taki myk że jak ktoś da go za dużo to podbije uszczelkę i oliwa przedostanie się spod pokrywy zaworów i może zacząć przeciekać...
przy dokręcaniu pokrywy ważne żeby zacząć od środka i lecieć na zewnątrz stopniowo i z wyczuciem żeby nie przeciąć uszczelki...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
puznies0 napisał(a):poza tym z silikonem jest taki myk że jak ktoś da go za dużo to podbije uszczelkę i oliwa przedostanie się spod pokrywy zaworów i może zacząć przeciekać...
w serwisówce jest napisane ile jest potrzeba...
puznies0 napisał(a):przy dokręcaniu pokrywy ważne żeby zacząć od środka i lecieć na zewnątrz stopniowo i z wyczuciem żeby nie przeciąć uszczelki...
zerknij na ostatnie foto z rysunku co wkleiłem ...
MIRU napisał(a):puznies0 napisał(a):poza tym z silikonem jest taki myk że jak ktoś da go za dużo to podbije uszczelkę i oliwa przedostanie się spod pokrywy zaworów i może zacząć przeciekać...
w serwisówce jest napisane ile jest potrzeba...puznies0 napisał(a):przy dokręcaniu pokrywy ważne żeby zacząć od środka i lecieć na zewnątrz stopniowo i z wyczuciem żeby nie przeciąć uszczelki...
zerknij na ostatnie foto z rysunku co wkleiłem ...
zapytam kolegę... masz wiedzę praktyczną czy tylko teoretyczną w takich sprawach???? bo z tego co widzę to opierasz się tylko na teorii i tym co napisali ci w serwisówce.. ja widziałem ostatnie foto i dlatego napisałem o tym żeby od środka zaczynać... wierz mi że robię przy tym od paru lat i wiem jak zmieniać uszczelki pokrywy zaworów... nie potrzebuję serwisówek w takiej sprawie... jeśli potrzebujesz to korzystaj z nich... jak ja będę potrzebował informacji z serwisówki to też sobie ją znajdę ... poza tym odpowiadaj na temat kolegi który pytał o jakość uszczelki a nie wdajesz się ze mną w dyskusje odbiegając od przewodniego tematu...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Koledzy nie ma sie co kłucic o serwisówki,wiadomo ze czasami głupoty piszą.Sylikon jest dobry ale nie zawsze do wszystkiego.Gdybym nie chciał kupowac ori to odrazu sylikonem bym smarował ale to nie jest takie dobre uszczelka gumowa + sylikon,i w tym przyznam racje.Ale uszczelke juz kupiłem koszt na allegro 86zł z przesyłką,made in japan
zobacze co teraz sie bedzie działo
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
puznies0
podałem tylko jak sprawa wygląda nt prawidłowego montażu uszczelki...nie musisz się kolocic ze mną i pokazywać ze zjadłeś wszystkie rozumy...Jak ktoś tego nie robił to może takie info mu się przyda w którym zawarte ma wszystko a więc ile i gdzie silikon i z jakim momentem dokręcac a także kolejnośc.
tak się składa że mam jeśli juz pytasz i trochę więcej niz kilka lat...
nie pouczaj mnie co mam pisać bo nie tobie to oceniać...jesli moderator uzna ze zle zrobiłem wklejając takie info to niech skasuje
i też się trzymaj tematu jak już jestes taki przepisowy bo swoje pytania i sądy mogłes skierowac do mnie na pw ...
to zalezy...powiem ci ze w swojej byłej BA dekiel sciagałem 2 razy. Jak robiłem remont i jakis czas pozniej gdy robiłem regulację zaworów. Nie kupowałem nowej tylko na silikonie dawałem tylko dobrym firmy wurth i jakoś nic nie ciekło. Dopiero teraz widze ze zaczyna się pocić ale to mineły ponad 2 lata
podałem tylko jak sprawa wygląda nt prawidłowego montażu uszczelki...nie musisz się kolocic ze mną i pokazywać ze zjadłeś wszystkie rozumy...Jak ktoś tego nie robił to może takie info mu się przyda w którym zawarte ma wszystko a więc ile i gdzie silikon i z jakim momentem dokręcac a także kolejnośc.
puznies0 napisał(a):zapytam kolegę... masz wiedzę praktyczną czy tylko teoretyczną w takich sprawach???? bo z tego co widzę to opierasz się tylko na teorii i tym co napisali ci w serwisówce..
tak się składa że mam jeśli juz pytasz i trochę więcej niz kilka lat...
puznies0 napisał(a): poza tym odpowiadaj na temat kolegi który pytał o jakość uszczelki a nie wdajesz się ze mną w dyskusje odbiegając od przewodniego tematu...
nie pouczaj mnie co mam pisać bo nie tobie to oceniać...jesli moderator uzna ze zle zrobiłem wklejając takie info to niech skasuje
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
marian3333 napisał(a):ale to nie jest takie dobre uszczelka gumowa + sylikon
to zalezy...powiem ci ze w swojej byłej BA dekiel sciagałem 2 razy. Jak robiłem remont i jakis czas pozniej gdy robiłem regulację zaworów. Nie kupowałem nowej tylko na silikonie dawałem tylko dobrym firmy wurth i jakoś nic nie ciekło. Dopiero teraz widze ze zaczyna się pocić ale to mineły ponad 2 lata
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości