Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzysM3BK » 2 sie 2011, 00:21

Witam
niedawno nabyłem madzie, naczytałem się o problemach z rudą
autem mam zamiar pojeździć parę lat i zastanawiam się nad poprawieniem zabezpieczenia spodu
spód w większości to goła blacha, a sądząc po stanie wydechu (cały rudy) to chyba warto
ktoś już to robił, czym ? w jakim zakładzie ?
orientacyjny koszt takiego zabiegu ?
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez Blumek » 2 sie 2011, 00:23

Ostatnio edytowano 2 sie 2011, 01:02 przez Blumek, łącznie edytowano 1 raz
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez krzysM3BK » 2 sie 2011, 00:30

coś nie śmiga ten link
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez Blumek » 2 sie 2011, 01:02

poprawiłem
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez vqsoft » 2 sie 2011, 14:52

cortanit i brunox to srodki wiążące rdze a nie środki antykorozyjne
oba są wg mnie kiepskie!
jak jest ruda to juz nic nie pomoze – tylko zapudruje syfa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez dzux » 2 sie 2011, 21:42

vqsoft napisał(a):cortanit i brunox to srodki wiążące rdze a nie środki antykorozyjne


vqsoft czytaj ze zrozumieniem pare postów wyżej
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez talk_about85 » 4 sie 2011, 16:52

Wczoraj odwiozlem samochod do konserwacji podwozia no i ciekaw jestem jak to bedzie zrobione. Zdecydowalem sie zeby to zrobil jeden czlowiek a nie zeby oddac samochod do jakiegos warsztatu. Z tego co udalo mi sie ustalic gosc robi takie rzeczy hobbistycznie ale podobno dokladnie. Niestety na codzien pracuje wiec bedzie to robil po robocie jakies 2-3 h kazdego dnia wiec zapewne troche mu zejdzie. Jesli chodzi o materialy to powtarzal mi nie raz ze nie ma co wydawac kasy na rzeczy drogie. Po prostu mozna zrobic dana czynnosc czyms troche tanszym ale w miare solidnie. Czasami trzeba zaufac komus kto bardziej sie zna :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez toyo » 4 sie 2011, 20:27

a czy na coś tańszego daje gwarancje pisemną – bo w przypadku czegoś droższego taka jest
nie wiem do końca czy różnica paru zł to jakaś oszczędność
ale może zrobi dobrze i będziesz zadowolony – oby tak było
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez talk_about85 » 4 sie 2011, 21:01

Z tego co kiedys wyszlo podczas rozmowy to gwarancja obowiazuje tylko wtedy gdy konserwacje robi sie produktami jednej firmy. Czy tak jest w rzeczywistosci to nie wiem. U mnie baranek ma byc Valvoline'a. Progi mialy byc zrobione Tectylem ML ale chyba beda czyms innym. Po usunieciu rdzy kladzie sie podklad reaktywny a na to akryl. Te dwie czynnosci nie wiem jakimi srodkami beda robione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez lukaszm » 12 sie 2011, 11:25

Witam. Mam pytanko czy ktoś gumował te materiałowe nadkola? Mam zamiar zakupić preparat BOLL i Fluid aby nim szczeliny progów zabezpieczyć. Ktoś stosował czy to zbędne wydanie kasy?
Mam jeszcze pytanie czy komuś udało się znaleźć plastikowe nadkola do naszych3 nad tylne koła, podobno do M6 już się pojawiły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez talk_about85 » 14 sie 2011, 21:52

W ostatni czwartek po 8 dniach odebralem samochod z konserwacji podwozia. Ma to dac spokoj na pare lat :). Gdy przyjechalem do goscia zeby ogladnal auto w jakim jest stanie jeszcze przed robota to stwierdzil ze jest co robic a ja dodalem od siebie ze to po jednej zimie w Polsce. Mysle ze sprawa priorytetowa jest zabezpieczenie podwozia w naszych M3 no chyba ze faktycznie jest tak jak tutaj kiedys pisalismy iz w zaleznosci od kraju przeznaczenia podwozie jest lepiej lub mniej zabezpieczane a moze i wcale nie jest. W drugiej kolejnosci mozna wymienic tylne nadkola na plastikowe o ile takie sa :). W moim przypadku gosc fotografowal kazda czesc pracy wiec mysle ze zostalo to solidnie zrobione. Z minusow poki co moge napisac ze felgi nie zostaly dobrze zaklejone i dosiegnal je baranek ale wyczyscilem je benzyna ekstrakcyjna ktorej nie zalowalem ale mam nadzieje ze jest bezpieczna. Jedno nadkole i przednie chlapacze trzeba bedzie poprawic bo sa nie do konca dobrze przykrecone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez dzux » 1 wrz 2011, 22:17

Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez EWEREST » 8 wrz 2011, 20:25

nie zazdroszczę tej rdzy,ale uważam ,ze jak się cos pokazuje w aucie ktore ma nawet 7 lat to znaczy ,ze mial przygodę .Moja MADZIUNIA 3 z listopada 2003 r. bez rudego,ale dmucham na zimne i po kazdym myciu w okresie jesienno zimowym smaruje olejem ranty i inne narazone elementy .Kto nie smaruje nie jedzie:).
Zastanawiam się nad konserwacją ,ale musiałbym stac przez dwa dni nad fachmenem z bozej łaski by porządnie domył to i owo.A spiewają za konserwację samego podwozia bez profili sporo u mnie w Radomiu 1000 zł!Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2010, 11:46
Posty: 8

Postprzez EWEREST » 8 wrz 2011, 21:03

witaj

tez się zastanawiam nad konserwacją,jezdzę rok mazda3 r.2003 ,naszczęscie nic się nie dzieje ,ale myslę o zabezpieczeniu.Pytałem w dwoch zakladach u mnie w Radomiu.cena 1000zl bez profili a w drugim zakladzie 400zl.zejdzie z robotą 2-3 dni.pozdrawiam.w.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2010, 11:46
Posty: 8

Postprzez marcin255 » 8 wrz 2011, 21:30

Ciekawe w ilu tematach to jeszcze napiszesz ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dzux » 8 wrz 2011, 22:17

EWEREST napisał(a):nie zazdroszczę tej rdzy,ale uważam ,ze jak się cos pokazuje w aucie ktore ma nawet 7 lat to znaczy ,ze mial przygodę .Moja MADZIUNIA 3 z listopada 2003 r. bez rudego,ale dmucham na zimne i po kazdym myciu w okresie jesienno zimowym smaruje olejem ranty i inne narazone elementy .Kto nie smaruje nie jedzie:).
Zastanawiam się nad konserwacją ,ale musiałbym stac przez dwa dni nad fachmenem z bozej łaski by porządnie domył to i owo.A spiewają za konserwację samego podwozia bez profili sporo u mnie w Radomiu 1000 zł!Pozdrawiam.


Nie do końca tak jest jak piszesz ,często jest tak w Madziach widziałem parę takich , gdzie rdza prawie na całym aucie (dzwi klapa maska ) są to takie małe rude kropki które sie powiększą a co do konserwacji podwozia to najlepiej samemu to zrobić jak ma się kanał lub najazd ja za produkty do mojej maszyny to koszt 250 zł a praca przy niej bezcenna :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez sob » 11 wrz 2011, 20:53

dodam swoje obserwacje co do "specjalistów" w moim mieście:

– mój pierwszy kontakt z jednym z większych zakładów naprawczych zakończył się ciekawym wnioskiem: dowiedziałem się, że zabezpieczeń nikt już nie robi w Olsztynie... troche mnie to zbiło chwilowo z tropu...
– następny wykonany telefon przekonał mnie jednak, że się wykonuje ;] koszt 500zl
– moj zaufany mechanik zrobil sobie miesiac przerwy a ja juz nie chcialem czekac
– koniec koncow zabezpieczenie wykonał mi z polecenia mechanik z rodzinnego miasta, podobno pasjonata ;) zajelo mu to caly dzien, wyglada niezle :)

Dowiedziałem się, że ogólnie japońskie auta mają kilka słabych punktów i najlepiej zabezpieczyć podwozie już jak wyjeżdżają z salonu...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2011, 09:50
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: była: Mazda 3 2,0 BK
jest: Mazda 3 2,0 BM

Postprzez dzux » 12 wrz 2011, 22:38

troszkę mnie dziwi że w jeden dzień udało mu sie zrobić zabezpieczenie podwozia chyba że robił to jakimś jednym środkiem, ja osobiście robiłem to sam zapłaciłem tylko za produkty ok 250 zł a praca przy mojej maszynie to sama przyjemność po przeczytaniu duzo stron o zabezpieczeniu podwozi i postawiłem na firmę Tectyl ,niedługo wstawię fotorelacje z mojej pracy
zestaw do mojej Madzi
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Blumek » 13 wrz 2011, 23:00

dzux napisał(a):postawiłem na firmę Tectyl

Sprostowawszy .. na firmę Valvoline.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez dzux » 14 wrz 2011, 09:04

Blumek napisał(a):
dzux napisał(a):postawiłem na firmę Tectyl

Sprostowawszy .. na firmę Valvoline.


zgadza się mój błąd :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323