Nie działa klimatyzacja
witam, moje autko to mx6 ge kl klima działała sobie fajnie aż przestała pojechałem na spr okazało sie ze jest walnięty oring na powrocie oring wymieniony klima nabita ale dalej nie działa :–( co zauważyłem pod maska po włączeniu guzika airco nie załącza sie wentylator (w trybie testowy po dodaniu gazu załączają sie obydwa ) sprawdziłem bezpiecznik w kabinie sprawdziłem wizualnie bezp i przekaźnik pod maska od klimy i tu utknąłem w miejscu a na weekend zapowiadają +40...:–( moje pytania do poprzedników którym sie udało naprawić klime jak sprawdzić przekaźnik?? gdzie jest dokładnie sprężarka klimy chce sprawdzić czy sie kreci bo niestety nie jestem jakimś super majstrem od tych rzeczy z góry dzięki i pozdrawiam
EDIT dziś bylem u mechanika od klimatyzacji stwierdził ze nie startuje sprężarka sygnał dochodzi do niej. mogla sie tak sama z siebie zepsuć
ew co dalej radzicie czy są jakieś różne rodzaje tych sprężarek? w ostateczności kupie druga
pozdrawiam
EDIT dziś bylem u mechanika od klimatyzacji stwierdził ze nie startuje sprężarka sygnał dochodzi do niej. mogla sie tak sama z siebie zepsuć
pozdrawiam
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
dołącze się do tematu z pytaniem czy jeśli jest mało czynnika chłodzącego będzie można sprawdzić czy klima działa czy bedzie się coś włanczało bo u mnie jak włączam przycisk na konsoli A/C nie ma żadnej reakcji a wiem że jest niewiele czynnika w układzie zapomniałem dodać że jestem posiadaczem mazdy 626 z 1995roku.
- Od: 25 lut 2008, 18:45
- Posty: 18
dariusz gontarski wszystko zależy od konstrukcji ,w starszych załączy się na chwile wentylator i zadziała sprężarka klimatyzacji w nowszych bez czynnika nie działa nic ,czyli aby sprawdzić to należy chociaż nabić ciśnienie podjedź gdzieś do serwisu klimatyzacji a za parę złoty Ci to sprawdzą
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Elo,
Przekaźnik sprawdzać możesz:
1. ucho przy przekaźniku, twój pomocnik wlącza klimę, przekaźnik załącza się dość głośno, powinno go być słychać
2. możesz go wyjąć, zdjąć z niego obudowę, bez obudowy założyć i wizualnie obserwować czy załącza się po włączeniu klimy.
W tym wypadku jeżeli nie załącza możesz palcem mu pomóc się załączyć, oczywiści na 1 sekudnę, dłużej lepiej nie bo nie wiadomo co dolega twojej klimie. Przez sekundę nic się jej nie stanie.
Jeżeli się nie załączy to problem jest ze sprzęgłem sprężarki lub kablem do niej.
Jeżeli się załączy i klima jest nabita i na 100% procent jest czynnik, problem jest z elektryką.
--
Pozdr.
Hubi
Przekaźnik sprawdzać możesz:
1. ucho przy przekaźniku, twój pomocnik wlącza klimę, przekaźnik załącza się dość głośno, powinno go być słychać
2. możesz go wyjąć, zdjąć z niego obudowę, bez obudowy założyć i wizualnie obserwować czy załącza się po włączeniu klimy.
W tym wypadku jeżeli nie załącza możesz palcem mu pomóc się załączyć, oczywiści na 1 sekudnę, dłużej lepiej nie bo nie wiadomo co dolega twojej klimie. Przez sekundę nic się jej nie stanie.
Jeżeli się nie załączy to problem jest ze sprzęgłem sprężarki lub kablem do niej.
Jeżeli się załączy i klima jest nabita i na 100% procent jest czynnik, problem jest z elektryką.
--
Pozdr.
Hubi
- Od: 16 lis 2005, 17:12
- Posty: 153
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i
hubizx napisał(a):Elo,
Przekaźnik sprawdzać możesz:
1. ucho przy przekaźniku, twój pomocnik wlącza klimę, przekaźnik załącza się dość głośno, powinno go być słychać
2. możesz go wyjąć, zdjąć z niego obudowę, bez obudowy założyć i wizualnie obserwować czy załącza się po włączeniu klimy.
W tym wypadku jeżeli nie załącza możesz palcem mu pomóc się załączyć, oczywiści na 1 sekudnę, dłużej lepiej nie bo nie wiadomo co dolega twojej klimie. Przez sekundę nic się jej nie stanie.
Jeżeli się nie załączy to problem jest ze sprzęgłem sprężarki lub kablem do niej.
Jeżeli się załączy i klima jest nabita i na 100% procent jest czynnik, problem jest z elektryką.
--
Pozdr.
Hubi
u mnie wychodzi na to ze jest problem ze sprzęgłem kto to może oblukac/naprawić? najlepiej w lubelskim?
pozdrawiam
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. 
- Od: 1 wrz 2007, 00:55
- Posty: 413
- Skąd: Łódź
Witam, jestem nowym właścicielem samochodu mazda 626 1,8 z roku 1998 GF z klimatyzacją mam jednak z nią problem nie wiem gdzie zainstalowano czujnik temperatury w kabinie? Teoretycznie powinien chyba być w perforowanym okienku na desce rozdzielczej po prawej stronie poniżej kolumny kierowniczej ale zaglądając tam go nie widzę. Nawet gdy by był wypięty to powinien wisieć gdzieś konektor połączeniowy a tego też nie widzę jeśli jednak gdzieś jest to proszę o podanie symbolu a najlepiej zdjęcia. Diagnostykę jednak powinienem zacząć od sprawdzenia szczelności i nabicia Klimy. W modelu V GF przekaźniki od wentylatora Klimy oraz sprężarki znajdują się w okolicy prawego lefrektora w gumowych czarnych osłonach . Po zwarciu owych zaskakuje sprężarka czyli jej elektromagnes oraz zaskakuje wentylator Klimy. Zabezpieczenie obwodów klimatyzacji ma wartość 30A a w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie 15A..
Proszę o pomoc w sprawie czujnika pozdrawiam.
Proszę o pomoc w sprawie czujnika pozdrawiam.
-
donkar123
Hmm... nie napisałeś czy klimatyzcję masz manualną czy automatyczną, niemniej jednak sądzę, iż przy manualnej nie będzie tam czujnika, ponieważ znajduje się on jedynie przy parowniku...
przy automatycznej klimatyzacji w kabinie są 2 czujniki.
Ale mogę się mylić, nie patrzyłem u siebie czy jest tam czujnik czy nie ma, sprawdzę przy okazji.
A przed kupnem wartało się udać wcześniej na przegląd klimy (ewentualne agrumenty do zbicia ceny), bo np. możesz mieć pocącą się chłodnicę (niedługo pociągnie), skorodowany któryś przewód (najprawdopodobniej ten cienki na przykręcanej objemce za prawym reflektorem, lubi skorodować pod objemką)), itd. itp. i koszty ...
Pozdrawiam.
Ale mogę się mylić, nie patrzyłem u siebie czy jest tam czujnik czy nie ma, sprawdzę przy okazji.
A przed kupnem wartało się udać wcześniej na przegląd klimy (ewentualne agrumenty do zbicia ceny), bo np. możesz mieć pocącą się chłodnicę (niedługo pociągnie), skorodowany któryś przewód (najprawdopodobniej ten cienki na przykręcanej objemce za prawym reflektorem, lubi skorodować pod objemką)), itd. itp. i koszty ...
Pozdrawiam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
donkar123 napisał(a):Teoretycznie powinien chyba być w perforowanym okienku na desce rozdzielczej po prawej stronie poniżej kolumny kierowniczej
W tym miejscu występuje tylko czujnik z automatyczną klimą, w wersjach z klimą manualną na 100% go tam nie ma.
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. 
- Od: 1 wrz 2007, 00:55
- Posty: 413
- Skąd: Łódź
Po dopełnieniu czynnikiem moja klima (manualna) dziwnie się ostatnio zachowuję... Przy dużych upałach po włączeniu sprzęgło sprężarki załącza ją i wyłącza w krótkich odstępach czasu, nawet kilkusekundowych. Razem z nią włącza się i wyłącza wentylator klimy, ale to normalne raczej. Jak w aucie się zchłodzi to sie uspokaja. Czy to normalny objaw? Mnie się zdawało, że wł/wył się podczas pracy tylko wentylator... Czy sprężarka również tak ma?
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Oczywiście.radost napisał(a):Czy sprężarka również tak ma?
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
W mojej 626 jest taki problem: po załączeniu klimatyzacji włącza się wentylator nie włącza się sprężarka. W skrzynce bezpieczników przekaźnik od klimatyzacji nie jest załączony. Po załączeniu go ręcznie (palcem) sprężarka się włącza i czuć przyjemny chłód. Klimatyzacja nabita, bezpiecznik i przekaźnik ok. Jaka jest przyczyna? Czy można to samemu naprawić, może wymienić jeszcze jakieś bezpieczniki? W Tarnowie naprawa ma wynieść ok. 300 zł tak mi powiedzieli w dwóch serwisach.
-
wacor
witam, 3 tygodnie temu kupiłem mazde 626 GF, dopiero po przyjechaniu do domu zauważyłem że pod maską nie ma paska klinowego na sprężarce klimatyzacji a ona sama jest odłączona, czy może spotkał się ktoś z czymś takim?
- Od: 20 paź 2009, 19:20
- Posty: 21
- Auto: mazda 2 1.25 2003
Widocznie pompa padła dlatego ją ktoś odłączył
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
a może po prostu pasek pęknął 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
witam.
w mojej GF-ce do niedawna klimatyzacja sprawowała się bez zarzutu, dzisiaj chciałem ja włączyć i zonk.
Sprawdziłem przekaźniki i po ich ręcznym włączeniu wentylator i sprężarka załączają się natomiast problem w tym że nie załącza po włączeniu przyciskiem nic się nie dzieje nie słychać nawet żeby załączał przekaźnik. Koledzy help me mają być upały a bez kilimy w korkach masakra!!!
w mojej GF-ce do niedawna klimatyzacja sprawowała się bez zarzutu, dzisiaj chciałem ja włączyć i zonk.
Sprawdziłem przekaźniki i po ich ręcznym włączeniu wentylator i sprężarka załączają się natomiast problem w tym że nie załącza po włączeniu przyciskiem nic się nie dzieje nie słychać nawet żeby załączał przekaźnik. Koledzy help me mają być upały a bez kilimy w korkach masakra!!!
- Od: 22 cze 2011, 09:38
- Posty: 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6