skraplacz klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Jac@ » 22 lip 2011, 21:59

Witam,
mam taki problem, mianowicie mam nieszczelną chłodnicę klimy i myślę o zakupie nowego skraplacza na allegro. Z tego co zauważyłem na allegro jest sporo takich ale wyglądają zupełnie inaczej niż mój mimo że są do tego samego modelu, Czy ktoś może mi powiedzieć czy będzie któryś pasował? Na moim skraplaczu pisze taki typ:BE7C61480 a wygląda tak:

Obrazek

Obrazek


Mój model to mazda 323f, 1.5, 97r. a skraplacze na allegro:
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... nge_view=1

Dzięki za odpowiedzi
Jac@
 

Postprzez Jac@ » 22 lip 2011, 22:01

Jac@
 

Postprzez luki_92_92 » 22 lip 2011, 22:22

Ja mam Z5, kupiłem taką:

http://allegro.pl/chlod-klim-mazda-323- ... 70523.html

Mówił gościu który mi to dzisiaj montował że jest troszkę inna ale coś tam zrobił i pasuje
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez swiezak » 23 lip 2011, 11:51

Mam ten sam problem, chłodnica nieszczelna, ten sam model co twój. I teraz zachodzi kluczowe pytanie: szukać takiej samej i wydać sporą kase(bo to ta droższa) czy spawać?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 18:18
Posty: 21
Auto: 323f BA 1.5

Postprzez Olo500 » 24 lip 2011, 01:29

Daj spokój z używką bo to szkoda kasy. Miałem ten sam kłopot i po napełnieniu układu czynnikiem z kontrastem, wyszło że ze starości w aluminium robią się pęknięcia wielkości włosa lub cieńsze i nimi ucieka czynnik. Gołym okiem wyglądała jeszcze na nie zniszczoną. Jaką masz gwarancję że używka taka nie będzie jak opisałem? Aby było ciekawiej, to czynnik przez te mikropęknięcia ucieka tygodniami, więc nie do zdiagnozowania standardowo, bo będzie pokazywać że chłodnica jest szczelna. Przyczyną tych pęknięć, które się zawsze w końcu zrobią, jest sól używana w zimie do dróg. Do tego jeszcze w moim samochodzie występują skraplacze w 3 wersjach i nawet magicy co mi naprawiali i tylko z tego od lat żyją, modlili się żeby pasowała za pierwszym razem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez swiezak » 24 lip 2011, 15:42

No i właśnie w tym jest problem, że są trzy wersje i ta jedna( ta co ma autor tematu) jest bardzo droga jako zamiennik i ciężko dostępna. Może ktoś się orientuje czy da radę wstawić ta tańszą, a jeśli tak to jakie przeróbki trzeba dokonać?

Droższa (>600 zł):
Obrazek
Tańsza(~250 zł):
Obrazek
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 18:18
Posty: 21
Auto: 323f BA 1.5

Postprzez Olo500 » 24 lip 2011, 21:09

Moim zdaniem się da, gdyż moja pierwotna chłodnica była taka dziwna i miała wyprowadzony zaworek na środku – miałem więc na układzie 3 zawory do napełniania, teraz po wymianie tego już nie ma, mimo iż oryginalnie chłodnica pewnie powinna być z tym zaworkiem, gdyż na plastikach po otworzeniu przedniej klapy jest specjalna klapka do tego zaworka (teraz pusta). Ta którą mi założyli (oczywiście jakiś zamiennik) wymagała jak to nazwali regulacji (czyli dogięcia rurek) gdyż nie pasowały. Elementem decydującym o tym czy chłodnica będzie pasować, nie jest jej wielkość (choć też ma znaczenie), ale miejsce wyprowadzenia z niej rurek, a te co pokazałeś na rysunkach są zupełnie z różnych bajek i na 100% bez dużych przeróbek nie mogą być dla siebie zamiennikami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez swiezak » 29 lip 2011, 16:35

Chłodnica pospawana, klima nabita, szczelność sprawdzona. Także jak ktoś posiada ten drogi model chłodnicy i nie chce wydawać dużo forsy to zostaje spawanie.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 18:18
Posty: 21
Auto: 323f BA 1.5

Postprzez Miron1213 » 31 lip 2011, 21:07

Też miałem problem z tą nietypową i trudno dostępną chłodnicą więc założyłem zamiennik taki sam jak 3 posty wyżej. Rurka na mały oring pasowała dobrze gorzej było z grubszą ,odciąłem ją od mocowania i "trochę" powyginałem i spasowała. Trzeba się pogimnastykować ale ok 400 zł zostało w kieszeni.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 17:11
Posty: 40
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323