Generalnie wybór jest pomiędzy M3 a focusem. Do tej pory byłem zdecydowany na M3 z przedziału 2004-2006. Ale słyszałem opinię, że lepszym wyborem byłby focus ze względu na lepszą blacharke i wykończenie (nie ma problemu z rudą na nadkolach). Do tego nie ma co ukrywać, za tę sama cenę można dostać młodszego i lepiej wyposazonego focusa. I teraz sam już nie wiem. Estetycznie mazda góruje nad fordem, ale z technicznego punktu widzenie, jak z tym jest
Ford Focus czy Mazda 3
1, 2
Panowie, zwracam się do was o poradę dot. wyboru samochodu.
Generalnie wybór jest pomiędzy M3 a focusem. Do tej pory byłem zdecydowany na M3 z przedziału 2004-2006. Ale słyszałem opinię, że lepszym wyborem byłby focus ze względu na lepszą blacharke i wykończenie (nie ma problemu z rudą na nadkolach). Do tego nie ma co ukrywać, za tę sama cenę można dostać młodszego i lepiej wyposazonego focusa. I teraz sam już nie wiem. Estetycznie mazda góruje nad fordem, ale z technicznego punktu widzenie, jak z tym jest
Czy faktycznie ford byłby lepszym wyborem 
Generalnie wybór jest pomiędzy M3 a focusem. Do tej pory byłem zdecydowany na M3 z przedziału 2004-2006. Ale słyszałem opinię, że lepszym wyborem byłby focus ze względu na lepszą blacharke i wykończenie (nie ma problemu z rudą na nadkolach). Do tego nie ma co ukrywać, za tę sama cenę można dostać młodszego i lepiej wyposazonego focusa. I teraz sam już nie wiem. Estetycznie mazda góruje nad fordem, ale z technicznego punktu widzenie, jak z tym jest
- Od: 2 lip 2010, 14:29
- Posty: 58
- Skąd: Białystok/Łódź
- Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb
Demetrios napisał(a):Estetycznie mazda góruje nad fordem, ale z technicznego punktu widzenie, jak z tym jest
Sądzę, że jeśli kupisz Forda z silnikiem benzynowym, to specjalnie nie będzie się do czego przyczepić.
Trudno mi ocenić trwałość i jakość Mazdy, bo nie posiadam – jeśli chodzi o Forda, to nie będzie żadnej rewelacji – po prostu średnia dla tej klasy i już. Na pewno nie będzie wyjątkowo długowieczny, jak pewnie większość aut w tej klasie... Ja 1,5 roku temu stałem przy podobnym dylemacie (tyle, że Mondeo vs. 6) – Mondeo lepiej wypada w testach zderzeniowych i za te same pieniądze jest 3 lata młodszy (tak przynajmniej było w momencie moich poszukiwań odrzucając wyjątkowe, podejrzane okazje)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Musiałem sobie postawić pytanie: kupić auto młodsze (3-4 lata), z przebiegiem < 100.000 km czy starsze i z przebiegiem <200.000, ale z wiarą, że jego konstrukcja jest trwalsza i lepsza.
Nie jeżdżę dużo, więc kupując auto z przebiegiem 90.000 km pomyślałem, że do 150.000 km pojeżdżę bez najmniejszych problemów, nawet jak auto okaże się słabej jakości i pogonię auto dalej. Na tą chwilę jestem z samochodu zadowolony i jak dotąd nie mam najmniejszych powodów do narzekań.
Przejechałem ponad 17.000 km i miałem następujące naprawy:
– żarówki podświetlenia zegarów – 4 zł
– tuleje tylnego stabilizatora 2 szt – 11,50 zł za sztukę
– musiałem zregenerować tylny zacisk, bo podobno coś z nim było nie tak. Tak mi powiedzieli kolesie przy wymianie klocków i nie wiem, czy tak było naprawdę, czy mnie naciągnęli. Kosztowało to 200 zł.
Tylne tarcze hamulcowe dobrej firmy kosztowały mnie < 200 zł, klocki tylne < 100 zł. Oryginalny filtr powietrza kupiłem za 34 zł, olej 5 litrów pełny syntetyk oryginał Forda kosztuje ~100 zł.
Na allegro widziałem czujniki ABS używane za ok. 20 zł/szt. – części jest na allegro multum, bo masowo sprowadzane są na części "angliki".
Kupując Forda dostajesz w gratisie chyba najbardziej chwalone zawieszenie w klasie kompaktów. Również gratis otrzymasz większą utratę wartości niż w Mazdzie.
Jeśli chodzi o Mazdę, to pewnie więcej dowiesz się na forum
nemi napisał(a):Sądzę, że jeśli kupisz Forda z silnikiem benzynowym, to specjalnie nie będzie się do czego przyczepić.
Kolo 2masowe jest czyms do czego mozna sie przyczepić
Jedziłem Focusem 1.6 i auto nie dla mnie. Za małe i do pupy silnik. Może i kopa ma, ale wg. mnie jest głośny (120 km/h a tam ok. 4 tys obrotów)
Do miasta może i bym kupił ale trasa to katorga w tym samochodzie.
Ostatnio edytowano 26 lip 2011, 12:44 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
bieski napisał(a):Kolo 2masowe jest czyms do czego mozna sie przyczepić
Można się przyczepić, jeśli padnie. A czy to jakoś notorycznie pada? Nie popadajmy w paranoję – nie ma aut idealnych i nie da się kupić tak, żeby nie było ryzyka, że coś się wydarzy. Ja zaakceptowałem dwumas bez trudu – kosztuje toto ~1200 zł i szczęśliwy nie będę jeśli padnie, ale wkalkulowałem to w ryzyko przy kupnie auta używanego.
bieski napisał(a):Jedziłem Focusem 1.6 i nie auto nie dla mnie. Za małe
Dla mnie też. Ale jeśli ktoś się zastanawia nad kompaktem, to znaczy, że dla niego nie jest za małe.
Co do jazdy – nie wypowiem się. Ale tu wystarczy jazda próbna i Foką i Trójką samego zainteresowanego.
Demetrios – spróbuj się przejechać. Ja osobiście bym nie skreślał ani 3 ani Focusa. Porównaj, zobacz którym Ci się fajniej jeździ (wszak to we wnętrzu spędzisz więcej czasu niż na zewnątrz), stereotypy o autach na F odstaw na bok, bo są o kant d*** potłuc i jakoś to rozstrzygnij. Nie kupujesz starego rupiecia, więc sprawy techniczne chyba można zepchnąć na dalszy plan. Najgorsze jest rozstrzygnięcie, czy kupić auto starsze i z większym przebiegiem, ale marki której ufasz czy młodsze i z mniejszym przebiegiem, ale w które nie bardzo wierzysz. Ja ostatecznie wybrałem drugi scenariusz. Jak się wstrzymasz jeszcze 3 lata, to powiem Ci, czy dobrze na tym wyszedłem
Najlepiej kup to, co Ci bardziej odpowiada, a nie to, co podpowiadają znajomi czy ktoś z forum. To Ty będziesz tym jeździł. A to co napisałem w poprzednim poście traktuj jedynie jako uzupełnienie danych (np. odnośnie kosztów utrzymania) do własnych rozważań.
Ja powiem tak: nie posiadam ani jednego ani drugiego samochodu, ale co do rdzy to ford wcale nie jest rewelacyjny pod tym kątem porównując z mazda. Księgowi działali wiec wytrzymałość nie jest juz ta co auta przed lat. Poza tym na korzyść forda jak juz wspomniano przemawia lepsze zawieszenie-prowadzenie, obszerniejsza kabina i korzystna cena do wieku samochodu. Domyślam sie ze i serwis jak przystało na europejczyka bedzie łatwiejszy- wiecej zamienników. Jednak powracając do obszerności kabiny- to ford sprawia wrażenie napompowanego, juz nie tak zgrabnego jak pierwsza generacja. Tak wiec mazda napewno ma wiecej uroku w sobie. I jakością wykonania nie ustępuje focusowi a ze względu na korzenie= pochodzenie przewiduje ze w ogólnym rozrachunku jako samochód używany wypadnie lepiej od focusa. Co japonia to nie europa.
Właśnie dzisiaj podstawili mi focusa 1.6 Pb w zastępstwo naprawianej toyoty (regeneracja alternatora), poza tym mój ojciec ma focusa 1.6 ON, którym również mam okazje czasami pojeździć.
Jeśli chodzi o moją opinie o silniku 1.6 Pb 100KM to jak na benzynę jest dość elastyczny i ciągnie od naprawdę niskich obrotów. Fajnie przyspiesza, ale generalnie przeciętniak. Za to głośny jest niemiłosiernie, przynajmniej porównując do avensisa. Jadąc 90km/h na piątym biegu miałem wrażenie, że za chwilę dojdę do odcinki
W 1.6 ON 90KM mojego ojca, mam wrażenie, że nie jest aż tak głośno. Możliwe, że to jeszcze kwestia wyposażenia (lepsze wersje są może lepiej wygłuszone). Egzemplarz 1.6Pb to zupełny golas nawet bez komputera, a ojca 1.6ON to jeśli chodzi o wyposażenie to taki średniak ale ma wszystko co potrzeba.
Nemi co do jakości zawieszenia w focusie to w maździe jest dokładnie takie samo
Co nie zmienia faktu, że faktycznie samochód się wyśmienicie prowadzi, do tego dzięki krótkiemu lewarkowi bardzo przyjemnie zmienia się przełożenia.
Nie wiem jak sprawa wygląda w M3 ale jeśli chodzi o materiały użyte we wnętrzu to ford jakością nie grzeszy i moim zdaniem to jest jego największą wadą.
Do tego w kwestii cenowej jest bardzo duża rozbierzność z uwagi na różne wyposarzenie (od kompletnych golasów często nawet bez radia po wesje Titanium ze skrętnymi lampami przednimi), oraz większe ryzyko trafienia zajechanego egzemplaża poflotowego.
M3 z reguły są lepiej wyposażone i warto na to zwrócić uwagę porównując ceny.
Podsumowując moją wypowiedź:
Auta pod względem mechaniki bardzo zbliżone.
Oba moim zdaniem atrakcyjne wizualnie (tylko tyle, że focus już się bardziej opatrzył)
Różnicę w cenie powinno się rozpatrywać dla podobnie skonfigurowanych aut z uwagi na szeroką ofertę wersji w przypadku forda.
Jeśli chodzi o moją opinie o silniku 1.6 Pb 100KM to jak na benzynę jest dość elastyczny i ciągnie od naprawdę niskich obrotów. Fajnie przyspiesza, ale generalnie przeciętniak. Za to głośny jest niemiłosiernie, przynajmniej porównując do avensisa. Jadąc 90km/h na piątym biegu miałem wrażenie, że za chwilę dojdę do odcinki
W 1.6 ON 90KM mojego ojca, mam wrażenie, że nie jest aż tak głośno. Możliwe, że to jeszcze kwestia wyposażenia (lepsze wersje są może lepiej wygłuszone). Egzemplarz 1.6Pb to zupełny golas nawet bez komputera, a ojca 1.6ON to jeśli chodzi o wyposażenie to taki średniak ale ma wszystko co potrzeba.
Nemi co do jakości zawieszenia w focusie to w maździe jest dokładnie takie samo

Nie wiem jak sprawa wygląda w M3 ale jeśli chodzi o materiały użyte we wnętrzu to ford jakością nie grzeszy i moim zdaniem to jest jego największą wadą.
Do tego w kwestii cenowej jest bardzo duża rozbierzność z uwagi na różne wyposarzenie (od kompletnych golasów często nawet bez radia po wesje Titanium ze skrętnymi lampami przednimi), oraz większe ryzyko trafienia zajechanego egzemplaża poflotowego.
M3 z reguły są lepiej wyposażone i warto na to zwrócić uwagę porównując ceny.
Podsumowując moją wypowiedź:
Auta pod względem mechaniki bardzo zbliżone.
Oba moim zdaniem atrakcyjne wizualnie (tylko tyle, że focus już się bardziej opatrzył)
Różnicę w cenie powinno się rozpatrywać dla podobnie skonfigurowanych aut z uwagi na szeroką ofertę wersji w przypadku forda.
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
Zgadzam sie z TALREP. Ja mam dokładnie takie same odczucia co do tego forda.
Myślałem że to teście mają coś zwalone z autem. Ale widze ze ten typ tak ma
Ciekawe jak to wyglada w tej mocniejszej wersji.
TALREP napisał(a):Jadąc 90km/h na piątym biegu miałem wrażenie, że za chwilę dojdę do odcinki
Myślałem że to teście mają coś zwalone z autem. Ale widze ze ten typ tak ma
Ciekawe jak to wyglada w tej mocniejszej wersji.
bieski napisał(a):Zgadzam sie z TALREP. Ja mam dokładnie takie same odczucia co do tego forda.TALREP napisał(a):Jadąc 90km/h na piątym biegu miałem wrażenie, że za chwilę dojdę do odcinki
Myślałem że to teście mają coś zwalone z autem. Ale widze ze ten typ tak ma
Ciekawe jak to wyglada w tej mocniejszej wersji.
Tak jak pisałem, nie wiem jak w mocniejszej benzynie ale w dizlu 1.6 jest zdecydowanie ciszej. Dzisiaj specjalnie zwróciłem na to uwagę, a w sumie przesiadałem się z jednego do drugiego jak oddawałem tego zastępczego focusa.
PS: może warto jeszcze zajrzeć do "literatury", w nr 42 (791) z 11 października 2010 AUTO ŚWIATU jest porównanie focusa, mazdy 3 i volvo c30 czyli trojaczków z tym samym podwoziem.
Z artykułu, który mam właśnie przed sobą wynika (porównanie ogólne dla wszystkich wersji silnikowych poświęcone przede wszystkim stosunkowi jakości do ceny na rynku wtórnym), że:
nr 1 mazda 3 – auto stosunkowo drogie ale najmniej awaryjne
nr 2 focus – najtanszy w zakupie i obsłudze lecz nie tak trwały jak trójka
nr 3 c30 – auto drogie, male i niepraktyczne ale o wyrazistym charakterze.
i podsumowanie pana redaktora "Wychodzi na to, że najlepsze cechy focusa II rzeczywiście zostały w rodzinie: dzięki pokrewieństwu z focusem mazda i volvo mogą pochwalić się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i trwałym zawieszeniem. Niekoniecznie dotyczy to jednak cen części i serwisu – nasze śledztwo wykazało, że identyczne podzespoły mogą w zależności od marki znacząco różnić się ceną. Pozostaje więc tylko wybrać najtańsze!
Cytowany artykół pozostawiam już bez komentarza
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
stałem przed podobnym wyborem (tylko że Diesel). Samochody te mają sporo wspólnych podzespołów, płyta podłogowa, wiele elementów zawieszenia (tył jest chyba nie zmieniony w maździe), układ klimatyzacji (podobnie jak w volvo) itd.
Focusów jest więcej na rynku wtórnym, ale jak wybierzesz z nich w miarę dobrze wyposażone modele, to cena nie będzie już tak znacznie odbiegać od "trójki". Na minus trójki: większość aut sprowadzana przez handlarzy, trzeba się nieco do zakupu przygotować. Na 1.6 mazdy nie ma zbyt wielu skarg, ale ma nieco inna charakterystykę niż fordowski.
Najlepiej poszukaj ogłoszenia focusa i mazdy3 gdzieś w okolicy i przejedź się tymi samochodami.
Edit:
na + focusa – podgrzewana przednia szyba
Focusów jest więcej na rynku wtórnym, ale jak wybierzesz z nich w miarę dobrze wyposażone modele, to cena nie będzie już tak znacznie odbiegać od "trójki". Na minus trójki: większość aut sprowadzana przez handlarzy, trzeba się nieco do zakupu przygotować. Na 1.6 mazdy nie ma zbyt wielu skarg, ale ma nieco inna charakterystykę niż fordowski.
Najlepiej poszukaj ogłoszenia focusa i mazdy3 gdzieś w okolicy i przejedź się tymi samochodami.
Edit:
na + focusa – podgrzewana przednia szyba
Są plusy na korzyść M3 jak i na korzyść FF, wszystko zależy co kto lubi i na co zwraca uwagę eksploatując auto. Ja jeździłem FF 1,6 benzyna i wszystko był git, ale sprzedałem i teraz mam M3 – wszystko jest jeszcze bardziej git
Wydaje mi się jednak, że gdybym zrobił odwrotnie to już nie był bym tak zadowolony (przede wszystkim kwestia designu i komfortu, bo technologicznie to auta zbliżone).
Przy okazji mam do sprzedania FF 1,8 diesel z 2004, auto krajowe, w mazowieckim – jakbyś był zainteresowany daj znać na PW.
pozdr
Przy okazji mam do sprzedania FF 1,8 diesel z 2004, auto krajowe, w mazowieckim – jakbyś był zainteresowany daj znać na PW.
pozdr
Dziękuje za propozycje, ale jednak pozostanę przy PB. To auto dla rodziców, którzy całe życie jeździli na PB. Nie maja obycia z dieslami i nie chcę ryzykowac, że w chwili zapomnienia odruchowo zatankują nie to co trzeba
.
- Od: 2 lip 2010, 14:29
- Posty: 58
- Skąd: Białystok/Łódź
- Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb
Demetrios napisał(a):Dziękuje za propozycje, ale jednak pozostanę przy PB. To auto dla rodziców, którzy całe życie jeździli na PB. Nie maja obycia z dieslami i nie chcę ryzykowac, że w chwili zapomnienia odruchowo zatankują nie to co trzeba.
W zeszłym roku mój ojciec do swojego Focusa przez pomylke zatankowal pelny bak Pb i nawet dojechal 10km do domu

Co do 1.8D w focusie to najgorszy wybor w temacie dizla – najstarszy konstrukcyjnie dizel z gamy focusa II i podobno najbardziej awaryjny
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
Demetrios napisał(a):Dziękuje za propozycje, ale jednak pozostanę przy PB. To auto dla rodziców, którzy całe życie jeździli na PB. Nie maja obycia z dieslami i nie chcę ryzykowac, że w chwili zapomnienia odruchowo zatankują nie to co trzeba.
oczywiście, nie ma sprawy
TALREP napisał(a):Co do 1.8D w focusie to najgorszy wybor w temacie dizla – najstarszy konstrukcyjnie dizel z gamy focusa II i podobno najbardziej awaryjny
hahah "podobno". jeździłeś, używałeś?
poza tym to FF I (100 KM), bezawaryjny od nowości tak jak u kolegi Barthez. sprzedawany tylko dlatego, że jest inne auto i tym nie będzie komu jeździć.
rudy rydz napisał(a): bezawaryjny od nowości
pisałem o silniku
padały w nim różne rzeczy (eksploatacyjne) ale to jak w każdym samochodzie np. łożysko w tylnym kole, czy rolka napinająca pasek klinowy – z tymi awariami uporałem się sam na parkingu w trasie (za granicą)
Barthez napisał(a):rudy rydz napisał(a): bezawaryjny od nowości
pisałem o silniku![]()
ja też
elementy eksploatacyjne to wiadomo, jak w każdym aucie.
Demetrios, wracając do tematu – jak dla rodziców to szukajcie lepiej FF, bo jak kupią M3 to będziesz zazdrosny
rudy rydz napisał(a):TALREP napisał(a):Co do 1.8D w focusie to najgorszy wybor w temacie dizla – najstarszy konstrukcyjnie dizel z gamy focusa II i podobno najbardziej awaryjny
hahah "podobno". jeździłeś, używałeś?
Nie spodziewałem się, że po jednym moim zdaniu kolega tak się uniesie. Barthez jakoś tą samą myśl potrafił grzeczniej ubrać w słowa. Oczywiście nie używałem ale napisałem dlaczego jest moim zdaniem najgorszy

- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości