Skaczące obroty / syczenie spod maski.

Postprzez sebastian223 » 21 maja 2011, 09:01

petek napisał(a):Niedawno też przerabiałem temat. U mnie pomogła wymiana uszczelki pod dolotem, pod IAC i czyszczenie przepustnicy (nie dałem uszczelki bo nie mogłem dostać w okolicy wiec za przykładem niektórych forumowiczów skręciłem na sylikon :D ) Lata jak ta lala :)

Co to jest IAC?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez petek » 21 maja 2011, 09:11

sebastian223 napisał(a):Co to jest IAC?


Mazda nie ma tak stricte silniczka krokowego ma zawór IAC (idle air control valve jak mnie pamięć nie myli)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez darkaman » 21 maja 2011, 13:54

Petek, taką nazwę podaje manual IAC valve -idle air control więc masz rację. Patrzę tylko w manual i nie widzę tam uszczelki pod IAC ale pewnie zobaczę jak rozkręcę.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez sebastian223 » 21 maja 2011, 14:30

Tam jest oring w przekroju okrągły. Jeśli jest spłaszczony tzn że do wymiany
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez petek » 22 maja 2011, 20:35

sebastian223 napisał(a):Tam jest oring w przekroju okrągły. Jeśli jest spłaszczony tzn że do wymiany


Dokładnie tak, 50 gr w w sklepie z częściami rolniczymi i luz, tylko nie podam jaka średnica bo nie pamiętam <zawstydzony>
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez maxim_wawa » 22 maja 2011, 21:24

u mnie jest sklepany i za chinskiego boga nie moge znaleźć w stolicy zamiennika

ktoś może pomóć to dostać

druga sprawa czy ma ktyos jakis dokladniejszy opis jak zaslepic EGR ?? mam nieszczelny a drugi kosztuje troche siana wiec poradzono mi zeby go zaslepic – tylko jak ??
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez sebastian223 » 22 maja 2011, 22:05

Wyjmujesz EGR i docinasz z puszki od piwa uszczelke taką samą jak jest, tyle że bez otworów środkowych (tylko na śrubki zostawiasz). Zakładasz EGR z powrotem i cała robota.

Z oringiem pod krokowca radze wybrać sie do zakładu mechanicznego. Kupują oni często hurtem zestaw oringów i mają tego mnóstwo.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez JurekGx » 30 maja 2011, 15:06

U mnie również za syczenie odpowiedzialna była uszczelka po kolektorem ssącym. Wymieniłem sam, poszło całkiem sprawnie.
Przy okazji porada, jak sprawdzić nieszczelność w układzie dolotowym:
zlokalizować mniej więcej na słuch miejsce i psiknąć w okolice np. samostartem w sprayu. Jeżeli w tym miejscu jest nieszczelność i silnik zaciąga tam lewe powietrze, to zaciągnie też ten łatwopalny środek co zaraz objawi się wzrostem obrotów silnika.
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez tadziomaru1 » 30 maja 2011, 18:03

Takie samo, albo nawet lepsze działanie ma plak <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez spider8401 » 22 lip 2011, 16:43

dołącze sie dodyskusji mam takie objawy w mojej madzi gaśnie mi na wolnych wymieniona uszczelka kolektora ssącego przewody WN, świece zakładałem inną przepustnice i krokowy i nadal syczy gdzieś w okolicy przepustnicy muszę ten EGR zaślepić tylko czy to nie będzie jakoś źle wpływać na auto a jak to nie to to już nie mam głowy do tego!!!
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:28
Posty: 14

Postprzez maxim_wawa » 26 lip 2011, 16:42

sebastian223 napisał(a):Wyjmujesz EGR i docinasz z puszki od piwa uszczelke taką samą jak jest, tyle że bez otworów środkowych (tylko na śrubki zostawiasz). Zakładasz EGR z powrotem i cała robota.

Z oringiem pod krokowca radze wybrać sie do zakładu mechanicznego. Kupują oni często hurtem zestaw oringów i mają tego mnóstwo.


jak dobrze rozumiem mam zastapić podkladke pod samym EGR (czyli dwa widoczne otwory)

Obrazek
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez rumunn95 » 26 lip 2011, 17:01

tak
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 26 lip 2011, 17:25

moj EGR stoi deba

czy ktoś wie jakie powinny być domyślne ustawienia TPS i IAC oraz wychylenia przepustnicy ??

opór, napięcie, przy jakim wychyleniu przepustnicy

jak sprawdzic zawór par paliwa czy jest ok ? moj cyka na pewnych obrotachale mam zle ustawiony TPS (na czuja)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 26 lip 2011, 20:27

Na zawór par paliwa ustawienie TPS raczej nie ma wpływu. Jeśli u Ciebie cyka, to wymień go lub napraw. Ktoś na forum pisał, że jest możliwa regeneracja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 26 lip 2011, 20:36

ok, ale rozgraniczam te dwie rzeczy bo obroty mam zbyt niskie a ze przepustnica była rozbierana i czyszczona to ustawienie ponowne jest na czuja

swego czasu znalazlem na anglojezycznym forum instrukcje regulacji IAC i TPS, ale w 323/probe z 92 roku, ale parametry regulacji nie do konca sie maja do GF/GW

dlatego poszukuje sprawdzonego setupu TPS, przepustnicy i IAC dla GF
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 26 lip 2011, 21:36

Masz dostęp do service manuala? Pewnie tam coś będzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 6 sie 2011, 20:18

no wlasnie nie mam punktu zaczepienia, zawór par paliwa cyka mi tylko przy zbyt wysoko podniesionych wolnych obrotach srubą bypasu albo TPS/IAC przy dotknieciu gazu

niby na zagramanicznym forum regulacje TPS w GF ale w 2.5 V6 i nie do konca sie wartości zgadzaja

czy ktoś komu dobrze chodzi silnik 1.8 16V moze spojrzec jakie wartości woltarzu ma TPS pomiedzy dwoma dolnymi pinami oraz miedzy minusam aku a gornym pinem TPS ??

chodzi mi o zamknietą przepustnice i otwarta ze szczelinomierzem 20mm

przydały by sie tez pomiary miedzy pinami IAC jakie powinny byc wartości
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez rumunn95 » 6 sie 2011, 23:03

chetnie bym pomogl ale nie mam szczelinomierza az tak grubego :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 7 sie 2011, 11:14

heh chodzilo o 0.20 mm :)

20mm to nie szczelinomierz a dobry paluch :)

generalnie chcialbym wiedziec jakie sa wartosci miedzy pinami TPS przy zamknietej przepustnicy i przy roznych parametrach jej uchylenia – wtedy moze bede w stanie go wyregulowac (mam przepustnice z 101KM wersji – wieksza srednica dolotu wiec tez musze na to poprawke wziąć)

musze tez zaslepic lub wymienic EGR – zueplny brak reakcji na cokolwiek i opór miedzy pinami sie zupelnie nei zgadza z manualem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez abrams » 7 sie 2011, 14:26

kiedys troche interesowalem sie tym temat tzn TPS
jest na forum taki opis tyle ze dotyczy wersji ge w gf przynajmniej po liftingu jest nieco inaczej ale
zamknieta przepustnica to ok 0,5 v
a w pelni otwarta ok 4.5v
a w ogole to czemu masz przepustnice od 101km w 90km?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron