Montaż EGT w 323 BG turbo

Postprzez wojtek323 » 25 lip 2011, 21:25

Mam pytanie, czy ktoś montował czujnik EGT w 323 BG turbo, chodzi mi o dokładną lokalizację i sam sposób zamontowania, poparte jakąś teorią a nie na widzimisie. I oczywiście obserwacje z pracy czujnika, wszelkie za i przeciw takiej a nie innej lokalizacji.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2007, 21:51
Posty: 7
Skąd: Wawa
Auto: 323 BG 4WD

Postprzez pinky » 26 lip 2011, 07:11

Ja nie montowałem, ale na podstawie przeczytanych wątków na innych forach mechanicznych na pewno przed turbo, sama turbina potrafi przekłamać o około 80-100 stopni.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez wojtek323 » 26 lip 2011, 08:51

To ja wiem. Przed turbo trzeba się jednak zdecydować na którym cylindrze, ew. na której parze cylindrów, bo nie da się inaczej....chyba ze własnie ktoś coś wie innego....
Początkujący
 
Od: 30 sie 2007, 21:51
Posty: 7
Skąd: Wawa
Auto: 323 BG 4WD

Postprzez pinky » 26 lip 2011, 09:02

Na ostatnim cylindrze, ten jest najgorzej napełniany i na nim będzie najwyższa temperatura, a w ogóle super super to 4 wskaźniki :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez wojtek323 » 26 lip 2011, 19:43

Ostatni to masz na myśli 4? czyli najbiżej aparatu zapłonowego?
Dlaczego uważasz ze akurat 4 będzie najgorzej napełniany? pierwszy ma taką samą długość kolektora, wtryskiwacz tak samo obsadzony....

Wiem ze najfajniej byłoby 4 ;) ale to do strojenia, na stałe to lekka przesada do zwykłej obserwacji czy nie dzieje sie cos złego... :D
Początkujący
 
Od: 30 sie 2007, 21:51
Posty: 7
Skąd: Wawa
Auto: 323 BG 4WD

Postprzez pinky » 26 lip 2011, 20:00

Do strojenia to AFR nie EGT, co do 4 cylindra to nie dostanie on tyle samo powietrza co pierwsze 3 wynika to z konstrukcji pierwszej komory od której odchodzą runnery. Tak doczytałem jeszcze odnośnie montażu i w celu ochrony turbiny w przypadku wypalonej termopary montują za turbo i dodają różnice. Tylko skąd wiedzą jaka jest różnica to nie wiem, wątek na rf.pl
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez onyx » 13 sie 2011, 02:35

pinky napisał(a):indra to nie dostanie on tyle samo powietrza co pierwsze 3 wynika to z konstrukcji pierwszej komory od której odchodzą runnery. Tak doczytałem jeszcze odnośnie montażu i w celu ochrony turbiny w przypadku wypalonej termopary montują za tu


Jedną termoparę już usmażyłem. Poza tym, że widać na niej było ślady oddziaływania temperatury to dalej była w jednym kawałku i nic nie wskazywało na to iż miałaby się rozsypać. Tak jak pisał Pinky, najlepiej na 4. U mnie się udało, mniej więcej, u zbiegu wszystkich 4 runnerów – taka konstrukcja kolektora. Montaż za turbo to pomyłka i wróżenie z fusów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje