Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Fryta86 » 17 lip 2011, 20:04

No nie wiem. Zwykle powietrze z klimy powinno być właśnie suche i powinno szybciej osuszać – i dokładnie tak mi działało w mondeo! Ale trzeba dbać o filtry itp

Limited Edition napisał(a):Panowie da sie dokupić tylną rozpórkę do naszej mazdy,bo z tego co widzę to każdy dorabia we własnym zakresie...

Też jestem za dorobieniem – argumenty jak wyżej :)
Ale zerknij tutaj jak Cię temat interesuje:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-Lantis-323F-19mm-Rear-Anti-roll-Bar-/290442991667?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item439fc05833
Obrazek
Są jeszcze inne elementy które usztywniają – no ale wszystko zależy po co chcesz to zrobić. Dla mnie było by nie funkcjonalne dawać rozpórkę na tył bo jeszcze bym zmniejszył ten mały bagażnik do którego ledwo mi wchodzi wózek :) (butla w kole i dojazdówka luzem).

Wyrabia Wam się też przełącznik kierunkowskazów? Znaczy mam w prawo i gwałtownie odbije kierownicą to się nie wyłączy tylko przełączy w drugą stronę. Albo daję w prawo i kręcę w prawo i się wyłącza. Jest na to jakiś myk czy trzeba wymienić? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez michalszarpak » 17 lip 2011, 22:08

Witam

Jestem posiadaczem 323f ba 2.0 v6 i mam mały problem w czasie jazdy na zakrętach w lewo lekko mi przeskakuje tył auta, przy zakrętach w prawo jet ok. Byłem na stacji diagnostycznej w wykazało mi że prawy amor ma 69% a lewy 39%, i teraz jetem w kropce bo raczej jednego amora nie powinno się wymieniać
tylko całą oś, może ktoś mi pomoże co z tym zrobić. A może to nie jest wina amortyzatora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 19:59
Posty: 80
Skąd: Sobibór
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lip 2011, 08:17

michalszarpak napisał(a):Byłem na stacji diagnostycznej w wykazało mi że prawy amor ma 69% a lewy 39%, i teraz jetem w kropce bo raczej jednego amora nie powinno się wymieniać
tylko całą oś, może ktoś mi pomoże co z tym zrobić. A może to nie jest wina amortyzatora?


Taka duża różnica skuteczności niestety może być powodem takiego zachowania się auta.
Jednego tylko amortyzatora nie wymieniaj bo skuteczność takiego zabiegu będzie taka, że zaraz będziesz musiał znów się za to zabierać.
Wymieniamy amortyzatory TYLKO parami na jednej osi!
A jak już będziesz wymieniał to to od razu wymień komplet odbojów i osłon.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lantis 89 » 18 lip 2011, 21:30

Fryta86 napisał(a):No nie wiem. Zwykle powietrze z klimy powinno być właśnie suche i powinno szybciej osuszać – i dokładnie tak mi działało w mondeo! Ale trzeba dbać o filtry itp

Limited Edition napisał(a):Panowie da sie dokupić tylną rozpórkę do naszej mazdy,bo z tego co widzę to każdy dorabia we własnym zakresie...

Też jestem za dorobieniem – argumenty jak wyżej :)
Ale zerknij tutaj jak Cię temat interesuje:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-Lantis-323F-19mm-Rear-Anti-roll-Bar-/290442991667?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item439fc05833
Obrazek
Są jeszcze inne elementy które usztywniają – no ale wszystko zależy po co chcesz to zrobić. Dla mnie było by nie funkcjonalne dawać rozpórkę na tył bo jeszcze bym zmniejszył ten mały bagażnik do którego ledwo mi wchodzi wózek :) (butla w kole i dojazdówka luzem).

Wyrabia Wam się też przełącznik kierunkowskazów? Znaczy mam w prawo i gwałtownie odbije kierownicą to się nie wyłączy tylko przełączy w drugą stronę. Albo daję w prawo i kręcę w prawo i się wyłącza. Jest na to jakiś myk czy trzeba wymienić? :)


Powiem Ci że maja wszystko czego potrzeba do naszych autek
Ceny też nie mają jakieś kosmiczne jak na taką jakość

Wyliczyłem za wzmocnienie całego auta ok 3tysi z przesyłką,wydaje mi się ze jak ktoś to lubi robić i kocha swoje autko to będzie niezły prezent :D :D :D
Do tego gwinty BC i było by coś pięknego <rotfl> <rotfl> <rotfl>

Ps Ostatnio zakupiłem taką felę,co sądzicie??? http://www.aukcjoner.pl/gallery/006331397-.html#I1
Do tego oponki na przód 205/40/17 a tył 215
Lantis 89
 

Postprzez luki_92_92 » 18 lip 2011, 21:54

Ładna fela, jakby była brązowa, gunmetal albo takata green była by jeszcze ładniejsza :P

Ile powinno kosztować założenie chłodnicy do klimy? A ile sprawdzenie szczelności + odgrzybianie i nabicie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez trzydziech » 18 lip 2011, 22:08

chłodnice powinieneś dać radę założyć sam :p ja bym nie dał więcej jak 80-100zł. drugie pytanie: u mnie – nabicie całości 160zł, odgrzybienie 40zł, sprawdzenie szczelności (nie azotem) na uszczelkach zrobili gratis.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez luki_92_92 » 19 lip 2011, 10:38

Wiem że dałbym radę założyć sam – to żaden problem. Teraz auto stoi u mechanika drugi dzień (na wieczór powinno być) – też mógł mi to założyć, ale sam mi doradził żeby tam gdzie klimę robią to założyli, bo jak będzie nieszczelne to niech się wtedy bawią bo ich wina że źle założone. I w sumie facet ma rację <spoko> tak samo jak bułki kupujemy w piekarni a nie w sklepie obuwniczym <lol> tak klimę powinni robić tam gdzie robią klimę, pouszczelniać wszystko, posprawdzać itp. bo już raz nabiłem w 2009 za 150 z odgrzybianiem i sprawdzaniem szczelności i było szczelne a po tygodniu "no tu jest taki stary wyciek, tu świeży, jak pan u nas kupi chłodnicę i założy za 650zł to nabijemy za darmo" :| także wolę jak mi to wszystko za jednym machem zrobią i wtedy jak coś to ich wina i mają robić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Pseudo00000 » 19 lip 2011, 15:06

ktore swiece byscie proponowali denso czy NGK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez luki_92_92 » 19 lip 2011, 15:39

NGK, sam używam NGK V-Line od 2008 roku, zrobiłem na nich narazie ok 30 tysięcy i leci dalej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez mykel » 20 lip 2011, 13:13

Witam, byłem dziś wymienić tłumik końcowy w mojej madzi 323F BA 98r, mechanik krzyknął mi za niego 217zł, mówił że tańszych nie ma. Jutro mam podjechać go wymienić ale nie wiem czy nie jest to czasem za drogo ?, na allegro są tłumiki za 120-130zł do mazd ale jak powiedziałem to mechanikowi to powiedział mi że ich nie poleca bo to jakiś szajs i może nie pasować, mówi ze ten za 217zł jest dobrej firmy i warto go kupić. Co o tym sądzicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 23:02
Posty: 50
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98r.

Postprzez lesiux » 20 lip 2011, 15:40

ja kupiłem za 140 na allegro i jest ok, w warsztacie gdzie mi go montowali też powiedzieli, że jest spoko ale to ponoć ten co oni mi proponowali za ok 200zł że niby jest cichszy. Więc jak Ci zależy bardzo na ciszy to warto zainwestować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez jaaco » 20 lip 2011, 17:07

A co cena ma do tego czy bedzie cichszy czy głośniejszy? Wiadomo że chce pocisnąć swój towar i przy okazji przy tym zarobić, a tłumik równie dobrze może być tym samym co na alledrogo... Lepiej kup sam i też samodzielnie wymień, nawet nie musisz podnosić auta, wystarczy odkręcić prawy tylne koło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez martuska » 20 lip 2011, 20:43

Witam,mam problem z podpięciem alternatora w 323f,wymieniłem w niej silnik z 2.0 v6 na 2.5 v6 z xedos 9,ale alternator z xedoski ma wyscie 3pinowe a ten mój stary 2pinowe.Czy ktoś sie orientuje jak to podpiąc???bo stary 2 pinowy mam uszkodzony :(
martuska
 

Postprzez luki_92_92 » 20 lip 2011, 22:41

Zakładał ktoś z was u siebie do licznika białe ledy 5smd? Ja mam białe ledy ale zwykłe walcowe, ale świecą kicha – bardzo słabo i mają zielonkawą poświatę, ale jak założę smd które świecą naprawdę mocno to możliwe że ta poświata zniknie bo jest naprawdę słaba, jest prawie białe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez WysoL » 21 lip 2011, 09:26

luki_92_92 napisał(a):i mają zielonkawą poświatę,

Wystarczy zeskrobac skalpelem farbe pod cyframi i przetrzec delikatnie acetonem i jest spoko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 10:53
Posty: 798 (62/11)

Postprzez luki_92_92 » 21 lip 2011, 13:13

Najpierw trzeba:

a) mieć skalpel
b) mieć aceton
c) zdjąć wskazówki żeby móc zdjąć tarcze i to zrobić

;P

A odnośnie tego co się pytałem o klimę wcześniej ile powinno kosztować – 180zł odgrzybianie, sprawdzanie szczelności i nabicie + 100 wymiana chłodnicy, jutro ok. 10 zawożę tam auto. Ale jednak daję do tych co dwa lata temu dawałem co niby było szczelne ale uciekło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez luki_92_92 » 22 lip 2011, 18:12

Klima nabita – chłodzi tak że aż zmarzłem :) Ale dalej się śmieję z tego co mi pan w zakładzie powiedział > no tu jest elektryka pokopana, gołe kable dotykają blachy (3 kabelki od silniczka w lampie bo była inna kostka, jeszcze silniczek jest spalony a kabelki wychodzą z silniczka nie z samochodu) i trzeba by to wymienić, tutaj się ślizga sprzęgło "kompresora" od klimy (chyba sprężarki raczej, no co się dziwić że się ślizga i śmierdzi – odkąd my mamy auto to 3 lata klima nie była włączana – tylko przez tydzień jeden jak była nabita zanim uciekło – a wcześniej może też nie była nabita i się zapiekło i się ślizga i śmierdzi, pogazował pogazował i jak wracaliśmy do domu już nic się nie ślizgało ani nie śmierdziało). No i oczywiście najlepsze to – przez telefon miało być 120+180. W zakładzie mówi "no to 400 będzie". "Miało być 120+180?". "No, czyli 400". "No chyba nie bardzo, 120+180 to jest 300". "Aha, zmęczenie po pracy". Naciągacze cholerne, tu u nich instalację wymień elektryczną, tu zostaw sprężarkę żeby za 500 zregenerowali, tu na stówkę cię naciągną, tu mi zaproponował żeby jechać do motobajczyka i wymienić instalację gazową z holenderskiego kolteca (bo falują obroty – membranki za 30zł do wymiany ale nie ma czasu zrobić) na jakąś inną instalację. Heh, jak to piszę to dalej się z tego śmieję :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Fryta86 » 25 lip 2011, 19:20

A ja się zastanawiam na temat mojej klimy – co jest nie tak.
Według mnie coś jest zepsute, ale że na klimie się nie znam to nie wiem...
Chłodzi ale używać się nie da bo jak dam nawiew na przednią szybę to mi zaraz zaparowuje i to aż grubo :(
Bardzo to nieprzyjemne.
Na chłopski rozum to bym powiedział że się skrapla woda na chłodnicy w puszce wewnątrz auta (wersja bez filtra) – w drugim aucie dokładnie taka sama instalacja i się tak nie dzieje.
Co jest nie tak?
Sprężanie rozprężanie – skraplanie musi być no ale nie wewnątrz auta – na chłopski rozum rozprężanie powinno być na chłodnicy pod maską i tam sobie może kapać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez jaaco » 25 lip 2011, 20:24

Nie znam się na tym kompletnie ale za to chyba odpowiada osuszacz, nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez bartekdw » 25 lip 2011, 22:31

Osuszacz wyłapuje wodę i zanieczyszczenia stałe z czynnika chłodzącego, parowanie szyb na klimie może powodować filtr kabinowy, zapchane odprowadzenie wody z parownika klimatyzacji.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323