Z racji ze nie widzialem tematu zwiazanego z wymiana klocków w mazdzie 121
postanowiłem zrobic krótka fotorelacje ktora mam nadzieje komus sie przyda.
Narzedzia potrzebne do wymiany klocków
– lewarek
– klucz do kół
– klucz 14
– klucz 17
– szczotka druciana
A więc zaczynamy od poluzowania srubek nastepnie podnosimy autko na lewarku i zdejmujemy kolo.
Przed nami ukazuje sie tarcz z zaciskiem na klocki
1 – odkręcamy kluczem nr 17
2 – odkrecamy kluczem nr 14 (druga sruba jest wyzej tylko zdjecie tego nie uchwyciło)
3 – zdejmujemy zawleczke
4 – tak samo jak wyzej
Nastepnie wybijamy delikatnie preciki (na zdjeciu nr 5)
Rozbieramy na częsci i mamy w raczkach zacisk
Korzystając z okazji ogladamy tarcz czy nie zawiera rys, oraz czy tacz nie jest zardzewiała, dopuszczalne sa tylko delikatne rysy ledwie wyczuwalne paznokciem. Jezeli tarcz jest zardzewiala nalezy ja oczyścic.
Tarcz powinna miec do okola ta sama grubość.
Wazne jest aby tarcz była sucha i czysta bez sladów smaru.
Co do wymiany klocków:
Wciskamy tłoczek do cylindra, zeby zrobic miejsce dla nowych klocków
Wyciagamy z pręcików stare klocki i w ten sam sposób zakładamy nowe.
Składajac w rekach tłoczek z zaciskiem zakładamy na tarcz.
Skręcamy wszystko do kupy. Pamietajac o włozeniu w ten sam sposób zawleczek.
Jak juz wszystko bedzie złozone oraz skręcone dusimy na pedał hamulca tak długo az zrobi sie twardy.
Po tej czynnosci sprawdzamy poziom plynu hamulcowego i szczelnośc polaczen hydraulicznych (tak w razie czego)
Zakładamy kolo i gotowe (Pamietajcie ze na nowych klockach droga hamowania jest nieco dluzsza i zanim zaczniecie katowac madzie sprawdzie czy wszystko jest okej z hamulcami w sensie czy pedal nie wpada w podloge jak wpada to gasimy autko i pompujemy pedal tak dlugo az zrobi sie twardy)
Czas całego zabiegu to jakies 40 minut z piwkiem i papieroskiem
Koszt klocków od 40 do 130 zł
Proszę o przeniesienie tematu do fotorelacji
Pozdrawiam
Adam