Silniczek do szyberdachu – GD
Strona 1 z 1
Witam czy ktoś może mi pomoc zepsół sie silniczek od szyberdachu i nigdzie niemoge takiego znalezć.Tak mysle czy poprzedni własciciel niewstawił szyberadch od jakiegoś innego auta każdy co mi przysyła zdiecie silniczka jest inny od mojego zamieszczam fotke mojego niech mi ktos powie w jakich autach takie były montowane ten jest mocowany na trzy srubki a przysyłają mi fotki że jest mocowany na dwie ten na dwie niepasuje do mojego.Prosze pomózcie moze ktos ma taki silniczek.
Mój park maszyn to: Mazda 626 GD/2,0.D. 1991. do śmigania na codzień.Mazda 323 BG Sedan 90r na częsci .
- Od: 3 paź 2005, 10:45
- Posty: 7
- Skąd: Wysoka koło Piły
- Auto: Mazda 626 GD Haczbak
Witam przepraszam że post umiesciłem nie wtym dziale. Nie niejest ten sam bo ma inne wymiary i przedewszystkim jest inny szczotkotrzymatrz sprawdzałem.
Mój park maszyn to: Mazda 626 GD/2,0.D. 1991. do śmigania na codzień.Mazda 323 BG Sedan 90r na częsci .
- Od: 3 paź 2005, 10:45
- Posty: 7
- Skąd: Wysoka koło Piły
- Auto: Mazda 626 GD Haczbak
Postaram sie zrobić dziś zdięcie silnika zamontowanego do szyberdacu z jego obudową moze bedzie lepiej widać od jakiego szyberdachu jest ten silniczek
Mój park maszyn to: Mazda 626 GD/2,0.D. 1991. do śmigania na codzień.Mazda 323 BG Sedan 90r na częsci .
- Od: 3 paź 2005, 10:45
- Posty: 7
- Skąd: Wysoka koło Piły
- Auto: Mazda 626 GD Haczbak
Załączam zdiecie o jaki mi chodzi dokładnie silniczek moze ktoś pozna od jakiego to modelu bo ja własnie taki mam zepsuty i potrzebuje taki aby domknac szyberdach.
Prosze jak ktoś wie o takim silniczku ( tylko sam silniczek może być nawet spalony bo ja potrzebuje tylko sam szczotkotrzymacz albo moze ma taki to kupie.
Prosze jak ktoś wie o takim silniczku ( tylko sam silniczek może być nawet spalony bo ja potrzebuje tylko sam szczotkotrzymacz albo moze ma taki to kupie.
Mój park maszyn to: Mazda 626 GD/2,0.D. 1991. do śmigania na codzień.Mazda 323 BG Sedan 90r na częsci .
- Od: 3 paź 2005, 10:45
- Posty: 7
- Skąd: Wysoka koło Piły
- Auto: Mazda 626 GD Haczbak
Witam,
Ma ktos rade w lato zeszłego roku malowałem cały samochód, jak na pierwszy raz zle nie wyszło:) kolor fabryczny. ale nie w tym rzecz, zdjełem uszczelke z szyberdachu i po wszystkich nei trzyma sie tak jak powinna i na laczeniu jest szczelina z 1 cm, teraz szyberdach nie otwiera sie do gory trzeba mu pomoc otwierac sie otwiera ale opornie a o zamykaniu to juz pomazyc mozna, i t przez zime w lato tego nie było, i czy sa jakies sposoby na uszczelnienie szyberdachu czy po prostu mam wziac silikon i z gory zalac po lini szyberdachu, tylko mi nie pisac ze uszczelki sie nie zdejmuje bo fabrycznie omntowana juz ktos mi raz powiedział![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ma ktos rade w lato zeszłego roku malowałem cały samochód, jak na pierwszy raz zle nie wyszło:) kolor fabryczny. ale nie w tym rzecz, zdjełem uszczelke z szyberdachu i po wszystkich nei trzyma sie tak jak powinna i na laczeniu jest szczelina z 1 cm, teraz szyberdach nie otwiera sie do gory trzeba mu pomoc otwierac sie otwiera ale opornie a o zamykaniu to juz pomazyc mozna, i t przez zime w lato tego nie było, i czy sa jakies sposoby na uszczelnienie szyberdachu czy po prostu mam wziac silikon i z gory zalac po lini szyberdachu, tylko mi nie pisac ze uszczelki sie nie zdejmuje bo fabrycznie omntowana juz ktos mi raz powiedział
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
Częściowe rozwiązanie Twojego problemu jest opisane tutaj.
Uszczelka nie jest wcale tak bardzo istotna jak Ci się wydaje. Do wnętrza woda nie powinna się dostawać nawet po zdjęciu uszczelki (chyba, że będziesz lał wodę bezpośrednio z wiadra). Od tego są 4 "rynienki" (wężyki), aby odprowadzać całą wilgoć z szyberdachu. Najprawdopodobniej przyczyną przecieków są niedrożne wężyki. W szyberdachu są cztery kanaliki odprowadzające (na każdym rogu). Niestety aby mieć dostęp do tych umiejscowionych z tyłu nalęży zdemontować podsufitkę. Odpływy przednie możesz zobaczyć po otwarciu szybera. Spróbuj je przedmuchać kompresorem, a później przepłukuj wodą.
Samą uszczelkę zdejmij i dobrze wyczyść (zwłaszcza w środku), podczas jej ponownego montażu dobrze ją naciągaj i zagniataj kombinerkami. Możesz ewentualnie ułożyć ją na konserwacji do profili zamkniętych, tylko takiej co zasycha.
Ostatnio sam poświęciłem chwilę szyberowi, co prawda był szczelny, ale można było oglądać przez niego gwiazdy na niebie (nawet gdy był zamknięty). Ponieważ rdzy mówię stanowcze NIE, zastosowałem środki drastyczne. Kupiłem drugi który nie posiadał zewnętrznych oznak korozji, oddzieliłem wzmocnienie od blachy. Konstrukcje wypiaskowałem, a część wierzchnią wykonałem z laminatu. Ruda już go nie zeżre.
Uszczelka nie jest wcale tak bardzo istotna jak Ci się wydaje. Do wnętrza woda nie powinna się dostawać nawet po zdjęciu uszczelki (chyba, że będziesz lał wodę bezpośrednio z wiadra). Od tego są 4 "rynienki" (wężyki), aby odprowadzać całą wilgoć z szyberdachu. Najprawdopodobniej przyczyną przecieków są niedrożne wężyki. W szyberdachu są cztery kanaliki odprowadzające (na każdym rogu). Niestety aby mieć dostęp do tych umiejscowionych z tyłu nalęży zdemontować podsufitkę. Odpływy przednie możesz zobaczyć po otwarciu szybera. Spróbuj je przedmuchać kompresorem, a później przepłukuj wodą.
Samą uszczelkę zdejmij i dobrze wyczyść (zwłaszcza w środku), podczas jej ponownego montażu dobrze ją naciągaj i zagniataj kombinerkami. Możesz ewentualnie ułożyć ją na konserwacji do profili zamkniętych, tylko takiej co zasycha.
Ostatnio sam poświęciłem chwilę szyberowi, co prawda był szczelny, ale można było oglądać przez niego gwiazdy na niebie (nawet gdy był zamknięty). Ponieważ rdzy mówię stanowcze NIE, zastosowałem środki drastyczne. Kupiłem drugi który nie posiadał zewnętrznych oznak korozji, oddzieliłem wzmocnienie od blachy. Konstrukcje wypiaskowałem, a część wierzchnią wykonałem z laminatu. Ruda już go nie zeżre.
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
to poszukam w wolnym czasie i je przeczyszcze, a droga sprawa ciezko chodzi szyberdach i nie chce si eotwierac jak by nie mial silniczek siły, jest rada na to czy zostawic w spokoju
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
Na początek spróbuj przeczyścić i przesmarować prowadnice. Postaraj się też kapnąć oleum do tych rowków w prowadnicy gdzie jest napęd (strzykawka z igłą może okazać się niezastąpiona). Możesz też rozebrać i nasmarować silniczek, niestety tu Ci nie pomogę bo w szyberdachu silnika jeszcze nie rozkręcałem (rozbierałem natomiast silniczki mechanizmu el. szyb i tam przeczyszczenie i aplikacja świeżego smaru okazała się "zbawienna"). Jeśli to nie pomoże to pozostaje wyciąganie całego szybera i full serwis.
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
Poguglałem sobie nieco
przeszukałem forum
i bardzo dużo jest o smarowaniu prowadnic
bardzo często pada hasło o nietłustym preparacie
bo do tłuszczu klei się kurz i źle wpływa na prowadnice
ale nigdzie nie pada nazwa tego magicznego suchego smaru
więc czym go nasmarować
przeszukałem forum
i bardzo dużo jest o smarowaniu prowadnic
bardzo często pada hasło o nietłustym preparacie
bo do tłuszczu klei się kurz i źle wpływa na prowadnice
ale nigdzie nie pada nazwa tego magicznego suchego smaru
więc czym go nasmarować
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Witam.
Mam taki mały problem, a mianowicie poszukuje szyberdach do mojej mazdzianki (w koncu rozpoczęty gruntowny remont) Obecnie mój szyberdach jest w nie najlepszej kondycji i poszukuje jakiegoś zamiennika, z dość marnym skutkiem :/
Mam taki mały problem, a mianowicie poszukuje szyberdach do mojej mazdzianki (w koncu rozpoczęty gruntowny remont) Obecnie mój szyberdach jest w nie najlepszej kondycji i poszukuje jakiegoś zamiennika, z dość marnym skutkiem :/
kupię mocowania kierunkowskazów, oraz panel sterowania nawiewem (ewentualnie inne graty do GD-iki ) – jak ktoś ma na zbyciu proszę o PW.
- Od: 9 maja 2010, 08:35
- Posty: 20
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: chwilowo brak...
Co dokładnie jest z twoim szyberdachem , zardzewiał czy mechanizmy padły ?
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
I jedno i drugie :/ A nie wiem czy jest sens go naprawiać, czy nie będzie taniej i lepiej włożyć inny
Obecnie szyber jest już wyjęty zobaczę czy da się go odratować
Szyber odratowany
Po czyszczeniu wuglądal jak ser szwajcarskie ale już naprawiony
Jest prawie jak oryginał
Obecnie szyber jest już wyjęty zobaczę czy da się go odratować
Szyber odratowany

Po czyszczeniu wuglądal jak ser szwajcarskie ale już naprawiony

Jest prawie jak oryginał
kupię mocowania kierunkowskazów, oraz panel sterowania nawiewem (ewentualnie inne graty do GD-iki ) – jak ktoś ma na zbyciu proszę o PW.
- Od: 9 maja 2010, 08:35
- Posty: 20
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: chwilowo brak...
To fajnie
a piaskowałeś czy czyszczony inaczej ? Ja jak swój wypiaskowałem to miał 3 dziury ciekawe ile wytrzyma 

- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Najpierw był czyszczony papierem, ale jak okazało się jak wygląda to był cały piaskowany.
Nie mam teraz aparatu (żona zabrała) bo bym zamieścił zdjęcie jak wyglądał ( jak ser).
Powinien teraz sporo wytrzymać (mam nadzieje że jak najdłużej) od środka zabezpieczony cały specyfikiem do progów
Jak doprowadzę ją do przyzwoitego stany to na pewno założę galerie
Nie mam teraz aparatu (żona zabrała) bo bym zamieścił zdjęcie jak wyglądał ( jak ser).
Powinien teraz sporo wytrzymać (mam nadzieje że jak najdłużej) od środka zabezpieczony cały specyfikiem do progów
Jak doprowadzę ją do przyzwoitego stany to na pewno założę galerie
kupię mocowania kierunkowskazów, oraz panel sterowania nawiewem (ewentualnie inne graty do GD-iki ) – jak ktoś ma na zbyciu proszę o PW.
- Od: 9 maja 2010, 08:35
- Posty: 20
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: chwilowo brak...
jak wyżej moi drodzy. Niestety ten blaszany jest średnim/kiepskim stanie i rozważam wymianę na szklany. Teraz pytanie czy da się ? Jeśli tak, to z jakich modeli pasuje do niej ? Stricte szklanych dedykowanych do nich nie ma i trzeba kombinować. Za wszelkie wskazówki i porady będę wdzięczny
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6